Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Water drinken is dus niet veilig, want er is een kleine kans dat je stikt. Of als je teveel water drinkt dat je sterft.
Eten is niet veilig, want er is een kleine kans dat je je verslikt en stikt.
Rondlopen op straat is niet veilig, want je kan wel eens slecht vallen en sterven.
Een condoom is ook maar 98% doeltreffend bij correct gebruik, best niet meer gebruiken dan.

Je begint zoals een anti-vaxxer te klinken. Allez, begint... Je bent al een hele tijd zo bezig.
Hebben die mensen dan teveel vaccin toegediend gekregen? Of op een verkeerde manier? Zijn ze misschien verslikt in dat vaccin? Of hebben ze dat vaccin op straat toegediend gekregen en zo omver gereden door een auto toevallig tijdens dat vaccin gestorven? Misschien was toevallig de spuit gescheurd zoals bij een condoom?

Anti vaxxer lol. Nederland, Duitsland, Ierland ... allemaal anti vaxxers. Goed bezig.
Waarom stoppen die met dat vaccin, want in water kan je toch ook stikken?!

Ik wil wel even toevoegen dat men vaccinaties niet opschort omdat ze bewijs hebben dat het onveilig of een slecht vaccin is, men schort het op om het wetenschappelijk te onderzoeken en op basis van die resultaten verder te gaan of verder op te schorten.

Een deja vu gevoel van toen aangekondigd werd dat het onveilig zou zijn voor 55+ mensen, dat was een paniekreactie van jewelste die ons mogelijk tijd heeft gekocht in de vaccinatiecampagne en bijgevolg doden heeft mogen opstapelen die hadden vermeden kunnen worden.
Mooi van de Belgische regering om zich niet opnieuw te laten vangen. Voorwaarts richting vaccinatie!

Hebben die mensen dan teveel vaccin toegediend gekregen? Of op een verkeerde manier? Zijn ze misschien verslikt in dat vaccin? Of hebben ze dat vaccin op straat toegediend gekregen en zo omver gereden door een auto toevallig tijdens dat vaccin gestorven? Misschien was toevallig de spuit gescheurd zoals bij een condoom?

Anti vaxxer lol. Nederland, Duitsland, Ierland ... allemaal anti vaxxers. Goed bezig.

Alle wetenschappelijke onderzoeken tonen aan dat het veilig is.
Tot het tegendeel is bewezen moet men gewoon verder doen met de huidige vaccinatiestrategie. Zeker als je weet dat er in VK geen problemen zijn en zij al miljoenen AZ vaccins hebben gezet.

Goed dat je er dingen bij betrekt die er niks toe doen (zoals steeds).
Mijn reactie was puur op uw post dat iets pas veilig is, als het 100% veilig is. Dan is niets in het leven veilig.

Belgie is het enige land in West Europa dat met AstraZenica blijft werken momenteel. Dat kan slecht uitpakken uiteraard, maar wanneer blijkt dat de EMA donderdag verklaart dat er geen probleem met het vaccin is en dat landen gewoon het advies krijgen te hervatten...

Tja dan maakt onze regering een keer een goede beurt he. Als blijkt dat Belgie het bij het juiste eind had en dat we geen extra vertraging opgelopen hebben door een paniekreactie zoals andere landen, dan mag de regering voor mijn part die pluim wel op haar hoed steken. Als het goed is mag het ook gezegd worden.
Die vertraging gaat er toch zijn ,denk dat velen nu zullen afwachten met AstraZeneca . En gokken met gezondheid is gewoon nooit goed.

30 gevallen van misschien trombose op 16000000 gevaccineerden....honderden doden per dag door Covid (europabreed)

Ergens snap ik de heisa over het vaccin niet.

10.000 mensen krijgen per jaar een trombose in belgië, daar zijn de hartinfarcten niet bijgeteld...das +/- 1 op 1000...

ik snap het dus niet.

Bij de tests op Astrazeneca op 20.000 mensen kreeg 1 iemand een trombose
Die persoon kwam uit de controlegroep (dus had placebo gekregen)

De wereld is gek geworden.

Het toont voornamelijk aan dat vanaf dat je een bepaald moment de hoeveelheid vaccins die er per dag gezet worden de statistiek van trombose gevallen benaderd. Stel 1/10000 krijgt dagelijks een trombose, vanaf dat je 10000 vaccinaties bereikt heb je er inderdaad één met trombose. De enige correcte correlatie is of dat de gevallen trombose in vergelijking met de normale situatie toenemen of niet. Bijvoorbeeld een verdubbeling.

Je gaat er altijd mensen hebben die door een auto overhoop gereden worden, zelfs nadat ze een spuitje gekregen hebben. Als men dan kopt "doodgereden na inenting Astra Zeneca" dan is men nog altijd niet aan het liegen en is men feitelijk nog wel juist. Is dit dan door het vaccin? Nee. Hier is het wel zeer fysiek duidelijk, maar in sommige gevallen zitten de getallen verborgen en is het allemaal niet zo plastisch duidelijk.

Pas op ik zeg niet dat men het niet moet onderzoeken, ik denk dat de medische wereld daartoe verplicht is, en er kan altijd wel eens een rotte batch zijn.

Laatst bewerkt:
Het correcte cijfer is enkele tientallen op 1,7 miljoen (vanmiddag op de radio, zoek maar naar de correcte bron via dat nieuwsartikel). Dus minder dan 0.00001% . Waarbij geen enkel voorval uit een "batch" dat in ons land terecht is gekomen. Er zijn al twintig miljoen dosissen van het vaccin toegediend in het VK. Daar blijft Boris maar opscheppen met de effectiviteit ervan.
Ja, onze overheid is aan het "gokken". Waarom sommigen blijven achterdochtig zijn grenst gewoon aan het waanzinnige.

Veilig is veilig toch. Als veilig eigenlijk betekende een kleine kans om er aan te sterven, dan is dat niet veilig.
De hele wereld zei dat die vaccins veilig waren. En dat blijft men trouwens doen check deze thread.
Maar is dat vaccin wel veilig? En zoja, waarom stoppen al die landen er dan mee?
Veilig in deze context betekent niet wat jij denk dat het betekent.
Niet dat het veel zin heeft om er te blijven naar verwijzen maar dat wordt ook in de Nerdland vaccin special besproken.

Wanneer het komt door een slechte batch dan is het pas erg want dat betekent dat er iets scheelt met de kwaliteitscontrole bij AstraZenaca. Zoiets zou nooit mogen gebeuren.
Kijk en nog een voorbeeld waar het mis gaat. Waar lees jij over slechte batch? Dat is toch ferm doorgetrokken uit de honderden duizenden dosissen met een dertigtal gevallen waarbij men nu de link met de bloedklonters gaat onderzoeken. Het is goed dat er onderzoek naar gebeurt, dat staat buiten kijf. En dan is dat een extra smet op de werking van dat bedrijf, dat al geen al te beste reputatie heeft. Zover zijn we echter nog niet. En daarvoor hoeft men (niet geciteerde gebruiker) het vaccin in zijn hoedanigheid niet aan te vallen, hetgeen nu volledig buiten proportie gebeurt.

Het feit dat je vermeldt dat België niet dezelfde batch heeft gehad impliceert dat er misschien iets fout was daarmee. Ik schrijf nergens dat het ook zo is.

Het correcte cijfer is enkele tientallen op 1,7 miljoen (vanmiddag op de radio, zoek maar naar de correcte bron via dat nieuwsartikel).
Enkele tientallen op 1.7 miljoen dat is pakweg 150 man in België als iedere gevaccineerde dit vaccin zou krijgen. Nja 150 man dat een “veilig” vaccin krijgt en er toch van dood valt. Laag zou ik dat niet noemen. Als van alle flessenwater dat in België verkocht wordt er per 100.000 flessen 1 dodelijke tussen zit, zou er ook niet veel flessen nog verkocht worden meer toch.

Enkele tientallen op 1.7 miljoen dat is pakweg 150 man in België als iedere gevaccineerde dit vaccin zou krijgen. Nja 150 man dat een “veilig” vaccin krijgt en er toch van dood valt. Laag zou ik dat niet noemen. Als van alle flessenwater dat in België verkocht wordt er per 100.000 flessen 1 dodelijke tussen zit, zou er ook niet veel flessen nog verkocht worden meer toch.
Deze week zullen er meer mensen sterven dan die 150, om u het perspectief toch even mee te geven.

Toon mij eens de causaliteit aan van de toedracht van het vaccin en trombose (en eraan sterven). Zijn hier nog van die cowboyverhalen gepasseerd over mensen die sterven na toedienen van een ander vaccin (pfizer toen denk ik) met veel tamtam en nooit meer iets van gehoord (hier toch, uiteindelijk is telkens uitgekomen dat het puur toeval was en het niet aan het vaccin lag).

In de bijsluiter van flessenwater zie ik wel niks staan over bloedverdunners en dergelijke :rofl:
Zou ook moeten! Want zoals eerder al hier gezet: aantal tromboses na toediening AZ vaccin is niet hoger dan op de gehele populatie (volgens huidige cijfers).
Dus er is dezelfde correlatie tussen random feit x (zoals flessenwater drinken) en tromboses als er is tussen toedienen vaccin AZ en tromboses. En ook enkel maar een correlatie, geen causaliteit.

Toon mij eens de causaliteit aan van de toedracht van het vaccin en trombose (en eraan sterven). Zijn hier nog van die cowboyverhalen gepasseerd over mensen die sterven na toedienen van een ander vaccin (pfizer toen denk ik) met veel tamtam en nooit meer iets van gehoord (hier toch, uiteindelijk is telkens uitgekomen dat het puur toeval was en het niet aan het vaccin lag).
Die causaliteit is nog niet bewezen toch? Thans de regeringen zijn blijkbaar ongerust genoeg om het risico te nemen tienduizenden vaccinaties minder te doen met mogelijks dus ook tientallen extra corona doden, waarom doen ze dat? We spreken hier niet over Rusland he dit is Duitsland etc. Is er weer informatie dat we niet mogen weten voor ons eigen bestwil (cfr mondmaskers, horeca dat dicht moest puur wegens "shockeffect" etc)?

Die causaliteit is nog niet bewezen toch? Ik reageer maar op mensen dat hier weer komen minimaliseren "ale kom jongens gaan we moeilijk doen over een paar tientallen doden op een miljoen inentingen? er gaan elke dag mensen dood".
Lees nu onderste stukje van mijn post dat je quote (deel na edit toegevoegd, dus kan zijn dat het er nog niet stond).

Die causaliteit is nog niet bewezen toch? Thans de regeringen zijn blijkbaar ongerust genoeg om het risico te nemen tienduizenden vaccinaties minder te doen met mogelijks dus ook tientallen extra corona doden, waarom doen ze dat? We spreken hier niet over Rusland he dit is Duitsland etc. Is er weer informatie dat we niet mogen weten voor ons eigen bestwil (cfr mondmaskers, horaca dat dicht moest puur wegens "shockeffect" etc)?
Ik vind het ook verbijsterend dat zoveel landen het nu tijdelijk in de ban doen, want als je er de cijfers op nagaat is er geen enkele reden tot bezorgdheid.

Alsook, lees mijn sig even :unsure:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan