Ik vind dit persoonlijk allemaal goede beslissingen eerlijk gezegd en ben tevreden van deze persconferentie.
- Geen vervroeging van die dekselse avondklok (of nachtklok, whatever)
- Het feit dat ze (onrechtstreeks) toegeven dat ze in fout waren met de contactberoepen te openen en die dus opnieuw sluiten vind ik ook op zich wel een goed teken, er zijn veel politici die nogal zouden volhouden om geen gezichtsverlies te moeten lijden
- Eindelijk toch de moed gevonden om de scholen een weekje extra toe te doen; als ze dat doen (terwijl die open scholen toch echt een van de paradepaardjes waren van deze regering) zal dat toch wel betekenen dat die (al dan niet onrechtstreeks) voor veel problemen zorgen
- Toch nog aandacht voor het mentale door niet te rommelen met knuffelcontacten en verplaatsingen gewoon toe te laten
Ja, het frustreert mij ook dat de vaccinaties sneller zouden kunnen gaan enzovoorts, maar al bij al vind ik de beslissingen hier zeker niet onredelijk of onterecht. Enkel het feit dat ze toch weer veel nadruk leggen op datums (wat GEEN goed idee is met dit virus) is een minpuntje.