Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja ik ga akkoord met uw post, zelfs dat interviews in studio van het nieuws overbodig zijn en dat die op afstand kan gedaan worden (video call of buiten). Maar denk gewoon dat een overleg over zo iets echt niet gaat via video calls imo.
Tuurlijk gaat dat. Het zal ni simpel zijn ma regel is niet thuis werken tenzij het niet simpel is.

Nu zal het weer stormloop zijn bij alle kappers waarschijnlijk, al die mensen die nog vlug willen gaan voor het toegaat.
Gelukkig ben ik een paar weken geleden geweest.

Ik denk dat er na afloop van de persconferentie er analoog aan Duitsland, hier ook protestgroepen en -acties zullen opgestart worden.

Duitse Bondskanselier Merkel schrapt strenge paaslockdown na storm van kritiek​

In Duitsland wordt één van de coronamaatregelen die gisteren pas afgesproken waren alweer teruggedraaid. Er zou een strenge lockdown komen van de donderdag voor Pasen tot en met paasmaandag. Kanselier Angela Merkel had dat samen met de deelstaten beslist na een moeizaam overleg.
Maar er kwam zo veel kritiek dat Merkel vanmorgen al iedereen opnieuw bijeen heeft geroepen, en de paaslockdown komt er dus niet. De andere maatregelen blijven wel tot half april behouden. Dat betekent dat de meeste horeca dichtblijft, net als een groot deel van de winkels. De regels verschillen licht per deelstaat.

Voor contactberoepen moet dit roch extra zuur zijn: investeren in bescherming, eindelijk terug open mogen en nagenoeg geen effect zien op de besmettingen en dan toch terug moeten sluiten omdat men eigenlijk niet goed weet waar het nu eigenlijk van komt en/of geen gerichte maatregelen wil nemen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan