Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Volgens RTBF heeft de hoge gezondheidsraad het advies gegeven om gewoon verder te gaan met AstraZeneca in Belgie. Snel de overstock van Nederland, Duitsland en Frankrijk opkopen...en masse beginnen jabben en Beke kan glunderend zijn gelijk halen met die 11 juli datum.

Laatst bewerkt:
In België zal men de vaccinaties ook opschorten.
Politiek zal men de verantwoordelijkheid niet durven nemen (en terecht).
Ook al zal dit consequenties hebben voor de tijdslijn die men in gedachten had.

Kwestie van enkele uren eer de beslissing valt denk ik ;)

Inmiddels heeft de Gezondheidsraad het advies gegeven om verder te doen en zal bij ons de campagne niet on hold gezet worden.

Imo ook terecht. De reden waarom andere landen even afwachten is om de publieke opinie te sussen, en in dat opzicht hen ik liever dat men bij ons de publieke opinie terug wat voor zich wint door terug op schema te geraken ipv weer extra vertraging op te lopen.

Ze moeten het wel serieus nemen, maar eerlijk. Tien dagen na toediening. Ik ben geen kenner, maar das toch al wel heel veel dagen erna.

Moest ge de eerste dag al opgenomen moeten worden, da's natuurlijk een andere zaak. En pasop ik wil wel dat dit 100% uitgezocht wordt, daar niet van. Ge zijt wel natuurlijk en masse iedereen hun immuun systeem aan het testen met een vaccinatie uitrol.

Uiteindelijk was het toch ook wel te voorspellen dat wanneer iemand zou overlijden na vaccinatie, dit alom paniek zou veroorzaken terwijl sterven NA het krijgen van een vaccin nog iets anders is dan sterven DOOR het vaccin.

En voor mensen die de vergelijking zouden willen maken met de DOOR/MET-discussie bij covid-overlijdens: van covid is er wel degelijk wetenschappelijke consensus dat het voor zware lichamelijke klachten kan zorgen tot de dood toe. Bij de vaccins is er (correct me if I'm wrong) nog geen énkel wetenschappelijk verband aangetoond tussen het vaccin en zware lichamelijke klachten, of de dood.

Dus neen, de heisa nu verbaast me niets en had ik wel zien aankomen.

Uiteindelijk was het toch ook wel te voorspellen dat wanneer iemand zou overlijden na vaccinatie, dit alom paniek zou veroorzaken terwijl sterven NA het krijgen van een vaccin nog iets anders is dan sterven DOOR het vaccin.

En voor mensen die de vergelijking zouden willen maken met de DOOR/MET-discussie bij covid-overlijdens: van covid is er wel degelijk wetenschappelijke consensus dat het voor zware lichamelijke klachten kan zorgen tot de dood toe. Bij de vaccins is er (correct me if I'm wrong) nog geen énkel wetenschappelijk verband aangetoond tussen het vaccin en zware lichamelijke klachten, of de dood.

Dus neen, de heisa nu verbaast me niets en had ik wel zien aankomen.
Om het vette stuk te kaderen: Er bestaat altijd een kans dat iemand een alergische reactie heeft op 1 van de onderdelen van een vaccin of medicatie. Of dat het lichaam reageert erop op een uitzonderlijke manier. Kan zelfs bij een pijnstiller zoals paracetamol (hoofdbestanddeel Dafalgan); en dan heb ik het niet over een overdosis.

Daarom is het niet onveilig te bestempelen. Maar daarom dat men ook aanraadt om x tijd na de toediening onder toezicht te staan (denk dat de meeste vaccinatiecentra in België een "rustperiode" van 15min hiervoor inlassen tussen toediening vaccin en wanneer je mag vertrekken).

Laten we ook gewoon de pil maar volledig afschaffen. Daar sterft 1 op de 100.000 aan een trombose, nog velen malen gevaarlijker dan dit vaccin!

Spanje stopt ook. Het is gewoon domino nu. Ik betwijfel echt of Belgie lone ranger blijft en wel rationeel gaat blijven.

Als iedereen rondom u 'irrationeel' is dan moet ge u misschien eens gaan afvragen hoe rationeel je zelf wel bent.
Misschien geloof je al weken of maanden in het waanidee dat alles wat de wetenschap doet 100% veilig is.

Tja denk dat ze niet veel andere keuze meer gaan hebben en stoppen nu het ene land na het andere dat doet.
Ge kunt eigenlijk geen juiste beslissing daarin nemen.

Als ze het effectief zo doen dan gaan ze hun doelstelling dus (allicht?) niet halen en komen alle tijdslijnen in gevaar?

Als iedereen rondom u 'irrationeel' is dan moet ge u misschien eens gaan afvragen hoe rationeel je zelf wel bent.
Misschien geloof je al weken of maanden in het waanidee dat alles wat de wetenschap doet 100% veilig is.
Of ik meer geloof en waarde hecht aan de mening en expertise van Wetenschappers en medische experten met materie als dit, dan aan die van politici? Zeker weten wel.

Quote niet voor mij maar iedere dag vertraging zijn 30/40 extra doden in Belgie. Ik betwijfel echt of het dan wel rationeel is om (tijdelijk) te stoppen met AZ. Is gewoon logisch redeneren, hebben ze iedereen toch op zijn minst proberen aan te leren op school vroeger.

Er is geen nieuwe informatie hé. Dat zo'n zaken konden gebeuren wisten we al, door diezelfde wetenschap. Nu ze effectief gebeuren echter krabbelen er heel wat overheden terug want de massa wordt niet echt gedreven door rationaliteit.

Allez spreek mij tegen als het niet zo is hé, maar de kans op complicaties en zaken zoals tromboses, elke dokter en iedereen die de klinische studies opvolgde weet toch dat die er is?

Zelfs wetenschap zal nooit zeggen dat het 100% veilig.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan