Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Jambon blijft zelf nog wel steeds voorstander van een opening van de terrassen, iets wat hij ook afgelopen vrijdag op tafel heeft gelegd. Het is volgens hem ook geen versoepeling, maar wel een maatregel om de publieke ruimte onder controle te houden.
"Het is mijn vaste overtuiging dat bij mooi weer in de paasvakantie een massale samentroeping te zien zal zijn aan de kust en in de steden. Als je die kan verspreiden over alle terrassen denk ik dat je dat makkelijker onder controle kan houden."
Kan er mij 1 van de hier aanwezige slimme koppen eens uitleggen hoe een mogelijke nieuwe lockdown te rijmen valt met het terug toelaten van niet-essentiële reizen binnen de EU? Maw de mobiliteit van het virus een boost geven terwijl men aan de rest vraagt om toch maar binnen te blijven op straffe van?
![]()
Nu ook officieel: reisverbod sneuvelt op 19 april
Na de paasvakantie zal reizen - binnen Europa - opnieuw toegestaan zijn, al blijft het sterk afgeraden. Dat bevestigt het nieuwe ministeriële besluit met de coronamaatregelen dat vandaag werd gepubliceerd.m.standaard.be
het was bij ons toch ook meteen de boel toe bij de eerste lockdownEr is mij altijd verteld: iedereen is vervangbaar.
Wat doen ze als die persoon in verlof is?
Ik zou zeggen stel volgende vraag aan het bedrijf in kwestie: volledig dicht en dus geen leveringen, geen productie en geen verkoop of last minute zoeken naar vervangingen. Durf wedden dat die met veel plezier op zoek gaat naar vervanging dan heel den boel te sluiten!
Dat bedoel ik inderdaad. Er gaat met deze cijfers iets moeten gebeuren, maar dan liever afkoelingsweek in het onderwijs dan gans het land op slot.Neen, maar er zijn toch héél wat non-essentiële ondernemingen. 2e keer verplicht moeten sluiten, ik vrees dat de boeken ook gesloten worden dan. Zelfs met een productie omgeving, de toonzalen moeten wel dicht. Alles heeft een gevolg...
Met wat we vandaag in de cijfers zien kunnen we de scholen niet langer openhouden. Ik zeg niet dat de scholen de grote motor zijn en nooit mochten heropenen na de krokusvakantie. Vandaag staan we voor total lockdown of afkoelingsweek in het onderwijs + resem extra maatregelen. En dan kies ik voor onze economie en persoonlijk welzijn de kaart van afkoelingsweek en resem extra maatregelen ipv total lockdown.Waarom denk je dat ze scholen openhouden? Voor de mentale gezondheid van de kindjes? Tegen de leerachterstand? Dat zijn louter toevallige positieve bijwerkingen. Dé échte reden is het openhouden van de bedrijven. Jij keert de rollen gewoonweg om. Scholen toe = personeelstekort bedrijven==>sluiting bedrijf of verminderde capaciteit. Mochten de mensen meer telewerken, minder lockdownfeestjes organiseren of zaken zoals de contactberoepen open zijn, zaten we nu aan een pak minder besmettingen in scholen. De virus zit overal, niet enkel bij jongeren of scholen.
Als kind A een hoogrisicocontact heeft(een laagrisicocontact wordt nu ook behandeld als een hoogrisicocontact) moet héél de klas in quarantaine én gezin ook. Bij m'n broer was dat het geval.
Ik stuur m'n dochter elke dag naar school met een bang hart, dat is zeker niet evident. Ivm grootouders: ik sta elke dag aan de schoolpoort: 50% zijn grootouders hoor, veel grootouders zijn knuffelcontact merk ik.
Ok.Het is in strijd met de Schengen akkoorden.
Dus de die afkoelingsweek in het onderwijs is de oplossing voor de 36 procent besmettingen die voortkomen van op het werk?Dat bedoel ik inderdaad. Er gaat met deze cijfers iets moeten gebeuren, maar dan liever afkoelingsweek in het onderwijs dan gans het land op slot.
Met wat we vandaag in de cijfers zien kunnen we de scholen niet langer openhouden. Ik zeg niet dat de scholen de grote motor zijn en nooit mochten heropenen na de krokusvakantie. Vandaag staan we voor total lockdown of afkoelingsweek in het onderwijs + resem extra maatregelen. En dan kies ik voor onze economie en persoonlijk welzijn de kaart van afkoelingsweek en resem extra maatregelen ipv total lockdown.
Minder telewerk/enkelen lockdownfeestjes en de contactberoepen zijn ook weer niet de motor van de golf. Wel de kostprijs van nieuwe varianten die besmettelijker blijken en zelf kinderen nu blijkt te treffen.
Hier is dat dan toch niet altijd het geval dat heel het gezin in quarantaine moet. Vandaag zelf op facebook het absurde idee zien passeren dat als mevrouw haar 2e test negatief is terwijl haar man positief getest heeft onze buiten-sportclubactiviteiten komend weekend gewoon verder doorgaan, te absurd voor woorden. Blijkbaar kan dat volgens de huidige quarantainevoorschriften. Maar men schreeuwt dan wel voor een totale lockdown...

Ik doe telewerk. School toe = Tijdelijke werkloosheid/verlof/tijdskrediet/leven van spaargeld/wat dan ook. No way dat ik nog 8u telewerk met een 4 jarige naast mij.Als er een lockdown komt gaan de scholen ook dicht en loopt thuiswerk gewoon door. Zij het zonder enig mentaal verzet.
Je kunt dat allemaal grappig, maar deze spant toch de kroon
![]()
Rutte: “Geen versoepelingen in Nederland” - Jambon: “Ik begrijp de virologen, maar er is ook draagvlak nodig”
Het aantal nieuwe besmettingen met het coronavirus is met maar liefst 41 procent toegenomen, het aantal overlijdens met 1,7 procent. Ook het aantal nieuwe ziekenhuisopnames zit in de lift en is met 22 procent toegenomen. Anderzijds is er ook hoopgevend nieuws: de miljoenste eerste prik is...www.hln.be
Ongelofelijk.

Hij heeft absoluut een punt mbt "Het is mijn vaste overtuiging dat bij mooi weer in de paasvakantie een massale samentroeping te zien zal zijn aan de kust en in de steden. Als je die kan verspreiden over alle terrassen denk ik dat je dat makkelijker onder controle kan houden"Je kunt dat allemaal grappig, maar deze spant toch de kroon
![]()
Rutte: “Geen versoepelingen in Nederland” - Jambon: “Ik begrijp de virologen, maar er is ook draagvlak nodig”
Het aantal nieuwe besmettingen met het coronavirus is met maar liefst 41 procent toegenomen, het aantal overlijdens met 1,7 procent. Ook het aantal nieuwe ziekenhuisopnames zit in de lift en is met 22 procent toegenomen. Anderzijds is er ook hoopgevend nieuws: de miljoenste eerste prik is...www.hln.be
Ongelofelijk.
Ik heb een zieke inwonende moeder die staat te schreeuwen om grootmoeder te worden. En zou dan al zeker liever afstandsonderwijs zien dan mijn kinderen dagdagelijks in de frontlinie te sturen. Ik weet dat als mijn mama een besmetting oploopt dat ik ze kwijt ben, dus ons leven is al zeker niet makkelijk geweest het voorbije jaarSla deze post op, en herlees nog eens als je ooit mama wordt.
. Wij lopen er de kantjes niet van af. Omdat in het prille begin men niet wist wat er op ons afkwam en geen enkele onderneming een risico durfde nemen. Zodra het in hun sector kon is praktisch elke werkplek herstart.het was bij ons toch ook meteen de boel toe bij de eerste lockdown
Die vraag is inderdaad ook al door mijn hoofd gegaan de voorbije dagen.Kan er mij 1 van de hier aanwezige slimme koppen eens uitleggen hoe een mogelijke nieuwe lockdown te rijmen valt met het terug toelaten van niet-essentiële reizen binnen de EU? Maw de mobiliteit van het virus een boost geven terwijl men aan de rest vraagt om toch maar binnen te blijven op straffe van?
![]()
Nu ook officieel: reisverbod sneuvelt op 19 april
Na de paasvakantie zal reizen - binnen Europa - opnieuw toegestaan zijn, al blijft het sterk afgeraden. Dat bevestigt het nieuwe ministeriële besluit met de coronamaatregelen dat vandaag werd gepubliceerd.m.standaard.be
Ok.
Echter het doel heiligt de middelen? Na het verbieden van zitten op bankjes en met drones huizen scannen, lijkt me een reis verbod iets minder verregaand?
Zal wel aan mij liggen zeker.
Ik weet het het is soms niet te begrijpen maar leerkrachten denken ook dat ze 'werken'Dus de die afkoelingsweek in het onderwijs is de oplossing voor de 36 procent besmettingen die voortkomen van op het werk?

Ik denk dat dit een van de opties is die men momenteel serieus aan het overwegen is.Hij heeft absoluut een punt mbt "Het is mijn vaste overtuiging dat bij mooi weer in de paasvakantie een massale samentroeping te zien zal zijn aan de kust en in de steden. Als je die kan verspreiden over alle terrassen denk ik dat je dat makkelijker onder controle kan houden"
Alles gesloten in de Paasvakantie & mooi weer. Wat denk je dat de mensen gaan doen die hun kinderen bezig moeten houden? Er is de laatste 5 maand geen hol te doen geweest en dan gaan ze waarschijnlijk weer verbaasd zijn dat het druk is aan de kust. Idem ditto met de centrumsteden die op plaatsen gelijk de graslei een explosie aan mensen gaan hebben.
En dan gouverneur De Caluwé die weer verontwaardigd gaat reageren dat het onverantwoord is dat het zo druk is aan de kust. Net zoals vorige keer toen hij ocharme moest terugvliegen uit Portugal omdat de mensen het waagden naar de kust te komen toen virologen afgeraden hadden van naar het buitenland te reizen.
Ik snap iedereen die naar de zee gaat volkomen. Is het het verstandigste dat ze kunnen doen, dat denk ik niet. Maar ik vraag me oprecht af welke plaats die op wandel/fietsafstand ligt van iemand zijn woonplaats nog niet bezocht is geweest de laatste 5 maand. Mensen hebben er nood aan om er eens uit te zijn.
De mensen gaan buitenkomen in de paasvakantie, zeker als het (zoals het er nu naar uitziet) mooi weer gaan worden. Dan kan je beter voor een spreiding zorgen ipv ervoor te zorgen dat er in het hele land geen kloten te doen is behalve naar de zee te gaan kijken en in de Ardennen te gaan zitten. En ja, terrassen helpen daarbij.
Wat is het alternatief, iedereen binnen een straal van 10km blijven met zijn koters? Veel succes zou ik zeggen.
Afstandsonderwijs voor kleuters?Ik heb een zieke inwonende moeder die staat te schreeuwen om grootmoeder te worden. En zou dan al zeker liever afstandsonderwijs zien dan mijn kinderen dagdagelijks in de frontlinie te sturen. Ik weet dat als mijn mama een besmetting oploopt dat ik ze kwijt ben, dus ons leven is al zeker niet makkelijk geweest het voorbije jaar. Wij lopen er de kantjes niet van af.
Omdat in het prille begin men niet wist wat er op ons afkwam en geen enkele onderneming een risico durfde nemen. Zodra het in hun sector kon is praktisch elke werkplek herstart.
Die vraag is inderdaad ook al door mijn hoofd gegaan de voorbije dagen.
Eten wat de pot schaft sloeg toch op het feit dat je niet je vaccin van keuze kon krijgen door je eerste uitnodiging eventueel te weigeren en dan te hopen op een ander vaccin bij je 2de beurt ?![]()
Beke: “Toch tweede kans voor wie niet ingaat op uitnodiging vaccinatie”
Wie niet ingaat op een uitnodiging om zich te laten vaccineren zal toch een tweede kans krijgen, maar zal pas aan bod komen wanneer alle andere groepen de kans hebben gehad om zich te laten vaccineren. Dat heeft Vlaams minister van Welzijn Wouter Beke (CD&V) vandaag gezegd in het Vlaams Parlement.www.hln.be
Dat "eten wat de pot schaft" heeft ook weer lang geduurd.