Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Pisnijdig was hij. :laugh:
Nog even en hij barstte uit zijn veels te strak jasje haha de arme man voelt zich genegeerd.

Weyts gaat tenminste voor zijn zaak.

Er is teveel gehengel naar extra verlof.
Het spreekt ook boekdelen hoe snel men in onderwijsmiddens was om de tekst “de lessen worden opgeschort” direct te interpreteren als “dan ook geen online les”.

Ligt men in de zuil onderwijs nog wakker van de pedagogische taak?
Of wacht, meeste leraren hebben reeds een andere studie geprobeerd alvorens “in het onderwijs te sukkelen”, de meest getalenteerden van onze maatschappij zijn het helaas al niet.

Ben Weyts was precies goed geïrriteerd.

Zijn ogen spraken boekdelen.

Zo willen ontploffen, maar nog net kunnen bedwingen.
Wat een raar land zijn we toch ook geworden.

Het klopt toch dat we geen federale minister voor onderwijs meer hebben, he?
Maar dan hebben we wel op een federaal overlegcomité dat beslist dat de scholen dicht moeten, en de Vlaamse minister voor Onderwijs die daarover flipt. Wat vindt zijn Waalse collega er eigenlijk van? Is onderwijs nu een federale bevoegdheid of niet? Of wordt dat 'overruled' omwille van de crisis nu?

Wat een soep :unsure:

En ik blijf erbij: als ik als Vlaams minister verantwoordelijk ben voor onderwijs, en men sluit de scholen in Vlaanderen terwijl ik daar faliekant tegen ben, dan zou ik er gewoon mee stoppen. Want wat voor rol van betekenis heb je dan nog...

Wat een raar land zijn we toch ook geworden.

Het klopt toch dat we geen federale minister voor onderwijs meer hebben, he?
Maar dan hebben we wel op een federaal overlegcomité dat beslist dat de scholen dicht moeten, en de Vlaamse minister voor Onderwijs die daarover flipt. Wat vindt zijn Waalse collega er eigenlijk van? Is onderwijs nu een federale bevoegdheid of niet? Of wordt dat 'overruled' omwille van de crisis nu?

Wat een soep :unsure:

En ik blijf erbij: als ik als Vlaams minister verantwoordelijk ben voor onderwijs, en men sluit de scholen in Vlaanderen terwijl ik daar faliekant tegen ben, dan zou ik er gewoon mee stoppen. Want wat voor rol van betekenis heb je dan nog...

Het overlegcomité is een gezamenlijk comité van de federale en regionale overheden. Als de Vlaamse minister van Onderwijs flipt over een beslissing van dat comité, dan moet hij in de eerste plaats gaan klagen bij zijn minister-president die die beslissing heeft meegoedgekeurd.

Het spreekt ook boekdelen hoe snel men in onderwijsmiddens was om de tekst “de lessen worden opgeschort” direct te interpreteren als “dan ook geen online les”.

Of wacht, meeste leraren hebben reeds een andere studie geprobeerd alvorens “in het onderwijs te sukkelen”, de meest getalenteerden van onze maatschappij zijn het helaas al niet.
Ja maar dat doen ze in het zwart, als ze allemaal hun job op school deftig doen kunnen ze geen bijles meer geven aan de lln van hun collega's. Toch geweldig zo een bijverdienste zelf creëren

Grappige is dat de Walen wel afstandsonderwijs gaan doen.. Volgens mij zijn de Vlaamse onderwijsvakbonden gewoon rot.

Ja maar dat doen ze in het zwart, als ze allemaal hun job op school deftig doen kunnen ze geen bijles meer geven aan de lln van hun collega's. Toch geweldig zo een bijverdienste zelf creëren
Net zoals Biljart zijn posts, wat een gebral over het onderwijs moet je hier toch lezen. 0 aanzien in de maatschappij hebben wij nog, thx to stereotiepes zoals deze.

Wat een shitpost. Er klopt weer niets van en is niets meer als "biljart's kijk op de realiteit". En het kan niet verder staan van de werkelijkheid.

--------------

Het meest furstrerende aan héél dit gedoe rond onderwijs is het politieke spel. Ben Weyts zit nu al weken, nee, maanden lang hoog van zijn toren te blazen met een uitspraak die hij NOOIT hard kan maken wanneer de cijfers mislopen, en hij WEET dat. Ik heb 2 maand terug een rant gedaan hoe ik het zag gebeuren dat de engelse variant los door al de maatregelen in het onderwijs zag vliegen waardoor de cijfers zouden stijgen en we niet anders konden dan dichtgaan. En net wanneer ik dacht dat we het konden ontlopen gebeurt het.

Als ik dat weet, dan moet zo'n figuur met een giga-entourage als de minister van onderwijs dat toch ook weten? Maar nee. Elke dat met een nieuw ballonnetje in het nieuws komen, maandenlang.
- scholen blijven open? yeah right
- sneltests om snel uitbraken op te sporen? Goed idee, niets van gezien
- contact tracing? Werkte in oktober/november ook zeer moeizaam

En als puntje bij paaltje komt dan komt het uit dat het allemaal hete lucht is en dat zijn persoontje niets te zeggen heeft. En nu doet hij niets anders als proberen geen gezichtsverlies te lijden. Het slachtoffer? De reputatie van de instelling die hij moet vertegenwoordigen. EN alle leerlingen die hij daarmee in de steek laat.

Fuck die polititieke inmening en het misplaatst eergevoel in deze discussie.

Laatst bewerkt:
Net zoals Biljart zijn posts, wat een gebral over het onderwijs moet je hier toch lezen. 0 aanzien in de maatschappij hebben wij nog, thx to stereotiepes zoals deze.

Blij te lezen dat je dus impliciet bedoelt dat een deel van de zomervakantie zal geschrapt worden en dat er zal worden ingezet op zomerklassen.

Bedankt

Vriendin is lerares en helft van mijn familie staat in het onderwijs, de ene al vaker ziek dan de andere.

Maar er zijn ook vast anderen, maar geef toe dat te sterke vakbonden geen prikkel zijn om te excelleren.

Het kan me niet bommen wie jij kent of niet. Maar wat ik hierboven van je citeerde was echt gewoon niet juist, niet waar.

Ik vond het wel triestig dat gisteren in het nieuws 3 tienermeisjes aan het woord kwamen, waarvan 2 duidelijk zeiden dat ze liever nog online les zouden hebben om geen verdere achterstand op te lopen, maar dat de eerste reactie van het onderwijs weer is om ook geen online les te geven.

Het kleuteronderwijs vindt dat ze in de loopgraven staan. De arme vrijwilligers die sport en andere hobby's voorzien, ook voor kleuters, ploeteren maar voort onder morele druk. Ik vind het eigenlijk schandalig dat ze die zaken niet hebben aan banden gelegd.

Iedereen klooit er maar wat op los wat een logisch gevolg is van zoveel overheden en een overaanbod aan ministers. Na een jaar aanmodderen boeit het niemand geen ene moer meer en de gewone bevolking is er klaar mee.
nochtans heb jij mijn mening niet gevraagd en behoor ik ook tot de gewone bevolking. Mssh best stoppen met in anderen hun naam te spreken.

Laatst bewerkt:
Het politieke spelletje waar ze allemaal een paar troeven onderling verdeeld hebben om elk toch een deeltje hun goesting te hebben is gewoon nefast geweest in deze hele verdomde discussie. In tijden van gezondheidscrissen heb je dat soort volk niet nodig. Een typisch belgisch compromis , daar lacht zo'n pandemievirus eens mee. En van de halvegare maatregelen wordt niemand blij.

Ondertussen hebben ze in de ziekenhuizen hun handen weeral eens vol. Ze zijn zich daar al een sinds vorige maandag aan het voorbereiden op de toestroom. Ik zou niet in hun schoenen willen staan, om dat de rijen voor de Action & Ikea te moeten aanzien.

Het politieke spelletje waar ze allemaal een paar troeven onderling verdeeld hebben om elk toch een deeltje hun goesting te hebben is gewoon nefast geweest in deze hele verdomde discussie. In tijden van gezondheidscrissen heb je dat soort volk niet nodig. Een typisch belgisch compromis , daar lacht zo'n pandemievirus eens mee. En van de halvegare maatregelen wordt niemand blij.

Ondertussen hebben ze in de ziekenhuizen hun handen weeral eens vol. Ze zijn zich daar al een sinds vorige maandag aan het voorbereiden op de toestroom. Ik zou niet in hun schoenen willen staan, om dat de rijen voor de Action & Ikea te moeten aanzien.
om nog maar te zwijgen om de verontwaardigde reacties die we zullen krijgen de eerste week van de paasvakantie omdat iedereen naar zee gaat terwijl dat gewoon mag zeg. Stel je voor, mensen die doen wat niet verboden is.

Wat een triestig schouwspel.
Ze willen een ploeg van 11 miljoen mensen samen aan hetzelfde zeel laten trekken. Op zich een goede intentie.
Maar wanneer er in de 'Vlaamsche' regering voor, tijdens en na de persconferentie sujetten rondlopen die telkens (al een jaar lang!) het eerste EN laatste woord willen hebben (lees: vlakaf zeggen dat ze het niet eens zijn met de federale beslissing, dat ze iets anders hebben voorgesteld), dan moet je ook niet verbaasd zijn dat het volk niet als 1 ploeg het virus te lijf gaat.

Indien de vaccins geen uitkomst bieden dan zie ik ons (en bij uitbreiding meerdere landen) nog een tijd dit jojo-effect aan soft-lockdowns behouden EN wie weet, zelfs de regering vallen.
Benieuwd of de partijen uit de oppositie -die staalhard inhakken op de regering, maar zelf geen constructieve bijdrage leveren in tijden van een mondiale crisis- dit beter zouden doen.

Tja dat is grotendeels door leerkrachten zelf in de hand gewerkt.
Dacht vroeger dat dat enkel in middelbaar was maar dat is ook in lagere school zo.
Niet voor niets dat in veel sporten er veel in onderwijs staan: veel vrije tijd (ook lager als ik zie hoe vaak buurman in zijn hof zit tussen 9 en 16u) om te trainen

En vrienden/familie die in onderwijs staan hebben allemaal bijles gegeven (tot ze kinderen hadden). Vaak aan leerlingen van zelfde school

Eenmaal vast benoemd kan je u veel permitteren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan