Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hou het beledigend taalgebruik achterwege.
Tegen wat vecht gij? Alcoholisme?
Ja ziet ge, met zo'n antwoorden geef je dan eigenlijk een beetje toe dat je het daarvan moet hebben. En als ik dan toch een verslaving heb is het wel aan van die rode poepengaatjes, alcohol is me niet gelegen.

Maar om op uw prachtig vraagstuk te antwoorden: ik vecht zogezegd samen met alle collega's tegen een virus waarvoor we compleet overroepen maatregelen in leven houden door misinformatie en schrik voor de reactie van Jan met de pet zoals u. Niet dat dat er iets toe doet, maar ik krijg het wel op m'n heupen van zo'n kortzichtige schapen. Ik hoor oerwoudgeluiden jonge. Jungle, jungle!

Allee, er zijn nog wel meer redenen waarom dit alles nog draaiende is, maar daarover discussiëren met personen die alleen van die populistische toogpraat spuien is onbegonnen werk. Hier praten we beter over wie de schuldige is, welke maatregelen beter, nog beter, en best zijn en hoe we liefst van al levenslang in ons kot zitten. Da's nog is goed tegen die bruin apen die komen inbreken, de sossen die led straatverlichting willen en de communisten van de PVDA!

Ik zou bijna geloven dat ik alcoholisme heb ja. :unsure:

Ja ziet ge, met zo'n antwoorden geef je dan eigenlijk een beetje toe dat je het daarvan moet hebben. En als ik dan toch een verslaving heb is het wel aan van die rode poepengaatjes, alcohol is me niet gelegen.

Maar om op uw prachtig vraagstuk te antwoorden: ik vecht zogezegd samen met alle collega's tegen een virus waarvoor we compleet overroepen maatregelen in leven houden door misinformatie en schrik voor de reactie van Jan met de pet zoals u. Niet dat dat er iets toe doet, maar ik krijg het wel op m'n heupen van zo'n kortzichtige schapen. Ik hoor oerwoudgeluiden jonge. Jungle, jungle!

Allee, er zijn nog wel meer redenen waarom dit alles nog draaiende is, maar daarover discussiëren met personen die alleen van die populistische toogpraat spuien is onbegonnen werk. Hier praten we beter over wie de schuldige is, welke maatregelen beter, nog beter, en best zijn en hoe we liefst van al levenslang in ons kot zitten. Da's nog is goed tegen die bruin apen die komen inbreken, de sossen die led straatverlichting willen en de communisten van de PVDA!

Ik zou bijna geloven dat ik alcoholisme heb ja. :unsure:

Kan je mij uitleggen welke misinformatie dat we krijgen.
Alsook welke overroepen maatregelen er zijn op basis van diezelfde misinformatie.

[
Alsook welke overroepen maatregelen er zijn op basis van diezelfde misinformatie.
Haha hier gaan we opnieuw.
Korte samenvatting:
Er is een groep mensen die de maatregelen proportioneel vinden. Allemaal hebben ze de cijfers van hospitalisaties, sterftes, besmettingen en de studies van elke maatregel op deze cijfers bestudeerd. De kans bestaat ook dat deze groep iedere dag het nieuws heeft bekeken en de krantenkoppen hebben gelezen.

Daarnaast bestaat er ook een andere groep (veelal als lagergeschoolden gecatalogiseerd door de eerste groep) die terug wilt leven. Deze groep is volgens de eerste groep klein in omvang maar moest de eerste groep niet bang meer zijn op te leven zouden ze inzien dat die eigenlijk veel groter is dan initieel gedacht.

Moest de eerste groep niet bang zijn om 20 pinten per week te willen achterover gieten, dan zouden ze 'leven'.
En ja soort zoekt soort he. Ge zit op uw dagelijks lockdownfeestje en iedereen om u heen houdt zich niet aan de regels, tzijn er echt veel!

[
Korte samenvatting:
Er is een groep mensen die de maatregelen proportioneel vinden. Allemaal hebben ze de cijfers van hospitalisaties, sterftes, besmettingen en de studies van elke maatregel op deze cijfers bestudeerd. De kans bestaat ook dat deze groep iedere dag het nieuws heeft bekeken en de krantenkoppen hebben gelezen.

Daarnaast bestaat er ook een andere groep (veelal als lagergeschoolden gecatalogiseerd door de eerste groep) die terug wilt leven. Deze groep is volgens de eerste groep klein in omvang maar moest de eerste groep niet bang meer zijn op te leven zouden ze inzien dat die eigenlijk veel groter is dan initieel gedacht.
Je maakt uzelf echt compleet belachelijk. Met zo'n opmerking haal je uzelf ook naar beneden, al merken wij dat niet uiteraard. Maar da's misschien wel een goeie tip voor uzelf. Het is wel opvallend dat alle personen die hier over lager en hoger geschoolden komt tieren zelf wel heel narrow minded zijn. En da's niet echt een bekende eigenschap bij hoger geschoolden 'me dunkt'. :)

Vroeger hadden er al voor minder hun mandaat ter beschikking gesteld.

de politieke ernst en verantwoordelijkheid is helemaal weg.
Het moet er eerst geweest zijn voor het kan weg zijn..

Ik wist niet wat ik hoorde vandaag dat 1 van de grootste politiekorpsen van west Vlaanderen nog geen enkele inenting gekregen heeft..

De zorg en openbare diensten zouden toch sowieso al lang hun prik moeten gehad hebben?

Dit zijn dus mensen die op straat bespuwd worden en dan van het ene huis naar het andere gaan binnen verschillende gemeenten. Ze staan op de lijst als er eens een overschotje is.. Maar ze zijn wel met bijna 300 man 🙄

[
Korte samenvatting:

Wat heeft deze opsplitsing in twee belachelijke extremen te maken met "misinformatie"?

Er zijn blijkbaar heel wat zelfverklaarde profeten die u dat in mijn plaats weten te zeggen :unsure:

Maar kort door de bocht:
1) Net zoals in het begin zijn niet alle gevallen van Corona mensen die ziek zijn. Het overgrote deel merkt er zelfs amper iets van, en hierbij bestaat dus enkel het gevaar van verdere besmetting en niet van hospitalisatie. Deze groep kan perfect 'voortleven' zo lang we de kwetsbare groepen extra beschermen. Dit had de aanpak moeten zijn vanaf dag 1, maar al wie dat toen durfde te zeggen werd neergebliksemd door van die idioten zoals u hier wel eens ziet passeren.

2) Eigenlijk het grootste en degoutantste probleem is dat de hospitalisatiecijfers compleet onjuist zijn. Of allee, ze zijn wel juist maar zeggen niks.

De aanpak is als volgt:
Patient x komt vandaag binnen voor een operatie met een opname van 5 dagen en krijgt 2 dagen voor opname een swap. Deze swap was negatief dus de patiënt wordt opgenomen en de operatie gaat door. Eenmaal opgenomen wordt elke patiënt na een week opnieuw getest en deze test positief en heeft dus Corona. Patient moet wel in het ziekenhuis blijven omwille van zijn operatie maar heeft geen symptomen van zijn besmetting. Deze patiënt is dus een coronapatiënt zonder symptomen die wordt behandeld als een coronapatiënt (isolatie) op een gewone afdeling. Deze patiënt komt in de cijfers terecht ook al belast deze onze zorg niet extra.

Patient y heeft 5 maanden geleden Corona gehad en is toen, vanwege zijn besmetting, niet toegelaten tot zijn operatie. Patient y komt vandaag terug voor de operatie, heeft negatief getest en blijft negatief, en zorgt dus voor geen extra belasting. Deze patiënt komt toch in de cijfers terecht.

Vooral het eerste is iets wat onze aanpak heel sterk beïnvloed. Wat de reden hiervoor is mag je zelf invullen :)

Je mag er van uit gaan dat waar ik werk er van het aantal patiënten dat als coronapatiënt wordt geteld er minder dan de helft effectief patiënten zijn die worden behandeld voor coronasymptomen, laat staan dat ze op IC terecht komen. Als alle ziekenhuizen in België dit doen kun je ervan uitgaan dat meer dan de helft van de coronapatienten die in de ziekenhuizen liggen eigenlijk helemaal geen behandeling krijgen tegen Corona en deze dus ook niet mogen worden meegeteld.

Hell, de druk op onze ziekenhuizen is zelfs zo groot dat we in het kader van solidariteit IC bedden afstaan aan patiënten uit het buitenland. Ja dag jan.

Moest de eerste groep niet bang zijn om 20 pinten per week te willen achterover gieten, dan zouden ze 'leven'.
En ja soort zoekt soort he. Ge zit op uw dagelijks lockdownfeestje en iedereen om u heen houdt zich niet aan de regels, tzijn er echt veel!
Gaat voor mij zelfs niet over 20 pinten binnengieten hoor.
Kinderen mogen een hele dag bij oma en opa zitten maar de ouders mogen volgens de regels nog geen halfuurtje samen binnen. Grappig toch?

Sommige grootouders komen te sterven door iets anders dan corona en hebben hun (klein)kinderen niet gezien het laatste jaar.

Bepaalde sectoren verliezen hun inkomen maar volgens sommige hier kunnen die even de pot op (ergens opmerking over terrassen en horeca hier)

Durf te leven vrienden.

Er zijn blijkbaar heel wat zelfverklaarde profeten die u dat in mijn plaats weten te zeggen :unsure:

Maar kort door de bocht:
1) Net zoals in het begin zijn niet alle gevallen van Corona mensen die ziek zijn. Het overgrote deel merkt er zelfs amper iets van, en hierbij bestaat dus enkel het gevaar van verdere besmetting en niet van hospitalisatie. Deze groep kan perfect 'voortleven' zo lang we de kwetsbare groepen extra beschermen. Dit had de aanpak moeten zijn vanaf dag 1, maar al wie dat toen durfde te zeggen werd neergebliksemd door van die idioten zoals u hier wel eens ziet passeren.
Hou zie je dit concreet? Dit beschermen van de kwetsbare groepen? Dat is inderdaad heel vaak geopperd, maar een concrete werkbare uitvoering hiervan heb ik nooit zien passeren?
2) Eigenlijk het grootste en degoutantste probleem is dat de hospitalisatiecijfers compleet onjuist zijn. Of allee, ze zijn wel juist maar zeggen niks.

De aanpak is als volgt:
Patient x komt vandaag binnen voor een operatie met een opname van 5 dagen en krijgt 2 dagen voor opname een swap. Deze swap was negatief dus de patiënt wordt opgenomen en de operatie gaat door. Eenmaal opgenomen wordt elke patiënt na een week opnieuw getest en deze test positief en heeft dus Corona. Patient moet wel in het ziekenhuis blijven omwille van zijn operatie maar heeft geen symptomen van zijn besmetting. Deze patiënt is dus een coronapatiënt zonder symptomen die wordt behandeld als een coronapatiënt (isolatie) op een gewone afdeling. Deze patiënt komt in de cijfers terecht ook al belast deze onze zorg niet extra.

Patient y heeft 5 maanden geleden Corona gehad en is toen, vanwege zijn besmetting, niet toegelaten tot zijn operatie. Patient y komt vandaag terug voor de operatie, heeft negatief getest en blijft negatief, en zorgt dus voor geen extra belasting. Deze patiënt komt toch in de cijfers terecht.

Vooral het eerste is iets wat onze aanpak heel sterk beïnvloed. Wat de reden hiervoor is mag je zelf invullen :)

Je mag er van uit gaan dat waar ik werk er van het aantal patiënten dat als coronapatiënt wordt geteld er minder dan de helft effectief patiënten zijn die worden behandeld voor coronasymptomen, laat staan dat ze op IC terecht komen. Als alle ziekenhuizen in België dit doen kun je ervan uitgaan dat meer dan de helft van de coronapatienten die in de ziekenhuizen liggen eigenlijk helemaal geen behandeling krijgen tegen Corona en deze dus ook niet mogen worden meegeteld.
Graag ook wat extra cijfers over deze "helft van de patiënten ligt in het ziekenhuis, positief voor corona, zonder symptomen". Ik ben hier wel heel nieuwsgierig naar. Lijkt me trouwens ook, of dat is mijn perceptie toch, dat hospitalisatie-cijfers één van de minder gebruikte of vernoemde cijfers is. Het gaat meestal over het aantal besmettingen of mensen op IC, zo lijkt het mij toch.
Hell, de druk op onze ziekenhuizen is zelfs zo groot dat we in het kader van solidariteit IC bedden afstaan aan patiënten uit het buitenland. Ja dag jan.
En toen we patiënten naar Duitsland hebben gebracht, in welk kader werd dit dan gedaan?

Maar kort door de bocht:

De aanpak is als volgt:

Echte non argumenten.

Tis niet dat de mensen niks merken dat er geen schade is in hun lichaam.

En niemand geeft een fuck om de "gewone" hospitalisatiecijfers. Het gaat om de IC bedden. Max capaciteit is 2000, maar zelfs dat cijfer is maar theoretisch want de vorige keer zaten we aan 1500 bedden en waren ze steen en been aan het klagen dat het niet meer ging. Vanaf dat je over die 1500 bedden zit, is het "game over". Dan krijgen we toestanden zoals in Italië. Maar dat is zeker een "ver van mijn bed"-show zeker? Besef jij dit wel? Zeker dat je deze waarheid wel aankan? Realiseer je dit nu écht? Dringt dit door?

Wij hebben toch ook Covid patiënten naar Duitsland gestuurd? https://www.tijd.be/dossiers/corona...-nemen-belgische-patienten-over/10261659.html Tis niet dat we X aantal bedden hebben, dat die allemaal vrij zijn in Limburg of zo he. Die vrije bedden zijn dus ook regionaal gebonden. Tis makkelijker om een Limburger naar Aken of zo te sturen dan naar Oostende.

Wat heeft deze opsplitsing in twee belachelijke extremen te maken met "misinformatie"?
Mijn excuses dat ik hier niet in detail ging maar hier zijn in deze topic al 200 pagina’s over geschreven als de maatregelen al dan niet proportioneel zijn.
Om er toch maar even op in te gaan.

Als iemand van rond de 30j een trombose doet, sterft en nadien positief test op corona staan de kranten vol met als kop ‘dertig jarige sterft aan corona’
Als iemand van rond de 30j een trombose doet, sterft en paar dagen voorheen vaccin kreeg worden in de kranten statistieke aangehaald met aantal tromboses en wordt de pil er ook nog eens bij in vraag gesteld. Komaan gasten, even serieus blijven he 😁

Mijn excuses dat ik hier niet in detail ging maar hier zijn in deze topic al 200 pagina’s over geschreven als de maatregelen al dan niet proportioneel zijn.
Om er toch maar even op in te gaan.

Als iemand van rond de 30j een trombose doet, sterft en nadien positief test op corona staan de kranten vol met als kop ‘dertig jarige sterft aan corona’
Als iemand van rond de 30j een trombose doet, sterft en paar dagen voorheen vaccin kreeg worden in de kranten statistieke aangehaald met aantal tromboses en wordt de pil er ook nog eens bij in vraag gesteld. Komaan gasten, even serieus blijven he 😁
En volgens u handelen politici aan de hand van dergelijke krantenkoppen? Of wat bedoel je? Als een krant zo'n kop zet, aan de hand van de informatie die men heeft kan dit juist zijn. Maar is inderdaad niet uitzonderlijk ook niet. Dergelijke outliers, of het nu MET of AAN corona is, zijn toch niet de zaken waarop het beleid gestoelt is?

Als je dat denkt, dan lijkt het me dat jij slecht geinformeerd bent.

En volgens u handelen politici aan de hand van dergelijke krantenkoppen? Of wat bedoel je? Als een krant zo'n kop zet, aan de hand van de informatie die men heeft kan dit juist zijn. Maar is inderdaad niet uitzonderlijk ook niet. Dergelijke outliers, of het nu MET of AAN corona is, zijn toch niet de zaken waarop het beleid gestoelt is?

Als je dat denkt, dan lijkt het me dat jij slecht geinformeerd bent.
Politici en virlogen maken de koppen.

Als in december wordt gezegd dat de derde golf is begonnen en in maart begint de derde golf opnieuw....
Hoe groot is het draagvlak dan nog? Wie gelooft dit dan nog?
Zelfs binnen de poltiek geloven ze niet meer in hun eigen maatregelen.

Plan B heeft als punten ondere andere een vroegere avondklok en sluiten niet essentiele winkels. Dit terwijl die avondklok laatste twee weken publiekelijk in vraag werd gesteld door enkele beleidsmakers zelf en het sluiten van niet essentiele winkels achteraf door VDB in december als shockeffect werd benoemd.

Zij moeten ons overtuigen dat dit allemaal helpt terwijl ze zelf bepaalde aatregelen publiekelijk in vraag stellen?
En ondertussen wijzen wij elkaar allemaal met de vinger wie goed en fout bezig is en staan er sommigen te springen om te klikken.
Dit laatste baart mij nog het meeste zorgen van allemaal.

Hou zie je dit concreet? Dit beschermen van de kwetsbare groepen? Dat is inderdaad heel vaak geopperd, maar een concrete werkbare uitvoering hiervan heb ik nooit zien passeren?

Graag ook wat extra cijfers over deze "helft van de patiënten ligt in het ziekenhuis, positief voor corona, zonder symptomen". Ik ben hier wel heel nieuwsgierig naar. Lijkt me trouwens ook, of dat is mijn perceptie toch, dat hospitalisatie-cijfers één van de minder gebruikte of vernoemde cijfers is. Het gaat meestal over het aantal besmettingen of mensen op IC, zo lijkt het mij toch.

En toen we patiënten naar Duitsland hebben gebracht, in welk kader werd dit dan gedaan?
Kwetsbare groepen beschermen door die in de 'lockdown' te steken waar we al een jaar in zitten. Hou die dan binnen ipv iedereen en die maatregelen daarvoor zouden exact dezelfde zijn als vandaag maar dan enkel met versoepelingen voor de overgrote meerderheid van de bevolking die weinig te vrezen heeft voor Corona.

En cijfers kan ik u niet geven jammer genoeg, ik weet alleen dat bij ons (en van collega's in andere vestigingen) het aantal patiënten die effectief in behandeling zijn voor covid totaal niet het aantal patiënten zijn dat gecommuniceerd worden.

En toen wij patiënten naar Duitsland brachten was dat in het kader van logistiek, maar Franse patiënten liggen niet 'in het kader van logistiek' in ziekenhuizen tegen de Nederlandse grens.

Politici en virlogen maken de koppen.
Ah gaan we er wat complot-denken aan toevoegen? 😅 Is dat dan weer iets in het genre dat corona iets verzonnen is? Of wat bedoel je hiermee? Sorry, maar ik kan dit echt niet serieus nemen.
Als in december wordt gezegd dat de derde golf is begonnen en in maart begint de derde golf opnieuw....
Dit valt heel moeilijk te voorspellen omdat dit van vele factoren samenhangt, en dan voor een groot stuk in welke mate de bevolking de maatregelen volgt.
Hoe groot is het draagvlak dan nog? Wie gelooft dit dan nog?
Ik snap dat het draagvlak afzwakt. Het is gewoon moeilijk. Dat vind ik persoonlijk ook.
Zelfs binnen de poltiek geloven ze niet meer in hun eigen maatregelen.
Is "de politiek" hetzelfde als "De BG-er", want dan is dan is er inderdaad geen duidelijke lijn in te trekken. Als je dan naar X, dan naar Y dan naar Z gaat luisteren.
Plan B heeft als punten ondere andere een vroegere avondklok en sluiten niet essentiele winkels. Dit terwijl die avondklok laatste twee weken publiekelijk in vraag werd gesteld door enkele beleidsmakers zelf en het sluiten van niet essentiele winkels achteraf door VDB in december als shockeffect werd benoemd.
Aangezien het volgen van de maatregelen een belangrijke factor is, is "een schokeffect" dan zo verkeerd?
Zij moeten ons overtuigen dat dit allemaal helpt terwijl ze zelf bepaalde aatregelen publiekelijk in vraag stellen?
En ondertussen wijzen wij elkaar allemaal met de vinger wie goed en fout bezig is en staan er sommigen te springen om te klikken.
Dit laatste baart mij nog het meeste zorgen van allemaal.
Zie hierboven. Is dat zoals "de BG-er"? Of vind je dat vrije meningsuiting niet meer toegelaten mag worden? Dat dit vaak het draagvlak ondergraaft, daar ga ik volledig akkoord.

Maar nu, vooral : Hoe is dat een antwoord op de vraag van misinformatie? Welke misinformatie wordt hier (bewust?) verspreid?

Kwetsbare groepen beschermen door die in de 'lockdown' te steken waar we al een jaar in zitten. Hou die dan binnen ipv iedereen en die maatregelen daarvoor zouden exact dezelfde zijn als vandaag maar dan enkel met beperkingen voor de overgrote meerderheid van de bevolking die weinig te vrezen heeft voor Corona.
Welke zijn dan de kwetsbare groepen? Ik heb eens de cijfers opgezocht van kwestbare groepen. Als je dit dan nog gaat bekijken in het kader dat niet alle Belgen apart wonen en dus ook nog samen met iemand wonen, hoe ga je dit concreet aanpakken? Dit zijn echt miljoenen mensen, zelfs onder de werkende bevolking. Vooral als je er bij stilstaat dat veel maatregelen er juist niet zijn om jezelf te beschermen, maar vooral om te zorgen dat jij het niet doorgeeft aan anderen.

Als je de mondmaskerplicht en telewerk afschaft, dan kunnen plots al heel wat mensen (en de mensen die bij kwestbaren inwonen) niet meer gaan werken/winkelen/kinderen naar school sturen/... is dat geen veel grotere impact?
En cijfers kan ik u niet geven jammer genoeg, ik weet alleen dat bij ons (en van collega's in andere vestigingen) het aantal patiënten die effectief in behandeling zijn voor covid totaal niet het aantal patiënten zijn dat gecommuniceerd worden.
Kan ik volledig inkomen. Net zoals er af en toe mensen tussen waren die gerapporteerd werden als gestorven aan corona terwijl dit niet waar was. Maar dat is vrij anekdotisch en dit heeft al-bij-al, qua doden alleszins, geen incorrect totaalbeeld gevormd. Dit is hier al meermaals gepasseerd, aan de hand van de oversterfte, dat dit vrij correct zat.
En toen wij patiënten naar Duitsland brachten was dat in het kader van logistiek, maar Franse patiënten liggen niet 'in het kader van logistiek' in ziekenhuizen tegen de Nederlandse grens.
En welke conclussies trek je hier zelf uit?

Ah gaan we er wat complot-denken aan toevoegen? 😅 Is dat dan weer iets in het genre dat corona iets verzonnen is? Of wat bedoel je hiermee?
Bedoel eigenlijk vooral de koppen die vol staan met quotes van mensen uit de politiek maar vooral van virologen.
Niets met complot te maken.
Maar nu, vooral : Hoe is dat een antwoord op de vraag van misinformatie? Welke misinformatie wordt hier (bewust?) verspreid?
Niet per se de informatie maar vooral hoe ze wordt gebracht. Ontslagen uit ziekenhuis amper vermelden, ondersterfte laatste 2 maanden niet vermelden maar o wee als april een dodelijkere maand wordt.
Wat ik ook mis is wat transparabtie mbt ingenomen IC bedden per leeftijdsgroep en onderliggende aandoeningen.
Angst opwekken lukte nog in 2020 maar lijkt in 2021 toch iets moeilijker.

Bedoel eigenlijk vooral de koppen die vol staan met quotes van mensen uit de politiek maar vooral van virologen.
Niets met complot te maken.

Niet per se de informatie maar vooral hoe ze wordt gebracht. Ontslagen uit ziekenhuis amper vermelden, ondersterfte laatste 2 maanden niet vermelden maar o wee als april een dodelijkere maand wordt.
Angst opwekken lukte nog in 2020 maar lijkt in 2021 toch iets moeilijker.
Wat heeft dat allemaal te maken met desinformatie?

Ontslagen uit het ziekenhuis? Op welke manier is dat volgens jouw interessant? Als je het wilt zijn de "opnames" en "patiënten" vlot te vinden, dus kan je dit zelf berekenen. Maar ik zie niet op welke manier dit een interessant gegeven is? Mischien mis ik iets, maar dan heb ik graag je input.

Ondersterfte zou an sich niet vreemd zijn indien het een periode is waarbij het vrij goed onder controle is. Vooral wetende dat dit normaal een periode is waarin de griep ook voor een (beperkte) 'oversterfte' zorgt, maar dat deze dankzij de maatregelen nu niet echt een kans krijgt.

Wat "angst opwekken" er nu mee te maken heeft, ben ik ook niet echt goed mee. Een realistisch beeld hebben, en blijven hebben, van de ernst van de situatie is niet verkeerd. Is dit moeilijk? Absoluut. Is dit mentaal zwaar? Absoluut. Maar misinformatie? Ja, je zult het wel vinden als je iedereen op zijn woord gelooft, ik vind ook dat er veel "gezwans" is, zeker op facebook en sommige politici die zich populair willen maken. Maar een bewuste desinformatie campagne die je hier lijkt te insinueren, nee, die zie ik niet.

Ik moet het vragen, maar wat is uw vorige nick eigenlijk?
You know me :love:
Ik zit dus nog degelijk hetzelfde te doen. Dagelijks hier wat te loeren naar wat de ruime menigte (op BG) loopt te verkondigen vs wat ik dagelijks van iedereen te horen krijgt die er dag in dag uit tot hun oren in zitten.

@phate_13
Ik heb het niet over de impact van mondmaskers of handgel in de winkel, wel over de sluiting van scholen, horeca en het dagelijkse leven en welzijn van een groot deel van de bevolking. Je kunt inderdaad de meest kwetsbare niet allemaal beschermen, maar dat doe je vandaag ook niet. Meneer met ziekte x kan perfect voor zichzelf beslissen of hij zichzelf isoleert of niet, inclusief zijn vrouw. En als er dan op de werkvloer Corona veilig kan gewerkt worden is er geen groter 'gevaar' dan dat dat vandaag de dag is. Net zoals met kinderen die eigenlijk een groot deel van 'de motor' zijn... Het is tamelijk simpel om die een jaar lang weg te houden van hun grootouders, dat zou iedereen die de regels volgt trouwens ook moeten hebben gedaan.

En qua cijfers gaat het niet over 'toevalligheden'. Het gaat effectief over (bewust?) foute informatie bij bepaalde cijfers die onze aanpak weldegelijk beïnvloeden.

En mijn conclusie is dat je niet van de daken kunt staan roepen dat we moeten oppassen want het kan alle momenten keren terwijl we onze 'cruciale bedden' bezetten met patiënten die daar de eerste weken nog niet weg zijn en 'Nivanons' zijn 🥁 .

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan