Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Allright thx! Zullen dan maar aannemen dat dezelfde groep op IC ligt...
Dat dan maar tegen de zomer alle 45+ vaccineren en dan versoepelen.

VDB:

We werken nu aan een dashboard over mentaal welzijn. Maar dat komt voor een stuk te laat, dat geef ik toe.

No shit Sherlock. Ik ben alvast benieuwd of dat even goed gaat werken als de befaamde barometer.

Allright thx! Zullen dan maar aannemen dat dezelfde groep op IC ligt...
Dat dan maar tegen de zomer alle 45+ vaccineren en dan versoepelen.
Uit een HLN artikel van 17 maart.

“In het UZ Gent is intussen de hélft van de coronapatiënten op intensieve jonger dan 48 jaar. “De jongste is amper 37 jaar. Die verjonging is een fenomeen van de jongste weken. Het kan nu iedereen overkomen. We krijgt echt mensen waar onderliggend weinig aan te bespeuren is, ze waren relatief gezond”, zegt prof. dr. Dominique Benoit.”

Bron: Betalend HLN artikel

"Amper 37 jaar". Als het nu om 18-jarigen zou gaan zou ik die woordkeuze nog begrijpen, nu doen ze in HLN weer alle moeite om het te overdramatiseren. Ze zouden beter zeggen, een persoon van middelbare leeftijd ipv een jongere.

Laatst bewerkt:
Hoe staat het met het vaccineren tijdens weekenden en op feestdagen in ons land? Ik vermoed/ga er van uit dat tijdens de weekenden er gewoon verder wordt gedaan ?

Uit een HLN artikel van 17 maart.

“In het UZ Gent is intussen de hélft van de coronapatiënten op intensieve jonger dan 48 jaar. “De jongste is amper 37 jaar. Die verjonging is een fenomeen van de jongste weken. Het kan nu iedereen overkomen. We krijgt echt mensen waar onderliggend weinig aan te bespeuren is, ze waren relatief gezond”, zegt prof. dr. Dominique Benoit.”

Bron: Betalend HLN artikel

Extrapolatie van anekdotische data. Er is evengoed dit artikel van Knack van vandaag dat zegt dat er geen nationale trend is:
Maar doemberichten verkopen nu eenmaal meer gazetjes.

Hoe staat het met het vaccineren tijdens weekenden en op feestdagen in ons land? Ik vermoed/ga er van uit dat tijdens de weekenden er gewoon verder wordt gedaan ?

Waarom zouden ze? Met de vaccins die de centra nu krijgen hoeven ze zelf tijdens de week nog niet fulltime te werken.

Waarom zouden ze? Met de vaccins die de centra nu krijgen hoeven ze zelf tijdens de week nog niet fulltime te werken.

waarom zouden ze niet? Elke dag gewonnen is toch van belang? En tijdens weekends kunnen mensen zich makkelijker vrijmaken.
Dus tijdens weekends wordt niks gedaan.
Crisis-management op zijn Belgisch.

waarom zouden ze niet? Elke dag gewonnen is toch van belang? En tijdens weekends kunnen mensen zich makkelijker vrijmaken.
Dus tijdens weekends wordt niks gedaan.
Crisis-management op zijn Belgisch.
Wie zegt dat?

Zelfs op zondag vaccineren ze

"Amper 37 jaar". Als het nu om 18-jarigen zou gaan zou ik die woordkeuze nog begrijpen, nu doen ze in HLN weer alle moeite om het te overdramatiseren. Ze zouden beter zeggen, een persoon van middelbare leeftijd ipv een jongere.
Waar staat "een jongere"?

Het is gemakkelijk om naar politici en virologen te wijzen, want zij mogen het op tv komen uitleggen als er iets mis gaat. Het echte probleem is echter internationaal. De farma-industrie heeft vorige herfst in het geheim verschillende prijzen afgesproken met verschillende landen. Sinds december leveren zij massaal vaccins aan vier zeer rijke landen: VS, VK, Israel en de VAE. EU-landen krijgen slechts een beperkt deel van de beloofde vaccins. Ontwikkelingslanden komen helemaal achterop. Daaraan kunnen onze politici en virologen weinig doen, dat zijn nu eenmaal de internationale machtsverhoudingen.

Wat er ook nog bij komt is de scheve verhouding tussen Oost en West. In Hongarije en sommige andere Oost-Europese landen beginnen ze nu het Russische vaccin uit te delen, maar dat is door de EU (nog) niet goedgekeurd. In Azië is er ook nog het Chinese vaccin. Officieel is de Koude Oorlog voorbij, maar in de praktijk blijkt dat ze oosterse vaccins gebruiken in het Oosten en westerse vaccins in het Westen.

Wie zegt dat?

Zelfs op zondag vaccineren ze
Net even opgezocht in mijn gemeente met toch 35000 inwoners:

vaccinatie-centrum gesloten tijdens weekend.
En tijdens de week open van 8u30 tot 16u30..

De eerste de beste supermarkt heeft ruimere openingsuren.
Betekent dus dat oudere mensen (voor wie elke dag telt), onnodig moeten wachten.

Echte openingstijden van een ambtenarenmaatschappij.
Hoe dringend is het dan allemaal echt...

Net even opgezocht in mijn gemeente met toch 35000 inwoners:

vaccinatie-centrum gesloten tijdens weekend.
En tijdens de week open van 8u30 tot 16u30..

De eerste de beste supermarkt heeft ruimere openingsuren.
Betekent dus dat oudere mensen (voor wie elke dag telt), onnodig moeten wachten.

Echte openingstijden van een ambtenarenmaatschappij.
En voor de duizendste keer : Op dit moment maakt het niet uit. Er zijn X aantal vaccins.
Of er nu X/5 per dag door de week, of X/7 incl. weekend gezet worden maakt geen hol verschil.

Het is heel vermoeiend dat dit moet blijven passeren.

De bemerking hierboven kan ik wel inkomen, eenmaal men aan de werkende bevolking begint zal het wel een groot voordeel opleveren indien men dan wel in de weekends gaat vaccineren omdat dit dan een mindere impact heeft bij de werkgevers. Maar nu is er echt niets te winnen. Met hoe vaak dit al vermeld is, komt het heel hard over alsof je het in het belachelijke aan het trekken bent.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan