Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ga je nu landen die duidelijke plannen hebben en waarde politiek niet faalt vergelijken met Belgie?
Het enige succes dat wij hebben is dat we erin slaagden de scholen open te houden, maar zelfs dat is nu gedaan.

Failures hebben we genoeg:

-Vaccinatiestrategie
-Vacinnatielevering
-Track and trace
-Quarantaine
-Thuiswerk
-Handhaving van maatregelen
-....

Waar is de aanpassing in bovenvermelde zaken om de epidemie de kop in te drukken?
Dit zijn zaken waar enkel de overheid direct voor verantwoordelijk is, maar het nalaat om met een degelijk plan te komen. Dan vragen van uw bevolking om even door te zetten is echt durven.
Tja, waarom zou ik die niet mogelijk vergelijken?

Maar je zegt "handhaving van maatregelen", dat werkt langs 2 kanten.
Misschien moet de overheid in Taiwan niet veel controle doen op maatregelen, omdat de mensen daar niet telkens de grenzen van de maatregelen proberen op te zoeken, maar zelf hun verantwoordelijkheid opnemen.
Ik heb het gevoel dat men hier telkens probeert te doen wat nog net binnen (of zelfs buiten) de regels valt ipv na te denken of het wel zo slim is om te doen. Dat dat in april nog niet duidelijk was, OK, maar na een jaar zou je toch al wel moeten weten hoe je je moet gedragen.

Ik heb al een jaar thuisgewerkt, sinds maart 2020 1 dag op een kantoor geweest bij de start bij een nieuwe klant. Alles online.
Geen familiefeesten, niet met +10 vrienden gaan rijden met de koersfiets of voetbalmatchen doen etc.
Hoogstens met 4 vrienden om de 2 weken gaan wandelen in de bossen.

Maar als ik dan zie hoeveel auto's er soms bij buren staan of hoe'n grote groepen zondagscoureurs er voorbij komen, dan heb ik toch mijn twijfels bij de zelfdiscipline.

Welke maatregelen verwacht de burger dan van de overheid? Ik lees hier veel ongenoegen.

Ik ben blij dat het niet zo streng is en dat winkelen nog mogelijk is en dat bedrijven niet moeten sluiten.

Het heeft lang geduurd :( pft!
Dit is toch om van te wenen serieus

Als de overheid zelf niet het goede voorbeeld toont (fysiek vergaderen, receptie VLD etc) en sommige maatregelen (4 in de tuin, 1 naar de wc, niet verbieden van BLM betogingen) geen steek houden, hoe verwacht je dan dat iedereen het volle vertrouwen in de maatregelen heeft?
Tja als de bevolking uit zulke kleine kinderen bestaat.
"Zij doen het dus ik mag het ook." Schei uit hé

Ik heb ook geen blind vertrouwen in onze overheid en er zijn absoluut dingen die beter kunnen/konden, maar alles zo telkens afschuiven waarom ge de regels niet wilt volgen is kinderachtig en belachelijk.
De oorspronkelijke quote was ook "de bevolking mag zelf eens in de spiegel kijken"

Laat me de vraag omdraaien, welk stuk van de pandemie heeft de overheid wel al goed gedaan?
Hadden we het beter gedaan zonder overheid en iedereen maar zelf laten doen ?
Niet alles wat goed, maar ook niet alles is slecht

Volgens mij neemt de overheid toch beslissingen voor het algemeen nut. Niet om u of mij specifiek eens te pesten.
Dan moet ge niet komen zaken en klagen over beslissingen terwijl ge ze niet volgt. Om dan nadien nog te janken dat die maatregelen niet volstonden en ze nog moeten verstrengen.

Het niet laten overbelasten van de zorg en voornamelijk de IC door maatregelen te treffen waardoor we meerdere golven hebben kunnen laten omkeren.
Die pluim steek ik op onze hoed, niet die van de overheid. Moesten alle belgen morgen terug op kantoor gaan werken of lockdownfeestjes houden zou de overheid er bij staan en er naar kijken.

De Croo en co hebben hun slaap niet gelaten daarvoor, dat heeft jan modaal vooral gedaan. Jan modaal heeft nu ook door dat de overheid regels uitvaardigt die ze niet kan handhaven en je ziet de cijfers bijgevolg ook stijgen.
Dat ongenoegen naar de overheid is er ook niet zomaar gekomen he, zo goed als alles wat zij vooral moesten doen is foutgelopen waardoor mensen het vertrouwen in de overheid kwijtspelen en dan zelf hun versoepelingen of regels maken.

Hoe sommigen hier, bijna tot het blind naieve toe, hun lot in mensen als een Wouter Beke of Vandenbroucke leggen is onbegrijpelijk. Ik kan mijn lijstje hier nogmaals posten, laten we het daar eens over hebben en wat men nu heeft aangekondigd op die vlakken te zullen verbeteren om lockdown 3 of 4 te voorkomen.

Geef geen koosnaampjes aan politici.
blijft de ikea open?
Ben Louisa Gustaaf Weyts zegt dat precies.

Laatst bewerkt:
Die pluim steek ik op onze hoed, niet die van de overheid. Moesten alle belgen morgen terug op kantoor gaan werken of lockdownfeestjes houden zou de overheid er bij staan en er naar kijken.

De Croo en co hebben hun slaap niet gelaten daarvoor, dat heeft jan modaal vooral gedaan. Jan modaal heeft nu ook door dat de overheid regels uitvaardigt die ze niet kan handhaven en je ziet de cijfers bijgevolg ook stijgen.
Dat ongenoegen naar de overheid is er ook niet zomaar gekomen he, zo goed als alles wat zij vooral moesten doen is foutgelopen waardoor mensen het vertrouwen in de overheid kwijtspelen en dan zelf hun versoepelingen of regels maken.

ah ok we gaan zo spelen
Als het toch iets goeds is komt het niet door de overheid maar door ons
Alles dat slecht is is overheid. Ahja EN Marc Van Ranst ook hé boooeeee marc

Trouwens meerdere bedrijven hebben al controle gehad op thuiswerk enzo. Is dat ook geen overheid of is dat ook ons?
Idem voor de grenscontroles enzo. Weer ons zeker?

Hadden we het beter gedaan zonder overheid en iedereen maar zelf laten doen ?
Niet alles wat goed, maar ook niet alles is slecht

Volgens mij neemt de overheid toch beslissingen voor het algemeen nut. Niet om u of mij specifiek eens te pesten.
Dan moet ge niet komen zaken en klagen over beslissingen terwijl ge ze niet volgt. Om dan nadien nog te janken dat die maatregelen niet volstonden en ze nog moeten verstrengen.
ah ok we gaan zo spelen
Als het toch iets goeds is komt het niet door de overheid maar door ons
Alles dat slecht is is overheid. Ahja EN Marc Van Ranst ook hé boooeeee marc

Trouwens meerdere bedrijven hebben al controle gehad op thuiswerk enzo. Is dat ook geen overheid of is dat ook ons?
Idem voor de grenscontroles enzo. Weer ons zeker?
Wat doet de overheid aan alles wat vandaag foutloopt en mee bijdraagt aan de stijging van de cijfers? Jan modaal zal niet naar de kapper gaan, niet gaan winkelen en niemand meer zien.
Gaan onze ministers ook aanpassingen doorvoeren aan hun plannen en zaken verbeteren of is het weer enkel jan modaal die vanalles moet doen?

Vallen tuincentra nu eigenlijk onder de winkels die open blijven (zoals in 2e lockdown) of bij diegene op afspraak?

Vallen tuincentra nu eigenlijk onder de winkels die open blijven (zoals in 2e lockdown) of bij diegene op afspraak?

Ik ga zaterdag bij Huurland een hakselaar huren voor een werkje bij mijn ouders. Daarnet even gebeld of ik die hakselaar nog kon komen afhalen want die is gereserveerd en dus op afspraak, maar ze wisten het bij Huurland zelf niet...

Essentiële winkels, onder meer voedingswinkels, apothekers, winkels voor hygiëneproducten, kledingstoffen, bloemen en planten, telecomwinkels en kranten- en boekenwinkels), mogen wel nog zonder afspraak klanten blijven ontvangen.

Essentiële winkels, onder meer voedingswinkels, apothekers, winkels voor hygiëneproducten, kledingstoffen, bloemen en planten, telecomwinkels en kranten- en boekenwinkels), mogen wel nog zonder afspraak klanten blijven ontvangen.
Gaan ze dan terug in pakweg de Carrefour alle niet-essentiële rayons afsluiten?

Hoe sommigen hier, bijna tot het blind naieve toe, hun lot in mensen als een Wouter Beke of Vandenbroucke leggen is onbegrijpelijk. Ik kan mijn lijstje hier nogmaals posten, laten we het daar eens over hebben en wat men nu heeft aangekondigd op die vlakken te zullen verbeteren om lockdown 3 of 4 te voorkomen.
Het is blijkbaar al te moeilijk voor sommige om gewoon van thuis uit te werken.
Soms op vraag van de WG, soms op vraag van de WN zelf die het thuis beu is

Wat kan de overheid doen ? Wegcontroles ? Aan elk kantoor een agent om te kijken of gij er wel moet zijn ?
Die regel is er, hou u er dan gewoon aan ipv te denken dat het voor u niet van toepassing is.

Daar kan een overheid niks aan doen behalve die regel opleggen hé. Het is uw eigen egoïstische keuze als ge u er niet aan wilt houden.
Enige wat ge de overheid nog kunt verwijten is dat ze niet strenger optreden (boel verzegelen en alle steunmaatregelen laten terugbetalen + boetes)

Wat doet de overheid aan alles wat vandaag foutloopt en mee bijdraagt aan de stijging van de cijfers? Jan modaal zal niet naar de kapper gaan, niet gaan winkelen en niemand meer zien.
Gaan onze ministers ook aanpassingen doorvoeren aan hun plannen en zaken verbeteren of is het weer enkel jan modaal die vanalles moet doen?
Nee Jan modaal zal eens naar zijn kapper/kapster bellen of ze toch niet gewoon aan huis wilt komen knippen want de regels zijn er niet voor ons..

Blijft wel opmerkelijk dat onze ministers in de media onmiddellijk moeten verkondigen dat ze het niet eens zijn met de maatregelen. (bv. Ben Weyts nu). Nogal logisch dat je bevolking dan ook veel kritiek heeft, als de leidinggevenden al openlijk alles in twijfel trekken.

"Samen komen we erdoor", "allemaal stoppen met te veel te zeuren" --> Graag ook eens toepassen op al onze ministers. Het zou al veel helpen als ze hun boodschap ook in eendracht brengen, en daarna niet allemaal apart in interviews hun eigen gedacht gaan vertellen.

Wat zijn dan de veranderingen die ze moeten doen? Uiteindelijk is het ook gewoon de bevolking die het moet doen en zich aan de maatregelen moet houden. Allé, als uw dokter u antibiotica voorschrijft en jij neemt die niet in dan is het ook niet uw dokter zijn schuld dat je niet geneest eh.

Ach jongens, ik ga me niet bezighouden met zagen en klagen. De lente barst in volle glorie uit daarbuiten, ik ga me daarop richten. Dat is hét grote lichtpunt in deze tijd, niet het "perspectief aan de horizon" of "het rijk der vrijheid" dat voorop wordt gesteld. Ik prijs mezelf gelukkig dat ik niet te hard wordt getroffen door de maatregelen, ook al ben ik telewerken beu en mis ik sociaal contact. Recht tot klagen heb ik niet, er zijn genoeg andere mensen die dat recht wél hebben.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan