Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Niet kunnen =/= niet willen.
Er zijn ook personen die geen gordel kunnen dragen, en die worden daarvoor ook niet gestraft he.

Dus eerst is die test zeer belangrijk voor de volksgezondheid, en nu is ze eerder een straf voor weigeraars ?

Dewelke is het ?

Ik laat me vaccineren by the way, ben gewoon geen fan van het te verplichten. We hebben 1 van de grootste vaccinatie bereidheid te wereld. Kunnen we daar niet gewoon blij om zijn in plaats van iedereen die anders denkt te proberen straffen ?

Hoe zit dat eigenlijk met het weigeren van een vaccin? Krijg je dan gewoon maanden later nog eens een oproep? Of definitief van de baan?

Zie niet meteen de meerwaarde van een vaccin voor mezelf dus wil gerust mijn plaats afstaan voor zwakkere mensen die wel een nodig achten.

Hoe zit dat eigenlijk met het weigeren van een vaccin? Krijg je dan gewoon maanden later nog eens een oproep? Of definitief van de baan?

Zie niet meteen de meerwaarde van een vaccin voor mezelf dus wil gerust mijn plaats afstaan voor zwakkere mensen die wel een nodig achten.

In Wallonie hebben ze het terug heropend nadat ze tot de 18+ zijn geraakt.

Als je uitnodiging krijgt is het teken dat jij nu de zwakkere persoon bent ;)
Als je vaccin wilt hebben ga gewoon in op je uitnodiging. Ik denk dat weigeren om later toch 1 te vragen meer moeite gaat kosten dan de 0.9seconden dat je bespaart om iemand voor te laten.

Bwa ik ben er nog niet uit of ik het Tout court wel wil. Als er genoeg anderen zijn die het doen hoef ik er geen te nemen.
Er zijn hopen mensen die geen vaccin krijgen omdat het een te groot risico is, die mensen rekenen op gezonde mensen om gevaccineerd te zijn.

Waarom zou een gezond iemand nu geen vaccin willen? De miniscule kans om daar een bijwerkin van te krijgen zal nog altijd grootte-ordes kleiner zijn dan de kans om COVID te krijgen en daar van af te zien + je verkleint de kans om andere ziek te maken.

Er zijn hopen mensen die geen vaccin krijgen omdat het een te groot risico is, die mensen rekenen op gezonde mensen om gevaccineerd te zijn.

Waarom zou een gezond iemand nu geen vaccin willen? De miniscule kans om daar een bijwerkin van te krijgen zal nog altijd grootte-ordes kleiner zijn dan de kans om COVID te krijgen en daar van af te zien + je verkleint de kans om andere ziek te maken.

Omdat ik al keihard zweet bij de idee van een naald eigenlijk... Als het een pilleke was, met plezier, maar een naald...

de crisis in India lijkt me bijzonder: 1 maand lang tot aan de piek, en dan een even steile afdaling de volgende maand tot vandaag.

Hoe hebben ze dat gedaan?

Het natuurlijke verloop van infecties?
Nu is Vietnam aan de beurt. Nog weinig gevaccineerd + kampen met een nieuwe variant die de sterktes van de Indiase en Britse combineert, en zich gemakkekijk verspreidt.
(Allez zou geen nieuwe variant zijn, maar de Indiase gemuteerd.)

Is ook niet bepaald de welvarendste uithoek van de wereld. Als het daar en in de omliggende landen pas echt uitbreekt.

Ik blijf dit jaar toch binnen Europa 😅

Laatst bewerkt:
Dus eerst is die test zeer belangrijk voor de volksgezondheid, en nu is ze eerder een straf voor weigeraars ?

Dewelke is het ?

Ik laat me vaccineren by the way, ben gewoon geen fan van het te verplichten. We hebben 1 van de grootste vaccinatie bereidheid te wereld. Kunnen we daar niet gewoon blij om zijn in plaats van iedereen die anders denkt te proberen straffen ?

Ik wil ook niet per se pleiten voor het "straffen" van weigeraars hoor, het ging me vooral over uw opmerking van mensen die geen vaccin kunnen/mogen krijgen. Zulke mensen moeten uiteraard niet dezelfde nadelen ondervinden dan degenen die bewust een vaccin geweigerd hebben.

Ik wil ook niet per se pleiten voor het "straffen" van weigeraars hoor, het ging me vooral over uw opmerking van mensen die geen vaccin kunnen/mogen krijgen. Zulke mensen moeten uiteraard niet dezelfde nadelen ondervinden dan degenen die bewust een vaccin geweigerd hebben.
Waarom zou iemand die vaccin weigert nadelen moeten ondervinden? Als het niet verplicht is, dan hoeven er geen nadelen aan te hangen ook.

Ik heb ook een fobie voor injectienaalden, maar je voelt er inderdaad gewoon niks van. Kijk gewoon naar de andere kant en think happy thoughts. ;)

Waarom zou iemand die vaccin weigert nadelen moeten ondervinden? Als het niet verplicht is, dan hoeven er geen nadelen aan te hangen ook.
Ik denk dat het nu wel logisch is dat de facto je in deze periode er een nadeel door ondervindt wanneer elk land/event het virus nog wil buiten houden en je dan getest moet worden.

Ik denk dat het nu wel logisch is dat de facto je in deze periode er een nadeel door ondervindt wanneer elk land/event het virus nog wil buiten houden en je dan getest moet worden.
Ja voor nu kan ik dat nog snappen. Daarom dat ik toch ga overwegen, omdat heel dat laten testen te veel tijd in beslag ga nemen terwijl ik gewoon bewijs van vaccinatie kan tonen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan