Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Allicht omdat in musea en zwembaden er geen tekenen zijn dat daar een verhoogde besmettingsgraad voordoet. Wat geen of maar weinig effect heeft op de cijfers, moet je niet gaan sluiten he. Het kleuteronderwijs blijft open omdat ouders van thuis moeten werken en er (terecht) vanuit wordt gegaan dat thuiswerk niet mogelijk is met kleuters, en dat die dan gewoon bij de grootouders gaan kamperen.

Het is een zeer precaire evenwichtsoefening waarbij ze op een zeer dun koord lopen om de fysieke én mentale gezondheid van de bevolking ietwat te vrijwaren en tegelijk ook economisch niet (nog verder) de dieperik in te vallen.
Allemaal goed en wel maar kleuteronderwijzers mogen dus meat shield zijn voor de rest van de bevolking want daar komt het dus wel gewoon op neer.

Kunnen ze er dan godverdomme voor zorgen dat die mensen gevaccineerd zijn voor je letterlijk vraagt van hun leven op het spel te zetten??? :angry:
Ik snap écht niet hoe men in de politiek niet kan of wil zien dat deze mensen in extreme mate worden blootgesteld aan sociale contacten met veel mindere bescherming dan bv mensen in de zorg.

Imo was DAT (deel van) dé prioritaire vaccinatie-groep, na het zorgpersoneel en vóór de woonzorgcentra. Maar het allerminste dat men had kunnen doen was het personeel van het kleuteronderwijs vaccineren voor men de bredere bevolking (random 65 plussers) begon te vaccineren. Echt, in welke wereld zijn mijn gepensioneerde ouders van 70 prioritair over iemand die zijn sociale contacten gewoon niet kan vermijden en zich niet voldoende kan beschermen tijdens het uitoefenen van zijn/haar job? Ratio: NUL.

Lol, "geen debat" in welk land zijt gij opgegroeid? Dit zijn het soort tijden waarin de zaadjes voor politieke revoluties geplant worden hé. Zonder te willen dramatiseren is dit een make or break moment voor de toekomst van de hele westerse wereld.
In België waar men nog nooit gevraagd heeft aan mij om inspraak te hebben in de belastingen die ze beslissen.
Men beslist waarvan men denkt dat het nodig is, of nuttig of gewoon handig en wij doen dat gewoon hé. Want ja welke andere keuze hebben we ? Revolutie ? Daarvoor hebben wij allen toch veel te veel te verliezen zeker... het is niet alsof we aan dood gaan van honger of slaven zijn hé. Neen het gaat over in plaats van een nieuwe wagen zal het dan een oudere tweedehandse zijn. In plaats van een bedrijfswagen met een vaa van 200 zal het er dan eentje zijn aan een vaa van 500 of :mag je die opgeven voor een eigen tweedehands wagentje of kleinere nieuwe wagen of...

Zolang we het goed hebben, en dat hebben we het hier zeker. Moet je u niet te veel inbeelden over make of break momenten.

Right want al die miljarden bedrijven staan gekend voor hun correct betalen van belastingen en zeker niet het onder druk zetten van regeringen om gunstmaatregelen te krijgen.
Als ze een put moeten dichten zal die dat geld ervoor van ergens moeten komen. En dat zullen ze intern wel bedisselen, niet even diepgaand debatteren wat het beste is. Gewoon zoals altijd dit zijn de mogelijkheden en dan is het VLD kies iets, SPA allez vooruit kies iets, PS kies iets, MR kies iets, CDV kies iets etc...

De echte gevolgen kun je toch niet gegarandeerd inschatten dus kunnen we evengoed iets doen. Al zullen jij en ik, allez niet jij want jij zit in oslo, het wel voelen.

Allemaal goed en wel maar kleuteronderwijzers mogen dus meat shield zijn voor de rest van de bevolking want daar komt het dus wel gewoon op neer.

Kunnen ze er dan godverdomme voor zorgen dat die mensen gevaccineerd zijn voor je letterlijk vraagt van hun leven op het spel te zetten??? :angry:
Ik snap écht niet hoe men in de politiek niet kan of wil zien dat deze mensen in extreme mate worden blootgesteld aan sociale contacten met veel mindere bescherming dan bv mensen in de zorg.

Imo was DAT (deel van) dé prioritaire vaccinatie-groep, na het zorgpersoneel en vóór de woonzorgcentra. Maar het allerminste dat men had kunnen doen was het personeel van het kleuteronderwijs vaccineren voor men de bredere bevolking (random 65 plussers) begon te vaccineren. Echt, in welke wereld zijn mijn gepensioneerde ouders van 70 prioritair over iemand die zijn sociale contacten gewoon niet kan vermijden en zich niet voldoende kan beschermen tijdens het uitoefenen van zijn/haar job? Ratio: NUL.
Waarom moeten die gevaccineerd worden... zij lopen geen hoger risico dan iemand anders hé. Ze lopen het risico om besmet te worden, maar besmet worden is niet problematisch. Complicaties krijgen is problematisch en de mensen die hiervoor risicogeval zijn zullen eerst gevaccineerd worden. Als je dan ook nog eens die kleuteronderwijzers zou voortrekken dan duw je de kritische naar achter hé. En uiteindelijk is het de doelstelling om de gevolgen van de besmetting te minimaliseren niet om geen besmetting te krijgen. Al is dat de uiteindelijke doelstelling... maar met kleuteronderwijzers eerst te nemen zet je geen stap dichter naar het objectief hé.

Als we zo gaan reageren wat met kassiersters van voedingswinkels, die zijn nog geen enkele keer ontzien. Men mag gerust wel stoppen met belachelijke uitspraken als meat schield

Een kleuterjuf van pakweg 30, 40 jaar gaat heus niet opgenomen moeten worden in het ziekenhuis é (op enkele uitzonderingen na).

Een kleuterjuf van pakweg 30, 40 jaar gaat heus niet opgenomen moeten worden in het ziekenhuis é (op enkele uitzonderingen na).
"Enkele uitzonderingen" zijn procentueel gezien waarschijnlijk toch iets groter dan wat je doorgaans "enkele uitzonderingen" zou noemen, niet? Om hoeveel gaat het precies?

Misschien omdat uw ouders van 70+ een veel groter risico lopen om dood te gaan dan gezonde twintig tot vijftigers die kleuteronderwijs geven? Misschien omdat je zelfs als je zelf gevaccineerd bent nog steeds het virus kan oplopen en overdragen? Misschien omdat er nagedacht is over het feit wie het meeste risico liep op complicaties bij een besmetting en ze dachten.."tiens...de meeste mensen die op de ICU komen zijn 60+...misschien moeten we die eerst inenten?"

"Enkele uitzonderingen" zijn procentueel gezien waarschijnlijk toch iets groter dan wat je doorgaans "enkele uitzonderingen" zou noemen, niet? Om hoeveel gaat het precies?
Ik kan niet met exacte cijfers komen aangezien die niet beschikbaar zijn. Ik herhaal maar wat ik de vakexperts hoor zeggen :).

Natuurlijk, maar om nu te zeggen dat ze hun leven op het spel zetten is ook vrij dramatisch. Wat dan gezegd van alle kassabediendes in dit land?

Ja de kassabediendes hebben eerste lockdown toen echt alles op slot ging wel gewoon door gewerkt, zonder pardon. Met ne Van Ranst dien mondmaskers en plein publique lag te verketteren. Zonder de PVC raampkes die ze nu hebben.

Onderwijs... dat was een andere zaak. Om ze dan nu als levens riskeren te bestempelen.

Enfin ik ben ook voorstanders van hun sneller te vaccineren daar niet van. Ik ben zeker gene contraire in die materie, ik heb hier enkele pagina's geleden gezegd: zet ze op de reserve lijst hé. Als het onderwijs zich daar beter of gehoord mee voelt.

('k Moet wel zeggen dat ik moest lachen met half het meubilair in hun mond steken want ik zie me al visueel ne kleuter me een stuk tafel aankomen. Die van ons komt soms ook met de meest random objecten in haar mond aankakken.)

Laatst bewerkt:
Ik kan niet met exacte cijfers komen aangezien die niet beschikbaar zijn. Ik herhaal maar wat ik de vakexperts hoor zeggen :).
Waar dan? Want wat ik lees, is toch iets groter dan "enkele uitzonderingen". En we zullen het nog maar eens herhalen, hè: Ziekenhuisopnames is niet het enige wat je kan overkomen na een besmetting. Ik vind het maar flauw om te doen alsof maar "enkele uitzonderingen" van de 30 -tot 40-jarigen ernstige gevolgen kunnen ondervinden van een besmetting.
Oké, het is de bedoeling om plek in het ziekenhuis te vrijwaren, maar toch ook om zo weinig mogelijk mensen ziek te maken, hè...

Als we zo gaan reageren wat met kassiersters van voedingswinkels, die zijn nog geen enkele keer ontzien. Men mag gerust wel stoppen met belachelijke uitspraken als meat schield
Ik heb een vrouw die leerkracht is dus ben wellicht biased maar er is toch een wezelijk verschil tussen een kassierster in een relatief groot en verlucht warenhuis en kleuterjuffen/meesters die op een vierkante meter een stuk of dertig snotters rond hun nek hebben hangen. Die kleintjes kan je onmogelijk aan een stoel vastbinden, op afstand houden, een mondmasker laten dragen, ... leg mij eens uit waarom een agent meer rechten heeft?

Ik heb een vrouw die leerkracht is dus ben wellicht biased maar er is toch een wezelijk verschil tussen een kassierster in een relatief groot en verlucht warenhuis en kleuterjuffen/meesters die op een vierkante meter een stuk of dertig snotters rond hun nek hebben hangen. Die kleintjes kan je onmogelijk aan een stoel vastbinden, op afstand houden, een mondmasker laten dragen, ...
Je bedoelt de kassierster (die meestal tussen door ook aan de rekken bezig is) die continu producten moet aanraken die al door 100 andere verschillende mensen zijn aangeraakt, worden aangesproken door mensen die hun mondsmasker onder hun neus of gewoonweg niet aan hebben? Komt op hetzelfde neer als heel die discussie ivm studenten. Je zal hoogstwaarschijnlijk meer "sympathie" hebben voor de groep waar je het dichtst bij staat (in uw geval uw vrouw). De kans dat een van die kleintjes besmet is is dan wel weer een pak kleiner dan dat een van de honderd mensen die een kassierster op een dag ziet passeren besmet is.

Ik probeer hier niet te zeggen dat de zorgen om een bepaalde groep meer valide zijn dan die van een ander. Maar zoals eerder aangehaald, zo kan je blijven doorgaan met segmenteren qua "belangrijkheid" en dat gaat uw vaccinatiestrategie eerder vertragen dan versnellen. Want waarom dan ook de contactberoepen geen voorrang geven zodat ze hun zaak kunnen openen? Ik kan wel begrijpen dat op dat vlak het gewoon sneller en simpeler is dat je gewoon per leeftijdscategorie kan vaccineren dan dat je met 101 verschillende criteria rekening moet houden.

Ik heb een vrouw die leerkracht is dus ben wellicht biased maar er is toch een wezelijk verschil tussen een kassierster in een relatief groot en verlucht warenhuis en kleuterjuffen/meesters die op een vierkante meter een stuk of dertig snotters rond hun nek hebben hangen. Die kleintjes kan je onmogelijk aan een stoel vastbinden, op afstand houden, een mondmasker laten dragen, ... leg mij eens uit waarom een agent meer rechten heeft of meer risico loopt?
Een agent is ook niet prioritair gevaccineerd.
Niets houdt Ben Weyts tegen om een lijst op te stellen van de kleuteronderwijzers of de leerkrachten daarna om als er restjes zijn of mensen niet zijn komen opdagen om die personen op te bellen en hen die dag nog te laten opdagen in de vaccinatiecentra hé.

Dat zou ik beleid voeren noemen. Niet zagen over ze nemen mij niet eerst...

Niets houdt Ben Weyts tegen om een lijst op te stellen van de kleuteronderwijzers of de leerkrachten daarna om als er restjes zijn of mensen niet zijn komen opdagen om die personen op te bellen en hen die dag nog te laten opdagen in de vaccinatiecentra hé.

Dat zou ik beleid voeren noemen. Niet zagen over ze nemen mij niet eerst...
Correct, als er zoveel problemen zijn dan is dat de logische reactie. Kassiersters hebben trouwens relatief snel daarna handschoenen, mondmaskers, PVC schermen gekregen.

Ik heb een vrouw die leerkracht is dus ben wellicht biased maar er is toch een wezelijk verschil tussen een kassierster in een relatief groot en verlucht warenhuis en kleuterjuffen/meesters die op een vierkante meter een stuk of dertig snotters rond hun nek hebben hangen. Die kleintjes kan je onmogelijk aan een stoel vastbinden, op afstand houden, een mondmasker laten dragen, ... leg mij eens uit waarom een agent meer rechten heeft?
Als een vaccin bijdraagt tot de PBM van een kleuterjuf dan dient Mr. Weyts hiervoor te strijden, niet janken dat de samenleving een Ikea belangrijker vind dan scholen.

Ik denk dat niet veel mensen lastig zullen zijn dat kleuterjuffen, crèche medewerkers of andere personen die met jonge kinderen werken waar de afstand niet gegarandeerd kan worden en besmettingsgevaar hoger is laten voor te kruipen. Ik denk vooral dat het blokkeert tussen de twee oren van de politiek, omdat ze het praktisch niet geregeld gaan krijgen. Iets wat hier meermaals al is aangehaald vandaag dat dit toch wel een werkpuntje is.

En à propos, mijn familie kent leerkrachten, kassiersters en zorgkundigen.

Laatst bewerkt:
Scholen dicht maar de jeugdkampen mogen wel gewoon doorgaan.

Man man, de blunders blijven zich maar opstapelen en opstapelen.

Als de ene na de andere groep voorrang krijgt, dan vraag ik me af wanneer de telewerkers aan de buurt zijn ? September / oktober ?
Tghoh het zijn de cijfers die ervoor zorgen wanneer het publiek leven terug kan hervatten, niet de vaccinatie graad. De vaccinatiegraad bepaalt wel ook dit cijfer.

Maar als je groepen voorrang geeft die potentieel een grotere verspreiding van het virus kunnen veroorzaken dan is dit in mijn inzicht wel oké.

Ik ben ook een telewerker, maar als de cijfers gunstig evolueren ga ik hier ook positieve impact genieten met wat ik mag of niet mag doen.

En wat is je punt? Die discussie ging over wat virologen zeggen/willen en wat beslist wordt.

Mijn punt is overigens vandaag weer gemaakt, velen hadden gepleit voor een harde lockdown, het is er toch geen geworden.

De lamestream DPG foormedia heeft de mensen heel bang gemaakt met harde lockdown berichten. Allemaal voor niks.

Er is een verschil tussen zeggen dat je wat meer risico loopt en zeggen dat je meat shield bent en doen alsof je elke dag ongelofelijk veel kans maakt om te sterven. Beetje serieus blijven he.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan