Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Na de paasvakantie zal reizen - binnen Europa - opnieuw toegestaan zijn, al blijft het sterk afgeraden. Dat bevestigt het nieuwe ministeriële besluit met de coronamaatregelen dat vandaag werd gepubliceerd

Eens naar de recente cijfers gekeken.

Dat is toch gedetailleerd?
-"Aantal COVID-19 sterfgevallen per leeftijd en geslacht (10/03/21-16/03/21)" Pagina 15
-Aantal bevestigde gevallen tussen 03/03/21 en 16/03/21 per leeftijdscategorie en geslacht per 100000 inwoners - pagina 3
-Distributie van bevestigde gevallen per leeftijd en geslacht* Pagina 17
-Aantal COVID-19 sterfgevallen per leeftijd en geslacht* pagina 22

dit.

en voor hetzelfde geld is deze 37jarige obees (grote kans) of met een onderliggende aandoening , maar dat verzwijgt men.
Nochtans zijn hier tientallen pagina’s geschreven over hoe leeftijd veruit de belangrijkste indicator is. Huisartsen zeggen hetzelfde. De hele vaccinatiestrategie in het VK is op dat gegeven gebaseerd: daar doen ze niet aan risicogroepen, tenzij zware uitzonderingen. Leeftijd is daar de leidraad.

Als dat dan geldt, mag dat nu ook gelden, toch? Nee, dan moet er weer geminimaliseerd worden, alsof 37-jaar middelbare leeftijd is (what?) en dat hij obees is, maar dat de media dat verzwijgt (waarom wel? zijn ze massaal omgekocht? waarom zouden ze anders eensgezind iets verzwijgen). Als het niet in de kraam past, is leeftijd secundair. Als het wel in de kraam past, is leeftijd het belangrijkste element (‘ik ben jong, ik loop geen risico’). Wat. Een. Doorzichtige. Onzin.

Het is idd gewoon te belachelijk voor woorden. We zien op dit moment dezelfde tendens in alle Europese buurlanden. Alsof men in alle buurlanden de medische sector en politici op dezelfde manier data zitten te manipuleren. Laat staan dat de overheid dit zou georganiseerd krijgen
Of hoe je dingen kunt draaien om ze toch in uw kraam te laten passen :wallbash:

Da's bijna even erg als van die mods die hier wel mensen uit hun kot kunnen lokken maar o-wéé als je er op antwoord. Krijgen die ook zo nu en dan is een ban?

dit.

en voor hetzelfde geld is deze 37jarige obees (grote kans) of met een onderliggende aandoening , maar dat verzwijgt men.
Wat "dit"? dit just niemendalle. Maakt niet uit of je "onoverwinnelijk" bent, je geeft het door aan hen die niet "onoverwinnekelijk" zijn. Blijf dus maar in je kot.

Deze discussie is al tig keer hier de revue gepasseerd. Voor wie dezelfde replieken toch nog eens wil lezen, verwijs ik je naar het archief.
Wat "dit"? dit just niemendalle. Maakt niet uit of je "onoverwinnelijk" bent, je geeft het door aan hen die niet "onoverwinnekelijk" zijn. Blijf dus maar in je kot.

dat de niet-onoverwinnelijken maar binnen blijven.
De sterken moeten niet boeten, die zullen al lang genoeg moeten betalen voor het wanbeleid.

als je een beenmergtransplantatie hebt ondergaan, zondert men die persoon af, en niet zijn omgeving.

De sterken moeten niet boeten, die zullen al lang genoeg moeten betalen voor het wanbeleid.

als je een beenmergtransplantatie hebt ondergaan, zondert men die persoon af, en niet zijn omgeving.
Hoe? Simplistische gezever kunnen we wel verkondigen, maar hoe?

gaan we weer die discussie van gisteren, eergisteren, 2 dagen geleden, vorige week, vorig jaar ..... voeren dat we de risicopatiënten moeten in lockdown zetten. Om dan weer de cijfers te tonen dat het een paar miljoen mensen zou zijn om dan geen echt tegenargument te horen tot we dag nadien opnieuw beginnen.

Nochtans zijn hier tientallen pagina’s geschreven over hoe leeftijd veruit de belangrijkste indicator is. Huisartsen zeggen hetzelfde. De hele vaccinatiestrategie in het VK is op dat gegeven gebaseerd: daar doen ze niet aan risicogroepen, tenzij zware uitzonderingen. Leeftijd is daar de leidraad.

Als dat dan geldt, mag dat nu ook gelden, toch? Nee, dan moet er weer geminimaliseerd worden, alsof 37-jaar middelbare leeftijd is (what?) en dat hij obees is, maar dat de media dat verzwijgt (waarom wel? zijn ze massaal omgekocht? waarom zouden ze anders eensgezind iets verzwijgen). Als het niet in de kraam past, is leeftijd secundair. Als het wel in de kraam past, is leeftijd het belangrijkste element (‘ik ben jong, ik loop geen risico’). Wat. Een. Doorzichtige. Onzin.

Leeftijd op zichzelf zegt niks. Leeftijd correleert gewoon zeer goed met het algemeen gezondheidspeil van iemand, en dat alleen is van belang.
Leeftijd is als indicator heel makkelijk en accuraat in statistieken te gebruiken omdat dat van iedereen geweten is, hoe dik of hoe ongezond iemand leeft niet of toch zeer zelden.

U blindstaren op leeftijd is zinloos. Een kerngezonde 80-jarige heeft veel meer kans om te overleven dan een 40-jarige met morbide obesitas. Het is gewoon gemakkelijker (en sneller) om van oud naar jong te vaccineren.

Leeftijd plus algemene gezondheid, da's een grote nuance. Het merendeel van de besmette oudjes komt er nog steeds zonder problemen door hoor, het enige verschil is dat bij de jongere patiënten er vaker een achterliggende aandoening is waardoor zij heviger reageren en dus ook sneller en langer gehospitaliseerd worden (daarom niet persé covid afdelingen).

Eens naar de recente cijfers gekeken.

Dat is toch gedetailleerd?
-"Aantal COVID-19 sterfgevallen per leeftijd en geslacht (10/03/21-16/03/21)" Pagina 15
-Aantal bevestigde gevallen tussen 03/03/21 en 16/03/21 per leeftijdscategorie en geslacht per 100000 inwoners - pagina 3
-Distributie van bevestigde gevallen per leeftijd en geslacht* Pagina 17
-Aantal COVID-19 sterfgevallen per leeftijd en geslacht* pagina 22
Het gaat hem over de ziekenhuisopnames en ICU bezetting. Daar wordt geen data over vrijgegeven. Onderzoekers die modellen opstellen klagen daar ook over, dat ze die data nog steeds niet bij Sciensano te pakken kunnen krijgen. Onder andere GDPR zou de vrijgave van die ruwe data tegenhouden. Er is een systeem op komst om een geanonimiseerde versie te maken die voldoet aan heel de GDPR nest maar dat zou nog enkele maanden duren. Het mag blijkbaar ook niet té eenvoudig zijn.

Wat een discussie ook weer: sensatiegazet zegt *amper* 37 jaar en er moet wel ergens een extra complicatie verzwegen worden volgens de medische experts van het forum.

Draaien, draaien, tot het aan de vooroordelen voldoet. En wat áls het zo was? Is dat dan weer een doorzichtig argument om nog wat zonlicht te ontkennen? Beetje focussen op details omdat de realiteit ons niet aanstaat.

Ik merkte gewoon op dat "37 jaar" voor mij geen jongerenleeftijd is en dat ze bij HLN weer alle moeite van de wereld aan het doen zijn om dit nieuws zo sensationeel mogelijk te brengen.

Ik merkte gewoon op dat "37 jaar" voor mij geen jongerenleeftijd is en dat ze bij HLN weer alle moeite van de wereld aan het doen zijn om dit nieuws zo sensationeel mogelijk te brengen.
Hehehe, geen idee van uw leeftijd maar voor mij is 37 jaar gelukkig nog steeds jong hoor. Ik ken er genoeg van die leeftijd die nog steeds even opgewekt zijn als toen ze 18 waren. Enige jammere is dat de gemiddelde Belg van 37 nu niet direct de beste conditie en/of gezondheid heeft.

En ja, het overgrote deel van de 'jongeren' die in het ziekenhuis belanden hebben wel degelijk een onderliggende aandoening. Hell, er zijn zelfs 60-ers die jonger zijn dan veel 30-ers.

En dat verbaast je omdat...?
Ik had het trouwens niet eens over jou maar over de veelvuldige reacties die achter elke scheet zaken zoeken.

Voor iemand die zichzelf blijkbaar een van de "sterken" waant is uw argumentatie toch steeds opmerkelijk zwak.

Nou weet ik wel dat dit soort blabla erg populair is bij de #nietmijnregering meute, maar we leven gelukkig nog steeds in een "samenleving"

Voor mijn part blijf je maar verder kloppen op dezelfde nagel die je nu al maanden probeert in te slaan, het neemt niet weg dat al meermaals aangetoond is dat je discours niet alleen ontzettend kortzichtig is...het is ook gewoon grof.

Die zwakkeren waar je het over hebt, die weten doorgaands maar al te goed welk risico dat ze lopen, en die zitten al ruim een jaar binnen om zichzelf te beschermen. Je kunt voor mijn part verder zagen en klagen hier wat je wilt, de regels volgen en betalen voor het "wanbeleid" ga je toch sowieso moeten.

De Belg is nu al het zwaarts belast van West Europa....veel extra marge zit daar niet op hoor. Ze gaan gewoon weer extra geld lenen en de schuldenberg verder opbouwen die onze kleinkinderen wel verder gaan mogen afbetalen.
Belgische overheid; hold my staatsblad.

Astra Zeneca: 12 weken tussen de 2 prikken
Pfizer 2e prikken worden niet meer aan de kant gehouden wegens vlotte leveringen en langere termijn tussen 2 prikken.
Bevestigd door de taskforce vaccinaties.

Dus wat houdt ons tegen die 550k vaccins te zetten? Ok de leveringen van deze week wil ik er nog aftrekken, die kan je moeilijk op een week gezet krijgen, maar dan blijft er nog 400k dosissen over die gewoon in de vriezers liggen te wachten. Ik leef in een bubbel dat alles wat d eoverheid doe slecht is? Kijk eens in de spiegel, hoe je deze overheid met al haar blunders en excuses kunt blijven verdedigen, is me een raadsel.
Dit is gisteren beslist. Ik weet niet hoe jij er in zou slagen om op 24h tijd mensen uit te nodigen, daar te krijgen, de logistiek op poten te zetten, ... om vanaf het punt van beslissing tot het zetten van de vaccins in zo'n korte termijn te doen. Jij staat misschien op wacht bij je brievenbus om te kijken of je zelf op zondagmorgen geen brief krijgt om die dag te moeten gaan voor je spuitje? Waarvoor men dan ook natuurlijk direct postbodes allemaal een extra zondag moest laten werken.

Tot nu toe is men terughoudender geweest met het zetten van vaccins om zeker de tweede prik te kunnen zetten. Men zet nu het licht op groen om wat meer gas te geven en dan verwacht je dat dit binnen de dag, en zelfs in het weekend, direct weggewerkt is?

Ik hoop dat je zelf ook wel inziet dat een dergelijke verwachting enorm onrealistisch is?

Weet er eigenlijk iemand of die uitnodiging om je te laten vaccineren per gewone post of per aangetekende post aankomt?

Ik stel de vraag omdat de facteur hier altijd de straatnamen door elkaar gooit en de post maar 1/2 juist toekomt (vorige week nog betalingswaarschuwingen ontvangen voor iemand die een straat verder woont).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan