Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Onze premie was 65% belast. Heb daarvan grosso modo €400 overgehouden :unsure:. Verder hebben we €300 consumptiecheques gekregen. Wil ook niet zagen over een extra premie of andere compensatiemaatregelen, maar die €400 netto is echt peanuts tegenover het werk dat ik heb moeten verzetten het laatste jaar, en nu opnieuw voor een derde keer. Enfin, da's mijn persoonlijk bilan na een jaar COVID in het ziekenhuis. Kan natuurlijk niet spreken voor andere zorgverleners.

We weten allemaal dat je niet rijk wordt van een job in de zorgsector, ook niet temidden van een pandemie :sarcastic:.

Je kunt dat allemaal grappig, maar deze spant toch de kroon

Ongelofelijk.
Los van t feit dat het onbegrijpelijk is dat die ook maar enige macht nog heeft na al zijn flaters.

Ik zie in verschillende steden zeker als ze iets groter zijn al lang parken etc volzitten op de Meir is het druk met honderden/duizenden mensen die daar op de bankjes hun fastfood e.d. opeten. Ik vraag me af waar dan het groot verschil zit met terrassen en snap hem hier dus wel gedeeltelijk.

Degene die ww2 meegemaakt hebben zeggen nochtans dat het nu erger is. Want toen konden ze nog op café, mensen zien,.. Enkel als er alarm was moesten ze allemaal naar binnen.
Mijn grootouders heb ik dit ook al horen zeggen. Dat den tweede wereld oorlog nog steeds beter was dan dit. "der was niks, maar niemand had iet en van den Duits had ge gene last"

Mijn grootouders heb ik dit ook al horen zeggen. Dat den tweede wereld oorlog nog steeds beter was dan dit. "der was niks, maar niemand had iet en van den Duits had ge gene last"
En natuurlijk niet vergeten dat we nu (voor de pandemie) ook rot verwend zijn.

Mijn grootvader zaliger heeft als vrijwilliger bij de Waffen SS gestreden tegen de Sovjets. En heeft in zeer maar dan echt zeer barre omstandigheden gevochten. Na de oorlog hebben ze zich herpakt, en een gewoon leven opgebouwd en m'n pa is eigenlijk zeer open-minded en totaal niet conservatief of autoritair opgevoed. In de jaren '80 heeft de legendarische Maurice De Wilde hem nog drie keer geïnterviewd. Mijn grootvader was een zeer positief ingestelde mens en een 'nieuwe man'. Toen was dat nog niet zo normaal.

Corona vergelijken met WO 2 is onzin, maar men moet echt eens stoppen met het viseren van jonge mensen of mensen die eens buiten de lijntjes kleuren. Bepaalde mensen zijn echt tot op het bot verzuurd.

Ik merk ook dat de lockdown verschillend wordt aangevoeld (en ja dat is anekdotisch) door enerzijds ambtenaren en al wie uit de staatsruif eet, en anderzijds de mensen uit de privé en zelfstandigen die zich zorgen maken over de toekomst.
De eerste groep maakt zich geen zorgen, vaste betrekking en leuk meegenomen, de andere groep ziet de twijfel groeien...
Tuurlijk datte

Groepen die zich van een lockdowns niets hoeven aan te trekken:
  • Gepensioneerden die enkel de gazet lezen en tv kijken of rondwandelen in hun tuin
  • Kinderlozen zonder sociaal leven of veel hobby's die zich buitenshuis afspelen
  • Ambtenaren en aanverwanten die er geen cent minder voor zullen verdienen en toch op hun gemak thuis kunnen chillen zonder kinderen in huis
Mensen voor wie de lockdown hard aankomt:
  • Zelfstandigen voor wie een zoveelste sluiting nogmaals keihard gaat aankomen en misschien wel de doodsteek betekent
  • Kinderen en jongeren die al een jaar hun jeugdig leven moeten opgeven
  • Gezinnen met jonge kinderen die niet meer naar crèche, school of buitenschoolse activiteiten kunnen
  • Hoogopgeleide tweeverdieners die een kennisberoep van thuis uit moeten uitoefenen (meetings, moeilijke opdrachten) in combinatie met het zorgen voor baby's, peuters en kleuters of het thuisonderwijzen van scholieren en tieners. Als die mensen klagen dat de scholen dicht moeten krijgen ze vaak de commentaar: "Ja maar ge werkt toch thuis." Wie zo een dingen zegt is compleet wereldvreemd, voor veel ambtenaren of anderen is thuiswerk misschien gelijk aan thuis op u lui gat zitten, maar voor zeer veel mensen is dit intensiever dan werken op kantoor daar soms 6 van de 8 uur opgaan aan online meetings.

Benoem politici met hun echte naam - geen koosnaampjes.
Waarom doet gij uw eigen dat zelfs aan? Ik begrijp dat niet. Gewoon geen ballen aantrekken van de maatregelen en uw mentale gezondheid zal veel beter zijn en uiteindelijk draait het erom dat jij je goed voelt. Je wat aanpassen aan absurde regeltjes kan je misschien 2 maanden toepassen maar we zijn al langer dan een jaar bezig.

Kort samengevat: mijn sociaal leven was een puinhoop waar ik pas uit aan het rechtkomen was, vlak voor corona. Ik heb eerst financieel, professioneel en mentaal orde op zaken moeten stellen in 2018/19, dus corona kwam voor mij op één van de slechts denkbare momenten.
Zoveel mensen waarmee ik de corona-regels grootschalig zou kunnen overtreden ken ik niet meer, zelfs al zou ik willen.
Nu ja, een jaar eerder was nog erger geweest waarschijnlijk. Best wel ironisch dat ik nu eens vrij grote werkzekerheid heb, in een periode dat een groot deel van de samenleving dat niet (meer) heeft. Nu ja ik wens het sowieso niemand toe en hoop dat zo weinig mogelijk mensen hun job verliezen na deze crisis.

Om kleine overtredingen maal ik al lang niet meer, ik zie die als gerechtvaardigde compensatie voor het feit dat ik als alleenstaande op 100% thuiswerk zit. Ik blijf mijn ouders en zus allemaal zien, wij zijn toch geen knuffelende familie.
Ondertussen dartelen narcistische virologen naar nutteloze spelprogramma's als "essentiële verplaatsing" en blijven politici wel gezellig samen vergaderingen of overbodige activiteiten doen - laatste domme voorbeeld dat ik zag: Quickie die een tv-interview gaf bij een flitscamera om te illustreren dat meer mensen hun boetes betalen, why the fuck? Blijft dan ook thuis hé, klucht van een justitieminister -.

Mijn grootvader zaliger heeft als vrijwilliger bij de Waffen SS gestreden tegen de Sovjets. En heeft in zeer maar dan echt zeer barre omstandigheden gevochten. Na de oorlog hebben ze zich herpakt, en een gewoon leven opgebouwd en m'n pa is eigenlijk zeer open-minded en totaal niet conservatief of autoritair opgevoed. In de jaren '80 heeft de legendarische Maurice De Wilde hem nog drie keer geïnterviewd. Mijn grootvader was een zeer positief ingestelde mens en een 'nieuwe man'. Toen was dat nog niet zo normaal.

Corona vergelijken met WO 2 is onzin, maar men moet echt eens stoppen met het viseren van jonge mensen of mensen die eens buiten de lijntjes kleuren. Bepaalde mensen zijn echt tot op het bot verzuurd.
Die zin moet je nu zelf eens terug lezen. Ze moeten stoppen met het viseren van mensen die buiten de lijntjes kleuren. Dat is niet viseren, dat is handhaven.
Wat moeten ze dan doen, de mensen die wél binnen de lijntjes kleuren viseren?

Die zin moet je nu zelf eens terug lezen. Ze moeten stoppen met het viseren van mensen die buiten de lijntjes kleuren. Dat is niet viseren, dat is handhaven.
Wat moeten ze dan doen, de mensen die wél binnen de lijntjes kleuren viseren?

Onzin. Dat is viseren, dat wordt exponentieel uitvergroot. Of een bende Standard supporters die rond de bus van Anderlecht staat te springen. We gaan eens de mening van Van Ranst vragen e🙄.

Lol even droppen dat opa bij de SS was aan het oostfront dan nog wel O_O

Algemeen goed nieuws:
- Qua hospitalisaties is er een stijging, maar zeker nog aanvaardbaar. Om een idee te geven: in dezelfde fase in de 2e golf zaten we met een stijging van 200 hospitalisaties per dag, nu voor dezelfde weekdag met 29. We hebben dus verre van een stijging zoals in de 2e golf. Het aantal opnames is hoog en zal wss nog een stuk stijgen, maar stijgt ook niet aan dezelfde snelheid zoals in de tweede golf.
- Het aantal besmettingen op 20 & 21 maart stijgt nog tegenover vorige week, maar véél minder. Dit is de evolutie van de cijfers tegenover vorige week:

21/03/2021 12,33%
20/03/2021 28,46%
19/03/2021 37,09%
18/03/2021 43,45%
17/03/2021 41,74%
16/03/2021 34,54%
15/03/2021 42,30%
14/03/2021 75,47%
13/03/2021 43,18%
12/03/2021 36,87%
11/03/2021 29,62%
10/03/2021 23,09%
9/03/2021 23,25%
8/03/2021 14,37%
7/03/2021 10,72%
6/03/2021 1,33%
5/03/2021 -3,03%
4/03/2021 1,77%
3/03/2021 0,29%
2/03/2021 -4,93%
1/03/2021 -4,08%
28/02/2021 -12,01%

Je kan duidelijk zien dat de stijging die een top had op 17&18 maart nu terug dalende is.
Ook in absolute aantallen zien we duidelijk dat de top bereikt lijkt te zijn.

- aantal tests blijft hoog en mooi stijgend, waardoor de positiviteitsratio al voor de 2e dag na elkaar dalende is.
- aantal vaccinaties blijft mooi stijgen, we hebben nu al bijna 250.000 vaccinaties per dag en dan moet het J&J nog komen.

Betekent dat dat er géén harde lockdown mag komen? Nee, maar het lijkt me wel niet nodig op basis van de cijfers als het doel is een nieuwe golf bestrijden. Gaat het over het algemeen bestrijden van de corona-golf, dan is dat wel nuttig. Maar gezien de positieve vooruitzichten (winter voorbij, vaccinaties goed op dreef, ...) lijkt het me met een kanon op een mug schieten.
Zijn die 250000 vaccinaties niet per week?

En natuurlijk niet vergeten dat we nu (voor de pandemie) ook rot verwend zijn.
Rotverwend heeft feitelijk niet zo veel te maken met dat grootouders graag hun kleinkinderen willen zien. Ongeacht generatie van de jaren '50-'60 tot anno 2020.

't Is niet dat die de sociale duizendpoten zijn. Hoop en al ne keer pensioentje gaan opdoen naar de kapper ene keer per week.

Er is een premie geweest voor al het zorgpersoneel en iedereen die werkte in deze setting. Werkman en poetsvrouw en administratie bvb. Ook.

Totaal niet nodig in mijn ogen.

Als enkel de mensen die echt covid bestreden een aanmoediging krijgen. Daar zou ik meer mee akkoord gaan.
Alle essentiële beroepen zijn onderbetaald. Zelfs zonder corona was dat nodig.

MVR in De Afspraak over de kortere looptijd van vaccinaties: "stel we komen in een lockdown, dan hebben een heleboel mensen niks te doen, dan is dat nog eens een verzetje van ne keer uw vaccin te gaan halen".:oink:

My god, hij heeft dat echt gezegd.

Selectief quoten heet dat dan : hij was volledig akkoord dat de doorlooptijd veel korter kan. Hij zei dat het gerust naar 3 dagen zelfs zou kunnen.
Dan was er een discussie wie er verantwoordelijk voor was waar hij niet direct op antwoordde.
Dan vroeg presentator : dus het kan wel korter waarop MVR zei stel we komen ......

Dus neen het was niet specifiek gericht op lockdownmaatregelen want hij zei voordien dat het wel veel korter zou mogen.

Wat een achterlijke reactie.

- Tante als baby gestorven aan een verloren kogel
- Grootvader gesneuveld
- Peter jaren gesukkeld door een buikschot die hij als soldaat op liep en is achteraf nog meermaals in elkaar getimmerd op straat door Duitse soldaten.
- Mijn grootmoeder heeft Duitsers tot haar laatste snik ferm gehaat.

Ja toen was het echt veel beter want ze konden nog op café.
Mijn grootvader van zijn 18 tot zijn 22 moeten gaan werken in een fabriek in Duitsland, toen hij terug thuis kwam was zijn vader dood en was hun huis één puinhoop. Mocht er zich nadien op zijn eentje doorknokken.

We zijn lang niet nr 1 in coronadoden. We zijn wel - op Duitsland na - het land met de nauwkeurigste rapportering van het aantal doden. Onder meer het VK, Spanje en Italië hebben aanzienlijk meer doden per 100 000 inwoners. Ze hebben er gewoon een hele reeks van onder de mat geveegd.
Volgens de oversterfte ranking van tijd.be staan we gelijk met Italië. Voor Frankrijk, Zweden, Nederland, Duitsland etc. Overal in de top 3-5 is ook geen prijs waard...

Mja.. 18k op een bevolking van 8.5M Soit, dat is hier nu niet de discussie maar toch niet echt iets om te verdedigen.

Ik verdedig dat niet, maar het is wat het is hé. De eerste jaren na de oorlog hebben die ook serieus afgezien hé ter info werk vinden quasi onmogelijk etc. Maar desondanks zo'n verleden was dat een zeer positief ingestelde mens zonder haat of heimwee naar het verleden.

Selectief quoten heet dat dan : hij was volledig akkoord dat de doorlooptijd veel korter kan. Hij zei dat het gerust naar 3 dagen zelfs zou kunnen.
Dan was er een discussie wie er verantwoordelijk voor was waar hij niet direct op antwoordde.
Dan vroeg presentator : dus het kan wel korter waarop MVR zei stel we komen ......

Dus neen het was niet specifiek gericht op lockdownmaatregelen want hij zei voordien dat het wel veel korter zou mogen.

Dat is helemaal niet selectief quoten, het is niet omdat je eerst even iets positiefs zegt, dat je daarna een complete rotuitspraak mag doen die daar vrijwel los van staat.

De doorlooptijd van vaccinaties zou ook perfect korter mogen/kunnen/moeten in een tijd waarin je niet de economie volledig stillegt, mensen hun inkomen/werk verliezen en nog meer in hun isolement geduwd worden. Die rotuitspraak van (en ik parafraseer): "Zet mensen maar werkloos, verplicht thuis, dan wordt een tripje naar het vaccinatiecentrum nog een leuk momentje van ontspanning." die verandert niet van betekenis door de zin ervoor.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan