Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dit klopt volgens mij toch ook niet meer, aangezien er gisteren in De Afspraak al een andere 'wazige' tijdlijn werd gepresenteerd.

tijdslijn_coronavaccinatie_per_leeftijd_0.png

Onzin. Dat is viseren, dat wordt exponentieel uitvergroot. Of een bende Standard supporters die rond de bus van Anderlecht staat te springen. We gaan eens de mening van Van Ranst vragen e🙄.
Viseren is u richten op een specifieke persoon of groep. Uw zin is hetzelfde als zeggen "die flitspaal viseert hardrijders"...

Lol even droppen dat opa bij de SS was aan het oostfront dan nog wel O_O

Ik verdedig dat niet, maar het is wat het is hé. De eerste jaren na de oorlog hebben die ook serieus afgezien hé ter info werk vinden quasi onmogelijk etc. Maar desondanks zo'n verleden was dat een zeer positief ingestelde mens zonder haat of heimwee naar het verleden.
Nu terug naar de orde van de dag: corona. Graag weer on topic.

Dat is helemaal niet selectief quoten, het is niet omdat je eerst even iets positiefs zegt, dat je daarna een complete rotuitspraak mag doen die daar vrijwel los van staat.

De doorlooptijd van vaccinaties zou ook perfect korter mogen/kunnen/moeten in een tijd waarin je niet de economie volledig stillegt, mensen hun inkomen/werk verliezen en nog meer in hun isolement geduwd worden. Die rotuitspraak van (en ik parafraseer): "Zet mensen maar werkloos, verplicht thuis, dan wordt een tripje naar het vaccinatiecentrum nog een leuk momentje van ontspanning." die verandert niet van betekenis door de zin ervoor.

dat is mijn punt : hij had al voordien gezegd zonder dat er lockdown is dat die doorlooptijd naar 3 dagen ofzo zou kunnen. Of er nu lockdown is of niet die doorlooptijd moet volgens hem ook serieus naar beneden want quote MVR 'een vaccin op een rek doet niks'

Edit : en op zich eigenlijk wel juist hé. Gebruik de lockdown op zo rap mogelijk zoveel mogelijk mensen te vaccineren. Afspraken maken enzo zou veel gemakkelijker moeten zijn als er niks op je agenda staat. Gebruik heel je stock in voorraad en breng die doorlooptijd terug naar enkele dagen van de nieuwe leveringen. Dan pas gaan we goeie versnelling hebben en iets goeds uit die lockdown halen.

Laatst bewerkt:
Vandaar dat alle dokters in villa's wonen
En alle kassiers ook.

Ik vind trouwens dat die kassiers 100% gelijk hebben dat ze voorrang zouden moeten krijgen bij vaccinatie. Véél harder dan de leerkrachten (leerkrachten vaccineren haalt niks uit voor de verspreiding).

En alle kassiers ook.

Ik vind trouwens dat die kassiers 100% gelijk hebben dat ze voorrang zouden moeten krijgen bij vaccinatie. Véél harder dan de leerkrachten (leerkrachten vaccineren haalt niks uit voor de verspreiding).
Ik vind onthaalmoeders en medewerkers uit kinderdagverblijven ook best essentieel. Als zo een crèche moet sluiten zijn dit direct een hoop mensen extra op TW en productiviteitsverlies.

Ik vind onthaalmoeders en medewerkers uit kinderdagverblijven ook best essentieel. Als zo een crèche moet sluiten zijn dit direct een hoop mensen extra op TW en productiviteitsverlies.
Daar ligt het verschil in "essentieel" he. Mensen op TW = niet essentieel. Mensen die geen eten kunnen kopen = essentieel.

En alle kassiers ook.

Die kassiers zal dan toch niet van aan de kassa te werken zijn en al helemaal niet met geld van de staat ;)

Als de winkels voldoende maatregelen nemen lijkt me dat die toch niet zoveel risico lopen?
Alleen zijn er al veel die gewoon winkel binnengaan zonder hun handen te ontsmetten bv (of ze doen het allemaal in de auto ...)

Mja maar dan mag je ook mensen die in peuter en kleuteronderwijs werken meenemen.

Cijfers waar men vandaag mee aan de slag moet gaan:

unknown.png

- Aantal cases en positieven stijgt (JPV hier werkt altijd graag met cases dus, hier ook cases toegevoegd, 1 case kan namelijk meer dan 1x getest zijn)
- Positiviteitsratio stijgt (verhouding tussen groen/rood en blauw)

Let dus op voor mensen dat op vrijwel dagelijkse basis beweren dat de cijfers de goeie kant op evolueren en/of dat de pers/media/virologen overdrijven. Meestal zijn die beweringen gestaafd op onvolledige cijfers of op cherrypicking als in "de percentuele stijging van dit en dit getal is nu minder stijl dan 2 dagen geleden". Je hebt geen 5 tabellen met duizenden rijen nodig om te weten welke trend hier gaande is. Check bovenstaande grafiek.

Laatst bewerkt:
Ik vraag me soms af wie de put gaat betalen die ze nu aan het maken zijn. Elk "normaal" jaar geraken ze er al niet met hun begroting, elk jaar hebben ze tekorten die maar door Europa met de mantel der liefde wordt bedekt. En nu deze put er bovenop.

Vandaar dat crèches en kinderdagverblijven altijd zijn open gebleven voor kinderen van mensen met een essentieel beroep...

Op vlak van genomen maatregelen dan. Maar als een begeleidster positief test, dan moet de crèche dicht, dus ook geen opvang van kinderen van mensen die essentiële beroepen uitoefenen. Vandaar dat ook die evengoed kunnen eisen dat ze voorrang moeten krijgen.

Waar zit het verschil tussen cases en positieven?
JPV hier werkt altijd graag met cases dus, hier ook cases toegevoegd, 1 case (= persoon) kan namelijk 2 positieve testen hebben. Cases zijn dus per definitie lager dan positieve testen. Maar het verschil is klein zoals je ziet. De trend/evolutie is dan ook dezelfde.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan