Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Neen, China zal de bewijzen wel grondig hebben opgeruimd. Zodat de naïevelingen die denken dat het zuiver toeval is dat er een labo dat onderzoek doet naar corona-virussen in Wuhan ligt, kritische geesten kunnen wegzetten als aanhangers van complottheorieën en Donald - Kung Flu - Trump supporters.

Nu goed, we hebben onszelf toch in een geopolitieke hinderlaag laten lullen waarin we China moeilijk economische sancties kunnen opleggen, te veel kritische productiecapaciteit zit daar.

Zodat de naïevelingen die denken dat het zuiver toeval is dat er een labo dat onderzoek doet naar corona-virussen in Wuhan ligt, kritische geesten kunnen wegzetten als aanhangers van complottheorieën en Donald - Kung Flu - Trump supporters.
Hier gaan we weer voor een rondje polariseren. De 'andere kant' wegzetten als naïevelingen en de medestaanders zijn dan kritische geesten, zo'n retoriek vind ik echt tenenkrommend.

Echt kritisch denken is in dit geval open staan voor beide mogelijkheden vind ik. Het kan zomaar eens stom toeval zijn, en het kan ook zijn dat ze daar iets flink verpest hebben, maar dat kan jij (en ik, en de meeste mensen op de wereldbol) niet weten. Waarom zou je dan gaan praten met termen als naïevelingen.

Is ook de enigste reden waarom ik me laat vaccineren; om van al die shit af te zijn. Na twee coronabesmettingen met milde symptomen is de kans nihil dat ik in het ziekenhuis kom (laat staan er aan sterf), maar ach hoe sneller we die groepsimmuniteit bereiken des te sneller we terug alles kunnen doen. En al de rest interesseert mij niet.

soortement anti-vaxxer die dan ook al anderhalf jaar de regels aan zijn laars lapt? Hebben we de beyondgaming aartsboomer gevonden? ^^

Hier gaan we weer voor een rondje polariseren. De 'andere kant' wegzetten als naïevelingen en de medestaanders zijn dan kritische geesten, zo'n retoriek vind ik echt tenenkrommend.

Echt kritisch denken is in dit geval open staan voor beide mogelijkheden vind ik. Het kan zomaar eens stom toeval zijn, en het kan ook zijn dat ze daar iets flink verpest hebben, maar dat kan jij (en ik, en de meeste mensen op de wereldbol) niet weten. Waarom zou je dan gaan praten met termen als naïevelingen.

Omdat dat vaak dezelfde mensen zijn die in het verleden probleemloos de uitleg van WHO of virologen als Faucci aanvaardden, en de lab leak hypothesen wegzetten als complottheorie omdat Donald Trump er ook iets van gezegd had - er is een spreekwoord over stilstaande klokken -,
experten die wel meer richting lab leak keken werden genegeerd, posts werden gewist op platformen als Facebook of zal ik zeggen ronduit gecensureerd?

Maar ja, laten we vooral niet polariseren... Stom toeval kan inderdaad nog, maar lijkt mij in dit geval toch net het minder waarschijnlijke scenario gegeven de omstandigheden.

Hoezo? Is er ondertussen dan effectief iets anders bewezen?
Nee, maar er is wrs wel meer aan de hand.
POLITICS Biden orders closer review of Covid origins as U.S. intel weighs Wuhan lab leak theory

Moest dit virus ontstaan zijn in een 'deftig' land, dan was zoiets te gek voor woorden. Maar het is China, en met China weet je nooit.

soortement anti-vaxxer die dan ook al anderhalf jaar de regels aan zijn laars lapt? Hebben we de beyondgaming aartsboomer gevonden? ^^
Ahja, want ik die mij laat vaccineren om van alle shit af te zijn is een anti-vaxxer. 🤡 🤡🥱 🤣🤣
Heb ik ook zonet de meest gefrustreerde mens op beyondgaming gevonden? ^^

Als iemand zegt:
The_fox was ook 100% zeker dat het virus niet uit een lab kwam. Iedereen die dat dacht was een complotgek volgens hem. Toch maar goed fout geweest.

Verwacht ik wel wat meer dan "misschien" en "er is waarschijnlijk meer aan de hand". Maar het gaat dan ook om een account die al sinds het begin van deze situatie effectief complotheorieën en gekke youtubefilmpjes deelt.

Ik denk niet dat het zo vreemd is om zich te ergeren aan anti vaxxers en mensen die deze crisis rekken.
Weet jij eigenlijk wat een anti-vaxxer is?
Je kan veel zeggen van Muñoz, maar anti-vaxxer lijkt me toch anders.
Anti-vaxxers halen de meest idiote redeneringen en "youtuberesearch" boven om schadelijke effecten van vaccins "aan te tonen", complottheoriën te bedenken en andere mensen actief aan te zetten tot niet vaccineren.
Lijkt me toch iets heel anders dan Muñoz die zegt dat hij zich wel zal laten vaccineren. Bijna per definitie geen anti-vaxxer dus. Dat het motief opportunisme (of solidariteit, 't is maar hoe je het bekijkt) is, maakt toch niet uit?

Neen, China zal de bewijzen wel grondig hebben opgeruimd. Zodat de naïevelingen die denken dat het zuiver toeval is dat er een labo dat onderzoek doet naar corona-virussen in Wuhan ligt, kritische geesten kunnen wegzetten als aanhangers van complottheorieën en Donald - Kung Flu - Trump supporters.

Nu goed, we hebben onszelf toch in een geopolitieke hinderlaag laten lullen waarin we China moeilijk economische sancties kunnen opleggen, te veel kritische productiecapaciteit zit daar.

Iets met de eenvoudigste oplossing en Occam's razor.

Weet jij eigenlijk wat een anti-vaxxer is?
Je kan veel zeggen van Muñoz, maar anti-vaxxer lijkt me toch anders.
Anti-vaxxers halen de meest idiote redeneringen en "youtuberesearch" boven om schadelijke effecten van vaccins "aan te tonen", complottheoriën te bedenken en andere mensen actief aan te zetten tot niet vaccineren.
Lijkt me toch iets heel anders dan Muñoz die zegt dat hij zich wel zal laten vaccineren. Bijna per definitie geen anti-vaxxer dus. Dat het motief opportunisme (of solidariteit, 't is maar hoe je het bekijkt) is, maakt toch niet uit?
Van daar 'soortement'

De maatregelen zijn er niet om elk individueel leven te redden, maar om het zorgsysteem niet te doen overspoelen. Iedereen schijnt dat veel te vaak te vergeten.
Dat had nu toch wel al op een of andere creatieve manier opgelost kunnen worden. Aangezien het toch zo een wereldwijds groot probleem is:
Waarom leiden ze niet meer verzorgend personeel op? Meer IC-bedden etc?

Dat had nu toch wel al op een of andere creatieve manier opgelost kunnen worden. Aangezien het toch zo een wereldwijds groot probleem is:
Waarom leiden ze niet meer verzorgend personeel op? Meer IC-bedden etc?
Niet echt, want een opleiding verpleegkundige duurt al snel 4 jaar, IC verpleegkundige mogelijk nog meer.
België had al verhoudingsgewijs veel meer IC bedden per aantal inwoners dan veel andere landen.

Sommige mensen blijven precies zoeken naar zaken om toch maar niet te moeten versoepelen. Beangstigend. Stockholmsyndroom.

Ik denk dat vooral verzuurde mensen het moeilijk gaan hebben als corona gedaan is. Ze zijn bijna anderhalf jaar geen feestende mensen, spelende kinderen, etc meer gewoon, dus dat gaat wat geven. De vredegerechten gaan overuren draaien. 🤣
Sommige mensen genieten nu eenmaal van leedvermaak. Die willen een saaie en verdorde wereld. Daar teren ze op doordat ze zichzelf dan beter voelen...iedereen zit dan op hun niveau. Winnen met argumenten is makkelijk want het gaat over de algehele volksgezondheid.
Doorlees maar eens de commentaren op HLN bij een van de duizenden Covid-artikels: "is dat nu zo moeilijk om nog 1 jaar niet op vakantie te gaan" is daar een veel terugkerende commentaar...die stond er vorig jaar ook...en nu nog steeds. Zure mensen.

Trouwens benieuwd wanneer de mensen hun mondmasker gaan laten vallen. Denk dat er een pak gaan zijn dat dat nooit meer gaan weglaten.

Sommige mensen genieten nu eenmaal van leedvermaak. Die willen een saaie en verdorde wereld. Daar teren ze op doordat ze zichzelf dan beter voelen...iedereen zit dan op hun niveau. Winnen met argumenten is makkelijk want het gaat over de algehele volksgezondheid.
Doorlees maar eens de commentaren op HLN bij een van de duizenden Covid-artikels: "is dat nu zo moeilijk om nog 1 jaar niet op vakantie te gaan" is daar een veel terugkerende commentaar...die stond er vorig jaar ook...en nu nog steeds. Zure mensen.

Trouwens benieuwd wanneer de mensen hun mondmasker gaan laten vallen. Denk dat er een pak gaan zijn dat dat nooit meer gaan weglaten.
valt wel mee ,kom van de zee Middelkerke , niemand op de dijk met een masker gezien

The_fox was ook 100% zeker dat het virus niet uit een lab kwam. Iedereen die dat dacht was een complotgek volgens hem. Toch maar goed fout geweest.
1) bewijs eens dat ik dat ooit gezegd heb, wat ik dus nooit gedaan heb.
2) bewijs eens dat het uit een lab komt.

Tot dan: 🥱

Nee, je zult waarschijnlijk gelijk hebben dat de ziekenhuiscapaciteit niet in gedrang gaat komen door de vaccinatiecampagne. Al is dat natuurlijk geen zekerheid, al vermoed ik het ook wel. Als je naar de evolutie kijkt sinds begin van de vaccinaties zie je een constante daling in opnames + stuikt het aandeel van de leeftijdsgroep die al gevaccineerd is naar beneden. Momenteel liggen er al meer 40-60j in het ziekenhuis dan 60-80j en meer 20-40j dan 80+.
Is dat niet helemaal logisch? Ik bedoel maar: 2 is meer dan 1 hé. Aangezien 75+ quasi 100% gevaccineerd is en in principe dus 100% beschermd zou moeten zijn tegen ziekenhuisopname, lijkt het me logisch dat er dus momenteel meer jonge mensen dan gevaccineerde bejaarden int ziekenhuis liggen. Dus met "doemberichten" afkomen dat er nu meer jonge dan oude mensen int ziekenhuis liggen, is echt echt onnozel. Maar whatever suits you.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan