Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het is weer eens de burger zijn schuld.
Het is frusterend...
Maar even kritisch op de overheid zijn, nee dat is er niet bij. We moeten beter voor ons zorgen.
Eerlijk, dit is een slag in het gezicht van alle mensen die zich inzetten en voor alle zelfstandingen die alle mogelijke maatregelen nemen.
Er is maar 1 partij die echt mislukt in wat ze doen en dat is de overheid!

Blijven de garages open?
Officieel sluit er niets, je moet enkel een afspraak maken. Dus alles gaat qua aankopen van auto's tot je jaarlijks onderhoud. In maart was er enkel noodgevallen en in oktober mocht je de showroom niet binnen of een nieuwe auto afhalen, dus het is al wat flexibeler.

Het is weer eens de burger zijn schuld.
Het is frusterend...
Maar even kritisch op de overheid zijn, nee dat is er niet bij. We moeten beter voor ons zorgen.
Eerlijk, dit is een slag in het gezicht van alle mensen die zich inzetten en voor alle zelfstandingen die alle mogelijke maatregelen nemen.
Er is maar 1 partij die echt mislukt in wat ze doen en dat is de overheid!
Ik heb maar met een half oor geluisterd naar de persconferentie dus ik heb het mogelijks gemist. Maar waar is gezegd dat het de schuld is van de burger?

Ik hou mij goed aan de regels, maar als er een verjaardag is van een vriendin zoals afgelopen weekend dan zeg ik geen nee. In 2 maanden heb ik 2 keer de regels écht overtreden.
Dit weekend wordt het zonnig, ik zal dan ook volk in de tuin uitnodigen. Thuiswerk ga ik ook eens herbekijken of ik daaronder uitkan, dan kom ik nog eens onder de mensen.

De kapper heb ik al contact mee gehad, die zal aan huis komen net als een drink met wat collega's die dus zal doorgaan.

Als de overheid zelf niets doet om het probleem op te lossen en eigenlijk laat begaan, wel dan doe ik hetzelfde, het heeft al lang genoeg geduurd.

2 redenen denk ik:
- kleuters zijn de kinderen met laagste besmettingen dat ik
- bedrijven openhouden met kinderen die niet naar school gaan is lastig en het lastigste met kleuters
Lijkt mij gewoon dat ze dat effect van de creche willen behouden. Telewerken met kleuters is toch heel anders dan als de kinderen 7 - 8 jaar en zeker wanneer ze ouder zijn.

Ik heb maar met een half oor geluisterd naar de persconferentie dus ik heb het mogelijks gemist. Maar waar is gezegd dat het de schuld is van de burger?
Indirecte verwijzingen, het zou erg zijn moest hij het vlakaf benoemen. Maar maakt dit duidelijk door aangeven van verhoogde controles, zwaardere straffen, dus pure repressie.

Zelfs dan nog zou het op zich ook geen foute stelling zijn. Dat virus gaat niet uit zichzelf zich verspreiden, daar heeft het ons voor nodig. En dan komt dat door toegenomen contacten, minder telewerk, mensen die steeds meer met elkaar afspreken, etc.

Dat geklaag er rond ben ik nog het meeste beu. Elke week draaft er wel iemand (persoon of groep) op die vertelt hoe moeilijk ze het hebben en meestal ook nog dat zij de uitzondering op de regel willen zijn of bij de eersten moeten zijn voor versoepelingingen.
Hou nu toch eens op met die een platform te geven.
Covid treft bijna iedereen. Voor bijna niemand is het leven nog normaal.
En ja, voor velen is het financieel of psychisch erger dan voor anderen, maar ge moet daar niet elke keer weer iemand laten voor opdraven.

En dat is de reden waarom ik mij aan de regels hou.
Voor die mensen die het een pak moeilijker hebben dan ik omdat net hun inkomsten komen uit sector's die door deze situatie het zwaarst getroffen worden.

Febelhair die spreekt over een relanceplan. Enlighten me ? Waarom zou de sector (bij heropening) plots clienteel kwijt zijn? 't is niet dat klanten kunnen overschakelen naar online shopping ofzo eh :/
Hun personeel zit op TW en hun producten hebben geen houdbaarheidsdatum. Enkel de huur loopt door

er is geen zelfreflectie bij de politiek (en ook de virologen). En dan heb ik het nog niet eens over de vele mondmaskers-saga’s (postbus vennootschap Avrox, de al dan niet giftige mondmaskers, etc) maar over straffe uitspraken en beloftes doen, maar nooit eens verantwoordelijkheid opnemen voor het fout aflopen/ niet afleveren wat beloofd was.

Chris De Nijs (of wat de schrijfwijze ook mag zijn) wat voor een beunhaas is me dat seg ?
"Ontgoocheld, ja maar allé geef toe, ge had het toch zien aankomen en de situatie is toch ernstig"
..
" En de winkels mogen op afspraak open blijven, dat vond u on-eer-lijk."
& dan nog wat hijgen in zijn micro terwijl die man aan het antwoorden is

Was er eigenlijk data die onderbouwde dat de besmettingen bij kappers zaten? Want die worden weer geviseerd en gestigmatiseerd terwijl de data richting scholen en bedrijven ging, waarvan de laatste groep elke dans ontspringt.

Klopt niet en het is bovendien een oneerlijke discussie om met alle huidige kennis terug te grijpen naar veronderstellingen van een jaar geleden.
er is geen zelfreflectie bij de politiek (en ook de virologen). En dan heb ik het nog niet eens over de vele mondmaskers-saga’s (postbus vennootschap Avrox, de al dan niet giftige mondmaskers, etc) maar over straffe uitspraken en beloftes doen, maar nooit eens verantwoordelijkheid opnemen voor het fout aflopen/ niet afleveren wat beloofd was.
Eerst was het maar een griepje en moesten we ons geen zorgen maken :) Mondmaskers hebben geen nut. We zouden nooit meer in lockdown gaan. Wat een klucht.

Dan heb jij zeker niets in de politiek te zoeken, qua straffe uitspraken doen. 😅
Mijn excuses, maar dat kon ik niet laten. Er komen vooral van bepaalde hoek en bepaalde personen straffe uitspraken en beloftes. Vooral van buiten de federale regering lijkt me.

Daarnaast is, zoals hierboven vermeld, het concept van "oogkleppen opzetten en gaan" het voorbeeld van goede politiek dan? Het is heel jammer dat we nu hier terug in verzeild zijn geraakt, maar niets doen want "we hadden gezegd dat het ging open blijven", dat is pas belachelijk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan