Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Onlangs toch nog eens gaan kijken op de fb van vrtnws. Stond een post over de avondklok, en de 1e comment was van een of andere kerel die het een topidee vond die avondklok, wegens rustig op straat, minder misdaad enz. Dat mocht van hem voor altijd blijven die avondklok. Echt, hoe geïnstitutionaliseerd kunt ge zijn :unsure:
Of van dat volk wat nergens gaat in zijn/haar leven en geen verschil ziet tussen wel of niet een avondklok.
Het type dat je nooit op een weekdag of zelfs op zaterdag in een restaurant zult zien of eetgelegenheid, het type dat nooit een avond zal plakken bij vrienden of op cafe.

Ik ken er die zo in de 30 zijn en al bijna 10 jaar zo leven, maar voor mij is dat veel te triestig dat kan ik nog genoeg als ik 60+ ben.

Ben Weyts... Zet die ploat af joenge.
Goeie oude Weyts, verkakt eerst de rijopleiding en dan jaren later deze vertoning weer.

'' ik denk dat iedereen wilt dat de scholen open blijven en onze jeugd alle kansen krijgt '' nee meneer Weyts we willen een terrasje doen, iets gaan eten, naar de film, naar een concert, bij vrienden/familie blijven na 24u als we dat wensen, zien wie we willen zien.

Wensen dat scholen kunnen open blijven staat bij mij ergens op plaats 9.999

De scholen zitten in code oranje. Als er daar zoveel virussen zijn, waarom schakelen ze dan niet over naar code rood? In juni 2020 was het ook code rood dacht ik. Het ging er toen alleszinds véél strenger aan toe dan vandaag.

het helpt ook niet dat voor het gros van de bevolking dit een onzichtbaar virusje is.
Er zijn meer mensen die niemand kennen die Corona heeft gehad, dan wel.

Goeie oude Weyts, verkakt eerst de rijopleiding en dan jaren later deze vertoning weer.

'' ik denk dat iedereen wilt dat de scholen open blijven en onze jeugd alle kansen krijgt '' nee meneer Weyts we willen een terrasje doen, iets gaan eten, naar de film, naar een concert, bij vrienden/familie blijven na 24u als we dat wensen, zien wie we willen zien.

Wensen dat scholen kunnen open blijven staat bij mij ergens op plaats 9.999
De pot op met de terrassen. De pot op met de evenementensector zoals kinepolis en concerten. We zitten in een fase in het leven waar een virus uw lichaam binnendringt en u ofwel letterlijk dood ofwel schade toebrengt. Dat je dan nog überhaupt nog kunt denken aan één of andere film op een groot scherm of terraske bewijst dat je leeft in een ontkenning. Ik heb daar ook begrip voor hoor. Denken dat je onsterfelijk bent, het gevoel niet aankunnen dat dat niet zo is en dus uw gevoel én verstand afsluiten voor de realiteit. Het is een verdedigingsmechanisme, ik begrijp het wel.

Laatst bewerkt door een moderator:
De pot op met de terrassen. De pot op met de evenementensector zoals kinepolis en concerten. We zitten in een fase in het leven waar een virus uw lichaam binnendringt en u ofwel letterlijk dood ofwel schade toebrengt. Dat je dan nog überhaupt nog kunt denken aan één of andere film op een groot scherm of terraske bewijst dat je leeft in een ontkenning. Ik heb daar ook begrip voor hoor. Denken dat je onsterfelijk bent, het gevoel niet aankunnen dat dat niet zo is en dus uw gevoel én verstand afsluiten voor de realiteit. Het is een verdegigingsmechanisme, ik begrijp het wel.
Danku, dus laten we het maar failliet gaan en iedereen die er werkt ander werk zoeken?

Het is een mes langs 2 kanten. Veel mensen weinig hinder en andere mensen veel hinder. Idem met een griep. Waarmee ik niet wil zeggen dat het maar een griepje is zoals Maggie vorig jaar. Maar erfelijkheid en gezondheid heeft er toch veel mee te maken.
Zou mij eigenlijk eens willen laten testen om te weten of ik het al gehad heb maar dat kan niet zonder reden zeker?

Was te voorspellen dat de vaccinaties niet gingen lopen zoals gehoopt, het is al een heel jaar zo. Zeggen en beloven ze A is er C, dan wordt het B of nee, laat ons maar E doen. Ik vrees voor de zomer.

het helpt ook niet dat voor het gros van de bevolking dit een onzichtbaar virusje is.
Er zijn meer mensen die niemand kennen die Corona heeft gehad, dan wel.
Zijn nochtans al meer dan 10% van de Belgen besmet dacht ik. Dus statisch gezien zou je dan minder dan 10 man moeten kennen voor je niet iemand kent die het niet gehad heeft.
Waarom klaagt iedereen dan als ze toch minder dan 10 man kent?

Danku, dus laten we het maar failliet gaan en iedereen die er werkt ander werk zoeken?

Het is een mes langs 2 kanten. Veel mensen weinig hinder en andere mensen veel hinder. Idem met een griep. Waarmee ik niet wil zeggen dat het maar een griepje is zoals Maggie vorig jaar. Maar erfelijkheid en gezondheid heeft er toch veel mee te maken.
Zou mij eigenlijk eens willen laten testen om te weten of ik het al gehad heb maar dat kan niet zonder reden zeker?

Was te voorspellen dat de vaccinaties niet gingen lopen zoals gehoopt, het is al een heel jaar zo. Zeggen en beloven ze A is er C, dan wordt het B of nee, laat ons maar E doen. Ik vrees voor de zomer.
Enige hoop die ik heb voor de zomer is om eventueel zonder avondklok te zitten en om ten laatste Augustus gevaccineerd te zijn.

Voor de rest zet ik enkel mijn hoop nog op half September als het hier grote kermis is en op kerstmarkten vanaf eind November, zou me niet verbazen als we zelfs dat nog steeds schrappen omdat we dan nog niet aan minstens 70% zitten.

Ik weet dat ze afhankelijk zijn van de levering van vaccins en dit en dat maar ik zie dat nog steeds niet goed komen in Juli ( en dat is net zo zeer een verwijt naar de fabrikanten als naar de regering )

Het type dat je nooit op een weekdag of zelfs op zaterdag in een restaurant zult zien of eetgelegenheid, het type dat nooit een avond zal plakken bij vrienden of op cafe.

Ik ken er die zo in de 30 zijn en al bijna 10 jaar zo leven, maar voor mij is dat veel te triestig dat kan ik nog genoeg als ik 60+ ben.
Gelukkig zijn er daarnaast nog enkele parallelle universa waar niet iedereen zich aan dezelfde levenswijze moet spiegelen om "te leven" :unsure:

Ik blijf de naieve simp die er van uitgaat dat wanneer de oudere bevolking en risico patienten safe zijn met vaccinaties en we dat rond juni in de cijfers zien op vlak van hospitalisatie en sterfgevallen....

We dan toch terug een relatief normaal leven krijgen. Geen avondklok meer, horeca open met beperkte maatregelen, kleine evenementen en dat verder laten evolueren.

In de zomer van 2020 was ook al relatief veel mogelijk, dus ik zie niet in waarom we allemaal met doom and gloom uitkijken naar de zomer van dit jaar.

De komende weken zie ik nog elk zomerfestival er de stekker uittrekken voor 2021, alsook alle andere evenementen zoals Gentse Feesten etc.

Tegen de zomer veel kans dat de eerste grote annulaties voor het najaar er aankomen zoals daar zijn de beurzen en oktoberfeesten.

In het najaar zullen we dan vernemen dat ook alle Kerstmarkten opgeschort worden.

Ik blijf de naieve simp die er van uitgaat dat wanneer de oudere bevolking en risico patienten safe zijn met vaccinaties en we dat rond juni in de cijfers zien op vlak van hospitalisatie en sterfgevallen....

We dan toch terug een relatief normaal leven krijgen. Geen avondklok meer, horeca open met beperkte maatregelen, kleine evenementen en dat verder laten evolueren.

In de zomer van 2020 was ook al relatief veel mogelijk, dus ik zie niet in waarom we allemaal met doom and gloom uitkijken naar de zomer van dit jaar.
Wanneer zal dat zijn? December 2024 ?

Volgens de planning moesten alle oudjes vandaag ingeent zijn. De moemoe is 90, nog geen brief gekregen. Wordt moeilijk...

Volgens de planning moesten alle oudjes vandaag ingeent zijn. De moemoe is 90, nog geen brief gekregen. Wordt moeilijk...

Stel dat die vaccinatiecampagne langer dan een jaar aansleept. En het wordt voor diegene die als eerste ingeënt zijn tijd voor de vernieuwing van hun vaccin, krijgen die dan terug voorrang? Maw zou het kunnen dat Jos uit Puurs voor de tweede keer gevaccineerd wordt in januari 2022 terwijl sommige twintigers nog niet eens hun eerst vaccin hebben kunnen krijgen?

Daarom zei ik Juni

Als ze tegen Juni de 65 plus en risicogroepen nog niet gevaccineerd gekregen hebben......dat zou pas beschamend zijn. Ik zeg het en blijf het zeggen...als de groepen die statistisch gezien het vaakst op ICU belanden veilig zijn ( en de vaccins werken echt he), dan kunnen veel maatregelen even snel als ze er gekomen zijn ook gedropt worden. Mensen vergeten vaak dat die maatregelen er zijn om onze spoeddiensten en gezondheidszorg overeind te houden, niet om het virus te decimeren. Zodra het resultaat van de vaccinaties ook overduidelijk zijn op die cijfers...dan hebben ze gewoon geen enkele legitieme reden meer om al die beperkingen aan te houden.

Of van dat volk wat nergens gaat in zijn/haar leven en geen verschil ziet tussen wel of niet een avondklok.

Merendeel van de Belgische bevolking is ook saai. Ons consumptiepatroon is extreem laag. We zijn spaarkampioen van Europa. Je kunt niet én a volonté consumeren én nog eens 15% a 30% van uw inkomen sparen.

Ga eens op een dinsdagavond op stap in Gent. Buiten toeristen én Deliveroo koeriers is het er doods. Enkel op vrijdag en zaterdag zie je typische cafégangers. Ik vind mensen die énkel de vrijdag/zaterdag op café/restaurant gaan als vertier ook zielig. Het is zo "gewoon" en "kuddegedrag". Ik ken er die zo in de 30 zijn en al bijna 10 jaar zo leven, maar voor mij is dat veel te triestig dat kan ik nog genoeg als 60+ ben.

Ik heb geen last van de avondklok of maatregelen in het algemeen. Kinderen baren (2 in 1 keer) in Corona tijden en weinig hulp/opvang opties door de maatregelen. Ik ben blij als ik tegen 22h alles rond krijg en kan slapen. Om 6h start het spelletje opnieuw. Moesten ze niet af en toe op tv over de avondklok spreken, ik zou zelfs niet weten dat er 1 is.... :rofl: :rofl:

Mensen van rang en standing gaan in de week goed tafelen hé en eens iets drinken. Het weekend is voor het pleps 😁. Wij gaan elke maand eens goed gaan tafelen en erna iets drinken en ja in de week zit er echt wel een ander publiek dan op de geforceerde vrijdagen zaterdagavonden. Vaak ook BV's en politici die in alle rust willen genieten zonder aangeklampt te worden.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan