Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Eerst was het maar een griepje en moesten we ons geen zorgen maken :) Mondmaskers hebben geen nut. We zouden nooit meer in lockdown gaan. Wat een klucht.

7a5f5dd7037eeec50ac0585b15d14f1b.jpg

Wat is daar eigenlijk het bewijs voor ?
Wij hebben als burgers geen zicht op diepgaande cijfers dus bewijs zal er wel nooit zijn denk ik dan. Los van dat:

Ja, da's allemaal geen waterdicht bewijs, maar zoals ik al zei gaan wij dat nooit hebben als gewone burger, dus als dat de voorwaarde is dan kan men beter gewoon geen enkele maatregel doorvoeren. Versta me niet verkeerd: ik zou ook liever eens eindelijk data zien van al die clusteronderzoeken en contact tracing maar dat is er gewoon niet.

edit: beetje heftig gereageerd, dus een zin weg gelaten.

Als kapper zijnde vreesde ik ook dat we te vroeg zijn open gegaan, maar de maatschappelijke druk was echt enorm. Politiek heeft toegegeven en zie nu. Ik was liever een maand langer toe gebleven met zekerheid van nooit meer te sluiten, maarja...
hoe komt het dat de meeste kappers daar blijkbaar anders over dachten? Of is dat de media die het zo opvoerde? want ik heb de indruk dat u er `relaxter` mee omgaat dan de rest. (geen verwijt, is persoonlijke perceptie)

Wat is daar eigenlijk het bewijs voor ?
Vraag ik mij ook af.. Kappers zijn al iets langer dan maand open. Het is 2 weken na de krokusvakantie dat we ineens een opstoot krijgen. Mensen, kinderen die besmet zijn geraakt dan, hebben verder besmet op werkvloer, scholen en nu zitten we hier.

Althans, dat vErMoEd Ik

man man, wat voor zever is het nu weer.
Meest risicovolle bevolking is nu toch al gevaccineerd? Zo lang de sterfgevallen/ziekenhuisbezetting onder een bepaald niveau is zie ik het nut niet in om nog maar eens te verstrengen oetz

Saga continues.
Ik heb mezelf eens getest en 23/02 een foto van een krantenkop getrokken: "in april kunnen we voorzichtig versoepelen, in mei helemaal veilig".
Om maar te zeggen dat alles opschuift en opschuift en opschuift,...

Allez, dit is toch maar een druppel op een hete plaat? Wij zijn komende weken enkele dagen per week ( voorlopig al sowieso tot na de paasvakantie) werkloos wegens te veel zieken bij onze klant ( Audi ) . Waarom pakken ze die bedrijven niet aan? Eerste lockdown was effectief alles toe. Volvo, Volvo Trucks, Audi, alle toeleveringsbedrijven en noem maar op?

hoe komt het dat de meeste kappers daar blijkbaar anders over dachten? Of is dat de media die het zo opvoerde? want ik heb de indruk dat u er `relaxter` mee omgaat dan de rest.
Een deel van mn sector wilde ook liever langer sluiten, maar das een stille minderheid want anders kan je bestempeld worden als iemand die "niet graag zijn werk doet" ;)

Ik kom relaxed over, omdat ik mij er gewoon bij neerleg. Geen zin om je er over druk te maken. Tis nu eenmaal zo. Je kunt es je gedacht zeggen en daar blijft het bij. Het blijven doordrammen en zagen en klagen werkt uiteindelijk maar negatief op jezelf. Ik ben bewust van mijn mentale welzijn en ik houd er rekening mee.

Aaaah en de vraag naar extra steunmaatregelen heeft ook niet lang op zich laten wachten. Het is toch allemaal echt serieus naar de kloten he eigenlijk.

Jamaar, we moeten er nu alles aan doen om kerstmis te redden.

:unsure:

Ha, het zou zomaar kunnen. Steeds onthouden: low expectations for better living.

Tja, ik heb dat toen ook meermaals gezegd in de thread. Te vroeg heropenen is gewoon een slecht idee. Nu durf ik wel niet zeggen dat die kappers echt het verschil hebben gemaakt, voor hetzelfde geld zaten we zonder versoepelingen in een gelijkaardige situatie, maar die hele jojo-mentaliteit van de publieke opinie op basis van het sentiment van de dag steekt mij echt danig hard tegen.

En vreemd genoeg is het dan de schuld van de politiek als die exact datgene beslissen waar de bevolking om zit te roepen. En als ze het niet doen omdat de cijfers het niet toelaten, zijn ze wereldvreemd en empathieloos. Het is allemaal zo zwart-wit niet natuurlijk maar het is toch echt opmerkelijk.
Daarmee ben ik eigenlijk nog wel vrij 'tevreden' (al is dat een heel vreemde term om hier te gebruiken) van het gevoerde beleid tot nu toe. Het is absoluut zwaar en ik zit ook op mijn tandvlees, maar in feite is dit de "enige jojo-beweging" qua beleid in een heel aantal maanden tijd. Over het algemeen is het een heel stabiele periode geweest. In tegenstelling tot een groot deel vorig jaar.
Het is vooral in de publieke opinie dat deze jojo heel hard op en af gaat inderdaad. Natuurlijk ook omdat je altijd andere meningen krijgt afhankelijk van wie je het meeste aan bod laat komen.

Meest risicovolle bevolking is nu toch al gevaccineerd? Zo lang de sterfgevallen/ziekenhuisbezetting onder een bepaald niveau is zie ik het nut niet in om nog maar eens te verstrengen oetz
Dat is wat vreemd he. Er is bij wijze van spreken de meest risicovolle 10% van de risico-groep gevaccineerd. Dat wilt niet zeggen dat er geen risico meer is. Wat met de rest van de risico-groep? Wat met het exponentiële karakter?

Aaaah en de vraag naar extra steunmaatregelen heeft ook niet lang op zich laten wachten. Het is toch allemaal echt serieus naar de kloten he eigenlijk.
Is toch niet meer dan normaal als je voor de 3de keer in een jaar tijd uw zaak verplicht moet sluiten?

Is toch niet meer dan normaal als je voor de 3de keer in een jaar tijd uw zaak verplicht moet sluiten?

Zeker. Al heb ik het verstaan als "meer dan vorige keer", en dat vind ik dan een beetje... opportunistisch?

Hoe dan ook is het sowieso allemaal bijzonder oneerlijk hé. Ge kiest een carrièere op basis van uw interesses, capaciteiten, en de wereld rondom u, en op één jaar tijd wordt door een compleet onvoorspelbare ramp de ene helft van de maatschappij bedolven onder een vloedgolf aan faillisementen (in spe) terwijl de webshops en big pharma en mondmaskerproducenten en co. de beaucoup bucks binnenrijven.

Ik vraag mij oprecht af welke maatschappelijke gevolgen dat gaat hebben eens we uit de storm zijn. Ik denk dat die impact enorm gaat zijn op vlakken waarvan we het nu nog niet beseffen.

Fuck me, VDB zei dat we goed bezig zijn met de vaccinaties dat we goed in het middenveld zitten in Europa...
Ja in het midden van de kak stappen is nog steeds in de kak zitten hé.

Meest risicovolle bevolking is nu toch al gevaccineerd?
Nope, er zijn nog veel 80-plussers die hun spuit nog niet hebben gehad. Om over 65-plussers en/of risicopatienten nog maar te zwijgen. Buurvrouw van 89 heeft eergisteren haar eerste spuit gehad. Moeder (herstellende van kanker) en schoonmoeder (Alzheimer, heel veel residentiële hulp dat daar over de vloer komt) hebben zelfs hun uitnodiging nog niet gehad.

Als binnen 4 weken de cijfers niet voldoende gedaald zijn, wat kunnen dan de mogelijke verstrengingen zijn?
Als die niet gedaald zijn dan wilt dat zeggen dat we ons daar niet aan hebben gehouden :p

Nee even serieus, dat zal afhangen van waar de meeste besmettingen zich voordoen hé.

Als binnen 4 weken de cijfers niet voldoende gedaald zijn, wat kunnen dan de mogelijke verstrengingen zijn?

Dat is de vraag niet.
Als ze dalen maar niet voldoende dalen zullen de maatregelen gewoon verlengd worden.

De vraag is echter wat ze gaan doen als de stijging nu zich nog een paar dagen stevig doorzet en er pakweg volgende maandag/dinsdag aan de alarmbel wordt getrokken door expert X of ziekenhuis Y dat het allemaal niet streng genoeg is.

Maar die is net exponentieel naar een "bepaald niveau" aan het stijgen. Hoe vroeger je dan ingrijpt hoe minder lang de maatregelen hoeven.

Vroeg aanpakken kan het verschil tussen 4 weken mini lockdown of 2 maanden full lockdown betekenen.

Ik denk ook dat je wat te optimistisch bent over hoeveel volk al gevaccineerd is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan