Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hier ben ik ook mee akkoord, maar ze moeten echt niet terug heel de horeca/indoor sports gaan dichtgooien. Het draagvlak is nu al minimaal voor extra beperkingen.

Maar er is toch ook geen sprake van het volledig dichtgooien van sectoren?
De enige sector die op dat vlak mss stilaan iets begint te vrezen is de uitgaanssector, maar ook daar denk ik dat een sluiting niet zal gebeuren.

Maar het sluiten van de horeca? Totaal niet ter sprake gekomen, en ook in onze buurlanden is dit niet het geval.

En dan komt de gazet van antwerpen met dit af.

Allemaal gevaccineerden​

“Het profiel van de intensieve patiënten bij ons?”, aldus Deckers. “Het zijn nu allemaal gevaccineerden met doorbraakinfecties. Relatief jonge mensen van 55 tot 60 jaar, redelijk wat met immuunproblemen. Maar we zien toch ook verschillende zwaar zieke jongere mensen, van 30 tot 35 jaar. De vraag is dus of de vaccins nog zo goed werken.”

1 ziekenhuis ligt het vol met niet vaccineerden en andere wel.

Ondertussen heeft de klant wel al een half uur in een muf kot in de nek van een ander staan blazen. Beetje hypocrite van de verkoper. CST ok, maar een frank omzet verliezen, dat niet.

Was overigens bij de rij "binnen eten", alles lag al op plateautje...
Dan kan je op het merendeel van de horeca fitten. Zeker op drukkere plaatsen zoals op toeristische plaatsen of in kleinere eetgelegenheden zoals een frituur/cafe, gaat men vaak pas aan tafel scannen bij het opnemen van de bestelling. Ergens logisch dat ze ervan uitgaan dat als er wordt aangegeven op de deur dat je enkel met CST welkom bent of dat een bepaalde rij enkel voor mensen met een CST is, dat mensen die CST ook zullen kunnen voorleggen.
Lang niet iedereen heeft de mogelijkheid om iemand aan de deur elke persoon die binnenkomt te laten scannen.

Als die rij bij de panos al een probleem vormt, dan kan je evengoed de winkelkarretjes weer gaan invoeren. Genoeg mensen die daar in uw nek staan te blazen.

De niet-gevaccineerden allemaal opsluiten zoals in Oostenrijk :) ..
Oostenrijk kondigt strenge, nationale lockdown af voor wie niet gevaccineerd is tegen corona

Dit gaat wel extreem ver in Oostenrijk. 1450 euro boete als je als niet-gevaccineerde op een plaats bent waar je niet hoort te zijn. :crazy: De controlemaatschappij gaat in overdrive.

De lockdown duurt voorlopig 10 dagen en treft ongeveer twee miljoen mensen. Schallenberg zei verder dat de politie mensen in openbare ruimtes gaat controleren om na te gaan of ze effectief gevaccineerd zijn. Het gaat dan om openbare gelegenheden zoals horeca, kledingwinkels of kapperszaken.

De controles gebeuren aan de hand van "zeer consequente steekproeven". De overtreders riskeren een boete die kan oplopen tot 1.450 euro. De minister van Volksgezondheid Wolfgang Mückstein zei dat de regering deze maatregel na 10 dagen gaat evalueren. "Elke Oostenrijker mag zich aan een controle verwachten", zei de minister van Binnenlandse Zaken Karl Nehammer nog.

Steven Van Gucht: “Elke dag gemiddeld 20 nieuwe patiënten op intensieve zorgen”

De coronacijfers blijven stijgen, ondanks de bijkomende maatregelen die twee weken geleden werden ingevoerd. “Het aantal patiënten in de ziekenhuizen stijgt met 30 procent op weekbasis. Op intensieve zorgen liggen nu meer dan 530 patiënten, en dat neemt elke dag met gemiddeld 20 patiënten toe”, vertelt viroloog Steven Van Gucht bij VTM Nieuws.

+dat we nu al achter de feiten aanlopen.

Binnen de kritieke tijd die ons rest, wat men ook beslist, de echte vuurhaard moet dus nog komen.

Ik vrees voor het hard instampen van de rem op een gegeven moment.

Dat wil zeggen dat er volgende week zo’n 650 IZ-bedden zouden ingenomen zijn, binnen twee weken zijn dat er misschien 800, denkt Van Gucht.

En dan personeel dat de handdoek in de ring gooit omdat ze he beu zijn.

Dit krijgen ze niet onder controle zonder een harde rem. Het zal al te laat zijn.

Laatst bewerkt:
Oostenrijk kondigt strenge, nationale lockdown af voor wie niet gevaccineerd is tegen corona

Dit gaat wel extreem ver in Oostenrijk. 1450 euro boete als je als niet-gevaccineerde op een plaats bent waar je niet hoort te zijn. :crazy: De controlemaatschappij gaat in overdrive.
Ergens vind ik die controle niet overdreven. Zoals ik al zei, hier zijn er velen die een valse CST gebruiken.
Dat is imo identiteitsfraude. Ik vind het verontrustend dat mensen zo schaamteloos zijn gaan omgaan met iemand anders zijn of haar identiteit..
Je kan inderdaad veel van het CST zeggen, de klepel is ergens wel doorgeslagen maar dat is imo evenzeer het geval voor identiteitsfraude.

Ergens vind ik die controle niet overdreven. Zoals ik al zei, hier zijn er velen die een valse CST gebruiken.
Dat is imo identiteitsfraude. Ik vind het verontrustend dat mensen zo schaamteloos zijn gaan omgaan met iemand anders zijn of haar identiteit..
Je kan inderdaad veel van het CST zeggen, de klepel is ergens wel doorgeslagen maar dat is imo evenzeer het geval voor identiteitsfraude.
Op het gebruik van een vervalst CST staat een straf met een minnelijke schikking van 750eur. Maar controle vermoedelijk idd nihil.

Dat mensen beboet worden omdat ze aan identiteitsfraude doen is correct, dan nog los van het feit dat een CST een goede maatregel is. Maar het verbod op niet-gevaccineerden in publieke ruimtes is een verkapte vaccinatieplicht.

Dat mensen beboet worden omdat ze aan identiteitsfraude doen is correct, dan nog los van het feit dat een CST een goede maatregel is. Maar het verbod op niet-gevaccineerden in publieke ruimtes is een verkapte vaccinatieplicht.
Dat klopt en blijkbaar is het ook nog nodig. We blijven hierin zitten als ze niet gaan ingrijpen lijkt me.

Op het gebruik van een vervalst CST staat een straf met een minnelijke schikking van 750eur. Maar controle vermoedelijk idd nihil.

Nog maar 1 keer geweten dat ze effectief ook het paspoort erbij vragen, om te zien of het effectief op uw naam is.

En ik gebruik zowel de app als het afgedrukte formulier.

Dat formulier zit in mijn portemonnee, en uit gemakzucht neem ik dat al eens eerder.
Maar vaak valt dat niet te scannen, en zeggen ze gewoon ja het is goed. 😅
(En als ik dan zeg van ik wil ook de app bovenhalen...is het zo van laat maar zijn. )

Nee, dat is geen verkapte vaccinatieplicht. Je hebt nog altijd de keuze, en je vrije keuzes zijn nooit zonder gevolgen.
Pas een artikel gelezen waarover het ging over de vrije mening die nu eerder neerkomt op vrijheid van ontlopen van verantwoordelijkheid. Uit respect voor die vrijheid van mening snap ik dat ze het niet vaccineren. Zodra dat geperverteerd wordt tot vrijheid van ontlopen van verantwoordelijkheid en bijna een gijzelen van de maatschappij, mag daar een eind aan gesteld worden. Aan die perversie, niet noodzakelijk aan de volledige vrijheid.

En in mijn ogen is dat wat er gebeurt: Je hebt nog altijd de vrijheid om het niet te nemen. Maar je geeft wel voor een stuk je vrijheid om je verantwoordelijkheid te ontlopen af.

Maar "verplicht het dan" vind ik ook een bizarre roep. Daar wordt het niet beter van. Daar komen dan een heel pak dingen meer bij kijken, en het eindresultaat is dat alle vrijheid afgenomen wordt (waar ik op zich ook niet tegen zou zijn). Dan snap ik niet wat er in dat geval gewonnen zou zijn.

Nee, dat is geen verkapte vaccinatieplicht. Je hebt nog altijd de keuze, en je vrije keuzes zijn nooit zonder gevolgen.
Pas een artikel gelezen waarover het ging over de vrije mening die nu eerder neerkomt op vrijheid van ontlopen van verantwoordelijkheid. Uit respect voor die vrijheid van mening snap ik dat ze het niet vaccineren. Zodra dat geperverteerd wordt tot vrijheid van ontlopen van verantwoordelijkheid en bijna een gijzelen van de maatschappij, mag daar een eind aan gesteld worden. Aan die perversie, niet noodzakelijk aan de volledige vrijheid.

En in mijn ogen is dat wat er gebeurt: Je hebt nog altijd de vrijheid om het niet te nemen. Maar je geeft wel voor een stuk je vrijheid om je verantwoordelijkheid te ontlopen af.
In Italië kan de werkgever je als niet-gevaccineerde zonder loon naar huis sturen indien je geen geldig CST kan voorleggen. Je kan dat beschouwen als een keuze, maar dat is het eigenlijk niet.

Je hebt minder gevolgen aan zonder fietslicht rijden dan aan je niet vaccineren (als we de kant van oostenrijk opgaan).

En het ene is verplicht en het andere zogezegd niet.

Als ze een 'corona bijdrage' van 1000 euro zouden vragen aan niet gevacinneerden, zouden er nog mensen claimen dat het geen verplichting is. Ook al is die bijdrage exact wat een boete is.

Ik zie niet hoe je het geen verdoken verplichting kunt noemen. Als we het zouden toepassen op eender wat anders zou het toch ook nooit geaccepteerd worden.

Een verplichting zou het tenminste in regels gieten wat er precies verplicht is en wat de gevolgen zijn van het niet te volgen. Ipv regels en restricties die continu veranderen.

Laatst bewerkt:
In Italië kan de werkgever je als niet-gevaccineerde zonder loon naar huis sturen indien je geen geldig CST kan voorleggen. Je kan dat beschouwen als een keuze, maar dat is het eigenlijk niet.
Maar het ging over Oostenrijk, en nu plots over Italië. Als je alle strengste maatregelen van alle landen samengooit en mengt, dan kom je waarschijnlijk op heel rare dingen, ja. Ik heb dat niet gevolgd, maar ik zie dat je daar 5d hebt om een CST voor te leggen, en dat een test er maar 15€ kost. Maar goed, daar heb je dus ook een keuze. Alleen ben je niet vrijgesteld van gevolgen voor die keuze. Zo is de volwassen wereld wel.

Allemaal gevaccineerden​

“Het profiel van de intensieve patiënten bij ons?”, aldus Deckers. “Het zijn nu allemaal gevaccineerden met doorbraakinfecties. Relatief jonge mensen van 55 tot 60 jaar, redelijk wat met immuunproblemen. Maar we zien toch ook verschillende zwaar zieke jongere mensen, van 30 tot 35 jaar. De vraag is dus of de vaccins nog zo goed werken.”

dat kan altijd natuurlijk maar meestal met immuunproblemen

Het is al een tijdje geweten dat niet-gevaccineerden oververtegenwoordigd zijn op IC.

Je hebt minder gevolgen aan zonder fietslicht rijden dan aan je niet vaccineren (als we de kant van oostenrijk opgaan).

En het ene is verplicht en het andere zogezegd niet.

Ik zie niet hoe je het geen verdoken verplichting kunt noemen. Als we het zouden toepassen op eender wat anders zou het toch ook nooit geaccepteerd worden.
Een tattoo is niet bij wet verboden. En toch kan een werkgever mij weigeren omdat ik er eentje in mijn gezicht heb. Een heptatitisvaccin en werken in de zorg. Het is ook niet bij wet verplicht om te werken, maar daaraan zijn ook negatieve gevolgen verbonden. Blijkbaar wordt het al op honderden plaatsen geaccepteerd.

En vergeet niet: Als we de kant van Oostenrijk opgaan, zijn er NUL gevolgen aan je niet laten vaccineren. Wel aan je niet laten vaccineren en dan op momenten en plaasten komen waar dat niet mag voor niet-gevaccineerden. Maar rijden zonder fietslicht in het donker, daar zijn altijd gevolgen aan. Dus het klopt niet dat er minder gevolgen aan zijn.

Maar het ging over Oostenrijk, en nu plots over Italië. Als je alle strengste maatregelen van alle landen samengooit en mengt, dan kom je waarschijnlijk op heel rare dingen, ja. Ik heb dat niet gevolgd, maar ik zie dat je daar 5d hebt om een CST voor te leggen, en dat een test er maar 15€ kost. Maar goed, daar heb je dus ook een keuze. Alleen ben je niet vrijgesteld van gevolgen voor die keuze. Zo is de volwassen wereld wel.
Maakt niet uit van waar welke maatregel komt, het gaat om de richting waar de maatschappij heen kan evolueren met deze pandemie. Je gaat er nogal licht over. Ik ben zelf dubbel gevaccineerd en zal wellicht ook nog gaan voor een boosterprik, maar ik ben niet van mening dat een niet-gevaccineerde vriend van me zich verplicht moet voelen om een vaccin te nemen omdat hij anders sociaal té beperkt zal zijn. Zeker niet wanneer hij niet tot een risicogroep behoort en dus eerder milde symptomen zou vertonen bij een besmetting.

Verplichte vaccinatie bij risicogroepen wanneer de zorg op instorten staat zou ik nog overwegen als beleidsmaker, omdat zij inderdaad een onnodig hoge aanwezigheid hebben in de statistieken. Na 20 maanden corona zou ik echter verwachten dat de zorg versterkt zou zijn. Het probleem in België is dat je een kafkaäans kluwen aan beleidsniveau's hebt.

Allemaal gevaccineerden​

Mja als er in de frontlinie zorgen zijn over de efficiëntie van de vaccins moeten ze dat wel zeggen.
Als ge erover zwijgt zien de wappies er weer een complot in 😅

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan