Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zal op niet veel plaatsen zijn denk ik? In UZ Brussel en UZ Gent is een wegwerpmasker OK (en mogelijks een stoffen masker ook nog steeds), veel personeel loopt daar ook met een gewoon chirurgisch masker.
Ben vandaag nog in ziekenhuis geweest. Stoffen mondmasker is no passare. Maar je krijgt wel altijd een gratis juiste versie ter beschikking. Niets over hier moet u een ffp1 of ffp2 kopen.

Al weet ik niet of die wegwerpmaskers ffp1 versies zijn... ffp2 zijn ze zeker niet daar ben ik zeker van.

Een beetje neutraliteit zou MVR ook sieren ipv het klein kind uit te hangen op Twitter.

Hij dient alle Belgen, dus neutraliteit is vereist.

Als je in opdracht van de Belgische Overheid advies moet geven, moet je neutraal zijn. En niet als een klein kind staan bleiten op Twitter.
Hier is je aandacht.

Maar neen, je bent fout. Hij moet neutraal zijn in zijn advies aan de Belgische overheid. Daarbuiten is er het recht op vrije meningsuiting. Net zoals jij dat recht hebt.

Hou het on topic en laat de bij de haren getrokken analogieën achterwege.
Yup, de mening dat zwarte piet racistisch is , vind ik ook op niks slaan. En aangezien quantiteit er niks toe doet, beter klasseren me dunkt

Je voelt het aankomen. De ballonnetjes worden opgelaten, het volk wordt al wat "warmgemaakt" om het zo te zeggen. Ik zou er niet van verschieten moest er deze week een nieuwe lockdown aangekondigd worden.

Klopt, dit is een typische strategie van de politiek. Die hebben geen cohones aan hun lijf om maatregelen te nemen en schuiven de hete aardappel door naar elkaar om tijd te winnen. Dan staan ze met hun "rug tegen de muur" en komen er maatregelen. Zelfs een VTM nieuwsanker zei of Ben met zijn persverklaring geen middelvinger heeft opgestoken naar de Federale overheid. Zover zijn we gekomen.

Huisartsenvereniging luidt de alarmbel: "Nu ingrijpen of we zitten in derde golf"​

Ook de positiviteitsratio's baren zorgen. In het testcentrum van Waregem bijvoorbeeld testte 15 procent positief. "Dit is de eerste keer sinds oktober, het begin van de tweede golf, dat zich zo'n sterke stijging voordoet. We maken ons heel veel zorgen."

Gelukkig hebben we experten zoals Erika, Marc en Steven om de druk te verhogen. Nu is er ook steun vanuit de huisartsenvereniging. Nu nog wat steun van de media om de bevolking wakker te schudden dat er wel "iets" moet gedaan worden en we zijn er.

Klassiek, maar het werkt.

Alle politici winnen met deze strategie:
Politici die tegen de maatregelen zijn: "we hebben er hard voor gevochten, maar helaas bla bla bla"
Politici die voor de maatregelen zijn: "Wij willen dit niet, maar de adviezen van de virologen bla bla bla"

Zal op niet veel plaatsen zijn denk ik? In UZ Brussel en UZ Gent is een wegwerpmasker OK (en mogelijks een stoffen masker ook nog steeds), veel personeel loopt daar ook met een gewoon chirurgisch masker.
Beetje interpretatiefout hier, ffp2 is niet verplicht in ziekenhuizen (voor bezoekers) maar wel chirurgische mondmaskers

Ja da's de manier van discussieren hier blijkbaar. Mijn belachelijke bewering volgens u , daar belachelijk op antwoorden. Classic 9lives opnieuw.
Edit: neen, niet classic 9 lives, dat patroon komt eigenlijk voornamelijk bij u terug. De rest doet meestal nog wat moeite om er wat deftig op te reageren

Natuurlijk! JPV geeft er altijd wel een draai om zodat hij toch met positief nieuws kan komen "de stijging gaat minder hard".
Wat enorm misleidend is en de hele bevolking hier dagelijks op een verkeerd spoor zet.

Als ik een match verlies met 3-0 daarna met 4-0 daarna met 5-0, dan kan ik ook van die laatste match zeggen "de stijging is nu minder hard". En dan zou iedereen hier beginnen dansen van vreugde want ze horen wat ze graag horen! Het probleem is aan het weggaan! Maar dat is gewoon je reinste bullshit. En zo wordt er elke dag wel wat uit geplukt om te blijven goed nieuws verkondingen. Terwijl MVR en co hun kas opvretten.

Zie gewoon die grafiek, geen uitleg vereist toch?!

unknown.png

unknown.png
Op iets wat een exponentiële Curve heeft is die procentuele stijging wel een interessante waarde om te gaan bekijken...

Een beetje neutraliteit zou MVR ook sieren ipv het klein kind uit te hangen op Twitter.
Politici mogen wel in het parlement het land runnen, serieuze beslissingen nemen én op debiele praatprogramma's komen als Gert late night of wa ist daar allemaal, maar MVR mag dat niet?

Het land zou er ongetwijfeld beter voor staan mochten politici wat meer met hun dossiers bezig ipv imago inderdaad :)

Ja da's de manier van discussieren hier blijkbaar. Mijn belachelijke bewering volgens u , daar belachelijk op antwoorden. Classic 9lives opnieuw.
Edit: neen, niet classic 9 lives, dat patroon komt eigenlijk voornamelijk bij u terug. De rest doet meestal nog wat moeite om er wat deftig op te reageren

Goed gelezen! Verklaart veel
Jup, jij doet duidelijk moeite om deftig te reageren.

Jij maakt de populistische bewering dat Van Ranst meer Miss Belgium wilt worden dan met virologie bezig zijn. (Of iets in die aard.)
En dan ben je verbaasd dat zo'n bewering reactie uitlokt?

Als mijn tandarts zijn job goed doet, dan maakt het mij geen hol uit dat hij liever de nieuwe Britney Spears, Danna Winner, Dirk Frimout of Lukaku is. Ik kijk naar hoe hij zijn werk doet. En ga zeker niet beweren van mijn tandarts dat hij Miss Belgium wil worden.

Ben vandaag nog in ziekenhuis geweest. Stoffen mondmasker is no passare. Maar je krijgt wel altijd een gratis juiste versie ter beschikking. Niets over hier moet u een ffp1 of ffp2 kopen.

Al weet ik niet of die wegwerpmaskers ffp1 versies zijn... ffp2 zijn ze zeker niet daar ben ik zeker van.
Is het zo'n blauw wegwerpmasker of een wit met een schelpvorm of een vorm die je verticaal kan toevouwen? Indien één van de laatste twee zou het ffp1 kunnen zijn, maar lijkt mij duur gerief om gratis weg te geven.

Ik snap eigenlijk niet waarom zo snel gesproken wordt over een lockdown maar er nog altijd geen verplichting bestaat om ffp1/ffp2 maskers te dragen ipv al die vodden doekjes.
Ik draag altijd een ffp2, zou mij minder veilig voelen met een stoffen vod. In het ziekenhuis kom je niet binnen met een stoffen mondmasker, security leidt u onmiddellijk naar een automaat waar je minstens een ffp1 moet kopen.

Als ze die mondmaskers dan gratis weggeven of aan inkoopprijs verkopen kan ik er nog mee inkomen. As ze daar dan een euro voor vragen hebben ze gewoon een manier gevonden om een kleine extra verdienste te hebben.

Hier is je aandacht.

Maar neen, je bent fout. Hij moet neutraal zijn in zijn advies aan de Belgische overheid. Daarbuiten is er het recht op vrije meningsuiting. Net zoals jij dat recht hebt.

Een beetje stijl hebben als adviseur van de Belgische Overheid mag wel.

Vorig jaar al in AZ Maria Middelares met een stof kwam je niet binnen, er stond daar security. Alleen met het blauwe wegwerpmasker of ffp masker kwam je binnen.. Raar dat het niet overal hetzelfde is?

Gisteren geprofiteerd van de versoepeling van de buitenbubbel om nog eens met mijn broers/zussen + partner af te spreken (groot gezin :p we zijn samen net met 10). Het was wel wat koud op het einde, maar qua mentale boost kan het wel tellen moet ik zeggen. Lang geleden dat ik nog het gevoel heb gehad dat het eens een spontaan, leuk weekend was ipv de sleur van de laatste 5 maanden.
Dat was hier ook de bedoeling. Maar zaterdagavond had ik last van stramme spieren en keelpijn. Hier heeft de rest van familie dus wel samengezeten, ik niet.
Ik heb me zondagvoormiddag laten testen. En 't zal enkele azijnpissers wel dik tegenvallen, maar ik kende maandagochtend om 09h40 het resultaat van die test al, negatief zoals ik op voorhand vermoedde. Ik heb dus eerder de indruk dat het een goede geoliede machine is, dat afnemen van de testen.

Jup, jij doet duidelijk moeite om deftig te reageren.

Jij maakt de populistische bewering dat Van Ranst meer Miss Belgium wilt worden dan met virologie bezig zijn. (Of iets in die aard.)
En dan ben je verbaasd dat zo'n bewering reactie uitlokt?

Als mijn tandarts zijn job goed doet, dan maakt het mij geen hol uit dat hij liever de nieuwe Britney Spears, Danna Winner, Dirk Frimout of Lukaku is. Ik kijk naar hoe hij zijn werk doet. En ga zeker niet beweren van mijn tandarts dat hij Miss Belgium wil worden.

Tuurlijk want ik ben (opnieuw) begonnen met de belachelijke reacties. Ik zou eens in de spiegel kijken.
En eens lachen, zien of al uw tanden er nog goed uit zien met Tanya Dexters als uwe tandarts

Dit is een belachelijke reactie nota bene, mijn eerste post over MVR was dat niet.
Ge moogt er echt eens mee stoppen

Als ze die mondmaskers dan gratis weggeven of aan inkoopprijs verkopen kan ik er nog mee inkomen. As ze daar dan een euro voor vragen hebben ze gewoon een manier gevonden om een kleine extra verdienste te hebben.
Degelijke gekeurde maskers heb je niet voor een euro per stuk. Als het echt om ffp1/ffp2 gaat.

China import wel natuurlijk maar dan ben je niet zeker van wat je in handen hebt.

Dat was hier ook de bedoeling. Maar zaterdagavond had ik last van stramme spieren en keelpijn. Hier heeft de rest van familie dus wel samengezeten, ik niet.
Ik heb me zondagvoormiddag laten testen. En 't zal enkele azijnpissers wel dik tegenvallen, maar ik kende maandagochtend om 09h40 het resultaat van die test al, negatief zoals ik op voorhand vermoedde. Ik heb dus eerder de indruk dat het een goede geoliede machine is, dat afnemen van de testen.
Via huisarts dan? Of hoe gedaan?
Heb geen symptomen maar zou het ook wel eens willen checken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan