Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
"De virologen" zijn een makkelijke zondebok natuurlijk voor de politiek. Zeker als de politici hun gezicht niet willen geassocieerd zien met slecht nieuws mogen die dan de uitleg doen.

Na het lezen van de Tweets van Bart Schols en PJ De Smet zal ik mijn mening herzien over MVR en de anderen ivm dat ze zoveel op tv komen. Best triestig dat er weinig politici in een slechte periode niet bij hem aan tafel willen zitten.

Hier vraagt de creche ook om zoveel mogelijk kindje thuis te houden. Dat ze maar eerst is degene verplichten zonder werk die ne euro per dag betalen om ze thuis te houden. Wed dat er op onze creche zo veel rondlopen

Hamsteren klinkt plots niet meer zo zot.
Man man, vandaag in mijn supermarkt was er ook ene een beetje aan het hoesten terwijl hij het fruit aanvulde, en dan de vrouw aan de kassa ook aan het kuchen. Ik word daar gans paranoia van 😅

Ik zou toch wel eens die adviezen van de experts willen zien. Ik vraag me dan toch af op welke basis men de beslissingen neemt.

Ik zou toch wel eens die adviezen van de experts willen zien.
Staat er toch: eerst buitenschoolse activiteiten stilleven ipv scholen sluiten

Oja, voor wie graag zegt dat leerkrachten vakantie hebben volgende week: mijn vriendin werkt (allez, geeft les) normaal tot 11u55 vandaag. Ze is nog niet thuis en ging een berichtje sturen als ze naar huis vertrekt.
Wat heeft dat met alle leerkrachten te maken? :unsure:

Na het lezen van de Tweets van Bart Schols en PJ De Smet zal ik mijn mening herzien over MVR en de anderen ivm dat ze zoveel op tv komen. Best triestig dat er weinig politici in een slechte periode niet bij hem aan tafel willen zitten.
Ik had het nog willen posten een paar dagen geleden, maar het ging hier zo hard dat ik dit topic even genegeerd heb :p

De politici zouden de vertegenwoordiging moeten zijn in de media, niet de virologen (die kunnen beter af en toe in een uitgebreider debat programma aan bod komen). Maar dat is niet de schuld van de virologen, dat is omdat een aantal politici verstoppertje spelen. En ook wel omdat de media compleet aan het flippen is in deze pandemie (je moet niet elke dag dieper ingaan op corona of wie er wat heeft gezegd over welke maatregel he).

Ik had het nog willen posten een paar dagen geleden, maar het ging hier zo hard dat ik dit topic even genegeerd heb :p

De politici zouden de vertegenwoordiging moeten zijn in de media, niet de virologen (die kunnen beter af en toe in een uitgebreider debat programma aan bod komen). Maar dat is niet de schuld van de virologen, dat is omdat een aantal politici verstoppertje spelen. En ook wel omdat de media compleet aan het flippen is in deze pandemie (je moet niet elke dag dieper ingaan op corona of wie er wat heeft gezegd over welke maatregel he).
Dat is ook de reden dat Marc Van Ranst bijna het gezicht is he van corona, het is al van in het begin dat hij in de media kwam omdat Mevrouw De Block het te druk had met thuiswerk, die heeft nooit haar beleid komen verdedigen in de media en heeft gewoon continue MVR de kastanjes uit het vuur laten halen.

ik bedoel wat men voor andere zaken voorgesteld heeft. Nu gaat dit enkel over scholen.
Het is jammer dat er zoveel paywalled is. Een verbod op niet-essentiële verplaatsingen en een strengere avondklok werden bv ook voorgesteld maar daar was geen animo voor bij de politici. Enerzijds merkt Van Gucht op dat de beslissing voor de jeugd omgekeerd is versus het voorstel, maar anderzijds vraagt hij zich ook af of de huidige maatregelen wel voldoende zijn om snel genoeg te zakken naar een aanvaardbaar niveau.

Zoals Ivan De Vadder schreef zijn er wat politieke spelletjes gespeeld en is het huidige maatregelenpakket zo samengesteld dat elke partij pijn geleden heeft en gezichtsverlies heeft. NVA en PS met de scholen, CD&V en liberalen met de winkels, en VLD dubbel met de contactberoepen.

Tja, als de helft van uw posts op dit forum klaagposts zijn, moet je niet verbaasd zijn dat je reactie krijgt wanneer je afgeeft op anderen die klagen.

Wat een kinderachtig gedoe altijd.

Van mij mag iedereen klagen en zagen zoveel ze willen én ze hebben in deze gelijk ook, maar dat neemt niks weg van mijn punt.

Het is jammer dat er zoveel paywalled is. Een verbod op niet-essentiële verplaatsingen en een strengere avondklok werden bv ook voorgesteld maar daar was geen animo voor bij de politici. Enerzijds merkt Van Gucht op dat de beslissing voor de jeugd omgekeerd is versus het voorstel, maar anderzijds vraagt hij zich ook af of de huidige maatregelen wel voldoende zijn om snel genoeg te zakken naar een aanvaardbaar niveau.

Zoals Ivan De Vadder schreef zijn er wat politieke spelletjes gespeeld en is het huidige maatregelenpakket zo samengesteld dat elke partij pijn geleden heeft en gezichtsverlies heeft. NVA en PS met de scholen, CD&V en liberalen met de winkels, en VLD dubbel met de contactberoepen.
net daarom zou ik toch eens de complete adviezen van de gems willen lezen. Ik begin het eigenlijk serieus op mijn heupen te krijgen dat na een jaar corona men terug politieke spelletjes zit te spelen op kap van de bevolking terwijl we eigenlijk gewoon maatregelen nodig hebben om dat virus de baas te blijven, niet om een of andere partij te kunnen afkraken of groot te maken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan