Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Neen, dat vind ik een te gemakkelijke uitleg.
Ten eerste zijn er genoeg eilanden die het wel slecht hebben gedaan, dus er is nog een andere factor.
Ten tweede zijn er landen die geen eiland zijn die het ook goed hebben gedaan, zoals Singapore en Vietnam. OK, niet omringd door andere landen zoals wij, maar toch. Ofwel nog drukker bevolkt, ofwel armer met minder goede gezonheidszorg.
Wat wel opvalt is dat vooral landen die SARS hebben meegemaakt het over het algemeen veel beter doen.
Misschien dat wij de volgende pandemie ook beter gaan afhandelen, maar volgens mij had dat al vorig jaar in juni kunnen starten.
Mss dat een Vietnamees beter luistert als hem iets gevraagd wordt?

Neen, dat vind ik een te gemakkelijke uitleg.
Ten eerste zijn er genoeg eilanden die het wel slecht hebben gedaan, dus er is nog een andere factor.
Ten tweede zijn er landen die geen eiland zijn die het ook goed hebben gedaan, zoals Singapore en Vietnam. OK, niet omringd door andere landen zoals wij, maar toch. Ofwel nog drukker bevolkt, ofwel armer met minder goede gezonheidszorg.
Wat wel opvalt is dat vooral landen die SARS hebben meegemaakt het over het algemeen veel beter doen.
Misschien dat wij de volgende pandemie ook beter gaan afhandelen, maar volgens mij had dat al vorig jaar in juni kunnen starten.
Tuurlijk zijn er andere factoren, maar die 3 hebben echt wel dat gemeen en we kunnen dat onmogelijk nabootsen.

Mss dat een Vietnamees beter luistert als hem iets gevraagd wordt?
Denk dat inwoners van Aziatische landen op zich meer eergevoel en zelfdiscipline hebben. Hier is het zoals daarnet al iemand zei “ik doe mijn goesting als ze het niet kunnen controleren”.

1 woord: eilanden.

Het zijn ook niet bepaald economisch afgezonderde regio's. Zeker Taiwan niet.
Daar zijn het ook buitenlanders die op de bouwwerven staan zoals hier.
Het is ook een logistieke draaischijf zoals hier.

Ik heb meer en meer moeite met dat excuus.

Ik heb eerder het gevoel dat het aanzien wordt als anti-Europees om zo'n maatregelen in te voeren en België met al zijn internationale ambtenaren. "We gaan ze toch niet ambeteren... Dat ziet er niet goed uit"

In Taiwan geven ze een boete van 3.500 dollar als je de quarantaine regels overtreedt. Dan ga je wel twee keer nadenken.

Dat kan nog hé, maatregelen zijn pas vanaf zaterdag.

Maar gaan weer toestanden zijn zoals bij vorige lockdown en daar heb ik niet echt zin in.
Ik ben nu al 3 maand niet uit mijn huis geweest en dit zou de eerste winkel zijn die ik bezoek omdat ik binnenkort verhuis :angry:

De missus hier daarnet; "ga na uw werk straks nog snel naar den IKEA. Kheb al een lijstje gemaakt." Vriendelijk bedankt daarvoor.

Bij mij ligt dat al enkele weken vast omdat ik verhuis en hiervoor verlof heb genomen. Ga navragen of ik verlof nog kan intrekken want ik wil geen risico lopen.

Ja, plezier dat hij heeft nu hij weer een miljoen kinderen van school kon houden. Daarvoor ging hij in de politiek.

hij is speciaal terug gekeerd naar de politiek (zonder gekozen te worden) om z'n levensambitie eindelijk te vervullen.

Aan diegene die zeggen dat overheid te weinig doet : hebben jullie allemaal de corona-app?

hij is speciaal terug gekeerd naar de politiek (zonder gekozen te worden) om z'n levensambitie eindelijk te vervullen.

Aan diegene die zeggen dat overheid te weinig doet : hebben jullie allemaal de corona-app?
nog iets dat halfbakken werkt, merci! Was het vergeten op de overheidsfail lijst te zetten

Het zijn ook niet bepaald economisch afgezonderde regio's. Zeker Taiwan niet.
Daar zijn het ook buitenlanders die op de bouwwerven staan zoals hier.
Het is ook een logistieke draaischijf zoals hier.

Ik heb meer en meer moeite met dat excuus.

Ik heb eerder het gevoel dat het aanzien wordt als anti-Europees om zo'n maatregelen in te voeren en België met al zijn internationale ambtenaren. "We gaan ze toch niet ambeteren... Dat ziet er niet goed uit"

In Taiwan geven ze een boete van 3.500 dollar als je de quarantaine regels overtreedt. Dan ga je wel twee keer nadenken.
Men is daar veel strenger inderdaad. Als jij nu voor je werk in Taiwan moet zijn dan vlieg je daar in hotelquarantaine. Eten komt men brengen. Iemand die ik ken die nu in Taiwan zit mocht pas naar kantoor na in totaal drie negatieve testen. Op random momenten krijg je via je smartphoto controle van de politie om te checken dat je effectief in quarantaine zit.

Hier is het quarantainebeleid niet coherent en is er quasi geen enkele controle.

nog iets dat halfbakken werkt, merci! Was het vergeten op de overheidsfail lijst te zetten

Raar, werkt hier wel volgens mij.
In mijn omgeving merk ik ook wel dat het werkt bij diegene die het hebben.

Zelfs iemand in de zorg die natuurlijk meerdere hoogrisicocontacten heeft per week.

maar heb je het nu op je smartphone of niet?
En gebruik je het ook (zijnde bluetooth aan)

Ik zat in de trein toen het nieuws binnenkwam, ocharme de kappers...

Duizenden kappers en andere contactberoepen weer hun loon afpakken, ondanks de belofte "eens open, altijd open". Verschrikkelijk.

Men is daar veel strenger inderdaad. Als jij nu voor je werk in Taiwan moet zijn dan vlieg je daar in hotelquarantaine. Eten komt men brengen. Iemand die ik ken die nu in Taiwan zit mocht pas naar kantoor na in totaal drie negatieve testen. Op random momenten krijg je via je smartphoto controle van de politie om te checken dat je effectief in quarantaine zit.

Hier is het quarantainebeleid niet coherent en is er quasi geen enkele controle.
Ongeveer dezelfde regels dus als hier?
Als wij toch allemaal zo volwassen zijn en niet betutteld moeten worden, waarom werkt dat dan hier niet?
Moet de overheid dan altijd controlerend en repressief optreden? Dat is kennelijk waarom we zelf vragen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan