Wat weegt het meest op heel de maatschappij? Scholen een weekje sluiten (met technische werkloosheid voor 1 ouder) of heel het land in lockdown waarbij er bij het merendeel van onze bedrijven geen euro meer binnenkomt? Nadat de reserves al een jaar aangesproken geweest zijn.
Het spreekt voor zich dat wanneer jongeren een belangrijk deel van de besmettingen vormen dat je niet in kleine ruimtes 25 jongeren moet gaan samen zetten, laat staan ze in grote groepen zich naar 1 plaats (de school) te verplaatsen. Die besmettingen komen in gezinnen terecht, op die manier in andere scholen/ bedrijven/ buitenschoolse activiteiten en knuffelcontacten.
Daarnaast trekt de huidige quarantainerem op niets. Heel het land zou op slot gaan maar als kind A een hoogrisicocontact gehad heeft op school mag de rest van het gezin gewoon verder naar school/de werkvloer etc tot iemand van het gezin effectief positief test. Dan is het imo te laat en heb je het virus al veel kansen gegeven.
Ik heb inderdaad geen kinderen, maar moest ik er hebben, ik zou mij niet veilig voelen ze naar school te sturen met wat ik rondom mij zie gebeuren

. Laat staan dat ik ze naar mijn ouders zou durven laten gaan. En dat gevoel leeft bij veel mensen, ik hoor bij meerdere vrienden/familie/collega’s dat hun kinderen al lang hun grootouders niet meer gezien hebben om de grootouders te beschermen.