Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Toevallig ook bij de versoepelingen van die maatregelen ? Want bij de verandering naar strenger, stegen cijfers niet echt voor zover ik me herinner.
Er is trouwens een serieuze nuance tussen noodzakelijke maatregelen & absurde regeltjes, fyi
Die absurd kwamen omdat mensen ze zo gingen voorstellen.

Die absurd kwamen omdat mensen ze zo gingen voorstellen.

Komt ook omdat mensen blijkbaar niet kunnen zien dat de maatregelen 'en' 'en' 'en' zijn.
Ja je mocht met meer buiten maar niet binnen : allé hoe belachelijk dat er maar 1 naar toilet mag gaan, je mag toch met 4 buiten

of bv de werkgevers nu : waarom verplicht thuiswerk als ze 'savonds op café mogen?
Welja om op café te gaan heb je CST nodig, voor je werk mag je dat niet vragen.

Vorige winter was werken zowat het enige wat je nog kon doen en dat is ook geen goede balans.
Nog zo'n winter en er gaat een golf van burnouts volgen. Mensen moeten eens buiten kunnen komen en hebben een uitlaatklep nodig. Ook interactie met collega's is belangrijk (OK sommigen kunnen perfect maandenlang van thuis werken, maar dat geldt niet voor iedereen).
Dus horeca / fitness / bioscopen zouden moeten open blijven. Over massabijeenkomsten binnen (discotheken etc waar je met 10 op één vierkante meter staat daar zou men misschien best een limiet opleggen van het aantal personen per x vierkante meter ofzo)

Laatst bewerkt:
Vorige winter was werken zowat het enige wat je nog kon doen en dat is ook geen goede balans.
Nog zo'n winter en er gaat een golf van burnouts volgen. Mensen moeten eens buiten kunnen komen en hebben een uitlaatklep nodig. Ook interactie met collega's is belangrijk (OK sommigen kunnen perfect maandenlang van thuis werken, maar dat geldt niet voor iedereen).
Als de aanbeveling tot thuiswerk gewoon beter werd opgevolgd dan was dat allemaal ook mogelijk en kon ge werknemers nog de ruimte bieden eens naar kantoor te gaan en collega's te zien, maar 4/5 wel gewoon thuis te werken.
Nu hebt ge echter werkgevers die hun personeel fulltime naar kantoor laten komen "want thuiswerk is niet verplicht!".

Maar ik vind nu ook wel dat de mentale nadelen van verplicht thuiswerk niet meer vergeleken kunnen worden met vorig jaar toen ons sociaal leven zowat volledig on hold werd gezet, terwijl er nu nog genoeg (voorlopig eigenlijk nog alles) mogelijk is op sociaal vlak.

Als de aanbeveling tot thuiswerk gewoon beter werd opgevolgd dan was dat allemaal ook mogelijk en kon ge werknemers nog de ruimte bieden eens naar kantoor te gaan en collega's te zien, maar 4/5 wel gewoon thuis te werken.
Nu hebt ge echter werkgevers die hun personeel fulltime naar kantoor laten komen "want thuiswerk is niet verplicht!".
Hier bij mij op het werk worden er nog altijd mondmaskers gedragen (bij het rondlopen) en is er ook voldoende ruimte en verluchting. Dus ik betwijfel dat er hier gaan veel besmettingen zijn eerlijk gezegd. Hier is de regel nu 3/5 op kantoor en 2/5 thuis, maar inderdaad die 3 dagen op kantoor zouden niet verplicht moeten zijn, men zou beter de keuze bij de werknemer leggen. En wie chronische aandoeningen heeft de mogelijkheid aanbieden om meer van thuis te werken (want zij hebben uiteindelijk meer kans om op intensieve te belanden i.t.t. iemand van 30 jaar in goede gezondheid die gevaccineerd is).

Hier bij mij op het werk worden er nog altijd mondmaskers gedragen (bij het rondlopen) en is er ook voldoende ruimte en verluchting. Dus ik betwijfel dat er hier gaan veel besmettingen zijn eerlijk gezegd. Hier is de regel nu 3/5 op kantoor en 2/5 thuis, maar inderdaad die 3 dagen op kantoor zouden niet verplicht moeten zijn, men zou beter de keuze bij de werknemer leggen.
Jammer genoeg stelt men de regels niet op volgens individuele bedrijven natuurlijk. Wederom zullen diegene die zich zo goed en zo kwaad mogelijk aan de regels houden ook weer mee gestraft worden door diegene die aan alles hun voeten vegen.

Hier bij mij op het werk worden er nog altijd mondmaskers gedragen (bij het rondlopen) en is er ook voldoende ruimte en verluchting. Dus ik betwijfel dat er hier gaan veel besmettingen zijn eerlijk gezegd. Hier is de regel nu 3/5 op kantoor en 2/5 thuis, maar inderdaad die 3 dagen op kantoor zouden niet verplicht moeten zijn, men zou beter de keuze bij de werknemer leggen.

Het probleem is natuurlijk dat ge een maatregel niet kunt personaliseren en afstemmen op heel specifieke omstandigheden.
"Vier mensen bezoek ontvangen" zal in de ene woning ook minder risico inhouden dan in de andere.

Als je aantal kilometers file per dag ziet dan weet je ook wel dat er nog veel te weinig thuis wordt gewerkt.
Ze krijgen ook die gegevens.
Je hebt altijd werkgevers die de regels goed volgen en ook werknemers.
Maar niet alle schuld ligt bij de werkgevers. Hier merk je ook dat er een grote groep is die het fysiek aanwezig zijn heel belangrijk vindt.

Zijn er eigenlijk nog van die motivatiebarometers gepubliceerd zoals er vorig jaar waren?
Ik sla zelf quasi alle berichtgeving over Corona over en alvast in mijn vriendenkring is dat eerder de regel dan de uitzondering. En motivatie om zich aan nieuwe strengere regels te houden, kan je wel raden op welk niveau dat zich situeert zeker?

Mooie anekdote. Ik ken momenteel niemand die aan COVID gestorven is of er ernstig last van heeft (gehad). Dusja 💁‍♂️

Ja zoals ik zeg, dat is de reden waarom IK niet licht met dit virus omga.
Ik heb een collega die in zijn privé niemand kent die zelfs besmet geweest is... Die volgt de regels wel maar tja die denkt er ook anders over dan ikzelf.

Ergens is het misschien net goed dat jullie andere ervaringen hebben. Misschien kan ik dan wat geruster proberen zijn. Ik sluit mij niet echt op maar als ik naar een event gegaan ben loop ik de dagen nadien wel wat paranoïa rond... Kan het niet verhelpen.

Wel dat is nu eerlijk gezegd het eerste waar ik aan dacht toen ik hoorde dat het CST ticket verplicht werd voor discotheken. Ik kan niet spreken over het nachtleven vandaag de dag, aangezien ik nog stam uit het uitgaansleven van de jaren 90. Maar ik weet dat men toen al alle moeite van de wereld deed om allochtone jongeren de toegang tot de clubs te ontzeggen, enkel de dealertjes mochten door. Vandaag de dag biedt zo een CST de perfect legitieme manier om allochtone jongeren te weigeren aangezien de grootste populatie antivaxxers zich binnen die gemeenschap bevindt, en ook het testen worden ze wel beu na enige weken.
Wat een claims!
De grootste populatie antivaxxers bevindt zich binnen die gemeenschap: Toon dat maar eens aan, anders zijn het verzinsels.
Op geen enkele manier is dat allochtone jongeren buitenhouden, ook niet indirect, want er is niks wat hen uitsluit van een vaccin.

Het schelden is niet nodig en zet je post geen kracht bij - laat dat maar achterwege.
Wat een claims!
De grootste populatie antivaxxers bevindt zich binnen die gemeenschap: Toon dat maar eens aan, anders zijn het verzinsels.
Op geen enkele manier is dat allochtone jongeren buitenhouden, ook niet indirect, want er is niks wat hen uitsluit van een vaccin.

Wie zegt dat allochtone jongeren worden uitgesloten van vaccinatie?
Gij zijt duidelijk weer aan 't kotsen uit uw gat, wat uw reputatie op dit forum betaamt.

Wie zegt dat allochtone jongeren worden uitgesloten van vaccinatie?
Gij zijt duidelijk weer aan 't kotsen uit uw gat, wat uw reputatie op dit forum betaamt.
Ja, maar zo niet. Jij komt met de claims, hè.
"Dit is een legitieme manier om allochtone jongeren de toegang tot clubs te ontzeggen" was jouw claim. Niet de mijne.
Als er een onlosmakelijk verband is tussen allochtone jongeren is en "niet gevaccineerd", klopt die claim (dus als ze uitgesloten worden van vaccinatie). Anders niet.
Verder vraag ik jou om die wilde claim ook maar enigszins te onderbouwen met feiten. Je zegt "de grootste populatie antivaxxers bevindt zich binnen die gemeenschap (allochtone jongeren). Dat durf ik te betwijfelen, maar je hebt ongetwijfeld iets wat die wilde claim staaft. En anders is het een verzinsel.

Uw eten in een zakje doen om mee te pakken? Als er nu één plek is waar dat eten rap bij elkaar gegrabbeld is, dan is het wel de Panos.

Ik denk nu niet dat ze een boete van 750 Euro gaan riskeren voor een belegde pistolet en een Ice tea.

Ondertussen heeft de klant wel al een half uur in een muf kot in de nek van een ander staan blazen. Beetje hypocrite van de verkoper. CST ok, maar een frank omzet verliezen, dat niet.

Was overigens bij de rij "binnen eten", alles lag al op plateautje...

Ondertussen heeft de klant wel al een half uur in een muf kot in de nek van een ander staan blazen. Beetje hypocrite van de verkoper. CST ok, maar een frank omzet verliezen, dat niet.

Was overigens bij de rij "binnen eten", alles lag al op plateautje...
Moeilijk is dat toch niet? Dan ga je het toch nog buiten mogen opeten en wordt het plateautje afgewassen. Of je zult je aankoop nog kunnen annuleren.

Dus horeca / fitness / bioscopen zouden moeten open blijven. Over massabijeenkomsten binnen (discotheken etc waar je met 10 op één vierkante meter staat daar zou men misschien best een limiet opleggen van het aantal personen per x vierkante meter ofzo)
Hier ben ik ook mee akkoord, maar ze moeten echt niet terug heel de horeca/indoor sports gaan dichtgooien. Het draagvlak is nu al minimaal voor extra beperkingen.

Opschalen​

Het Ziekenhuis Oost-Limburg, met campussen in Genk en Maaseik, heeft het aantal coronapatiënten over het verlengd weekend zien stijgen naar 63, waarvan 17 op intensieve zorgen. Een triest record in deze vierde golf, klinkt het. In het ZOL zijn maandag opnieuw netto 6 coronapatiënten opgenomen, nadat er 10 patiënten binnenkwamen en 4 werden ontslagen. Van zaterdagochtend tot zondagochtend moest het ziekenhuis op 24 uur tijd 14 nieuwe patiënten opnemen. Het aantal coronapatiënten op intensieve zorgen is er van 14 naar 17 gestegen, met “duidelijk een grote meerderheid van niet-gevaccineerden”.

Het wordt toch duidelijker en duidelijker dat de niet-gevaccineerden een te grote druk op de algemene zorg zetten.
Daarom ook dat ik denk dat veel maatregelen de niet-gevaccineerden zullen treffen.

Het wordt toch duidelijker en duidelijker dat de niet-gevaccineerden een te grote druk op de algemene zorg zetten.
Daarom ook dat ik denk dat veel maatregelen de niet-gevaccineerden zullen treffen.
De niet-gevaccineerden allemaal opsluiten zoals in Oostenrijk :) ..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan