Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Net die beelden gezien, gewoon een bende debielen bij elkaar. Meer kan daar niet over gezegd worden. Van mij mogen ze heel dat park omheinen en ze stuk voor stuk een zware boete geven.

Aangezien het vtm-nieuws die organisatoren al gesproken heeft hoop ik dat ze extreem zwaar beboet worden. Liefst van al alle politiekosten laten betalen.

Nee ik vraag u waar jij uit afleidt dat de top in absolute besmettingsgetallen per dag duidelijk bereikt leek te zijn op 24 maart. Of er nog voor, want uw post was van 24 maart 6u s’morgens. En de cijfers gingen toen maar tot 22 of 23 maart, onvolledige cijfers dan nog.
Op basis van de cijfers die ik post, op basis van de trends in die cijfers die je kan detecteren, op basis van vergelijking met dezelfde trends in historische data en op basis van aantal gevaccineerden én van modellen van diverse experts.

Trendanalyse is een schitterend ding bij correct gebruik (dus in combinatie met andere gegevens), Five-seven. Da's iets anders dan ruwe aantallen bij héél sterk stijgende testing te gebruiken als basis om anderen te proberen ondermijnen.

Je mag nog zo vaak posts lanceren die mijn interpretatie van cijfers onderuit probeert te halen, maar doe het dan serieus, niet op de manier waarop je nu bezig bent.
Yep, Excel is veel te moeilijk voor mij. Ik bereken daarom alles uit het hoofd. Jouw analyse met enkele kleurtjes van aantallen besmettingen in een tabel is véél te indrukwekkend voor mij, zoiets kan ik niet aan.

Ik laat de discussie verder hier met jou, de cijfers zullen al dan niet bewijzen of ik de trend correct heb :).

Je was dus fout met je eigen analyse gebasseerd op de trends die je post, je eigen vergelijkingen van trends en historisch data en je analyse van de gevaccineerden en je modellen van je diverse experts (die je nooit toonde), en ik zat juist met mijn simpel tabelletje.

puni (en alle anderen die hetzelfde gevoel hebben), er is écht wel licht aan het einde van de tunnel. Ja, momenteel is het voor velen niet leuk omdat er weinig mogelijk is, maar het zal écht wel beter worden. Reken er gerust op dat je vanaf april al terug véél dingen zal mogen doen en dat je een relatief normale zomer zal hebben (alles mag behalve festivals enzo, maar er zal gewoon nog veel met reservatie etc zijn). Trek je daaraan op als je even denkt van "fuck, waarom hou ik dit nog vol".
Daar trekken we ons aan op!

Net die beelden gezien, gewoon een bende debielen bij elkaar. Meer kan daar niet over gezegd worden. Van mij mogen ze heel dat park omheinen en ze stuk voor stuk een zware boete geven.

Aangezien het vtm-nieuws die organisatoren al gesproken heeft hoop ik dat ze extreem zwaar beboet worden. Liefst van al alle politiekosten laten betalen.
Allemaal in de boeien slagen en ze zo wat laten rondlopen. En als ze in ziekenhuis belanden (of een van de ouders) stante pede terug naar huis sturen

Artikel zelf is uiteraard achter de paywall, wat verwacht je anders ook van een artikel met als titel:

INTERVIEW. Hoofdarts UZ Gent over kritieke situatie in ziekenhuizen: “Hier liggen jonge mensen van wie we de ledematen moesten amputeren na complicaties”​

Dus in de titel is eerst sprake van "de ledematen", wat dus evengoed iemands beide armen en benen kunnen zijn. In de samenvatting van het artikel is dit al gereduceerd tot een ledemaat. Kan dus evengoed zijn dat er bij mensen met een onderliggende aandoening zoals ernstige diabetes een teen moest geamputeerd worden wegens onvoldoende bloed of zuurstoftoevoer naar aanleiding van complicaties.

Hoe het nu gebracht wordt is: "Pas op jongeren, zoek elkaar zeker niet op, want ge kunt u beide armen en benen verliezen!"
*geeuw*

Ach jong, je zoekt wanhopig iets om op te slaan en komt af met zoiets onnozels. Het is en blijft HLN he. Enkel de HLN lezers denken mss zo, maar toch niet iedereen? Zie eens naar de Britse tabloids, al bij al is HLN dus nog vrij braaf.

Ik ben tot het punt gekomen dat ik het alleen maar kan toejuichen dat ze iets van plezier hebben tbh..

Die organisatoren zou ik niet straffen, ik denk niet dat degene die aanwezig waren effectief dachten dat er een festival was. Da was puur een excuus om in grote groep samen te komen maar da was niet de boodschap van da fake event

Achja en intussen zitten er zoveel ondernemers thuis, met de handen in het haar, financiële problemen en gesloten zaak.

"Ze gooien met projectielen." Politie mag dan ook wel eens wat harder optreden. of kunnen ze dat alleen als ik zondag een paasbrunch geef voor een man teveel?

Ik ben ook niet altijd de grootste fan van sommige maatregelen en hoe het hier allemaal wordt aangepakt, maar dat gezever in Brussel valt gewoon totaal niet goed te praten vind ik. Dat is gewoon puur egoïsme. Dat ze ergens met veel volk staan met zo'n weer is allemaal niks maar dat dat dan zo uit de hand loopt...

En ik weet nu al dat de verdediging van sommigen iets gaat zijn in het genre van 'het is een statement' maar dat is al helemaal onnozel. Een beetje staan feesten in een park in tijden van corona is geen statement, da's gewoon egoïsme, temeer omdat er nergens een gecentraliseerde boodschap of eis is, en zelfs dan nog. Het is niet dat een virus plots gaat denken 'oei ja ik ben er mee weg, ze hebben mij hier niet graag meer.'

"Ze gooien met projectielen." Politie mag dan ook wel eens wat harder optreden. of kunnen ze dat alleen als ik zondag een paasbrunch geef voor een man teveel?

Dat is wel een compleet andere situatie. Een ambetant gezinnetje kan door twee of drie eenheden in bedwang gehouden worden zonder al te veel geweld, een massa van honderden half dronken mensen die zich plots allemaal tegen de politie keren is iets heel anders. Zo'n zaken worden altijd zo vredig mogelijk opgelost, anders sta je binnen de kortste keren traangas te lobben en met rubberen kogels te schieten. Dat wil dan ook zeggen dat enkel de ergste schobbejakken opgepakt worden maar zo is het spijtig genoeg. Voorts ben ik wel volledig akkoord dat ze het volk dat ze dan toch hebben opgepakt flink mogen straffen.

Dat is toch maar normaal zeker? Het is te hopen dat de kosten daarvan verhaald worden op de grapjassen die die fb-pagina gelanceerd hebben.

Mensen die in een park samenkomen zwaar beboeten, in de boeien slaan, opsluiten.
We glijden snel af he.
En wat me nog meer verbaasd is de hoeveelheid mensen dat hier in mee gaat.
We zijn nu al een jaar met gemaatregel en lockdowns bezig....
Resultaat : Men geraakt hier nooit meer uit en de vrijheden worden meer en meer beperkt voor het redden van wat levens.
Dit weegt totaal niet op tegen wat we nu weggooien aan verpeste levenskwaliteit.

Lockdowns en gemaatregel stellen enkel maar uit. Men had het beter laten waaien en de ouderen/zwakkeren beschermd, dan waren we er nu al vanaf.

Als nu nog blijkt dat er varianten komen die dodelijker zijn, juist omwille van het feit dat men het niet heeft laten waaien en de meerderheid van de bevolking antilichamen had laten aanmaken door besmettingen, dan zijn we nog niet thuis.

Totale waanzin.

Je was dus fout met je eigen analyse gebasseerd op de trends die je post, je eigen vergelijkingen van trends en historisch data en je analyse van de gevaccineerden en je modellen van je diverse experts (die je nooit toonde), en ik zat juist met mijn simpel tabelletje.
Weet je hoe je iemand zijn fout aantoont? Door aan te tonen waar de cijfers waarop ik me baseer mis zijn, niet door quotes van mij te herhalen zonder zelf er iets nieuws bij te vermelden. De cijfers van nu tonen aan dat ik correct berekend had dat op 22/03 de max bereikt zou zijn. Niet dat dat zo'n prestatie was, maar als jij er zo'n discussie over wil maken, doe maar.

Als je verder uitleg wil, ping me dan op discord in de #corona-en-maatregelen channel, het heeft geen zin om hier zo'n discussie tussen ons 2 verder te voeren, anderen hebben daar weinig tot niks aan (en kunnen als ze willen nog altijd daar meelezen/discussieren als het hen dan toch zou interesseren). Zie discord https://discord.gg/JgJ9vgpZ dus.

Mensen die in een park samenkomen zwaar beboeten, in de boeien slaan, opsluiten.
We glijden snel af he.
En wat me nog meer verbaasd is de hoeveelheid mensen dat hier in mee gaat.
We zijn nu al een jaar met gemaatregel en lockdowns bezig....
Resultaat : Men geraakt hier nooit meer uit en de vrijheden worden meer en meer beperkt voor het redden van wat levens.
Dit weegt totaal niet op tegen wat we nu weggooien aan verpeste levenskwaliteit.

Lockdowns en gemaatregel stellen enkel maar uit. Men had het beter laten waaien en de ouderen/zwakkeren beschermd, dan waren we er nu al vanaf.

Als nu nog blijkt dat er varianten komen die dodelijker zijn, juist omwille van het feit dat men het niet heeft laten waaien en de meerderheid van de bevolking antilichamen had laten aanmaken door besmettingen, dan zijn we nog niet thuis.

Totale waanzin.
Is dit een april-grap of gewoon iemand die interessant wilt doen met zijn dubbelaccount?

We glijden snel af he.
Jij glijdt snel af. Ik denkt niet dat iemand zegt dat mensen die in een park zitten 'in de boeien moeten' of 'moeten worden opgesloten', ook niet als ze daar toevallig met vijf zitten in plaats van met vier.

Met samenkomen in een park is niks mis, met flagrant de regels negeren en amok maken met de politie is echter wel degelijk iets mis, en zo'n mensen moeten gewoon bestraft worden.

Op de rest van die comment ga ik zelfs niet reageren (dat straatje van 'laat het virus waaien' en 'survival of the fittest' enzovoorts is over heel de wereld al oneindig vaak bewandeld dus al die argumenten zijn al wel gekend) maar je moet wel geen dingen uit de context beginnen trekken.

Nu ja, toont ook ineens aan hoeveel draagvlak er nog is (bij de jeugd of het volk in het algemeen) voor die Covid maatregeltjes.

is wel een compleet andere situatie. Een ambetant gezinnetje kan door twee of drie eenheden in bedwang gehouden worden zonder al te veel geweld, een massa van honderden half dronken mensen die zich plots allemaal tegen de politie keren is iets heel anders. Zo'n zaken worden altijd zo vredig mogelijk opgelost, anders sta je binnen de kortste keren traangas te lobben en met rubberen kogels te schieten. Dat wil dan ook zeggen dat enkel de ergste schobbejakken opgepakt worden maar zo is het spijtig genoeg. Voorts ben ik wel volledig akkoord dat ze het volk dat ze dan toch hebben opgepakt flink mogen straffen.
De harde kern, die na enkele uren nog steeds niet wil vertrekken en met projectielen op de politie gooit.
Daar mag je wel eens het waterkanon/paarden/ zelfs rubber kogels voor inzetten voor mijn part.
Als je het nu niet doet, wanneer dan wel?!

Als er een paar 100 man staat, laat 5 bussen komen en zet ze er in. Mogen wel eens, zelfs zonder Corona, voelen dat hun acties ook gevolgen hebben hè

De harde kern, die na enkele uren nog steeds niet wil vertrekken en met projectielen op de politie gooit.
Daar mag je wel eens het waterkanon/paarden/ zelfs rubber kogels voor inzetten voor mijn part.
Als je het nu niet doet, wanneer dan wel?!

Als er een paar 100 man staat, laat 5 bussen komen en zet ze er in. Mogen wel eens, zelfs zonder Corona, voelen dat hun acties ook gevolgen hebben hè
Klopt, voor mijn part mogen ze hen steken in een "Corona hotel" met politiebewaking.

Nu ja, toont ook ineens aan hoeveel draagvlak er nog is (bij de jeugd of het volk in het algemeen) voor die Covid maatregeltjes.
Gewoon krapuul dat ambras aan het zoeken is met de politie. Niet meer, niet minder. De doorsnee jongere zie je daar niet lopen hoor.

Laten we allemaal overal zo snel rijden als we willen, gaan ze dan ook ineens alle verkeersregels weggooien want 'geen draagvlak meer'?

Dikke zever ja. Aanstellende pubers en ouders zonder gezag. Pak maar ineens dat kindergeld af ook en geef dat als premie aan de zorgverleners!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan