Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Kan wel zijn, maar de besmettingen vinden plaats BINNEN bij bedrijven en in de scholen.Al die mensen op de afspraak net, de graslei?
Allemaal overtuigd dat ze wel goed bezig zijn.
Zitten inderdaad buiten in kleine groepjes, maar NIET op anderhalve meter. En als dat niet kan is mondmasker verplicht. Maar dat is ook nergens te zien.
Zo kan de rest blijven pompen, we blijven aan de andere kant water binnenscheppen.
Waar is het vak burgerzin gebleven? Terechte opmerking
Ik zie trouwens weinig verschil qua drukte met wat er zich wekelijks op de Vogelmarkt in Antwerpen afspeelt. Daar zitten mensen ook vrolijk met mondmasker af champagne te drinken en allemaal kort op mekaar. Maar nee, de jeugd allemaal op een hoop gooien als de grote schuldige is veel gemakkelijker natuurlijk.
Het is een regel, dus is het de bedoeling dat ge u er aan moet houden..Kan wel zijn, maar de besmettingen vinden plaats BINNEN bij bedrijven en in de scholen.
Buiten besmet geraken is enorm onwaarschijnlijk, heeft MVR al enkele keren gezegd.
Lees het topic eens door dan vind je veel van zulke veralgemeningen over "de jeugd".Wie heeft 't hier over "De jeugd". Het gaat hier over een hoop studenten die met een paar honderd man rond elkaars nek staan te springen den dag dat contactberoepen na amper 1 maand de deuren terug open kunnen doen en de horeca door heeft dat 't nog langer dan 6 maand gaat zijn dat ze dicht zijn.
Dat is 0,0 besef en ne dikke middelvinger van DIE jongeren en niet DE jongeren.
maar ochere de jeugd, ze hebben het zo moeilijk. Ze kunnen er niks aan doen. Een beetje medelijden met hen aub.
Corona is erg voor hen en ze gaan er niet aan dood.
Ze missen contact enzo etc etc etc met de BS uitvluchten
Diezelfde jeugd gaat nog ervoor zorgen dat we nog maanden in lockdown gaan zitten.
En daarmee spreek ik niet goed wat die jongeren op het plein uitvoeren maar moet je daarom nu gaan veralgemenen?Wat mij in heel het corona gedoe stoort, is het gedrag van "de jeugd" die staat te klagen alsof hun jeugd volledig naar de kloten is omdat ze nu niet meer kunnen uitgaan/feesten ed. En hun draagvlak vermindert, illegale zaken en masse begint te doen ed.
Terwijl ge anderzijds mensen hebt die letterlijk proberen overleven en hopen dat de cijfers zakken zodat ze hun job terug kunnen uitoefenen en hun familie kunnen voorzien van basisnoden.
Dus kort samengevat de jeugd die super egocentrisch omgaat met zijn luxenoden en doen alsof de evenaar door hun gat loopt. Terwijl ze zich meer zouden moeten bekommeren om het feit dat een verminderde economische activiteit hun toekomst meer zal beinvloeden.
Eh, we hebben het hier maar over thuisblijven. Het is niet dat WW3 bezig is hé. Onze grootouders zouden zich in hun graf omdraaien moesten ze de mentaliteit van onze jeugd zien. We hebben op technologisch/communicatief vlak nog nooit zo ver gestaan ls nu, zeker bij de jeugd. WW2 heeft 5jr geduurd en denk niet dat ze toen zo aant klagen waren. Uw leven stond elke dag/nacht op het spel als een vliegtuig random een bom dropte. We zijn hier ocharme nog maar een jaar ver en ge zijt veilig als ge u na de basis veiligheidsmaatregels houdt.
Uitgaan kunde ook na uw jeugd...
Lees het topic eens door dan vind je veel van zulke veralgemeningen over "de jeugd".

Ofwel heb ik die reacties maandag gemist maar die reacties nu vanuit het onderwijsveld lezen soms wat vreemd terwijl men er maandag nog alles aan deed om het onderwijs open te houden. Ik snap het wel maar wat een enorme bocht lijkt dat toch op twee dagen tijd... Twee dagen geleden al die grieven over hoe moeilijk het was met de extra maatregelen en nu gaat men bv staken om de kleuterscholen ook dicht te houden.Het onderwijsveld is ontgoocheld omdat de scholen moeten sluiten, maar nu roepen ze wel op om volgende week de kleuters thuis te houden...![]()
Bij vluchtige passage of bij afstand houden, niet als je op 10cm van elkaar zit voor een paar uurKan wel zijn, maar de besmettingen vinden plaats BINNEN bij bedrijven en in de scholen.
Buiten besmet geraken is enorm onwaarschijnlijk, heeft MVR al enkele keren gezegd.
Zouden vooral de vakbonden zijn die 'solidair' zijn willen zijn met de leerkrachten in basis en secundair...Ofwel heb ik die reacties maandag gemist maar die reacties nu vanuit het onderwijsveld lezen soms wat vreemd terwijl men er maandag nog alles aan deed om het onderwijs open te houden. Ik snap het wel maar wat een enorme bocht lijkt dat toch op twee dagen tijd... Twee dagen geleden al die grieven over hoe moeilijk het was met de extra maatregelen en nu gaat men bv staken om de kleuterscholen ook dicht te houden.
Mogelijks verklaarbaar door het heterogene karakter van het werkveld? Niet alle scholen/leerkrachten/... zijn hetzelfde en hebben dezelfde mening?Ofwel heb ik die reacties maandag gemist maar die reacties nu vanuit het onderwijsveld lezen soms wat vreemd terwijl men er maandag nog alles aan deed om het onderwijs open te houden. Ik snap het wel maar wat een enorme bocht lijkt dat toch op twee dagen tijd... Twee dagen geleden al die grieven over hoe moeilijk het was met de extra maatregelen en nu gaat men bv staken om de kleuterscholen ook dicht te houden.

Ik denk dat je toch beter eens je geschiedenis checkt voor je rare boutades er bij gaat sleuren. Servië in puin?....Belgrado heeft weliswaar wat bombardementen van de Navo gehad, maar het was Bosnië en Herzegovina die in puin lagen.Land als Servië, nog niet zo gek lang geleden in puin na burgeroorlog: 24% van de bevolking gevaccineerd.
puik!
Te lange citaten uit artikels zijn verboden.De nuance voor en na die quote vermeld je bewust niet?

Je weet toch op voorhand dat dit niet gaat gebeuren. Dat gaat een massa mensen zijn die de 50 ver overstijgt.Maandag 29 maart is er een staking. Bij manifestaties mogen maximaal 50 mensen aanwezig zijn. Ben eens benieuwd ...
Je weet toch op voorhand dat dit niet gaat gebeuren. Dat gaat een massa mensen zijn die de 50 ver overstijgt.
![]()
Coördinatoren vaccinatiecentra ontstemd over nieuwe uitnodigingsbrief: “Hoop valse verwachtingen, flater van jewelste”
De vaccinatiecentra in Vlaanderen zijn bijzonder boos over de manier waarop het Agentschap Zorg en Gezondheid de nieuwe uitnodigingsbrief voor de vaccinatie heeft uitgerold. Daarin staat nu dat inwonende 65-plussers gewoon mee gevaccineerd kunnen worden, terwijl dat enkel onder beperkte...www.hln.be
En de volgende faal: overheid stuurt brief rond dat inwonende 65+ partner mee ingeënt kan worden als de geadresseerde een uitnodiging krijgt, gewoon even bellen naar het callcenter... vaccinatiecentra weten van niets, en worden overrompeld met telefoontjes voor vaccins waar ze niet op berekend zijn.
Ja, maar dan kom je bij het probleem van dat je een steen niet kunt stropen. Al is dat hopelijk de minderheid.Gewoon heel de boel afzetten met een massa politie agenten en nadars en druppelgewijs ze afvoeren en een pv van 750 Euro aan hun been plakken.
Als het hun geld gaat kosten gaat het erg rap een stuk minder zijn met de provocateur uit te hangen.
staking verbieden want corona dan hé.Je weet toch op voorhand dat dit niet gaat gebeuren. Dat gaat een massa mensen zijn die de 50 ver overstijgt.
Tjah, als andere overtredingen ook ongestraft blijven zoals het niet thuiswerken en shoppen met groepen, kan ik die mensen begrijpen.Het is een regel, dus is het de bedoeling dat ge u er aan moet houden..
Of afstand of masker als dat niet is. Zo moeilijk is dat niet om te volgen hè
Ongeacht wat Marc, Steven of Jan met de pet zegt.
Was dat niet enkel van betalende artikels? (Oprechte vraag voor alle duidelijkheid.Te lange citaten uit artikels zijn verboden.![]()
)Eens goed mee lachen en de stakers hun wensen niet inwilligen.Inderdaad, maar wat gaan ze dan doen?