Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Er is geen kat die een jaar lang in zijn kot zit. Iedereen gaat elke dag wandelen/fietsen/afspreken met knuffelcontact. Een paar maanden geleden was het afspreken met "bubbel van x aantal mensen".
Niet overdrijven
Er is wel een groot verschil tussen gaan wandelen/fietsen met je gezin/knuffelcontact en barbeques.
Maar ja, iedereen doet zijn ding en vind dat hij/zij verstandig bezig is en de cijfers blijven omhoog gaan.
Net hetzelfde als met files: iedereen haat ze, maar iedereen stapt ook alleen in de auto om in de file te gaan stilstaan.
"Ik heb een goede reden voor mijn gedrag"

De mensen zijn het beu, tasten altijd de grenzen van wat mag, zoeken naar loopholes, maar jij zegt nu dat mensen dag in dag uit in hun kot zitten(telewerken?) en mss hooguit nog boodschappen doen en voor de rest niet buitenkomen? Mensen met één of andere ziekte mss ja, maar voor de rest is denk iedereen wel elke dag buiten. Zoniet, tast je enkel maar uw eigen mentale gezondheid aan.
Dus sommige leden worden langs alle kanten aangevallen als ze nog maar iets durven veralgemenen en gij gaat gewoon verkondigen dat IEDEREEN buitenkomt elke dag tenzij ge ziek zijt?

Ik kom niet alle dagen buiten, zie niet elke dag een knuffelcontact,.. dat gebeurt mss 2 tot 3 keer in de week.

Als gij voldaan zijt met elke dag op de stoep buiten taart te zitten eten pal in Gent centrum, dan is dat uw goed recht. Sommige hadden wel een druk sociaal leven voor corona en "alle dagen wandelen" zal da niet goedmaken.

Na meer dan 1 jaar Corona merk ik wel dat diegene die een zeer druk sociaal leven hadden voor de pandemie vaak echt aan het instorten zijn. De mensen die langdurig ziek zijn op m'n werk zijn daar toch wel een voorbeeld van.

Ik snap 100% dat mensen de maatregelen en beperkingen niet meer nice vinden, maar vind dit eigenlijk wel echt puur egoïsme van diegenen die de regels niet respecteren. Ik zit hier al 13 maanden in mijn huis met de idee dat we er allemaal samen door komen. Als ge dan van die onozelaars ziet die naar kot feestjes gaan en samen opgepropt in parken zitten begint ge u toch wel vragen te stellen eerlijk gezegd.

Dus sommige leden worden langs alle kanten aangevallen als ze nog maar iets durven veralgemenen en gij gaat gewoon verkondigen dat IEDEREEN buitenkomt elke dag tenzij ge ziek zijt?

Ik kom niet alle dagen buiten, zie niet elke dag een knuffelcontact,.. dat gebeurt mss 2 tot 3 keer in de week.

Als gij voldaan zijt met elke dag op de stoep buiten taart te zitten eten pal in Gent centrum, dan is dat uw goed recht. Sommige hadden wel een druk sociaal leven voor corona en "alle dagen wandelen" zal da niet goedmaken.
Don't blame me, blame the virus!

En jij gaat van héééééél sociaal naar minder sociaal dan dat wettelijk mag. Waarom dan? Aangezien je übersociaal bent, zou ik het logischer vinden dat je daar maximaal gebruik van maakt.

Na meer dan 1 jaar Corona merk ik wel dat diegene die een zeer druk sociaal leven hadden voor de pandemie vaak echt aan het instorten zijn.
Moet wel. Zelfs degenen dat veel thuis zaten voor de tv zonder kinderen zijn het echt beu aant raken, alsof een stuk van u leven is weggehaald. Maarja wat ist alternatief? En hoe lang gaat dit nog duren? Nog een jaar? Gaan wij voor de herfst nog allemaal gevaccineerd zijn? Trouwfeest in september zou dat doorgaan? Niemand dat het nog echt weet of overtuigd zou zijn. En hoe langer hoe meer denk je dat het misschien nooit nog helemaal wordt wat het was. Vooral die nieuwe varianten dat zo geregeld de kop opsteken lijken me gevaarlijk.

Na meer dan 1 jaar Corona merk ik wel dat diegene die een zeer druk sociaal leven hadden voor de pandemie vaak echt aan het instorten zijn. De mensen die langdurig ziek zijn op m'n werk zijn daar toch wel een voorbeeld van.
Aka me al een paar maanden aan de escitalopram. ✌️

Don't blame me, blame the virus!

En jij gaat van héééééél sociaal naar minder sociaal dan dat wettelijk mag. Waarom dan? Aangezien je übersociaal bent, zou ik het logischer vinden dat je daar maximaal gebruik van maakt.
Omdat dit niet mag? We wonen ook niet allemaal een scheet van elkaar, ik woon het verst. Om dan een half uur te rijden om eens te wandelen, is sowieso de moeite niet, zeker niet in de week na een dag werken. En zeker niet voor iets dat we ondertussen al een jaar doen.

Ik heb ondertussen wel al game avonden gehouden ja, wat niet mag natuurlijk. Ook niet al mijn vrienden willen dit riskeren.

Moet wel. Zelfs degenen dat veel thuis zaten voor de tv zonder kinderen zijn het echt beu aant raken, alsof een stuk van u leven is weggehaald. Maarja wat ist alternatief? En hoe lang gaat dit nog duren? Nog een jaar? Gaan wij voor de herfst nog allemaal gevaccineerd zijn? Trouwfeest in september zou dat doorgaan? Niemand dat het nog echt weet of overtuigd zou zijn. En hoe langer hoe meer denk je dat het misschien nooit nog helemaal wordt wat het was. Vooral die nieuwe varianten dat zo geregeld de kop opsteken lijken me gevaarlijk.
Gevaarlijk?
Om er aan te sterven of dat de illusie wordt doorprikt dat we hier uitkomen door middel van vaccins en lockdowns?
Schrijf maar op, zodra er een nieuwe variant opduikt die niet wordt gecovered door het vaccin vliegen we in een nieuwe lockdown. Als het nu om 700 (tweede lockdown) of 260 (derde lockdown) hospitalisaties per dag gaat, een media offensief zal ons wel zo ver krijgen.

Misschien wordt het stilaan tijd om met dit risico te leren leven, want echt leven... dat doen we toch al een tijdje niet meer he?
‘t schijnt dat leven met da risico goed meevalt trouwens, en dat het risico echt niet zo groot lijkt eenmaal je terug van het leven proeft.
Klinkt egoistisch, vind ik ook... maar wel aanlokkelijk als je meer en meer mensen om je heen terug ziet genieten van het leven.
Met de ploeg van 11miljoen geraken we er toch niet meer hoor.

Hier heeft de gemeente beslist om kleuterscholen te sluiten. Ik vraag me dan wel af hoe ze dat besluit nemen. Beide juffen van de kinderen vanmorgen zeiden dat ze graag wilden blijven les geven en dat dit toch wel het algemeen gevoel was onder alle leerkrachten.
Achja, we zullen ze dan maar naar de oma doen eh.

Omdat dit niet mag? We wonen ook niet allemaal een scheet van elkaar, ik woon het verst. Om dan een half uur te rijden om eens te wandelen, is sowieso de moeite niet, zeker niet in de week na een dag werken. En zeker niet voor iets dat we ondertussen al een jaar doen.

Ik heb ondertussen wel al game avonden gehouden ja, wat niet mag natuurlijk. Ook niet al mijn vrienden willen dit riskeren.
Maar het mag wel.

Jij zei:
niet elke dag buiten?==>elke dag buiten mag
niet elke dag knuffelcontact==>elke dag knuffelcontact zien mag
Je mag buiten met 4 afspreken. Ga samen wandelen, lopen, fietsen.
Nu is het ook makkelijker. Het is warmer, we hebben meer daglicht.
Ik zou toch het maximale van wat mag benutten.

Zeker elke dag buiten wandelen, al is het maar 10 minuten, geeft een mentale boost. (ik ging ervanuit dat je telewerkt)

Veel succes.

Misschien wordt het stilaan tijd om met dit risico te leren leven, want echt leven... dat doen we toch al een tijdje niet meer he?
‘t schijnt dat leven met da risico goed meevalt trouwens, en dat het risico echt niet zo groot lijkt eenmaal je terug van het leven proeft.
Klinkt egoistisch, vind ik ook... maar wel aanlokkelijk als je meer en meer mensen om je heen terug ziet genieten van het leven.
Dit vind ik ook, ze zouden die keuze aan de mensen zelf moeten laten. Voor mij geen enkele issue om terug op cafe te gaan, te gaan winkelen, geen mondmasker te dragen, ... Ik neem dat risico er zelf wel bij (of zal daar zelf wel over oordelen). Mensen die al die regeltjes dan wel nog willen volgen, mij ok, maar laat een ander dan ook die keuze.

Na zelf een Covid besmetting te hebben opgelopen ben ik toch meer beginnen nadenken over het leven. Ik heb het geluk gehad om 'snel' te herstellen (al zit dat beest toch lang in je lichaam). Ik heb er geen fysieke mankementen of littekens aan overgehouden. Maar het doet me stilstaan bij het feit we desondanks onze veerkracht en zin voor vooruitgang ook zeer nederige wezens zijn.

Gevaarlijk?
Om er aan te sterven of dat de illusie wordt doorprikt dat we hier uitkomen door middel van vaccins en lockdowns?
Schrijf maar op, zodra er een nieuwe variant opduikt die niet wordt gecovered door het vaccin vliegen we in een nieuwe lockdown. Als het nu om 700 (tweede lockdown) of 260 (derde lockdown) hospitalisaties per dag gaat, een media offensief zal ons wel zo ver krijgen.

Ja ik bedoel dat die varianten dat blijven opduiken een gevaar zijn voor de hoop dat we uit deze situatie ooit nog gaan uit raken door te hopen op effectieve vaccins die alle varianten blijven coveren en “korte pijn” lockdowns.

Die hoop daalt.

En ja mensen dat zich structureel absoluut niet aan de regels houden zijn egoïsten. Het is niet aan zulke mensen om voor mij te bepalen dat mijn gezondheidsrisico hun mooie leven wel waard is. Dat bepaalt de politiek wel.

Dit vind ik ook, ze zouden die keuze aan de mensen zelf moeten laten. Voor mij geen enkele issue om terug op cafe te gaan, te gaan winkelen, geen mondmasker te dragen, ... Ik neem dat risico er zelf wel bij (of zal daar zelf wel over oordelen). Mensen die al die regeltjes dan wel nog willen volgen, mij ok, maar laat een ander dan ook die keuze.
Jij gaat dat allemaal doen en dan mij besmetten? (vb in de supermarkt). Niks ervan.

En nu krijg ik een rechtzetting van de directrice: kleuters zijn welkom, maar er wordt een appel gedaan om waar mogelijk kinderen thuis op te vangen.:rofl:

Wat een zotte dag.

Had bijna net m'n verlof ingegeven.
En de dag wordt nog zotter.(op de valreep)

Opnieuw een bericht van schooldirectrice dat ze toch sluiten wegens een advies van Katholiek Onderwijs. :rofl:

Je kunt maar lachen met uw miserie vind ik

En dan eindigt ze haar mail met "de vastenvoettocht wordt verplaatst naar datum X. Het sponsorgeld mogen de kinderen meebrengen naar de klas op datum Y."

Je moet maar durven, no way dat ik nog geld geef.

Laatst bewerkt door een moderator:
Jij gaat dat allemaal doen en dan mij besmetten? (vb in de supermarkt). Niks ervan.
Je hebt toch een mondmasker aan? Die beschermen ons toch supergoed of heb je geen vertrouwen in de mondmaskers?

Los daarvan wordt er benadrukt dat besmettingen vooral thuis, op het werk en op school gebeuren. Dus zoveel schrik hoef je niet te hebben om besmet te worden in de winkel hoor.

Ik zou dit graag staven met cijfers maar guess what ... die bestaan jammergenoeg niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan