Pfft, ik wil gewoon nu weten of ik volgende week nog naar de Ardennen kan of niet. Ik begin in een mental breakdown te geraken en ik kan die onzekerheid eventjes echt niet aan.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
ga dit weekend?Pfft, ik wil gewoon nu weten of ik volgende week nog naar de Ardennen kan of niet. Ik begin in een mental breakdown te geraken en ik kan die onzekerheid eventjes echt niet aan.
Pfft, ik wil gewoon nu weten of ik volgende week nog naar de Ardennen kan of niet. Ik begin in een mental breakdown te geraken en ik kan die onzekerheid eventjes echt niet aan.
Het werkt niet in de zin van: we krijgen de cijfers niet naar de 800 die ze voorop gesteld hebben. We zijn niet lager geraakt dan ongeveer 2000. Dit op 5 maanden tijd. Dat is imo genoeg bewijs dat de huidige maatregelen niet voldoende zijn.serieus? Hoe heb je die garantie/hard bewijs? We hebben minder strenge maatregelen dan de buurlanden en hebben quasi dezelfde cijfers.
Het werkt niet in de zin van: we krijgen de cijfers niet naar de 800 die ze voorop gesteld hebben. We zijn niet lager geraakt dan ongeveer 2000. Dit op 5 maanden tijd. Dat is imo genoeg bewijs dat de huidige maatregelen niet voldoende zijn.
Ja we blijven op een plateau met kleine golfjes en dat is beter dan de buurlanden, maar dat plateau is zo hoog dat fatsoenlijke versoepelingen gewoon geen optie zijn. Bij iedere opflakkering moeten ziekenhuizen binnen de week schakelen naar een nieuwe alarmfase.
Ik snap echt niet hoe je dat voldoende kan vinden. Als 3 of 4 weken dan genoeg is om van dat plateau te zakken naar onder 800. Dan hebben ze mijn zegen om daar liever vandaag dan morgen aan te beginnen.
Simpel gezegd. Hadden ze begin maart aan een harde lockdown begonnen. dan hadden we de paasvakantie gehad. als ze nu niks gaan doen is het niet eens zeker dat er 1 mei iets gaat gebeuren. simple as that.
En welke garantie hebben we dat we na een lockdown wél de vrijheid terugzien op 1 mei? De avondklok was ook een tijdelijke maatregel om het virus neer te slaan, we zitten er nog mee.
Het hele land op slot doen omdat pipo Weyts weigert zijn verantwoordelijkheid te nemen en de scholen te sluiten. Ja we moeten onderwijs zo lang mogelijk vijwaren, maar zo lang mogelijk betekent niet tot in het oneindige.
Geen, maar de keuze is:En welke garantie hebben we dat we na een lockdown wél de vrijheid terugzien op 1 mei? De avondklok was ook een tijdelijke maatregel om het virus neer te slaan, we zitten er nog mee.
Het hele land op slot doen omdat pipo Weyts weigert zijn verantwoordelijkheid te nemen en de scholen te sluiten. Ja we moeten onderwijs zo lang mogelijk vijwaren, maar zo lang mogelijk betekent niet tot in het oneindige.
Het werkt niet in de zin van: we krijgen de cijfers niet naar de 800 die ze voorop gesteld hebben. We zijn niet lager geraakt dan ongeveer 2000. Dit op 5 maanden tijd. Dat is imo genoeg bewijs dat de huidige maatregelen niet voldoende zijn.
Ja we blijven op een plateau met kleine golfjes en dat is beter dan de buurlanden, maar dat plateau is zo hoog dat fatsoenlijke versoepelingen gewoon geen optie zijn. Bij iedere opflakkering moeten ziekenhuizen binnen de week schakelen naar een nieuwe alarmfase.
Ik snap echt niet hoe je dat voldoende kan vinden. Als 3 of 4 weken dan genoeg is om van dat plateau te zakken naar onder 800. Dan hebben ze mijn zegen om daar liever vandaag dan morgen aan te beginnen.
Simpel gezegd. Hadden ze begin maart aan een harde lockdown begonnen. dan hadden we de paasvakantie gehad. als ze nu niks gaan doen is het niet eens zeker dat er 1 mei iets gaat gebeuren. simple as that.
Zal (hopelijk) eerder als richtlijn gelden om te vermijden dat iedereen op een zonnige zaterdag de trein neemt naar Oostende, al zijn de plaatsen beperkt als alleen de plaatsen aan het raampje bezet mogen worden.Ze gaan mij toch niet moeten zeggen waar ik met mijn fiets mag rijden, die 10km perimeter kunnen ze in hun gat steken. Dat ze mij dan een boete geven.
Is er ondertussen al wetenschappelijke data omtrent sputnik vaccin. Zou wel effectief zijn (90%). Als het door de goedkeuring raakt ok, maar ze zijn daar al snel begonnen met vaccineren zonder alle fases te doorlopen dus ja daar mag sceptisch naar gekeken worden.Ondertussen vaccineert chili (!) ongeveer 2% van zijn bevolking per dag... 2 maand en klaar.
Hier is Jos rond kerst gevaccineerd en onze ambitie is om ergens halverwege te zitten in de zomer...
MAAR ER ZIJN GEEN VACCINS.
Europa heeft zich mateloos belachelijk gemaakt door eerst sputnik vaccin belachelijk te maken, dan sinovac belachelijk te maken wegens "is dat wel veilig". Ondertussen wel ballonnen oplaten om te vaccineren off label (herinner de "1 spuitje is genoeg", "we halen 7.2445 dosissen uit een flesje" en "we laten niet-geteste tijd tussen 2 dosissen"). Dan in een collectieve AstraZeneca kramp schieten waardoor de perceptie om zeep is en nu als debiele Powerplay export verbieden. Europa kennende zal de powerplay rond zijn eens heel de wereld gevaccineerd is en wij als enige nog bezig zijn. Goed dat we dan niet meer exporteren zeg.
Ondertussen nog wat palaveren over de ethische en privacy kant van vaccinatie/reispaspoorten. En met het vingertje zwaaien. Moral high ground. Voorspelling, Europeanen gaan nergens naartoe kunnen deze zomer.
En in dat Europa dat achterop hinkt, hinkt België achterop. Top!
Ik kan me met de MTB nog wel amuseren als ik binnen straal van 10km moet blijvenZe gaan mij toch niet moeten zeggen waar ik met mijn fiets mag rijden, die 10km perimeter kunnen ze in hun gat steken. Dat ze mij dan een boete geven.

Ik ga zaterdag met een kameraad wildkamperen in de hoge Venen, lockdown of niet ik ga in de wildernis zitten!Pfft, ik wil gewoon nu weten of ik volgende week nog naar de Ardennen kan of niet. Ik begin in een mental breakdown te geraken en ik kan die onzekerheid eventjes echt niet aan.
Laat het uit met die 10km, dat hadden we zelfs niet in november met de 20K gevallen... Wat met alle mensen die knuffelcontacten, partners hebben die verder dan 10km wonen? Of gaan ze weer een hoop uitzonderingen erbij plakken, waardoor in de realiteit er toch veel kan gegaan worden?Via een parlementair op FB iets zien passeren dat er sprake is van een vierwekelijkse lockdown vanaf maandag: niet-essentiële winkels toe en een radius van 10 kilometer rond je woning.
En jij denk dat nu in een "harde" lockdown gaan dat je eind april terug meer kan? Als ze nu in een lockdown gaan, zijn we weer vertrokken tot half mei. en wat dan? Als we uit een lockdown gaan, gaat dat in fases, en niet ineens de horeca en alles open. + Vanaf het moment dat je uit lockdown gaat, wakkert het toch terug aan doordat de grenzen dan niet meer dicht zijn.Geen, maar de keuze is:
De garantie is alleszins dat in het eerste geval we eerder meer vrijheid gaan hebben.
- nu harde maatregelen in de hoop er tegen eind april vanaf te zijn
- nu niks doen en aanmodderen tot wanneer? juni, juli? tegen het einde van het schooljaar nog eens een opflakkering en half de vakantie om zeep?
Is er ondertussen al wetenschappelijke data omtrent sputnik vaccin. Zou wel effectief zijn (90%). Als het door de goedkeuring raakt ok, maar ze zijn daar al snel begonnen met vaccineren zonder alle fases te doorlopen dus ja daar mag sceptisch naar gekeken worden.
Dat chinees vaccin heeft 50% effectiviteit tja dat is bedroevend en wil je toch niet?
Ik kan me met de MTB nog wel amuseren als ik binnen straal van 10km moet blijven![]()
Wie zegt dat, dat het dan moet duren tot half mei? Dat zijn dan 8/9 weken. Dat is niet waar ik voor pleit. Ik heb het over max 4 weken.Laat het uit met die 10km, dat hadden we zelfs niet in november met de 20K gevallen... Wat met alle mensen die knuffelcontacten, partners hebben die verder dan 10km wonen? Of gaan ze weer een hoop uitzonderingen erbij plakken, waardoor in de realiteit er toch veel kan gegaan worden?
En jij denk dat nu in een "harde" lockdown gaan dat je eind april terug meer kan? Als ze nu in een lockdown gaan, zijn we weer vertrokken tot half mei. en wat dan? Als we uit een lockdown gaan, gaat dat in fases, en niet ineens de horeca en alles open. + Vanaf het moment dat je uit lockdown gaat, wakkert het toch terug aan doordat de grenzen dan niet meer dicht zijn.