Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dit wordt de val van de regering/volledig vertrouwen in de experts weg, mocht nu blijken dat er wel iets met AZ scheelt. Maar omgekeerd, een vertrouwensboost

Dit wordt de val van de regering/volledig vertrouwen in de experts weg, mocht nu blijken dat er wel iets met AZ scheelt. Maar omgekeerd, een vertrouwensboost
In dat geval lijkt mij dat ook, en vooral, AZ een groot probleem heeft, aangezien er dan iets niet klopt met de klinische studies.

Maar wannneer "scheelt" er iets mee.
Als Europa nu donderdag zegt : "mannen gene paniek er is niks mis maar ieder land mag vrij kiezen"
En 90% van Europa is ondertussen gestopt.
Dan kan België bijna niet anders dan ook stoppen. Want als er ene dode valt waarbij het vermoeden nog maar is dat het met AZ te maken heeft dan staan ze daar wel.

En als ze wachten tot donderdag gaan ze kritiek krijgen omdat er nog 1000den mensen tussen nu en donderdag hebben ingeënt.

Onze regering heeft al zwaardere dingen doorstaan. Ik zie een val niet meteen gebeuren hierdoor. Er is op dit moment dan ook geen gegrond bewijs dat het vaccin slecht zou zijn.

In dat geval lijkt mij dat ook, en vooral, AZ een groot probleem heeft, aangezien er dan iets niet klopt met de klinische studies.
Maar ik denk dat de val van de regering erger is dan AZ die wegvalt. Wordt alles ni federaal gecoordineerd?
En als die valt weet ge, gezien de huidige peilingen, dat een regering vormen zowat onmogelijk is

Het UK heeft ondertussen al meer volk met AZ gevaccineerd zonder issues dan dat er in België inwoners zijn en gaan ook gewoon door.

Maar ik denk dat de val van de regering erger is dan AZ die wegvalt. Wordt alles ni federaal gecoordineerd?
En als die valt weet ge, gezien de huidige peilingen, dat een regering vormen zowat onmogelijk is
Lopende zaken en dergelijke zeker, ik kan mij niet inbeelden dat we nu gaan verzanden in chaos omdat de regering valt. Als er nu één land ervaring heeft met werken zonder federale regering :)
Ik denk ook niet dat het gaat gebeuren, trouwens.

Als de regering valt moeten ze toch de puzzel opnieuw leggen met dezelfde stukjes, dus wat is het punt? Ik blijf er bij dat het slim is om geen paniekvoetbal te spelen, te vertrouwen op de experts en wetenschap en gewoon de vaccinatiecampagne te laten op stoom draaien. Je red veel meer levens met vaccineren.

Zelfs wetenschap zal nooit zeggen dat het 100% veilig.
Veilig is veilig toch. Als veilig eigenlijk betekende een kleine kans om er aan te sterven, dan is dat niet veilig.
De hele wereld zei dat die vaccins veilig waren. En dat blijft men trouwens doen check deze thread.
Maar is dat vaccin wel veilig? En zoja, waarom stoppen al die landen er dan mee?

Veilig is veilig toch. Als veilig eigenlijk betekende een kleine kans om er aan te sterven, dan is dat niet veilig.
De hele wereld zei dat die vaccins veilig waren. En dat blijft men trouwens doen check deze thread.
Maar is dat vaccin wel veilig? En zoja, waarom stoppen al die landen er dan mee?
De definitie van veilig zal wel bepaald zijn op een x aantal gevallen per aantal mensen. En er is wel degelijk een verschil tussen 100% veilig en veilig.

Ze stoppen er niet mee. Ze zetten het even op pauze om de onderzoeken af te wachten.

Veilig = het aantal bijwerkingen in de vaccingroep is niet significant verschillend van het aantal "bijwerkingen" in de placebogroep.

Het kan altijd dat door een of andere statistische gigantische toevalligheid een bijwerking in een studie niet gevonden wordt maar de sample sizes worden normaal zo gezet dat deze kans heel klein is. 100% zekerheid is onmogelijk.

Water drinken is dus niet veilig, want er is een kleine kans dat je stikt. Of als je teveel water drinkt dat je sterft.
Eten is niet veilig, want er is een kleine kans dat je je verslikt en stikt.
Rondlopen op straat is niet veilig, want je kan wel eens slecht vallen en sterven.
Een condoom is ook maar 98% doeltreffend bij correct gebruik, best niet meer gebruiken dan.

Je begint zoals een anti-vaxxer te klinken. Allez, begint... Je bent al een hele tijd zo bezig.

Belgie is het enige land in West Europa dat met AstraZenica blijft werken momenteel. Dat kan slecht uitpakken uiteraard, maar wanneer blijkt dat de EMA donderdag verklaart dat er geen probleem met het vaccin is en dat landen gewoon het advies krijgen te hervatten...

Tja dan maakt onze regering een keer een goede beurt he. Als blijkt dat Belgie het bij het juiste eind had en dat we geen extra vertraging opgelopen hebben door een paniekreactie zoals andere landen, dan mag de regering voor mijn part die pluim wel op haar hoed steken. Als het goed is mag het ook gezegd worden.

Belgie is het enige land in West Europa dat met AstraZenica blijft werken momenteel. Dat kan slecht uitpakken uiteraard, maar wanneer blijkt dat de EMA donderdag verklaart dat er geen probleem met het vaccin is en dat landen gewoon het advies krijgen te hervatten...

Tja dan maakt onze regering een keer een goede beurt he. Als blijkt dat Belgie het bij het juiste eind had en dat we geen extra vertraging opgelopen hebben door een paniekreactie zoals andere landen, dan mag de regering voor mijn part die pluim wel op haar hoed steken. Als het goed is mag het ook gezegd worden.
lijkt me toch gokken zijn. Das iets wat een regering niet moet doen.

Ja dat zou ons wel kunnen helpen qua snelheid. Ik snap die landen echt niet. Omdat er een heel laag risico is dat er iemand sterft, de al trage vaccinatiecampagne nog maar wat uitstellen. Het VK heeft toch al laten zien dat er geen angst moet zijn. Ik denk dat er meer risico is in het uitstellen van vaccineren.
Geloof meer en meer dat dit een politieke beslissing is om Astrazeneca in een slecht daglicht te brengen. De hele wereld gebruikt dat vaccin en geen enkel probleem, maar plots duiken er dan problemen op in de regio die het hardste klaagt over de leveringen van het vaccin en eigenlijk achteraan de rij wat onnozel staat te doen.

Als morgen Michelle of Ursula aankondigen dat het Atrazeneca vaccin niet meer zal besteld of gebruikt worden voor de EU is het plaatje compleet.
Kudos aan onze regering om niet aan die belachelijke show mee te doen, zelfs mocht dat sterftegeval in Denemarken door het vaccin zijn, weegt dat niet op tegenover de tientallen doden die we dagelijks nog hebben door covid. Rationele beslissingen en geen emotionele.

lijkt me toch gokken zijn. Das iets wat een regering niet moet doen.
Of net wel. De VS en het VK hebben gegokt en gewonnen met Astrazeneca en andere vaccins, het werd tijd dat onze regering dat ook begon te doen. De kans dat het vaccin bijwerkingen heeft die fataal zouden kunnen zijn weegt nog altijd niet op tegenover de zekerheid van dagelijks een bus vol doden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan