Tja, waarom zou ik die niet mogelijk vergelijken?Ga je nu landen die duidelijke plannen hebben en waarde politiek niet faalt vergelijken met Belgie?
Het enige succes dat wij hebben is dat we erin slaagden de scholen open te houden, maar zelfs dat is nu gedaan.
Failures hebben we genoeg:
-Vaccinatiestrategie
-Vacinnatielevering
-Track and trace
-Quarantaine
-Thuiswerk
-Handhaving van maatregelen
-....
Waar is de aanpassing in bovenvermelde zaken om de epidemie de kop in te drukken?
Dit zijn zaken waar enkel de overheid direct voor verantwoordelijk is, maar het nalaat om met een degelijk plan te komen. Dan vragen van uw bevolking om even door te zetten is echt durven.
Maar je zegt "handhaving van maatregelen", dat werkt langs 2 kanten.
Misschien moet de overheid in Taiwan niet veel controle doen op maatregelen, omdat de mensen daar niet telkens de grenzen van de maatregelen proberen op te zoeken, maar zelf hun verantwoordelijkheid opnemen.
Ik heb het gevoel dat men hier telkens probeert te doen wat nog net binnen (of zelfs buiten) de regels valt ipv na te denken of het wel zo slim is om te doen. Dat dat in april nog niet duidelijk was, OK, maar na een jaar zou je toch al wel moeten weten hoe je je moet gedragen.
Ik heb al een jaar thuisgewerkt, sinds maart 2020 1 dag op een kantoor geweest bij de start bij een nieuwe klant. Alles online.
Geen familiefeesten, niet met +10 vrienden gaan rijden met de koersfiets of voetbalmatchen doen etc.
Hoogstens met 4 vrienden om de 2 weken gaan wandelen in de bossen.
Maar als ik dan zie hoeveel auto's er soms bij buren staan of hoe'n grote groepen zondagscoureurs er voorbij komen, dan heb ik toch mijn twijfels bij de zelfdiscipline.
pft!