Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hetzelfde lot?

Vreemd dat ze dat in de UK niet zien bijvoorbeeld. Die worden ook aangeleverd via andere productie faciliteiten. Misschien problemen bij de productie / quality control? Ben maar aan het speculeren uiteraard.
Dat dacht ik ook al, alleen hebben ze (AZ?) dat blijkbaar al gecontroleerd, en niks afwijkends vastgesteld aan dat lot.

Vraag is nu of men er vanuit gaat dat dit bij een kleine, beheersbare golf gaat blijven waarbij niet-essentiële uitgesteld moet worden of dat men geen risico's gaat nemen en 26/3 (of vroeger) gaat verstrengen...

Ik vind het ongelofelijk hoe snel de stemming kan keren. Drie weken geleden was de roep om versoepelingen hier nog zéér groot, met de enorme verontwaardiging na die extra time-out op een moment dat iedereen versoepelingen had verwacht, en nu plots lijkt het besef precies toch wat gekomen dat het allemaal zo vanzelfsprekend niet is en dat de cijfers eigenlijk gewoon slecht zijn en blijven. Als de cijfers nu weer een week mee 'lijken' te vallen, zal het wel weer een zoveelste ommekeer zijn waarbij iedereen over elkaars voeten valt om voor versoepelingen te pleiten. Ik word daar echt zot van.

Het is echt wel alle hoop op vaccinaties voordat er écht iets mogelijk zal zijn imo. Ondertussen een beetje rommelen in de marge en hopen dat de publieke opinie mee wil.

Waar ik mij enorm aan stoor is de fetisj van de EU om zich met dat vaccinatiepaspoort bezig te houden. Tegen juni gaan ze het erdoor rammen. Er zijn amper mensen die de kans hebben gekregen op een vaccin. Akkoord dat een negatieve test ook voldoende is om te kunnen reizen maar zou men niet eerst de mensen de optie kunnen geven om een vaccin te krijgen (en de bevoorrading ervan te garanderen) en dan pas die bagger uitrollen.

Complettheorie gedeelte : Dit paspoort puur en alleen voor corona zet de deur open om elk jaar nieuwe vaccins te ontwikkelen die we dan gedwongen moeten nemen om te kunnen reizen met dit paspoort. Het stinkt langs alle kanten dat de farmalobby hier een groot aandeel in heeft. Zou ook verklaren waarom ze zo liggen pushen om het in juni erdoor te krijgen. Na de zomer is corona wss door de vaccinatie zo goed al verdwenen en heeft de invoering van zo een paspoort amper nut of draagvlak. Efkes men tinfoil hoedje afdoen nu :woohoo:

Waar ik mij enorm aan stoor is de fetisj van de EU om zich met dat vaccinatiepaspoort bezig te houden. Tegen juni gaan ze het erdoor rammen. Er zijn amper mensen die de kans hebben gekregen op een vaccin. Akkoord dat een negatieve test ook voldoende is om te kunnen reizen maar zou men niet eerst de mensen de optie kunnen geven om een vaccin te krijgen (en de bevoorrading ervan te garanderen) en dan pas die bagger uitrollen.
Tgoh ja, op zich beter dat ze er nu bezig zijn dan dat het zomer is en er plots geen systeem op poten staan. Want dan komt daar gewoon weer commentaar op.

Ik vind het ongelofelijk hoe snel de stemming kan keren. Drie weken geleden was de roep om versoepelingen hier nog zéér groot, met de enorme verontwaardiging na die extra time-out op een moment dat iedereen versoepelingen had verwacht, en nu plots lijkt het besef precies toch wat gekomen dat het allemaal zo vanzelfsprekend niet is en dat de cijfers eigenlijk gewoon slecht zijn en blijven. Als de cijfers nu weer een week mee 'lijken' te vallen, zal het wel weer een zoveelste ommekeer zijn waarbij iedereen over elkaars voeten valt om voor versoepelingen te pleiten. Ik word daar echt zot van.

Het is echt wel alle hoop op vaccinaties voordat er écht iets mogelijk zal zijn imo. Ondertussen een beetje rommelen in de marge en hopen dat de publieke opinie mee wil.

Er zal altijd wel een groep zijn die, ongeacht de cijfers, graag versoepelingen zou zien. Net zoals er altijd wel een groep zal zijn die het liefst van al de strenge aanpak heeft, dus zo raar is dat allemaal niet. Het ene moment is de ene groep wat luider, het andere moment de andere. Op drie weken tijd kan er ook veel gebeuren met een virus zoals COVID-19; veel experts hadden ook niks tegen een of twee (lichte) versoepelingen drie weken geleden. Niet vergeten dat we hier op dat moment al maanden in dezelfde situatie zaten qua sociale contacten en dergelijke natuurlijk, en veel mensen snakten naar toch een klein lichtpuntje.

Hoe ze dan weer in overdrive zijn gegaan met een aankondiging van een datum voor het openen van de horeca (en een specifieke datum geven is, kijkende naar wat we het voorbije jaar hebben geleerd, altijd enorm gevaarlijk, want dit virus is compleet onvoorspelbaar) en verschillende andere versoepelingen (tien mensen buiten zien vind ik toch plots enorm veel) dat vond ik dan weer een beetje te ver gaan.

Waar ik me ook wel kapot aan erger is hoe sommige politici en media outlets keren als de wind. De ene dag is het in HLN, Het Nieuwsblad en consoorten al versoepelingen wat de klok slaat, en de volgende dag kan het zijn dat de front page vol staat met 'doom and gloom' nieuws dat het 12 na 12 is of whatever variatie daar weer iemand op heeft gevonden. Dat geeft de hele situatie een groot 'circus gehalte', en veel mensen die hun nieuws daar halen (en dat zijn veel mensen) trekken zich op den duur dus niets meer aan van dat nieuws, want de ene dag is de apocalyps nabij en de andere dag is Corona gedaan. Dat wordt dan nog versterkt door politieke clowns die af en toe eens goedkope punten willen scoren (Lachaert, Jambon, Bouchez, ...) ook.

Ik ben al sinds maart 2020 vrij consistent in dat ik al die maatregelen omwille van ideologische redenen niet wil. Dat is nu niet anders. Ik stoor me mateloos aan mensen die elke 10 dagen hun kar keren. Het is toch vrij duidelijk dat dit virus gevaarlijk is.

Voor mij is vrijheid echter een absolute waarde die niet wordt overschreven door het gevaar van een pandemie. In het ziekenhuis selectie maken wie je probeert te redden en wie niet kan ziekenhuisopnames ook inperken. Dat er veel oude en of zieke mensen sterven en een groep mensen blijvende last heeft is iets dat je ook kan kiezen om te dragen.
Het is ook een absolute schande dat dit soort enorme beslissingen niet gebeuren met een volksraadpleging.

Mij stoort het dat mensen zoals ik bij de antivaxxers of extremisten worden gegooid. Veel mensen denken zoals ik maar komen in de media niet aan bod. Het gaat steeds over we "kunnen" niet anders terwijl het louter om keuzes gaat die je maakt.
Inherent, hoe belangrijk vindt je levensjarenmaximalisatie tegenover vrijheid, economie etc etc.

Jongens ik heb het over de algemene teneur hé niet over jullie individuele standpunten.
Zo minutieus houd ik dat ook niet bij hoor wie van jullie op welk moment voor welke versoepeling/verstrenging pleit.

Ik ben al sinds maart 2020 vrij consistent in dat ik al die maatregelen omwille van ideologische redenen niet wil. Dat is nu niet anders. Ik stoor me mateloos aan mensen die elke 10 dagen hun kar keren. Het is toch vrij duidelijk dat dit virus gevaarlijk is.

Voor mij is vrijheid echter een absolute waarde die niet wordt overschreven door het gevaar van een pandemie. In het ziekenhuis selectie maken wie je probeert te redden en wie niet kan ziekenhuisopnames ook inperken. Dat er veel oude en of zieke mensen sterven en een groep mensen blijvende last heeft is iets dat je ook kan kiezen om te dragen.
Het is ook een absolute schande dat dit soort enorme beslissingen niet gebeuren met een volksraadpleging.

Mij stoort het dat mensen zoals ik bij de antivaxxers of extremisten worden gegooid. Veel mensen denken zoals ik maar komen in de media niet aan bod. Het gaat steeds over we "kunnen" niet anders terwijl het louter om keuzes gaat die je maakt.
Inherent, hoe belangrijk vindt je levensjarenmaximalisatie tegenover vrijheid, economie etc etc.
Het probleem met die redenering is dat je op die manier ook mensen ten gevaar brengt die wel voor maatregelen zijn.
Dit gaat niet over zelf iets doen en zelf de gevolgen dragen, dit gaat over zelf dingen doen waar anderen mee de gevolgen van dragen. In dat opzicht ben ik te vinden voor heel wat maatregelen die er nu zijn, ookal beknoppen ze de vrijheid. Met overal doden heb je ook geen absolute vrijheid.

Waar ik wel sterker in geloof is maatregelen in proprtie en effectiviteit. Een avondklok is een louter bureaucratische maatregel die geldt omdat men een andere regel, samenschoolingsverbod en knuffelcontacten, niet deftig kan afdwingen.

Alle maatregelen zoals geen reizen of thuiswerk schaar ik mij volledig achter omdat de waarom heel duidelijk is, evenals de winst die we eruithalen. Ze tasten onze vrijheid aan, maar laten ons toe om de zwakkeren in onze samenleving toch ouder te laten worden dan 40 jaar.

Wat een klucht, vaccinatiepaspoort vanaf deze zomer en geen kans om ons tijdig te laten vaccineren waarschijnlijk.

Negatieve test is ook goed hé, of anti dinges als ge covid hebt gehad
Die test kost 47 Euro (blijkbaar 67 inmiddels?) en het resultaat is slechts 72 uur geldig. Voor één standaardvakantie van een week hebt ge dus al twee testen nodig, per persoon! Plus dan nog eens de hassle om die test te gaan afnemen, ontspannend hoor.

Ik ben dus 100% tegenstander van dergelijk paspoort tenzij iedereen de kans heeft gekregen om een vaccin te krijgen.
Belachelijk plan dit, ongetwijfeld doorgeduwd door landen als Spanje die de kassa al horen rinkelen als de gevaccineerde oudjes cocktails komen drinken op de kap van de niet-gevaccineerde actieve bevolking.

Laatst bewerkt door een moderator:
Negatieve test is ook goed hé, of anti dinges als ge covid hebt gehad

Een PCR test voor reizigers kost momenteel 67 EUR. Voor een familie die op reis wil is dat een serieuze extra kost. En hoe lang blijft die geldig dan? Moet ik elke week 67 EUR gaan ophoesten als ik in de zomer iets wil gaan doen? Sowieso sluit je met zo'n kost al een deel mensen uit.

Die test kost 47 Euro (blijkbaar 67 inmiddels?) en het resultaat is slechts 72 uur geldig. Voor één standaardvakantie van een week hebt ge dus al twee testen nodig, per persoon! Plus dan nog eens de hassle om die test te gaan afnemen, ontspannend hoor.

Ik ben dus 100% tegenstander van dergelijk paspoort tenzij iedereen de kans heeft gekregen om een vaccin te krijgen.
Belachelijk plan dit, ongetwijfeld doorgeduwd door landen als Spanje die de kassa al horen rinkelen als de gevaccineerde oudjes cocktails komen drinken op de kap van de niet-gevaccineerde actieve bevolking.
Is dat diezelfde test die ze willen voor als ge op restaurant wilt gaan in mei? :unsure: Dus bij een italiaan waar ge 30 euro betaalt, moet daar nog eens 67 euro voor nen test bijgerekend worden? :unsure:

Is dat diezelfde test die ze willen voor als ge op restaurant wilt gaan in mei? :unsure: Dus bij een italiaan waar ge 30 euro betaalt, moet daar nog eens 67 euro voor nen test bijgerekend worden? :unsure:
Nee dat zouden sneltesten zijn als ik het goed begrepen heb. Geen idee wat die kosten.
Ook een compleet achterlijk idee, daar niet van, maar toch nog net iets anders.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan