Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Jezus, al pagina's lang zit je te leuteren dat scholen "het" probleem zijn. Ofwel heb je last van vroegtijdige dementie ofwel heb je de ballen niet om toe te geven wat je gezegd hebt.
Tuurlijk de school is probleem, alsook werk. Andere dingen ook maar minder dan die twee 😘

"Mag ik zeggen dat minister Weyts de middelvinger heeft gestoken naar het overlegcomité?" Heeft de VTW nieuwsanker dat nu echt gezegd? Lang geleden dat ik dit nog gebruikte: ROFL

Bij deze, van donderdag:

Ben ik mij nog steeds in bochten aan't wringen? Ah nee, 't is omgekeerd blijkbaar...
Heb je al bewijzen hiervoor geleverd zoals ik gevraagd had trouwens?
Voornamelijk school en werk in vet zetten en toch zeggen dat ik zeg dat scholen dé bron zijn 🤡

Voornamelijk school en werk in vet zetten en toch zeggen dat ik zeg dat scholen dé bron zijn 🤡
==>
Leest gij posts eigenlijk? Ik heb het er meermaals ingezet dat ik dat nergens ontken. Het ligt bij de scholen. En het werk. En de privé. En... HET ZIT OVERAL

Wat nog steeds geen bewijs is dat de scholen (en/of het werk) de voornaamste besmettingshaarden zijn. En dat waren de stellingen waar ik telkens op antwoordde en bewijs van vroeg.

Dus mevr Vlieghe liegt?
Neen. Dat zeg ik ook gewoon nergens, haha. Zij vindt dat er te veel aandacht ging naar scholen, ze zegt totaal niet dat er geen probleem is in de scholen. Je post dat artikel constant alsof Vlieghe zegt dat er niks aan de hand is in de scholen ofzo.
Veiligheid op de werkvloer bijvoorbeeld. Er was ontzettende aandacht voor de scholen, en terecht, maar voor die andere dingen, familie, privéleven, contactberoepen, werkvloer, daar was nauwelijks aandacht voor.”
Ik heb by the way nooit gezegd dat scholen de enige schuldigen zijn. Ik zei gewoon dat ze, in tegenstelling tot in het verleden, nu een grotere rol blijken te spelen. Ik snap niet waarom daar voor zo een eenvoudige stelling (die, once again, gesteund wordt door de premier en de cijfers) zo moet gereageerd worden alsof ik hier mijn thesis aan het verdedigen ben. Ik ga hier dan ook mijn tijd niet meer aan verdoen: het is gewoon overduidelijk dat er een probleem is in de scholen (en ja, ook elders), punt aan de lijn.

Dus zoals ik zei?
Dus gij weet niet meer wat je zegt ofwel kan je niet lezen. Er moet toch iets zijn hoor.
De oorzaak van het aantal toegenomen besmettingen zit volgens Vlieghe namelijk zeker niet alleen in de scholen: ook de werkvloer blijkt een belangrijke bron van besmetting, net als het gezin.

Maar goed, ik heb echt geen zin om hier discussies met jou te blijven voeren over semantiek zodat jij je gelijk kan blijven krijgen dus laat ik het hier bij.
Deze gemist, maar, euh, zie voorgaande posts. :rolleyes:
Ging niet persé over uw posts hé, gij hebt ingepikt vrijdag op o.a. de discussie tussen mij en Soeplepel en ik heb hierboven al aangetoond dat hij dat toen dan ook letterlijk gezegd heeft.

En, zoals ik telkens opnieuw ook zeg, ik ga enkel in op mensen die met de vinger wijzen (zonder bewijzen) naar school en/of werk; ik ontken nergens dat het daar zit; wel dat dit (en ik blijf maar in herhaling vallen) de bewezen grootste motoren van besmettingen zijn.

Natuurlijk zit het overal. Dat weet iedereen. Scholen en bedrijven zijn echter grote motoren dezer dagen. Vandaar dat scholen met extra maatregelen moeten komen. Als het woord van de premier (hij had het, toen hij dat zei, niet eens over beslissingen of maatregelen dus dat zinnetje 'voor mensen die denken dat politieke beslissingen bewijzen zijn' slaat echt volledig nergens op) voor jou nog niet genoeg is dan weet ik het ook niet. Als dat echt flagrant fout zou zijn geweest hadden we het al wel lang gehoord. Los van dit citeer jij in je vorige bericht 1 persoon die vindt dat er wat veel aandacht ging naar scholen, en in datzelfde citaat zegt ze trouwens ook dat dat terecht was. Dat versus clusteronderzoek, de woorden van de premier, de besmettingscijfers, het feit dat scholen extra maatregelen moeten nemen, het feit dat de premier al had samen gezeten met scholen eerder in de week maakt dat ik toch geneigd ben om te geloven dat er wel degelijk een probleem is in de scholen.

Maar goed, ik heb echt geen zin om hier discussies met jou te blijven voeren over semantiek zodat jij je gelijk kan blijven krijgen dus laat ik het hier bij.

Neen. Dat zeg ik ook gewoon nergens, haha. Zij vindt dat er te veel aandacht ging naar scholen, ze zegt totaal niet dat er geen probleem is in de scholen. Je post dat artikel constant alsof Vlieghe zegt dat er niks aan de hand is in de scholen ofzo.

Ik heb by the way nooit gezegd dat scholen de enige schuldigen zijn. Ik zei gewoon dat ze, in tegenstelling tot in het verleden, nu een grotere rol blijken te spelen. Ik snap niet waarom daar voor zo een eenvoudige stelling (die, once again, gesteund wordt door de premier en de cijfers) zo moet gereageerd worden alsof ik hier mijn thesis aan het verdedigen ben. Ik ga hier dan ook mijn tijd niet meer aan verdoen: het is gewoon overduidelijk dat er een probleem is in de scholen (en ja, ook elders), punt aan de lijn.
Als ge zegt dat het de grootste motoren zijn kan je zowel zeggen dat het die zaken zijn die het probleem zijn. Terwijl dat gewoon nergens bewezen is. Maar jij acht dat wel bewezen omdat de premier er melding van maakt.

Waar? En kom niet weer af met uw clusteronderzoek waar letterlijk bijstaat dat het maar over 11% van de besmettingen gaat en dat andere clusters in de maatschappij dan die opgesomd onmogelijk opgespoord kunnen worden.

Wat wel in de cijfers staat, is dat er een grote stijging van besmettingen is bij jongeren van 0-19j. NIET waar die besmettingen plaatsvinden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan