Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik snap eigenlijk niet waarom zo snel gesproken wordt over een lockdown maar er nog altijd geen verplichting bestaat om ffp1/ffp2 maskers te dragen ipv al die vodden doekjes.
Ik draag altijd een ffp2, zou mij minder veilig voelen met een stoffen vod. In het ziekenhuis kom je niet binnen met een stoffen mondmasker, security leidt u onmiddellijk naar een automaat waar je minstens een ffp1 moet kopen.

Zeker en vast. Zo'n ernstige materie verwacht je ook professionaliteit. En als zijn focus op zijn mediafiguur ligt, hecht ik minder waarde aan zijn expertise ivm covid
Er zijn nog experts buiten MVR.

En iemand's expertise afschrijven omdat hij zich op een niet-gerelateerd vlak niet gedraagt zoals je wil vind ik nogal vreemd. Het is ook niet of zijn advies als expert komt uit programma's zoals het huis.

Zeker en vast. Zo'n ernstige materie verwacht je ook professionaliteit. En als zijn focus op zijn mediafiguur ligt, hecht ik minder waarde aan zijn expertise ivm covid

Maar wie zegt dat zijn focus op de media ligt? Het is niet omdat hij 's avonds vaak in studio's komt, dat hij daarom overdag in z'n zetel ligt te niksen. Ik zou alleszins niet willen ruilen met de man z'n agenda.

Ik snap eigenlijk niet waarom zo snel gesproken wordt over een lockdown maar er nog altijd geen verplichting bestaat om ffp1/ffp2 maskers te dragen ipv al die vodden doekjes.
Ik draag altijd een ffp2, zou mij minder veilig voelen met een stoffen vod. In het ziekenhuis kom je niet binnen met een stoffen mondmasker, security leidt u onmiddellijk naar een automaat waar je minstens een ffp1 moet kopen.
Is dat een nieuwe maatregel? Tis nu al een maand of zo geleden dat ik in het ziekenhuis was, dat was met een stoffen masker hoor. Kzou niet weten waar je een ffp2 masker kunt kopen. Kheb daar nergens een automaat gezien en zeker geen security

Is dat een nieuwe maatregel? Tis nu al een maand of zo geleden dat ik in het ziekenhuis was, dat was met een stoffen masker hoor. Kzou niet weten waar je een ffp2 masker kunt kopen. Kheb daar nergens een automaat gezien en zeker geen security
Bij ons sinds een week of 3. Staat grote automaat in de inkomhal. Security neemt uw temperatuur, heb je stoffen masker begeleidt men u naar de automaat.

Als mijn tandarts liever politieker zou worden, weet ik dat zijn goesting niet meer bij tanden trekken ligt. Dan ga ik liever naar ene die dat wel doet.
Je mag gerust het volle vertrouwen in MvR leggen, ik trek er wel mijn eigen conclusies uit.

Er zijn nog experts buiten MVR.

En iemand's expertise afschrijven omdat hij zich op een niet-gerelateerd vlak niet gedraagt zoals je wil vind ik nogal vreemd. Het is ook niet of zijn advies als expert komt uit programma's zoals het huis.

Een beetje neutraliteit zou MVR ook sieren ipv het klein kind uit te hangen op Twitter.

Als mijn tandarts liever politieker zou worden, weet ik dat zijn goesting niet meer bij tanden trekken ligt. Dan ga ik liever naar ene die dat wel doet.
Je mag gerust het volle vertrouwen in MvR leggen, ik trek er wel mijn eigen conclusies uit.
Ik vermoed dat MVR nog altijd meer dan een 9to5 in zijn vakgebied steekt hoor.
Geen woorden voor dit soort mening eigenlijk, waar slaat dit op?
Een beetje neutraliteit zou MVR ook sieren.

Ja, de andere klassieker, want omdat hij op twitter wat lult kan hij als viroloog natuurlijk geen expert zijn.
En opnieuw, jij had het over mensen hé, wat hebben al de andere experts weer verkeerd gedaan volgens Vile?

Zal op niet veel plaatsen zijn denk ik? In UZ Brussel en UZ Gent is een wegwerpmasker OK (en mogelijks een stoffen masker ook nog steeds), veel personeel loopt daar ook met een gewoon chirurgisch masker.

Dus jij kiest een tandarts aan de hand van zijn politieke voorkeur ipv zijn kunde? Straf. Ik denk dat je één van de weinigen bent.

Hier ook, altijd ffp2, ik voel me daar super veilig mee en de mensen rondom mij kunnen hun ook zeer veilig voelen.
Dat masker sluit tenminste overal deftig aan en valt niet af, deftige spanrek ook aan.
Ik begrijp niet dat er nog mensen rondlopen met zo'n stoffen voddekes die als het wat veel wind is van u gezicht waaien of die je constant naar boven moet trekken.

Ruwe cijfers van Sciensano

unknown.png

unknown.png

@JPV moet jij mij eens uitleggen hoe jij hier in slaagt elke dag ruwe cijfers van honderden rijen te posten (die toch vrijwel niemand leest), maar daaronder dan vervolgens steeds uw eigen interpretatie, en hoe die hier leidt tot reacties als "waarom is er dan paniek? dank u JPV!" "waarom doet men dan alsof het zo erg is in de media? bedankt voor uw update JPV!".

Echt straf als je zoiets kunt.
Is het niet zo dat @JPV naast de absolute cijfers die jij hanteert, ook kijkt naar het procentueel stijgen en dalen van deze cijfers?

Als de stijging op t-3 10% bedraagt, op t-2 20% bedraagt en op t-1 40% bedraagt, is er inderdaad iets erg aan de hand.
Wanneer de stijging op t-3 10% bedraagt, op t-2 20% bedraagt en op t-1 15% bedraagt, is er nog niet echt reden tot extreme ongerustheid.

Ik ga ervan uit dat JPV zijn interpretatie vandaag is gebaseerd op het feit dat de procentuele stijging niet meer zo fel stijgt als de dagen voordien en misschien zelfs aan het dalen is.

Als je in opdracht van de Belgische Overheid advies moet geven, moet je neutraal zijn. En niet als een klein kind staan bleiten op Twitter. En als hij wil debatteren met Van Langenhove, Francken en andere Twitter jankers moet hij maar z'n functie voor de Belgische Overheid stopzetten.

Goed gelezen! Verklaart veel
Goed verzonnen, verklaart veel?

Is dat het niveau? Jij maakt een belachelijke bewering. Mijn excuses dat ik het niet kan laten belachelijkheid in het belachelijke te trekken.
Je maakt een stelling die niet klopt, met een vergelijking die dan natuurlijk mank is en zijt dan verbaasd dat er reactie op komt?

Is het niet zo dat @JPV naast de absolute cijfers die jij hanteert, ook kijkt naar het procentueel stijgen en dalen van deze cijfers?

Als de stijging op t-3 10% bedraagt, op t-2 20% bedraagt en op t-1 40% bedraagt, is er inderdaad iets erg aan de hand.
Wanneer de stijging op t-3 10% bedraagt, op t-2 20% bedraagt en op t-1 15% bedraagt, is er nog niet echt reden tot extreme ongerustheid.

Ik ga ervan uit dat JPV zijn interpretatie vandaag is gebaseerd op het feit dat de procentuele stijging niet meer zo fel stijgt als de dagen voordien en misschien zelfs aan het dalen is.
Natuurlijk! JPV geeft er altijd wel een draai om zodat hij toch met positief nieuws kan komen "de stijging gaat minder hard".
Wat enorm misleidend is en de hele bevolking hier dagelijks op een verkeerd spoor zet.

Als ik een match verlies met 3-0 daarna met 4-0 daarna met 5-0, dan kan ik ook van die laatste match zeggen "blabla hier zijn de saaie cijfers (die niemand leest), conclusie: de stijging is nu percentueel minder hard! het evolueert de goede richting uit!". En dan zou iedereen hier beginnen dansen van vreugde want ze horen wat ze graag horen! Het probleem is aan het weggaan! Maar dat is gewoon je reinste bullshit. En zo wordt er elke dag wel wat uit geplukt om te blijven goed nieuws verkondingen. Terwijl MVR en co hun kas opvretten.

Zie gewoon die grafiek, geen uitleg vereist toch?!

unknown.png

unknown.png

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan