Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Oke, er komen twintigers en dertigers binnen in de hospitalen. Graag had ik hier toch wat cijfermateriaal van gezien. Hoe lang blijven die? Hoeveel komen er daadwerkelijk op IC? Maw hoeveel van hen zitten nu echt in een lichaam van een 80 jarige? Hoeveel van die twintigers/dertigers hebben geen onderliggende aandoeningen?

Ze gooien met cijfers naar ons hoofd maar dit cijfer zou iedereen toch nog wat extra kunnen wakker maken? Sommigen zijn toch net iets TE wakker gemaakt hoor
Cijfers zijn toch beschikbaar? https://covid-19.sciensano.be/sites/default/files/Covid19/Meest recente update.pdf
Hang maar de cijferfetisj uit. Je gaat toch alles ontkennen.

Hoeveel cijfers je ook analyseert: the bottomline komt hierop neer. Hoeveel % van de mensen mogen volgens u sterven of gezondheidsschade ondervinden? Welke prijs ben jij bereid te betalen om versoepelingen door te laten? Antwoord eens hierop. Uiteindelijk komt alles hierop neer.

Ivm positiviteitsratio: Brussel heeft een relatieve daling en zowel Vlaanderen als Wallonië hebben de laatste 2 (quasi) volledige dagen een lagere stijging dan de dagen ervoor. Het lijkt dus dat er een vertraging op de stijging zit. Ook qua aantal absolute besmettingen lijkt de ergste stijging voorbij. De kans bestaat dus dat de stijging (die wel groot is/was) van korte duur zal zijn.

Cijfers zijn toch beschikbaar? https://covid-19.sciensano.be/sites/default/files/Covid19/Meest recente update.pdf
Hang maar de cijferfetisj uit. Je gaat toch alles ontkennen.

Hoeveel cijfers je ook analyseert: the bottomline komt hierop neer. Hoeveel % van de mensen mogen volgens u sterven of gezondheidsschade ondervinden? Welke prijs ben jij bereid te betalen om versoepelingen door te laten? Antwoord eens hierop. Uiteindelijk komt alles hierop neer.
Hoelang zijn we zelf bereid om collectief ons leven te blijven stopzetten om andere levens te redden, dat is ook een vraag die we ons moeten stellen. Wat als er een nieuwe coronavariant uitkomt waar tegen de huidige vaccins niet meer werken? Gaan we dan nog een jaar blijven aanmodderen zoals nu?
Ik heb het nu wel gehad met Corona, op den duur zijn we robots geworden die enkel nog maar op automatische piloot kunnen gaan werken, zonder enige vorm van plezier te hebben.

Hoelang zijn we zelf bereid om collectief ons leven te blijven stopzetten om andere levens te redden, dat is ook een vraag die we ons moeten stellen. Wat als er een nieuwe coronavariant uitkomt waar tegen de huidige vaccins niet meer werken? Gaan we dan nog een jaar blijven aanmodderen zoals nu?
Ik heb het nu wel gehad met Corona, op den duur zijn we robots geworden die enkel nog maar op automatische piloot kunnen gaan werken, zonder enige vorm van plezier te hebben.
Het gaat ook om uw eigen leven, hoe klein de kans ook is. Een extreem voorbeeld dat je geeft, maar ja dan gaan we opnieuw in lockdown zoals nu. Uw "plezier" is een mensenleven waard of zo?

Het gaat ook om uw eigen leven, hoe klein de kans ook is. Een extreem voorbeeld dat je geeft, maar ja dan gaan we opnieuw in lockdown zoals nu. Uw "plezier" is een mensenleven waard of zo?
Wat heeft het leven nog te bieden, als we zo moeten blijven voortdoen? Op den duur kan het mij allemaal geen hol meer schelen, dan vraag ik mij elke werkdag af waarom ik nog moet opstaan eigenlijk.

Toen vroeger de griep uitbrak, werd dan de vraag ook gesteld, zouden we niet beter binnenblijven om onszelf en andere mensen niet te besmetten?
En als je zo gaat denken stap je beter ook niet in een auto, want er vallen jaarlijks ook doden in het verkeer. Allemaal doden die zouden kunnen vermeden worden door niet de auto te nemen.

Zal hier mn corona-zonde ook maar es op biechten.
Denk dat gisteren de eerste keer was op een jaar dat ik zelf dacht "ai".
Met ne man of 6 van de club bij iemand z'n thuis in de tuin afgesproken, waar ik nog nooit geweest was.
Komen daar als eerste aan, zijn heel fijne en vriendelijke mensen. Moesten door 't huis en ze wilde snel hun verbouwing enzo laten zien (masker lag in den auto)
Toen kwam er onverwacht bezoek binnen die we ook kennen. In de keuken rechtstaand een babbeltje gedaan en meestal wel 1.5m afstand gehouden. Mja denk dat we uiteindelijk 45 min gestaan hebben (niet echt verlucht).
En ik voel me dan echt niet op m'n gemak om vriendelijk te zeggen van buiten te gaan.

Uiteindelijk wel dus 3 uur erna buiten gaan staan. Ook niet altijd 1.5 meter kunnen aanhouden.

Allemaal ook wel ne hoop goei en brave volwassen mensen 35-50 jaar. Maar toch geen ene die zich aan de regels hield. Of toch niet in die mate dat er mi geen risico's zijn, ik zal het zo zeggen. Ik verschoot daar wel van dat ze stuk voor stuk dat nalieten.
Dat toont perfect het risico in dergelijke informele setting aan. Het is dan zo moeilijk om je te houden aan alle voorschriften die in een andere omgeving ondertussen voor de meesten evident zijn (openbare ruimte, winkels, etc). Dat geldt ook voor werkomgevingen, en ook op scholen is bv de leraarskamer zo‘n potentieel riskante setting...

Het is gewoon dezelfde vraag maar dan exact omgekeerd gesteld en imo mag ze zo ook zeker gesteld worden.

Hoeveel is een mensenleven waard VS hoeveel waarde heeft een mensenleven nog als we in een situatie zoals ze nu is blijven.

Natuurlijk moet dit kunnen.
Het is gewoon absurd dat de kinderen, die meer risico heeft op besmettingen (komt veel meer in contact met anderen), wel naar de opvang mogen bij opa en oma maar de ouders zelfs niet binnenmogen.
Hoezo dan?
Maar ze mogen niet?

Wat heeft het leven nog te bieden, als we zo moeten blijven voortdoen? Op den duur kan het mij allemaal geen hol meer schelen, dan vraag ik mij elke werkdag af waarom ik nog moet opstaan eigenlijk.
Het is en blijft tijdelijk. De maatregelen zijn legitim. Hoe lang het ook duurt, ooit is dit voorbij.

Tja, de mensen zijn het beu en geen enkele politicus wil het gezicht zijn van een verstrenging die niet nodig zou blijken, daarvoor beseft o.a. een De Croo junior wel dat hij als premier van het zevende partijtje (en/of knoopsgat), hij het leiderschap bij de bevolking niet heeft.
De tragedie is dat wanneer het wel nodig zou blijken, door de aard van exponentiële groei, de gevolgen net groot zullen zijn.

Om toch een lapje voor 't bloeden te hebben als excuus voor mocht het toch mislopen, heeft men enkele non-maatregelen genomen. Whoopty fuckin' doo: je mag nog alleen maar aan het raampje gaan zitten als je in het weekend de trein neemt richting kust... Oh en ze hebben "huiswerk" gegeven aan de ministers van onderwijs. Ik weet niet of ik moet huilen of lachen met het feit dat de één of andere journalist of politicus de ironie van dat gegeven wel grappig vond - huiswerk, onderwijs, ... haha, snapt ge 'm? - maar de reële klucht is natuurlijk dat alvast de Vlaamse minister van Onderwijs ondertussen al een dag eerder was samengekomen om snel wat maatregelen te nemen... in plaats van een logische volgorde van werken aan te houden, dan moest 'm niet nog eens terug naar de tekentafel.

Stevige controles op telewerk? Zijn er volgens mij niet, mijn vader moet nog gaan werken, ook al zou hij zijn werk (technisch tekenaar) perfect van thuis uit kunnen doen (KMO weigert waarschijnlijk te investeren in laptops en een deftige VPN voor de authenticatie van hun tekensoftware), maar heeft nog géén één dag thuiswerk gedaan. Vervolgens lees je hier ook op het forum van mensen die gaan werken op kantoor, maar gewoon de gordijnen dicht doen...

Opschorten buitenschoolse activiteiten? Ah nee, we vertrouwen ouders/kinderen op hun erewoord dat ze er niet meerdere combineren. Op die activiteiten worden er net als op school worden nog regels afgedwongen: maar éénmaal buiten? Vrijheid blijheid, mondmaskers af en iedereen zo dicht mogelijk bij elkaar rond die zak chips en dezelfde smartphone aan de supermarkt.

Oh en uiteraard stellen we wat vooropgestelde versoepelingen uit, want tja, we hadden die aan data in plaats van meetbare (corona-gerelateerde) cijfers te koppelen.

Gezien het wat vreemde overlegcomité ga ik er vanuit dat ze niet weten waar het virus voornamelijk wordt opgelopen. Het is duidelijk dat er veel wantrouwen heerst in de regering. Dat scholen een extreme bron zijn van besmettingen wordt ook weerlegd door Steven Van Gucht.

Als knuffelcontact mag het wel.
Wordt wel afgeraden maar in de praktijk nog vaak toegepast om als knuffelcontact opvang te bieden.
Ja fantastisch, dat is wat ik dus ook zei hé. Ze kunnen 1 kleinkind thuis opvangen als knuffelcontact. Dat is dan de keuze die ze maken. Als ze liever 1 van hun eigen kinderen als knuffelcontact binnenhalen dat kan ook.
Dat is niet hetzelfde als uw uitspraak (=dat grootouders al hun kleinkinderen mogen opvangen maar de ouders niet binnen mogen komen).

Dat in de praktijk grootouders toch meerdere kleinkinderen opvangen, dat gebeurt uiteraard ook maar dat zijn dan eigen beslissingen/afwegingen.

Gezien het wat vreemde overlegcomité ga ik er vanuit dat ze niet weten waar het virus voornamelijk wordt opgelopen. Het is duidelijk dat er veel wantrouwen heerst in de regering. Dat scholen een extreme bron zijn van besmettingen wordt ook weerlegd door Steven Van Gucht.
Dit na één jaar Covid en zogenaamde verzamelde gegevens uit contacttracing. Eigenlijk huilen met de pet op dit.:wallbash:

Tja, de mensen zijn het beu en geen enkele politicus wil het gezicht zijn van een verstrenging die niet nodig zou blijken, daarvoor beseft o.a. een De Croo junior wel dat hij als premier van het zevende partijtje (en/of knoopsgat), hij het leiderschap bij de bevolking niet heeft.
De tragedie is dat wanneer het wel nodig zou blijken, door de aard van exponentiële groei, de gevolgen net groot zullen zijn.

Om toch een lapje voor 't bloeden te hebben als excuus voor mocht het toch mislopen, heeft men enkele non-maatregelen genomen. Whoopty fuckin' doo: je mag nog alleen maar aan het raampje gaan zitten als je in het weekend de trein neemt richting kust... Oh en ze hebben "huiswerk" gegeven aan de ministers van onderwijs. Ik weet niet of ik moet huilen of lachen met het feit dat de één of andere journalist of politicus de ironie van dat gegeven wel grappig vond - huiswerk, onderwijs, ... haha, snapt ge 'm? - maar de reële klucht is natuurlijk dat alvast de Vlaamse minister van Onderwijs ondertussen al een dag eerder was samengekomen om snel wat maatregelen te nemen... in plaats van een logische volgorde van werken aan te houden, dan moest 'm niet nog eens terug naar de tekentafel.

Stevige controles op telewerk? Zijn er volgens mij niet, mijn vader moet nog gaan werken, ook al zou hij zijn werk (technisch tekenaar) perfect van thuis uit kunnen doen (KMO weigert waarschijnlijk te investeren in laptops en een deftige VPN voor de authenticatie van hun tekensoftware), maar heeft nog géén één dag thuiswerk gedaan. Vervolgens lees je hier ook op het forum van mensen die gaan werken op kantoor, maar gewoon de gordijnen dicht doen...

Opschorten buitenschoolse activiteiten? Ah nee, we vertrouwen ouders/kinderen op hun erewoord dat ze er niet meerdere combineren. Op die activiteiten worden er net als op school worden nog regels afgedwongen: maar éénmaal buiten? Vrijheid blijheid, mondmaskers af en iedereen zo dicht mogelijk bij elkaar rond die zak chips en dezelfde smartphone aan de supermarkt.

Oh en uiteraard stellen we wat vooropgestelde versoepelingen uit, want tja, we hadden die aan data in plaats van meetbare (corona-gerelateerde) cijfers te koppelen.
Hoe fucking intellectueel oneerlijk kun je zijn? Ik ben ook geen De Croo fan, maar de federale regering is niet de baas van de Vlaamse Overheid of andere deelregeringen. Ze zijn gelijkwaardige partners. Ze moeten samen een consensus vormen. De ene dicteert over de andere niet. Gisteren was het duidelijk dat de deelregeringen hebben geremd. Het verhaal van Jan Jambon met zijn vraag om opening van de terraskes is alomtegenwoordig maar dat zie je niet. Je hebt in mijn ogen toch wel kleur bekend hiermee. Biased tot en met, niet normaal.

Ze hebben Ben opnieuw huiswerk laten maken omdat hij een onvoldoende kreeg op zijn huiswerk van (eer)gisteren. Ben wilt niet. Ben doet aan schuldig verzuim. Ben zou afgezet moeten worden.

Als je bedrijven wilt openhouden tijdens de schoolvakanties is een buitenschoolse opvang/kamp een must. Of gaan we kinderen massaal door oma en opa laten oppassen? En plots doet de economie er niet toe of zo?

Blijkbaar ben je er ook op tegen dat kinderen schouder naast schouder eten in de refter. Dat is en blijft een onderdeel van code oranje. Wil je dat niet? Dan moet je daarvoor bij -ik vermoed uw mateke-Ben zijn. Dat hij maar code rood toepast dan.

Ze hadden ook de doelstellingen gekoppeld aan de cijfers. Bij elke versoepeling was het "onder voorbehoud van......" Maar we hoorden dat niet, want we snakken naar "vrijheid blijheid".

Na 1j zijn de politici en virologen grandioos gebuisd.
Virusje (!) niet onder controle, staatsschuld door het dak, bevolking paranoïde gemaakt, de ene flater na de andere, nog steeds geen duidelijke cijfers waardoor gezonde mensen de pineut zijn voor een groep oudjes en mensen met onderliggende aandoeningen. Taboe! We mogen niet stigmatiseren dus maken we iedereen maar kapot. Wat een beleid.

Die mondmaskers? Hoeveel doen er hun chirurgisch masker geen meerdere dagen na elkaar aan, op stoel leggen en weer aan, broekzak iemand?

Stel u voor dat dit de Pest was? Men kan een iets besmettelijkere griep (want dat is het ) nog niet eens de baas.
Nog geen 1000 mensen op IC en ons zorgstelsel staat al onder druk lol.

Kinderen besmettelijk/overdragers? So What? Ze gaan er niet ziek van worden (tenzij ze al heel zwak waren maar dat was bij gewone griep ook al zo..) en hun ouders ook niet (tenzij, idd).

De horeca en de scholen oei oei mensen toch... dit mag niet en dat niet etc,
Paar uur later zitten ze samen idd een zak chips te eten met hun masker ondertussen op en af te trekken.

Tirannie van enkele virologen die politici voor hun kar spannen.

“Blijf in uw kot mensen”, maar zelf met de privé chauffeur heel het land afreizen.

Sorry, niet mijn virus...

Ivm positiviteitsratio: Brussel heeft een relatieve daling en zowel Vlaanderen als Wallonië hebben de laatste 2 (quasi) volledige dagen een lagere stijging dan de dagen ervoor. Het lijkt dus dat er een vertraging op de stijging zit. Ook qua aantal absolute besmettingen lijkt de ergste stijging voorbij. De kans bestaat dus dat de stijging (die wel groot is/was) van korte duur zal zijn.
Pinned

Toen vroeger de griep uitbrak, werd dan de vraag ook gesteld, zouden we niet beter binnenblijven om onszelf en andere mensen niet te besmetten?
En als je zo gaat denken stap je beter ook niet in een auto, want er vallen jaarlijks ook doden in het verkeer. Allemaal doden die zouden kunnen vermeden worden door niet de auto te nemen.
je doet alsof we nog een goeie 5 jaar in deze situatie gaan zitten, terwijl we het licht op het einde van de tunnel al zien toch?

Hoe ga je meer dan 1/3de van de bevolking isoleren? Het lijkt me dat deze impact veel groter is dan algemene voorzichtigheid.

Als het niet over toevalligheden gaat, geef dan de cijfers. Want je beweert veel, zonder bewijzen. En aan de hand van buikgevoel een beleid voeren is al helemaal absurd.

Wat is je conclusie? Kun je dit verduidelijken want ik begrijp niets van deze zin.
1/3e van de bevolking? Geen idee waar je dat van haalt. Maar het merendeel van de personen die effectief behandeld moeten worden voor Corona hebben inderdaad nog steeds onderliggende aandoeningen die op voorhand voorzien waren. Dus het is wel degelijk mogelijk om de extra kwetsbare extra te beschermen en de minder kwetsbare veel meer vrijheden te geven.

En uiteraard kan ik u geen cijfers geven over cijfers die niet gecommuniceerd worden. Ik hoor ook enkel de 'ongeveers'. Net zoals 'ongeveer 15 coronapatienten' vorige week op't nieuws eigenlijk effectief 6 patiënten waren.

En mijn conclusie blijft dezelfde. Het is alles behalve de moment om paniek te gaan zaaien want het gaat alles behalve slecht in onze ziekenhuizen. We kunnen zelfs bedden die we zogezegd te kort komen afstaan in het kader van solidariteit. Goei mop!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan