Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Je gaat nog altijd broeihaarden hebben in dichtbevolkte wijken in de grootsteden, er zal niet te veel losgelaten worden tot ook daar de vaccinatiegraad hoog genoeg is, anders blijf je dweilen met de kraan open.
Aan het einde van deze paaspauze zitten we terug met een laag aantal besmettingen, is het volop lente en mooi weer. Dan zijn er, net zoals vorig jaar, heel wat extra dingen mogelijk. Ik vermoed dat blijvende controle op telewerk en de nodige maatregels in scholen dan al voldoende kunnen zijn.Je gaat nog altijd broeihaarden hebben in dichtbevolkte wijken in de grootsteden, er zal niet te veel losgelaten worden tot ook daar de vaccinatiegraad hoog genoeg is, anders blijf je dweilen met de kraan open.
De regels... eigenlijk zou gezond verstand moeten primeren en die regels worden vanzelf nageleefd. Doch, het blijkt dat een groot deel van de Belgen een chronisch tekort heeft aan gezond verstand. Je ziet nog steeds mensen te dicht op mekaar met maskers die niet correct worden gedragen maar het meest treffende recente voorbeeld was de live verslaggeving van het VTM nieuws vanuit Antwerpen waarbij een groep mensen het nodig vond om zonder mondmasker voor de camera te gaan staan en selfies te nemen. En dat op de dag dat de vervroegde veiligheidsraad werd aangekondigd. Dat gaat mijn begrip te boven... Hoe kun je nu zo asociaal zijn. De hele bevolking wordt niet zozeer gegijzeld door het virus (daar hebben bestrijdingsmiddelen voor) maar door het je m'en foutisme, domheid of normvervaging van een minderheid die de transmissie van het virus bevorderen en maken dat de bestrijdingsmiddelen niet adequaat kunnen worden toegepast.
Ik heb gehoord van iemand die in het AZ Jette werkt dat er op de instroom van Covid cases echt wel een duidelijk profiel merkbaar is. Dat profiel zorgt daarbij voor een hoge collateral damage door het virus te verspreiden en ook mensen te raken die zich wel aan de regels houden en gewoon pech hebben. Van iemand die lesgeeft in een lagere school heb ik vernomen dat ouders hun kinderen nog naar school naar school lieten gaan in afwachting van het resultaat van de Covid-test. Die mensen lieten het school weten dat de kinderen negatief hadden getest en vielen compleet uit de lucht wanneer de schooldirectie hen antwoordde dat het niet de bedoeling was dat de kinderen voor de uitslag van de test naar school gingen. Is dat onwetendheid, onkunde, domheid of een compleet gebrek aan respect? Ik vind het gewoon straf dat zo'n zaken nu nog altijd gebeuren...
Lijkt mij wat te optimistisch hoor, volgens de gepubliceerde modellen gaat deze derde golf niet zo hoog pieken maar wel lang duren. Na deze paaspauze gaat het aantal besmettingen nog steeds relatief hoog zijn, idem met de bezetting in de ziekenhuizen. Het meest optimistische scenario is dat er eind mei een bezetting op IC is van 300 patiënten. Ik denk niet dat na drie weken "paaspauze" de cijfers lager zullen zijn dan bij de start van deze golf.Aan het einde van deze paaspauze zitten we terug met een laag aantal besmettingen, is het volop lente en mooi weer. Dan zijn er, net zoals vorig jaar, heel wat extra dingen mogelijk. Ik vermoed dat blijvende controle op telewerk en de nodige maatregels in scholen dan al voldoende kunnen zijn.
Misschien is het zelfs gewoon mogelijk om kinderen in de buitenlucht les te geven?
T'is een schildpad met een voorliefde voor bandana's en pizza's en een rat genaamd splinter.Wat is dan dat duidelijk profiel?

Vandaag nog zo'n verhaal gehoord maar dat ging over leerkrachten die het wat te bont gemaakt hadden door het wat te gezellig te maken in één van de schoollokalen. Achteraf blijkt één van die leerkrachten positief te zijn, waardoor in één klap 15 leerkrachten in quarantaine moeten. Die moeten dan het goede voorbeeld gevenVan iemand die lesgeeft in een lagere school heb ik vernomen dat ouders hun kinderen nog naar school naar school lieten gaan in afwachting van het resultaat van de Covid-test. Die mensen lieten het school weten dat de kinderen negatief hadden getest en vielen compleet uit de lucht wanneer de schooldirectie hen antwoordde dat het niet de bedoeling was dat de kinderen voor de uitslag van de test naar school gingen. Is dat onwetendheid, onkunde, domheid of een compleet gebrek aan respect? Ik vind het gewoon straf dat zo'n zaken nu nog altijd gebeuren...
Directie razend uiteraard.Ik deed onderzoek naar de Vlaamse ventilatie-aanpak in scholen. Verbijsterende ontdekkingen.
Adviezen van experts werden afgezwakt.
Geen inspecties.
Geen verplichtingen of ambitieuze plannen.
Geen extra financiering.
In 1 woord: fiasco.
Op dit ogenblik zijn de 80-jarigen aan bod. Tegen eind april, na de paaspauze, is het aantal besmettingen opnieuw erg laag en zal minstens 25% van de bevolking gevacinneerd zijn. Dan kunnen we echt beginnen loslaten![]()

#Nocontextleerkrachten die het wat te bont gemaakt hadden door het wat te gezellig te maken in één van de schoollokalen. Achteraf blijkt één van die leerkrachten positief te zijn

Op dit ogenblik zijn de 80-jarigen aan bod. Tegen eind april, na de paaspauze, is het aantal besmettingen opnieuw erg laag en zal minstens 25% van de bevolking gevacinneerd zijn. Dan kunnen we echt beginnen loslaten![]()
Dat is gewoon pure achterlijkheid.. Van iemand die lesgeeft in een lagere school heb ik vernomen dat ouders hun kinderen nog naar school naar school lieten gaan in afwachting van het resultaat van de Covid-test. Die mensen lieten het school weten dat de kinderen negatief hadden getest en vielen compleet uit de lucht wanneer de schooldirectie hen antwoordde dat het niet de bedoeling was dat de kinderen voor de uitslag van de test naar school gingen. Is dat onwetendheid, onkunde, domheid of een compleet gebrek aan respect? Ik vind het gewoon straf dat zo'n zaken nu nog altijd gebeuren...
Vandaag nog zo'n verhaal gehoord maar dat ging over leerkrachten die het wat te bont gemaakt hadden door het wat te gezellig te maken in één van de schoollokalen. Achteraf blijkt één van die leerkrachten positief te zijn, waardoor in één klap 15 leerkrachten in quarantaine moeten. Die moeten dan het goede voorbeeld gevenDirectie razend uiteraard.

Jaja, met zijn allen dicht opeen buiten aan de Kust, in parken, steden.. dan en dan is het hek ook weer van de dam.. We kennen het probleem ondertussen wel van opeens meer loslaten..Aan het einde van deze paaspauze zitten we terug met een laag aantal besmettingen, is het volop lente en mooi weer. Dan zijn er, net zoals vorig jaar, heel wat extra dingen mogelijk. Ik vermoed dat blijvende controle op telewerk en de nodige maatregels in scholen dan al voldoende kunnen zijn.
Misschien is het zelfs gewoon mogelijk om kinderen in de buitenlucht les te geven?