Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja en daar wordt veel tegen gezondigd zonder twijfel, ik merk het al bij mijn eigen collega's. Mensen die meermaals per week naar kantoor gaan, gezellig met 5-6 man dan nog. Maar dat is helaas een pak moeilijker te controleren (plus dat er gewoon veel 'fraude' is met documenten die "bewijzen" dat je niet fully kunt telewerken) dan een school.

Zolang ze de bewijzen van het niet kunnen thuiswerken laten schrijven door diegene dat er baat bij heeft dat de werknemers niet van thuis werken is dat idd moeilijk te controleren. Uitzonderingen zouden moeten aangevraagd worden bij een onafhankelijk controle organisme. Enkel de personen die dan toestemming krijgen mogen op kantoor zijn.

Geen papiertje, werkgever een boete. Bij een tweede overtreding ook de werknemer een boete.

Ik heb altijd gesteld dat de doorlooptijd gevoelig steeg sinds de versnelling van de leveringen begin/mid februari en mijn punt was dan ook dat de snelheid van vaccineren de hogere snelheid van leveren niet volgde. Jullie gooiden meteen met het feit dat de vaccinaties voor die periode wél veel sneller gezet werden. En inderdaad: we zaten een tijdje 8-10. Nu heeft men plots 16+ dagen nodig. Ik stel me daar ernstige vragen bij ja. En ja leveringen zijn instabiel, maar ik zou verwachten dat men de shots die beschikbaar zijn sneller en efficiënter zet. En een doorlooptijd van 2+ weken is niet snel en efficiënt in deze tijden. En als de trend zich bevestigt gaat het richting 19 dagen al.
Maar dat mag je niet zomaar stellen. Want dan hou je geen rekening met alle parameters (3e keer dat ik het zeg...).
Het dal was te verklaren. Wat JPV ook al gedaan heeft en je toen ook genegeerd hebt:
De cijfer van 17 en 20 zijn waardeloos gezien de trage rapportering. Doe die weg en je zit met een vlakke lijn, tenietgedaan door leveringsproblemen waardoor men de reserve onverwachts moest opgebruiken en daardoor de doorlooptijd verkorte. Meer dan dat lijkt me er niet aan de hand.
Waardoor men erna de reserves terug moest opbouwen om de huidige vaccinatiestrategie verder te zetten. Dit verklaart perfect het dal en de piek.

Neem daar nog volgende parameters bij:
Planning voor vaccinatie eerstelijns zorgpersoneel (niet in ziekenhuis of WZC werkzaam) was gepland op 15 februari, dit is een week later begonnen door de leverproblemen. Hier is dus ook even een "vaccinatiedip" geweest omdat deze pas uitgenodigd werden eens de vaccins beschikbaar waren (wederom, leverproblemen dus).
Sinds deze week is de algemene bevolking aan de beurt.

Altijd makkelijk om te roepen dat iets onaanvaardbaar is en "dat je iets opmerkt" als je geen rekening houdt met alles dat errond draait en al reeds verklaard is.

Je moet ook het gezond verstand een beetje laten zegevieren hé. Ik ga ook 1 dag per week eens naar mijn bureau, maar het openbaar vervoer nemen lijkt me te gevaarlijk nu, ik ga met auto of fiets.

Heb al genoeg foto's van werkplaatsen gezien van vrienden en familie die niet kunnen telewerken en de sanitaire voorzieningen zijn daar quasi nihil op de werkvloer. En als je voor een klein KMO'tje werkt is het niet zo simpel om dit aan te klagen.

De tweede golf was dodelijker dan de eerste. Waarom is België in een soort 'lockdown light' gegaan en niet in een volledige zodat het aantal besmettingen echt kon dalen De druk van organisaties zoals VOKA en VBO is gewoon veel te groot.

Hier hebben we het met drie van de vier gezinsleden zitten. Positieve test na inschrijving van de jongsten op de Middelbare school vorige week donderdag. Maandag ben ik nog gaan werken, omdat een nieuwe collega startte. Ik wist toen nog niet van een eventuele besmetting. Rondleiding gegeven. Zij is hoog risico contact.

Zij is nu ook in Quarantaine.

Frappant is dat bij de inschrijving van de kleine alle maatregelen werden gerespecteerd. Raam open, anderhalve meter, mondmasker, handgel.

ik vind dit toch bangelijk. Eens zien of ik mijn collega heb aangestoken, maandag. We hebben ook alle maatregelen gerespecteerd maar wel een uur of 8 samen doorgebracht.

De tweede golf was dodelijker dan de eerste. Waarom is België in een soort 'lockdown light' gegaan en niet in een volledige zodat het aantal besmettingen echt kon dalen De druk van organisaties zoals VOKA en VBO is gewoon veel te groot.
Omdat het resultaat hetzelfde zou zijn geweest. Vanaf het moment dat je versoepelt begint dat virus opnieuw rond te gaan, en bij een virus dat zo besmettelijk is als het coronavirus neemt dat binnen de kortste keren het land opnieuw over. Re: 'en Nieuw-Zeeland dan?' of iets in die aard: dat zijn eilanden, daar kan je niet gewoon even binnen wandelen of rijden via een onbewaakte grens, en met het feit dat ons land een zakdoek groot is en een 'transitland' is kan je het virus gewoon niet uitroeien zonder dat dat in de rest van de wereld (of toch zeker in onze buurlanden) ook het geval is.

Gewoon zo veel mogelijk de media vermijden dat is de tip die ik iedereen geef. De maatregelen van het overlegcomité worden toch via BE-alert verzonden. De media maken de mensen gewoon gek en bang.

Gisteren stond de tv tijdens het eten toevallig op VTM. In hun nieuws ging het erover dat de datum van Tomorrowland is nu verplaatst naar eind augustus. Een festival waar mensen van overal ter wereld samenkomen. De pandemie woedt nog volop, maar als zender daar een item over wijden dat is gewoon bepaalde mensen zand in de ogen strooien en valse hoop geven.

Allez Noors onderzoek heeft een bewijs gevonden tussen Astra Zeneca vaccinatie en bloedproppen te wijten aan een heftige imuunreactie. Moest dit nu bevestigd worden dan mag van mij de regering vallen met hun belachelijk advies van Wij gaan door met vaccineren.

Allez Noors onderzoek heeft een bewijs gevonden tussen Astra Zeneca vaccinatie en bloedproppen te wijten aan een heftige imuunreactie. Moest dit nu bevestigd worden dan mag van mij de regering vallen met hun belachelijk advies van Wij gaan door met vaccineren.
Niet dat ik je niet geloof ofzo, maar als je zo'n dingen post kan je daar wel best een bron bij smijten.

dank u voor de bronvermelding
zo kunnen we allemaal lezen wat er precies in staat.

Trouwens nog geen reden om AZ vaccin niet te gebruiken.

Niet dat ik je niet geloof ofzo, maar als je zo'n dingen post kan je daar wel best een bron bij smijten.

Laatst bewerkt:
Ook weeral onzin. Bijwerkingen horen nu eenmaal bij een geneesmiddel. Gewoon geen vragen bij stellen en laten inspuiten.

Noorse onderzoekers: "Bloedproppen te wijten aan zware immuunreactie na vaccinatie met AstraZeneca”

Ah ? Voor mij wel.
De kans dat ik covid oploop is immers immens klein atm. Ik kom niet meer in de winkels, niet meer op mijn werk, niet meer bij vrienden, etc.
Je snapt dat de kans dat je tromboses krijgt van het vaccin hoogstwaarschijnlijk nog veel lager is dan dat je covid krijgt hè?

Ook weeral onzin. Bijwerkingen horen nu eenmaal bij een geneesmiddel. Gewoon geen vragen bij stellen en laten inspuiten.
ge hebt antivaxxers en non-believende etc maar ook het tegenovergestelde daarvan, die alles zo maar klakkeloos geloven en alles wat niet in het straatje past afdoen als quatsch of zien als iemand met zilveren hoedjes op. En die tegen alles wat niet in hun straatje past ingaan. Van welke heb ik het meeste schrik hmm.

Laatst bewerkt:
Ah ? Voor mij wel.
De kans dat ik covid oploop is immers immens klein atm. Ik kom niet meer in de winkels, niet meer op mijn werk, niet meer bij vrienden, etc.

alles hangt af van hoeveel keer het kan voorkomen. Zoals ville zegt : alles heeft bijwerkingen.
Ze zeggen in artikel zelf dat ze dit ook zien bij bepaalde geneesmiddelen.

Je snapt dat de kans dat je tromboses krijgt van het vaccin hoogstwaarschijnlijk nog veel lager is dan dat je covid krijgt hè?
En de kans dat ik een trombose krijg van een besmetting ? Nog veel lager. De kans dat je zeer ziek wordt en sterft van Corona ligt imo nog een pak lager dan dat je een trombose krijgt van een inenting als je alles doortrekt naar de gehele bevolking

En de kans dat ik een trombose krijg van een besmetting ? Nog veel lager. De kans dat je ziek wordt en sterft van Corona ligt imo lager als je alles doortrekt naar de gehele bevolking. Besmet en niet besmet.

Uiteraard, want tromboses zijn geen symptoom van corona. De kans dat je doodgaat van de trombose na zo'n vaccin is nòg lager dan de kans dat je er eentje krijgt. Je goochelt met kansen om te laten zien dat het logisch slimmer is om het niet te laten zetten. Voorlopig is dat nog altijd niet het geval, ook niet na de bevindingen van die Noorse wetenschapper.

En de voordelen van een vaccinatie liggen veel hoger, want de sociale voordelen zijn dat zodra de vaccinatiegraad hoog genoeg is, het virus amper nog schade kan aanrichten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan