Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb ik hem nu goed begrepen ?
Eind maart zouden alle 65+ en mensen met medische aandoeningen hun eerste prik gehad moeten hebben. Dit zijn +-4miljoen mensen
Op dit moment heeft er 1miljoen een eerste prik gehad

Eind maart is volgende week hoe gaan ze dat doen ?
Heeft zich net gecorrigeerd, bedoelde eind mei.

En dat is de reden waarom ik mij aan de regels hou.
Voor die mensen die het een pak moeilijker hebben dan ik omdat net hun inkomsten komen uit sector's die door deze situatie het zwaarst getroffen worden.
Ik hou mij ook aan de regels hoor (buiten dat de opleiding die ik via een overheidsinstelling krijg zelf de regels niet volgt). Dat was dan ook het punt niet van mijn post, dus ik snap niet echt dat je die zin er uit licht?

Ik vind dit persoonlijk allemaal goede beslissingen eerlijk gezegd en ben tevreden van deze persconferentie.
  • Geen vervroeging van die dekselse avondklok (of nachtklok, whatever)
  • Het feit dat ze (onrechtstreeks) toegeven dat ze in fout waren met de contactberoepen te openen en die dus opnieuw sluiten vind ik ook op zich wel een goed teken, er zijn veel politici die nogal zouden volhouden om geen gezichtsverlies te moeten lijden
  • Eindelijk toch de moed gevonden om de scholen een weekje extra toe te doen; als ze dat doen (terwijl die open scholen toch echt een van de paradepaardjes waren van deze regering) zal dat toch wel betekenen dat die (al dan niet onrechtstreeks) voor veel problemen zorgen
  • Toch nog aandacht voor het mentale door niet te rommelen met knuffelcontacten en verplaatsingen gewoon toe te laten
Ja, het frustreert mij ook dat de vaccinaties sneller zouden kunnen gaan enzovoorts, maar al bij al vind ik de beslissingen hier zeker niet onredelijk of onterecht. Enkel het feit dat ze toch weer veel nadruk leggen op datums (wat GEEN goed idee is met dit virus) is een minpuntje.

Ik vind dit persoonlijk allemaal goede beslissingen eerlijk gezegd en ben tevreden van deze persconferentie.

• Het feit dat ze (onrechtstreeks) toegeven dat ze in fout waren met de contactberoepen te openen en die dus opnieuw sluiten vind ik ook op zich wel een goed teken, er zijn veel politici die nogal zouden volhouden om geen gezichtsverlies te moeten lijden
  • Eindelijk toch de moed gevonden om de scholen een weekje extra toe te doen; als ze dat doen (terwijl die open scholen toch echt een van de paradepaardjes waren van deze regering) zal dat toch wel betekenen dat die (al dan niet onrechtstreeks) voor veel problemen zorgen
  • Toch nog aandacht voor het mentale door niet te rommelen met knuffelcontacten en verplaatsingen gewoon toe te laten
Ja, het frustreert mij ook dat de vaccinaties sneller zouden kunnen gaan enzovoorts, maar al bij al vind ik de beslissingen hier zeker niet onredelijk of onterecht.
Mee eens. Ze hebben net zoals in september de fout gemaakt om tegen de cijfers in te versoepelen, maar ze slaan nu gelukkig toch sneller mea culpa zonder dat ze letterlijk alles potdicht gooien.

Heeft zich net gecorrigeerd, bedoelde eind mei.
Ik dacht Van Gucht zei dat het eind april moest zijn ?
Wat is daar eigenlijk het bewijs voor ?

Mee eens. Ze hebben net zoals in september de fout gemaakt om tegen de cijfers in te versoepelen, maar ze slaan nu gelukkig toch sneller mea culpa zonder dat ze letterlijk alles potdicht gooien.
Ze kunnen dat doen omdat de perceptie dat toelaat. Alles minder dan een nieuwe harde lockdown wordt als een relatief "succes" gezien. De heropening van de kappers kwam er op net dezelfde manier maar dan langs de andere kant, de maatschappelijke druk was gewoon te groot om het niet te doen, dus of dat echt een "fout" is geweest durf ik niet zeggen.

Die versoepelingen in september waren in die zin totaal anders omdat toen iedereen op het moment zelf al zag dat het compleet achterlijk was.

Ja, het frustreert mij ook dat de vaccinaties sneller zouden kunnen gaan enzovoorts, maar al bij al vind ik de beslissingen hier zeker niet onredelijk of onterecht. Enkel het feit dat ze toch weer veel nadruk leggen op datums (wat GEEN goed idee is met dit virus) is een minpuntje.

Heeft Jambon geen klein verwijt gegeven ivm de vaccins.

Vlaanderen en vaccinatiecentra zijn klaar dus laat die vaccins maar in grote getallen afkomen.

Als kapper zijnde vreesde ik ook dat we te vroeg zijn open gegaan, maar de maatschappelijke druk was echt enorm. Politiek heeft toegegeven en zie nu. Ik was liever een maand langer toe gebleven met zekerheid van nooit meer te sluiten, maarja...

Jambon is toch ook nogal ne kerel. Ja in maart met de 65-plussers bezig zijn, want 85-plussers horen daar ook bij. :unsure:

Ik wacht nog op de mea culpa in alle zaken waar zij 100% alleen verantwoordelijkheid in hebben.

Quarantaine, track and tracing, vaccinatie,...

Een avondklok niet verstrengen moet ons al blij maken? Ik zal pas blij zijn als die domme maatregel wordt afgeschaft, elke keer die wordt verlengd is een keer teveel.

Als kapper zijnde vreesde ik ook dat we te vroeg zijn open gegaan, maar de maatschappelijke druk was echt enorm. Politiek heeft toegegeven en zie nu. Ik was liever een maand langer toe gebleven met zekerheid van nooit meer te sluiten, maarja...
Tja, ik heb dat toen ook meermaals gezegd in de thread. Te vroeg heropenen is gewoon een slecht idee. Nu durf ik wel niet zeggen dat die kappers echt het verschil hebben gemaakt, voor hetzelfde geld zaten we zonder versoepelingen in een gelijkaardige situatie, maar die hele jojo-mentaliteit van de publieke opinie op basis van het sentiment van de dag steekt mij echt danig hard tegen.

En vreemd genoeg is het dan de schuld van de politiek als die exact datgene beslissen waar de bevolking om zit te roepen. En als ze het niet doen omdat de cijfers het niet toelaten, zijn ze wereldvreemd en empathieloos. Het is allemaal zo zwart-wit niet natuurlijk maar het is toch echt opmerkelijk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan