Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Weet er eigenlijk iemand of die uitnodiging om je te laten vaccineren per gewone post of per aangetekende post aankomt?

Ik stel de vraag omdat de facteur hier altijd de straatnamen door elkaar gooit en de post maar 1/2 juist toekomt (vorige week nog betalingswaarschuwingen ontvangen voor iemand die een straat verder woont).
Die komen samen met de gewone briefwisseling.

Hehehe, geen idee van uw leeftijd maar voor mij is 37 jaar gelukkig nog steeds jong hoor. Ik ken er genoeg van die leeftijd die nog steeds even opgewekt zijn als toen ze 18 waren. Enige jammere is dat de gemiddelde Belg van 37 nu niet direct de beste conditie en/of gezondheid heeft.

En ja, het overgrote deel van de 'jongeren' die in het ziekenhuis belanden hebben wel degelijk een onderliggende aandoening. Hell, er zijn zelfs 60-ers die jonger zijn dan veel 30-ers.
Goch, ik vind het ook wel jammer dat de gemiddelde belg van 37 ook niet echt verstandelijk in orde is. Net zoals alle leeftijden.

Artikelen achter paywall vereisen meer duiding om een discussie voor iedereen mogelijk te maken. Zie onze policy in de forumregels & warns-sectie.

Steek je hand in de lucht als je ook maar enigzins verwonderd bent door dit gedoe.
Achter paywall, dus kan enkel afgaan op wat leesbaar is.

Maar verbaasd over wat, dat 20% van de 65+ niet komt opdagen op bepaalde dagen?
Of dat ze die al reeds ontdooide vaccins dan niet verspillen en aan een groep geven die binnen de vaccinatiestrategie inderdaad die "overschot" moet krijgen?

Achter paywall, dus kan enkel afgaan op wat leesbaar is.

Maar verbaasd over wat, dat 20% van de 65+ niet komt opdagen op bepaalde dagen?
Of dat ze die al reeds ontdooide vaccins dan niet verspillen en aan een groep geven die binnen de vaccinatiestrategie inderdaad die "overschot" moet krijgen?

Vergeef me, ik had even een zuur momentje. Ik zit hier al maanden te bedelen achter mijn eerste shot en als je dan ziet dat er plekken zijn waar ze de boys in blue en masse vaccineren.

( 180 man tegelijk is GEEN overschotje lijkt me 😅)

Ik begin het wat beu te worden van dit soort berichten te zien passeren. Ik wil ook eens eindelijk die brief krijgen, want ik merk dat ik erg rap getriggerd ben door dit soort dingen. Stomme HLN clickbaiters.

Steek je hand in de lucht als je ook maar enigzins verwonderd bent door dit gedoe.
Waarom zou je voor die plaatsen waar mensen niet komen opdagen, de moeite nemen om mensen gaan op te bellen dat ze zo snel mogelijk moeten komen wanneer als je gewoon naar de politiecommissaris belt die u direct een aantal politieagenten kan doorsturen. Laatste is toch efficiënter dan het risico te lopen om er nu in de vuilbak te moeten gooien.

Ik zou eerder aanklagen dat mensen die nu opgeroepen worden niet komen opdagen.

Yup. Ik geef toe dat ik een beetje mea culpa moet slaan zoals in het Willy's en Marjetten schoolpoort filmpje

"Ja, als je het zo rationeel gaat bekijken, ja"

Probleem is dat ik mezelf af en toe wat zit op te fokken in dat wachten op het vaccin. Als HLN dan komt met een artikel dat in feite zegt: Zie eens hoe schandalig dat de flikken voorsteken op de 65 plussers en risicopatienten!!

Ik heb me laten triggeren, ik ben niet te beroerd om dat toe te geven. Ik ben tegenwoordig zo gefocussed op dat vaccin en het wachten op die brief dat alle rationaliteit soms wat weg valt. Maar ik werk eraan om positief te blijven😄

Vergeef me, ik had even een zuur momentje. Ik zit hier al maanden te bedelen achter mijn eerste shot en als je dan ziet dat er plekken zijn waar ze de boys in blue en masse vaccineren.

Ik begin het wat beu te worden van dit soort berichten te zien passeren. Ik wil ook eens eindelijk die brief krijgen, want ik merk dat ik erg rap getriggerd ben door dit soort dingen. Stomme HLN clickbaiters.
Vaccins die overschot zijn omdat mensen niet komen opdagen (dus die al ontdooid zijn en nog maar een zeer beperkte levensduur hebben) geven aan mensen die makkelijk oproepbaar zijn en dan nog eens een logische groep (hulpdiensten) is, vind jij niet goed?

De vaccins moeten gezet worden, als dat betekent dat elke niet opdagende 65+er vervangen wordt door iemand anders, is dat een goede zaak. Beter dan de vaccins in de pombak moeten gieten.

Maar idd: suggestieve titel alweer...

Ik vind het al zot dat ze daar aan de +65 bezig zijn :unsure:

Nuja, 10 maanden lang om een deftig systeem op poten te kunnen zetten en uiteindelijk toch maar het equivalent van een lijst van de spaghettidag van de lokale voetbalploeg op poten kunnen zetten. Lachen, wenen, tranen komen er in elk geval aan te pas.

Yup. Ik geef toe dat ik een beetje mea culpa moet slaan zoals in het Willy's en Marjetten schoolpoort filmpje

"Ja, als je het zo rationeel gaat bekijken, ja"

Probleem is dat ik mezelf af en toe wat zit op te fokken in dat wachten op het vaccin. Als HLN dan komt met een artikel dat in feite zegt: Zie eens hoe schandalig dat de flikken voorsteken op de 65 plussers en risicopatienten!!

Ik heb me laten triggeren, ik ben niet te beroerd om dat toe te geven. Ik ben tegenwoordig zo gefocussed op dat vaccin en het wachten op die brief dat alle rationaliteit soms wat weg valt. Maar ik werk eraan om positief te blijven😄
Ben je zo gefocust op uw vaccin vanwege uw eigen gezondheid of omdat je wilt dat alles zo snel mogelijk vooruit gaat?

Je bent niet verplicht om te antwoorden natuurlijk.

Als je 1000 vaccins hebt en er komt 20% niet dan is dat een overschot he.

Vind het trouwens straf dat kinesitherapeuten die ik ken allemaal al vaccin hebben gehad maar de politie niet. Die lopen imo meer risico en zijn belangrijker dan kine's (en ik heb afgelopen jaar veel bij kine gezeten :p)

Hier in gemeente 'al' 2k van de 13k eerste spuitje gehad. Is relatief veel zeker? Veel woonzorgcentra en/of mensen in medische sector actief :unsure:

Maar zijn dat dan mensen die hun afspraak op voorhand annuleren of gewoon niet komen opdagen zonder te verwittigen? Als het dat laatste is mogen ze gerust daar boetes op zetten. Dan is het gedaan met “plots nog 100 overschottekes hebben”.

Maar zijn dat dan mensen die hun afspraak op voorhand annuleren of gewoon niet komen opdagen zonder te verwittigen? Als het dat laatste is mogen ze gerust daar boetes op zetten. Dan is het gedaan met “plots nog 100 overschottekes hebben”.
Dan moeten ze garanderen dat hun systeem goed werkt voor de uitnodigingen

Ben je zo gefocust op uw vaccin vanwege uw eigen gezondheid of omdat je wilt dat alles zo snel mogelijk vooruit gaat?

Je bent niet verplicht om te antwoorden natuurlijk.
Goh...op zich heb ik geen shame hoor. Ik ben één van die zwakkelingen die al het grootste deel van het voorbije jaar binnen doorgebracht heeft omdat zwakkere longen ( zware longontsteking als kind) en een gebrekkig immuunsysteem en verminderde nierfunctie niet de beste combo is.

Ik schaam me daar niet voor, omdat het ook gewoon mijn schuld niet is. Het is gewoon wat het is. Ik ben niet dik, nooit gerookt of overmatig gezopen, en voor 2020 had ik geen al te grote gevolgen van mijn ziekte. Gewoon een actief, sociaal leven.

Maar rond maart is mij door drie artsen gezegd zo hard mogelijk te isoleren. Mijn hoofdarts zei zelfs letterlijk dat als ik een Covidbesmetting oploop het erg lastig gaat worden om er heelhuids door te krabbelen ( die longen weet je wel)

Dus zit ik al een dik jaar grotendeels binnen en wacht ik op dat vaccin omdat het risico om in het ziekenhuis te belanden na 14 dagen al zo hard gedaald is dat ik tenminste weer relatief zorgeloos buiten kan komen. Dan kan ik weer gaan werken en naar de Ikea achter een kastje of zelf naar de supermarkt en dat soort triviale dingen die nu heel wat lijken😁

Ik wil beetje bij beetje terug vrijheid, want dat binnen zitten en wandelingen maken rond ons huis heb ik na al die maanden wel gezien.

Ken er nog 2 met longproblemen (beiden 30'ers ) en mogen regelmatig naart ziekenhuis en mogen ook niets.
Zal ook nog ff wachten zijn voor het vaccin.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan