Ja, dat van dat verzwijgen daar heb je inderdaad gelijk in.
Ik weet trouwens niet of dit interessante informatie is. Of ja, het
is interessante informatie, maar ik weet niet of dit nieuws is. Ik heb dit al (misschien wel van andere experts, dat weet ik niet meer) meerdere keren gelezen. Dat dit virus niet zomaar gaat verdwijnen dat is toch al lang geen nieuws meer? Dat heeft bijvoorbeeld van Gucht ook al meerdere keren gezegd op TV. Nu goed, ik heb het artikel niet helemaal gelezen dus het kan best zijn dat daar verder nieuwe inzichten in staan, maar dan zijn we weer bij het punt aangekomen van '
waarom staat dat dan achter een paywall?'
Het gaat 'm bij mij (ik spreek niet voor andere mensen op dit forum) vooral om het feit dat we dit soort berichtgeving constant krijgen. Hoe vaak is de derde golf bijvoorbeeld wel niet aangekondigd? Hoe vaak komt er een expert in de media om te zeggen dat we strenger moeten zijn? Als je dan, op een van de dieptepunten van 'het draagvlak' zo een kop te zien krijgt dan hakt dat er wel in. Ook al staat er een vraagteken achter.
Ja, dat klopt, maar laten dat nu net de mensen zijn die absoluut geen behoefte hebben aan titels zoals deze. Jij en ik (en een heleboel anderen) weten dat dit gewoon voorspellingen zijn, wij volgen (aangezien we in deze thread zitten mag ik daar toch van uit gaan) het nieuws rond corona tamelijk goed op, dus voor ons maakt dit niet veel uit, het is gewoon een stukje extra informatie als je voorbij de 'sensatie' kijkt. Voor 'de gemiddelde mens' is dit gewoon het zoveelste doembericht, en kan dat zelfs worden opgevat door bepaalde individuen als '
ja dan maakt het toch geen zak uit of ik me nu aan de maatregelen houd of niet'.
Nogmaals een link naar
dit artikel, maar ik moet zeggen dat ik het zelf ook wel begin op te merken bij 'de mensen' hoor. The Boy Who Cried Wolf enzovoorts. Ja, dat gaat niet helemaal op maar je begrijp wel wat ik bedoel denk ik.