Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Idioten die in deze tijden de trein naar de kust nemen, vanavond in Jambers.
Wat drijft hen, wat bezielt hen, waarom kunnen ze niet nadenken?
Wat zegt hun werkgever. Het is toch een werkdag vandaag hé ? :D

Nee serieus, wat kunt ge op dit moment eigenlijk aan de zee gaan doen

Klagen dat het er te druk is en hoe verantwoord ge het wel niet vindt van al die mensen op de dijk dat ze naar de kust zijn gekomen waardoor ge zelf niet rustig kunt rondwandelen!

De enige plek in België waar je een terrasje kan gaan doen, want jawel de strandbars mochten open.

Winkelen op afspraak geldt ook niet echt. Je kon zaterdag in Knokke gewoon ter plaatse afspraak maken om onmiddellijk binnen te stappen (zelf met partner). Als het echt enorm druk is kan dat misschien wel ne moeilijke worden.

De enige plek in België waar je een terrasje kan gaan doen, want jawel de strandbars mochten open.

Winkelen op afspraak geldt ook niet echt. Je kon zaterdag in Knokke gewoon ter plaatse afspraak maken om onmiddellijk binnen te stappen (zelf met partner). Als het echt enorm druk is kan dat misschien wel ne moeilijke worden.

Strandbars zijn open maar ze mogen enkel drank verkopen als ge een ligbed huurt en ze mogen geen alcohol verkopen. Als je het meeneemt van thuis mag je wel alcohol drinken aan uw ligbed...

En het is geen terras want je moet betalen voor uw ligbed

:unsure:

Er staat nergens hoeveel op voorhand ge een afspraak moogt maken. In de meeste winkels hangt er een blad op met dat afspraken 'a la minute' ook mogelijk zijn (moet dan normaal wel gegevens laten noteren).
En met dat winkelen of afspraak is de regel nu inderdaad dat ge met 2 uit 1 huishouden moogt winkelen. Dat zijn dus geen speciallekes voor de kust.

Want ergens anders kunt ge u niet neerzetten en een (zelf meegenomen) glaasje drinken :)

Gelukkig zijn de scholen dicht, stel u voor dat de kinderen daar dicht op elkaar zouden zitten in de klas

Idioten die in deze tijden de trein naar de kust nemen, vanavond in Jambers.
Wat drijft hen, wat bezielt hen, waarom kunnen ze niet nadenken?
Tja niet iedereen heeft ne auto e.
Ben wel blij dat ik mij aan het begin van corona ene heb aangeschaft, kan ik deze trein witch hunt vermijden en rustig met de auto gaan.
Heb een weekendje geplant aan zee in de paasvakantie omdat er voor de rest niks anders te doen is.

Tja niet iedereen heeft ne auto e.
Ben wel blij dat ik mij aan het begin van corona ene heb aangeschaft, kan ik deze trein witch hunt vermijden en rustig met de auto gaan.
Heb een weekendje geplant aan zee in de paasvakantie omdat er voor de rest niks anders te doen is.

Of mss gewoon niet naar de kust gaan wetende dat er zoveel volk gaat zijn.
Dat is ook een mogelijkheid natuurlijk.

Al moet ik met nen aftandsen doorgeroeste Opel Rekord met een wiel dat er half af dreigt te vallen zonder airco in 40°C naar de kust rijden mij ziet ge niet op het openbaar vervoer zolang er corona heerst.

Bijvoorbeeld anderhalf uur van Brussel Noord naar de kust met de trein met ene dien corona heeft is al goed genoeg om dat hele compartiment maandag ziek te hebben.

Er staat nergens hoeveel op voorhand ge een afspraak moogt maken. In de meeste winkels hangt er een blad op met dat afspraken 'a la minute' ook mogelijk zijn (moet dan normaal wel gegevens laten noteren).
En met dat winkelen of afspraak is de regel nu inderdaad dat ge met 2 uit 1 huishouden moogt winkelen. Dat zijn dus geen speciallekes voor de kust.

Want ergens anders kunt ge u niet neerzetten en een (zelf meegenomen) glaasje drinken :)

Gelukkig zijn de scholen dicht, stel u voor dat de kinderen daar dicht op elkaar zouden zitten in de klas

Het was ironisch bedoeld met 'wat kan je aan zee doen'. Dan denk ik 'shoppen en drankje drinken onder de beach-zon' :p.
Het voorbije weekend waren de strandbars nog dicht en was het ook al beter weer. Ik maakte toen toch ook de bedenking 'wat zou het nu zalig zijn om mij met een drankje in zo'n strandstoel neer te ploffen'. Maarja ik ga inderdaad nu niet die drukte gaan opzoeken, hier wordt het bbqke in de tuin met de gezinsbubbel.

Daarnaast zullen in scholen wel meer mensen samenhokken dan die portie die nu naar zee reist. Maar feit, met dit weer had men ook kunnen buiten les geven.

Je kan het de mensen toch absoluut niet kwalijk nemen. Ja je kan in de buurt in een parkje gaan zitten, maar ik kan mij gerust inbeelden dat je na meer dan een jaar in de buurt gaan wandelen het wel ongeveer gezien hebt. En dan bij zo'n mooi weer wel eens richting de zee gaat. Zeker aangezien daar wel de terrassen open zijn. Want maak u geen illusies, het is niet omdat je daar op een strandzetel zit ipv een rieten stoel dat het geen terras is.

Uiteraard zie je dan op het nieuws steeds dezelfde types:

Toerist: Pfff, eigenlijk is het hier veel te druk. Niet echt veilig natuurlijk.
Reporter: Maar u staat hier ook?
Toerist: Ja... Mja.

Oftewel zijn het menen die het maar niet kunnen begrijpen (zoals die moeder op het vtm nieuws met haar 3 kinderen) dat zij niet de enige was die op het idee was gekomen om naar de kust te gaan.

En let op, die mensen doen op zich niets verkeerd. Ik heb nergens opgevangen dat men aan de kust de drukte niet aankon, maar dat het voornamelijk weer de nmbs was die voor de zoveelste keer niet adequaat kon reageren op een toestroom van mensen. Het is hier wel degelijk de nmbs die tekort schiet, je moet echt geen genie zijn om te weten dat het een drukte zou zijn op de treinen. Je kan het de mensen niet kwalijk nemen dat ze naar de kust willen.

Op twee dagen tijd heeft ons openbaar vervoer weer op alle mogelijke vlakken gefaald. Gisteren met hun onbegrijpelijke staking waardoor er bijvoorbeeld leerlingen met examens niet tijdig op school raakten, mensen niet op hun werk raakten. En vandaag opnieuw door véél te weinig treinen richting de kust te voorzien. Eigenlijk is het ongelooflijk dat in zo'n klein land het openbaar vervoer zo'n absolute ramp is. Maar dat is dan weer een discussie voor een andere keer.

En let op, die mensen doen op zich niets verkeerd. Ik heb nergens opgevangen dat men aan de kust de drukte niet aankon, maar dat het voornamelijk weer de nmbs was die voor de zoveelste keer niet adequaat kon reageren op een toestroom van mensen. Het is hier wel degelijk de nmbs die tekort schiet, je moet echt geen genie zijn om te weten dat het een drukte zou zijn op de treinen. Je kan het de mensen niet kwalijk nemen dat ze naar de kust willen.

Op twee dagen tijd heeft ons openbaar vervoer weer op alle mogelijke vlakken gefaald. Gisteren met hun onbegrijpelijke staking waardoor er bijvoorbeeld leerlingen met examens niet tijdig op school raakten, mensen niet op hun werk raakten. En vandaag opnieuw door véél te weinig treinen richting de kust te voorzien. Eigenlijk is het ongelooflijk dat in zo'n klein land het openbaar vervoer zo'n absolute ramp is. Maar dat is dan weer een discussie voor een andere keer.

Op dagen zoals deze kan de NMBS niet goed doen. Ofwel zetten ze extra treinen in en staan de kustburgemeesters te roepen dat het schandalig is dat ze te veel volk naar de kust brengen. Nu zetten ze geen extra treinen, dan is het te druk op de treinen en nog altijd staan die burgemeesters daar te roepen omdat dat ze te veel volk naar de kust brengen.

De staking zou ik niet op de NMBS steken maar op de vakbonden.

Ik snap gewoon niet wat de mensen zo aantrekt aan de kust. Er zijn toch genoeg andere plaatsen (en neen, daarom niet in uw eigen buurt die ge al door en door kent) waar ge kunt wandelen, rusten, spelen, pootjebaden, ...

Op dagen zoals deze kan de NMBS niet goed doen. Ofwel zetten ze extra treinen in en staan de kustburgemeesters te roepen dat het schandalig is dat ze te veel volk naar de kust brengen. Nu zetten ze geen extra treinen, dan is het te druk op de treinen en nog altijd staan die burgemeesters daar te roepen omdat dat ze te veel volk naar de kust brengen.

De staking zou ik niet op de NMBS steken maar op de vakbonden.
Vandaar ook mijn steeds groeiende degout voor kustburgemeesters. Ondertussen al weken lang verkondigen hoe ze hun strandbars toestemming geven om open te gaan. Om nadien de verontwaardigde uit te hangen als er op een dag als vandaag veel volk naar de kust komt. Maar dan wel doodleuk verkondigen dat de parkings nog maar voor 50% bezet zijn. Alsof ze willen zeggen dat als je een auto hebt je welkom bent maar anders niet. Er is werkelijk niets dat zo populistisch en hypocriet is als een kustburgemeester.

Die staking streek ik uiteraard niet op de nmbs. Maar mensen gaan niet denken “hoho het is weer de vakbond” maar eerder “allé, de buschauffeurs staken voor de zoveelste keer”. En ik denk dat er nog nooit zo weinig begrip is geweest voor een staking als voor deze. Een staking in volle pandemie.

Ik snap gewoon niet wat de mensen zo aantrekt aan de kust. Er zijn toch genoeg andere plaatsen (en neen, daarom niet in uw eigen buurt die ge al door en door kent) waar ge kunt wandelen, rusten, spelen, pootjebaden, ...
Inderdaad... ik kan wel begrijpen dat er mensen zijn die bv op een appartement met kleine kinderen zitten, en die echt wil naar buiten willen om iets te doen. Maar dat hoeft niet de zee te zijn. (nu ja, ik ben sowieso geen zon-zee-strand persoon... nergens schaduw, veel volk, en ge hangt vol met zand en zijt plakkerig van het zout, bah)

Misschien dat de meesten ervan uitgingen dat het op een dinsdag wel niet al te druk zou zijn?

Trouwens, de term 'lockdown' is gewoon niet meer van toepassing nu. Vergelijk het eens met exact een jaar geleden (echte lockdown) :p

Normaal kunnen mensen zich tijdens vakantieperiodes goed spreiden: pretparken, horecabezoeken, op vakantie naar het buitenland, ... Maar nu valt het allemaal weg. Zelfs als de mensen zich op andere toeristische locaties begeven zoals diverse plekken in de Ardennen, fietsen in Limburg, ... zal het nog altijd "te druk" aanvoelen.

In 2019 waren er 1,2 miljoen toeristen in 2 weken, maar toen was de drukte minder opvallend want buiten wat grommen aan het ijskraam vonden mensen dat toen normaal en logisch. Nu schrikken sommigen al als er 10.000 mensen in Oostende zitten. Ze kunnen ook niet in restaurants of attracties, dus allemaal op het strand of de dijk.

Voorlopig zijn de meren en zwembaden in open lucht nog niet open dus de taferelen van vorige zomer waar de ene na de andere gemeente hun domein sluiten speelt nog niet. Maar met het Hemelvaartweekend of Pinksterweekend kan er weer een piek optreden.

Zo van die mensen die met het eerste straaltje zon al meteen en masse naar de zee gaan: wie zijn ze, wat drijft hen en vooral kennen die eigenlijk iets anders dan de zee?
Een uur staan aanschuiven om dan anderhalf uur op de trein zitten, om daarna enkele uurtjes wat om ter snelste de dijk af te wandelen en dan 's avonds nog is 2+ uur om terug thuis te geraken. En dan nog hele tijd met een masker dat verplicht op uwe teut moet. Zelfs nog niet als ik geld krijg.
Zal sevens wel op het terras met een vriend en een caipirinha in de hand naar de Rode Duivels kijken.

Misschien goed dat mensen zich ergeren, dan blijven ze weg.

Maar an sich, buiten in't schoon weerke aan zee in de zon. Lekker wat UV straling bovenop de ziektekiempjes. Al bij al als je de winkelstraten goed in het oog houd en op tijd gewoonweg ontoegankelijk maakt of sluit denk ik dat je bij een dagje aan zee best wel het onderste uit de kan kunt halen.

De mensen zitten dan ook gewoonweg binnen niks te doen. Sport is niet open, buitenbubbel afgeschoten, geen terrasjes in de eigen binnen stad en ga zo maar door. Er is echt letterlijk quasi geen enkel "iets" dat je zou binden om thuis te blijven. En tghoh ja al doe je er vier uur over om een uurtje te gaan wandelen aan de zee, er is toch niks te doen.

Als NMBS kan je nooit goed doen in die situaties en ben je altijd kop van jut. Feitelijk om de minste zagers te hebben kan je best van al gewoon die dag gaan staken.

Maar why oh fucking why vinden mensen het oké om als pluimvee opeen te plakken al vanaf Charleroi Zuid tijdens een pandemie waar de cijfers van aan het stijgen zijn dat gaat er bij mij echt niet in. Zijn we nu echt zo oliedom? Ik sta echt liever een uur in de file op een filterblokkade van de politie richting zee.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan