Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het politieke spelletje waar ze allemaal een paar troeven onderling verdeeld hebben om elk toch een deeltje hun goesting te hebben is gewoon nefast geweest in deze hele verdomde discussie. In tijden van gezondheidscrissen heb je dat soort volk niet nodig. Een typisch belgisch compromis , daar lacht zo'n pandemievirus eens mee. En van de halvegare maatregelen wordt niemand blij.

Ondertussen hebben ze in de ziekenhuizen hun handen weeral eens vol. Ze zijn zich daar al een sinds vorige maandag aan het voorbereiden op de toestroom. Ik zou niet in hun schoenen willen staan, om dat de rijen voor de Action & Ikea te moeten aanzien.

Je hebt 100 procent gelijk. Maar ivm het openhouden van niet-essentiële winkels dus oa Action en Ikea de regering heeft de regering mi de juiste beslissing genomen om ze open te houden.

Wij kopen bijna alles online (Collect & Go, Bol.com etc) maar ook eens om de twee maanden iets in de Action => het is gewoon een spotgoedkope winkel oa voor vaatwastabletten etc.

De Ikea en Action en andere winkels blijven open en zullen wss open blijven. Dus iedereen heeft tijd zat om eens naar Ikea of whatever te gaan en er zullen daar niet altijd rijen staan. Wordt het niet eens tijd dat sommige mensen eens hun verstand gaan gebruiken?

Aan het werk, in open lucht, mondmasker aan, afstand houden, ik zie het probleem met de regels niet?

Er een telewerkplicht (een keynote geven is geen geldige reden om naar kantoor te gaan, samen een glas champagne drinken is dat helemaal niet), die afstand is geen 1,5m, hij kan niet drinken met een mondmasker aan.

Het meest furstrerende aan héél dit gedoe rond onderwijs is het politieke spel. Ben Weyts zit nu al weken, nee, maanden lang hoog van zijn toren te blazen met een uitspraak die hij NOOIT hard kan maken wanneer de cijfers mislopen, en hij WEET dat. Ik heb 2 maand terug een rant gedaan hoe ik het zag gebeuren dat de engelse variant los door al de maatregelen in het onderwijs zag vliegen waardoor de cijfers zouden stijgen en we niet anders konden dan dichtgaan. En net wanneer ik dacht dat we het konden ontlopen gebeurt het.

Als ik dat weet, dan moet zo'n figuur met een giga-entourage als de minister van onderwijs dat toch ook weten? Maar nee. Elke dat met een nieuw ballonnetje in het nieuws komen, maandenlang.
- scholen blijven open? yeah right
- sneltests om snel uitbraken op te sporen? Goed idee, niets van gezien
- contact tracing? Werkte in oktober/november ook zeer moeizaam

En als puntje bij paaltje komt dan komt het uit dat het allemaal hete lucht is en dat zijn persoontje niets te zeggen heeft. En nu doet hij niets anders als proberen geen gezichtsverlies te lijden. Het slachtoffer? De reputatie van de instelling die hij moet vertegenwoordigen. EN alle leerlingen die hij daarmee in de steek laat.

Fuck die polititieke inmening en het misplaatst eergevoel in deze discussie.
Er komt nog een extra elementje bij blijkbaar.

Het volledige artikel is helaas paywalled maar volgens HLN is de Vlaamse regering al maandenlang het risico van gebrek aan ventilatie in klaslokalen aan het negeren om "niet voor paniek te zorgen." Een raam openzetten helpt niet voldoende. Om het risico op een besmetting in een klaslokaal met 70% te doen dalen zou je een ventilator in een raamopening moeten steken plus een luchtreiniger installeren in elk klaslokaal.

Dat verwijt ik Weyts toch ook wel. Ik heb al langer de indruk dat het plan om de scholen open te houden er vooral uit bestond om de risico's zoveel mogelijk te negeren en te ontkennen.

Er een telewerkplicht (een keynote geven is geen geldige reden om naar kantoor te gaan, samen een glas champagne drinken is dat helemaal niet), die afstand is geen 1,5m, hij kan niet drinken met een mondmasker aan.
Zou het kunnen dat hij een livestream vanuit UGent doet, waar er betere faciliteiten zijn om de lecture te geven? Er zal heus geen volk zitten in een aula.
Wanneer ik aan het werk ben drink ik ook iets. Champagne, water, frisdrank, Fristi,.... hell, wat maakt dat uit?
Die afstand kan ik onmogelijk meten, een ruwe schatting blijft een schatting. Moesten ze arm in arm staan zou ik akkoord gaan.
Niemand kan drinken met een mondmasker aan.

Neen, ik ben geen fanboy van Van Gucht, maar zo mierenneuken op elke stap dat die 'slechtnieuwsbrengers' doen.....

Zou het kunnen dat hij een livestream vanuit UGent doet, waar er betere faciliteiten zijn om de lecture te geven? Er zal heus geen volk zitten in een aula.
Wanneer ik aan het werk ben drink ik ook iets. Champagne, water, frisdrank, Fristi,.... hell, wat maakt dat uit?
Die afstand kan ik onmogelijk meten, een ruwe schatting blijft een schatting. Moesten ze arm in arm staan zou ik akkoord gaan.
Niemand kan drinken met een mondmasker aan.

Neen, ik ben geen fanboy van Van Gucht, maar zo mierenneuken op elke stap dat die 'slechtnieuwsbrengers' doen.....

Ik ga ervan uit dat hij geen alcohol drinkt tijdens zijn effectief werk en de betere faciliteiten om zijn lecture te geven ook niet buiten zijn, als dat wel het geval is ben ik fout. Dit lijkt me eerder gezellig nakaarten na een dag werk. Als een bedrijf dit doet en het komt uit staan de virologen in de rij om met de vinger te wijzen. Begin deze week ging de grafiek nog door het dak gaan, dan zou je denken dat de alarmisten zeker hun eigen wensregels volgen en elk contact dat niet nodig is, vermijden. Ze willen het gezicht zijn van de Corona-adviseurs, dan moeten ze er ook maar mee omkunnen dat hun eigen acties van nabij gevolgd worden.

Al zou dit ook helemaal niets uitmaken daar er nog niet voldoende bewijs is dat je het dan niet kan overdragen.

Akkoord. Maar is het niet een beetje gevaarlijk om alles en iedereen te viseren? Ik spreek ook af met goeie vrienden en hele dichte familie. Niet non-stop, maar ik spreek af. Met collega's van het werk staat er ook een buiten barbecue op de planning.

Akkoord. Maar is het niet een beetje gevaarlijk om alles en iedereen te viseren? Ik spreek ook af met goeie vrienden en hele dichte familie. Niet non-stop, maar ik spreek af. Met collega's van het werk staat er ook een buiten barbecue op de planning.
Wij gingen ook met collega's afspreken buiten, maar nu dat je buiten weer maximum met 4 mag afspreken gaat dat op de schop.

Laatst bewerkt door een moderator:

Het zijn zo'n zaken waar boetes voor worden uitgedeeld:

Helemaal akkoord dat er veel zaken veilig buiten zouden kunnen maar dat is niet in lijn met de regels die worden uitgevaardigd. En laat de man die ik hierboven erop aanval nu net één van de mensen zijn die voor de strengere regels, ook buiten, is.

Chapeau hé voor de mensen die al een jaar in hun 'kot' zitten, maar ik kan het niet.
Er is geen kat die een jaar lang in zijn kot zit. Iedereen gaat elke dag wandelen/fietsen/afspreken met knuffelcontact. Een paar maanden geleden was het afspreken met "bubbel van x aantal mensen".
Niet overdrijven

We hebben nu ook geleerd dat de UGent zijn lintmeters veel te warm wast, want die zijn toch al fameus gekrompen hoor! (Of Van Gucht en Lambrecht zijn minstens 2.5 meter groot).

Er is geen kat die een jaar lang in zijn kot zit. Iedereen gaat elke dag wandelen/fietsen/afspreken met knuffelcontact. Een paar maanden geleden was het afspreken met "bubbel van x aantal mensen".
Niet overdrijven
Iedereen? Elke dag? :unsure:
Ik denk ook niet dat ge het letterlijk moet pakken. Onze vrijheid is beperkt.

Iedereen? Elke dag? :unsure:
Ik denk ook niet dat ge het letterlijk moet pakken. Onze vrijheid is beperkt.
De mensen zijn het beu, tasten altijd de grenzen van wat mag, zoeken naar loopholes, maar jij zegt nu dat mensen dag in dag uit in hun kot zitten(telewerken?) en mss hooguit nog boodschappen doen en voor de rest niet buitenkomen? Mensen met één of andere ziekte mss ja, maar voor de rest is denk iedereen wel elke dag buiten. Zoniet, tast je enkel maar uw eigen mentale gezondheid aan.

Wij zijn geen 'socialites' hebben geen grote vriendenkring, maar desondanks Covid-19 zijn wij blijven afspreken met de hele goeie vrienden. Dit gaat over een 5-tal ontmoetingen of zo hé want we wonen ver van elkaar. Festivals doe ik niet, concerten al eventjes niet meer, bioscoop niet meer. Enkel eens goed en met alles erop en eraan gaan eten en naar Spanje en de Verenigde Staten reizen missen we. Ik vind de beperkingen persoonlijk niet zo zwaar.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan