Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
gewone man (de; m; meervoud: gewone mannen; verkleinwoord: gewone mannetje)

1. onbelangrijke mens van het mannelijk geslacht
2. mens zonder onderscheid van het geslacht: op de dijk van Blankenberge lopen gewone mannen (het gepeupel)
3. saaie echtgenoot: mijn gewone man
Jamaar, die ken ik allemaal, het moet een echt speciale soort zijn, ze komen hier namelijk niet voor (geen enkele tussen de pakweg 1900 leden die dit forum heeft), enkel @Biljart komt ermee in contact en enkel hij weet wat er leeft onder die gewone man. En niet te vergeten dat we met zijn allen neerkijken op die gewone man. En het strafste van al is dan dat @Biljart de overgrote meerderheid van dit forum verwijt van de opdeling tussen wij en zij te maken. Misschien moeten sommige hier eerst een keer naar hun eigen kijken.
 
Ik vraag mij dan af of het niet mogelijk was om meer extra ziekenhuiscapaciteit te voorzien op voorhand om dergelijke pieken op te vangen. We zijn ruim 1,5 jaar verder en ze hebben nu nog niks geleerd. In oorlogstijden had men toch veldhospitalen?
Serieus?:wtf:

Kijk, ik snap dat niet iedereen de discussie hier dagelijks even nauwgezet volgt. Maar de discussie over het argument "dat men gewoon de capaciteit moet uitbreiden" is hier toch al tot vervelends toe (ik denk zelfs deze week nog) aan bod gekomen en telkens weerlegd met de nodige tegenargumenten?
 
Wat Oostenrijk doet ,vind ik er toch wel over . Is dat niet tegen de mensenrechten ? Ongevaccineerden gaan opsluiten ? Enkel nog buitenkomen voor het noodzakelijke ? Nee dat is erover .
Ik vrees dat héél Europa op termijn Oostenrijk zal gaan volgen. En dan mag je als niet gevaccineerde erg boos zijn, dan mag je gewoon op je kin kloppen. Je gaat ook géén réét steun hebben van de gemiddelde Vlaming.

En bij de rechter? Je gaat gewoon keihard 'bot' vangen hoor.

Eigenlijk zijn ze stilletjes aan de rechten van ongevaccineerden ook in België aan het afnemen sé. (Voor het geval je dat nog niet doorhad).

Is dat erover? JA ik vind dat ook wel (ook al ben ik zelf wel gevaccineerd), maar mijn of jou mening gaat dan niks uitmaken. Het gaat er gewoon komen (vrees ik).
 
Laatst bewerkt:
Bijkomend probleem is dat die capaciteit op IC eerder gezakt dan gestegen is. Door uitval van personeel zouden er nu honderden bedden minder beschikbaar zijn dan de theoretische max van 2000 bedden. De gemiddelde verpleegkundige die men als Chinese vrijwilliger opvordert kan dat soort werk mentaal niet aan.

Vooral dat laatste blijft hard aankomen in de ziekenhuizen. Er zijn talloze vacatures die maar niet ingevuld raken, een probleem dat niet een-twee-drie op te lossen valt. ‘Vandaag zijn er afdelingen intensieve zorg die door personeelstekort gesloten zijn. Er zijn burn-outs, mensen vallen ziek uit of zitten thuis in quarantaine. Velen haken ook af door de hoge werkdruk en het zware type patiënten. Dat maakt de situatie lastiger dan in de eerste en de tweede golf’, zegt Van der Auwera. ‘Toen hadden we een enorm groot aantal extra bedden geopend, maar die buffercapaciteit hebben we niet meer voorhanden. We moeten het met maximaal 2.000 bedden doen, of zelfs minder.’
Had de overheid daar niet op kunnen inspelen? Nee, zegt Van der Auwera. ‘Zelfs al hadden we in het begin van de crisis gezegd dat we nog snel extra personeel zouden omscholen, dan waren we nu niet op tijd geweest. Een verpleegkundige opleiden duurt vier jaar en om zelfstandig op intensieve zorg te staan, moet je al anderhalf jaar intensief bijscholen op de werkvloer.’

 
Bijkomend probleem is dat die capaciteit op IC eerder gezakt dan gestegen is. Door uitval van personeel zouden er nu honderden bedden minder beschikbaar zijn dan de theoretische max van 2000 bedden.




is dat ook niet normaal, belgie heeft inderdaad een capaciteit van 2000 bedden dat was volgens mij al in het begin van de coronapandemie eigenlijk wat opgetrokken, door zo lang op max capaciteit te moeten werken/beschikbaar houden zet je dan ook een immense druk op dat personeel dat dit gewoon niet kan volhouden. Waar we nu de eerste tekenen van die te hoge druk beginnen zien en er uitval begint te komen. Als we dit zouden moeten blijven aanhouden is een totale instorting van die capaciteit in mijn ogen niet onmogelijk.
 
Ik ben benieuwd hoe laag men de leeftijdsgrens voor vaccinatie zal willen stellen. We hebben het er bij ons thuis reeds over gehad en staan eigenlijk niet echt te springen om onze zeer jonge kinderen te vaccineren. Beiden zijn we zelf wel gevaccineerd.
 
Ik ben benieuwd hoe laag men de leeftijdsgrens voor vaccinatie zal willen stellen. We hebben het er bij ons thuis reeds over gehad en staan eigenlijk niet echt te springen om onze zeer jonge kinderen te vaccineren. Beiden zijn we zelf wel gevaccineerd.
Ik hoop toch dat men eerst het advies van het europees geneesmiddelenagentschap afwacht ipv wat ballonnetjes oplaten.
 
Probleem is ook dat huisartsen de mensen ook doen paniekeren. Mijn vrouw heeft hoofdpijn, redelijk zware hoest en spierpijn. Gaan naar dokter, die zegt onmiddellijk= allez, we zullen nog eens een testje uitvoeren. Je kan corona hebben. Mijn vrouw direct in paniek. Probeer dan maar eens duidelijk uit te leggen, dat ze geen enkele andere symptoom heeft; en het dus wel zal meevallen. Maar dat ze het beter nu kan hebben, want dan is ze er vanaf. Ik zal het waarschijnlijk ook krijgen, want ik volg inderdaad de stelling " we zullen ermee moeten leren leven, zoals met de griep "
 

"Je gaat kinderen inenten, hoofdzakelijk om mensen die een risico lopen te beschermen en niet om het kind zelf te beschermen."

Eigenlijk zou ik zo ver durven gaan dat je hiermee tegen basiskinderrechten ingaat.

Zij zijn ook niet in staat om zelf die keuze te maken. Als je kinderen wilt vaccineren, dan denk ik dat je eerst best de mensen die niet gevaccineerd zijn verplicht vaccineert (ook al verbreek je daarmee een belofte). Je kan ze vaccineren, hoofdzakelijk om mensen die een risico lopen door hun keuze te beschermen, en hunzelf te beschermen tegen hun acties.

Als je kinderen vaccineert, dan moet het verplicht zijn voor de hele bevolking. Simpel. Want voor een kind is zo een keuze absoluut niet vrijwillig. Ze zijn afhankelijk van hun ouders, en wat de overheid beslist.

Ik zeg daarmee niet dat het moet gebeuren, maar kinderen staan onder de autoriteit van anderen, en kunnen zo een keuze niet maken. Dus dan vind ik het niet ok dat je idioten in bescherming neemt, terwijl een kind minder snel ziek wordt dan een volwassene en nooit zelf die keuze kan maken. Dus voor hen is het dan wel een verplichting, en eigenlijk niet nodig.
 
Probleem is ook dat huisartsen de mensen ook doen paniekeren. Mijn vrouw heeft hoofdpijn, redelijk zware hoest en spierpijn. Gaan naar dokter, die zegt onmiddellijk= allez, we zullen nog eens een testje uitvoeren. Je kan corona hebben. Mijn vrouw direct in paniek. Probeer dan maar eens duidelijk uit te leggen, dat ze geen enkele andere symptoom heeft; en het dus wel zal meevallen. Maar dat ze het beter nu kan hebben, want dan is ze er vanaf. Ik zal het waarschijnlijk ook krijgen, want ik volg inderdaad de stelling " we zullen ermee moeten leren leven, zoals met de griep "
Alle, nu is zeggen dat er kans is dat je kans hebt op corona de mensen al laten panikeren :sarcastic: :sarcastic:
 
Lijkt me vooral in paniek schieten omdat je niet hoort wat je wil horen.
Vent, ben ik niet degene die in paniek slaat, maar je moet je eens een leven voorstellen met een partner die doodsbenauwd is om corona te krijgen, en constant loopt te mekkeren omdat de mensen geen mondmasker dragen of te kort bij haar lopen? Er zaten 3 mensen in de wachtzaal , zij is in de auto blijven zitten totdat de eerstvolgende patient buitenkwam?

Vermoeiend hoor...
 
Vent, ben ik niet degene die in paniek slaat, maar je moet je eens een leven voorstellen met een partner die doodsbenauwd is om corona te krijgen, en constant loopt te mekkeren omdat de mensen geen mondmasker dragen of te kort bij haar lopen? Er zaten 3 mensen in de wachtzaal , zij is in de auto blijven zitten totdat de eerstvolgende patient buitenkwam?

Vermoeiend hoor...
Deels ook omdat men het dramatiseert. Gaat al 2 jaar in het nieuws over bijna niets anders dan corona. "Met wat geluk" gaat het eens over de PFOS schandaal enzovoort, maar anders is het altijd hetzelfde. En je kan er niet voor kiezen om het te negeren, want je moet de maatregelen natuurlijk kennen en volgen... en vele activiteiten en het dagelijkse leven waar mensen zich mee bezig houden worden er door beinvloed.

Ik begrijp alleen niet... waarom we nu nog zo belachelijk doen, want we kunnen even goed nog jaren in deze fase zitten, van continu boosters geven, en continu cijfers volgen. Gaan we nog jaren het openbare leven hypothiceren en om de haverklap stilleggen. Dan heeft het leven voor mij ook geen zin niet meer, dan weet ik niet waarom je "het leven" nog zou beschermen. Vele gezonde en leuke levensjaren die verloren gaan. De mensen die willen zijn (hier) gevaccineerd, dus ik zie eigenlijk echt het probleem niet. In de niet-westerse wereld is dat anders. Dat mensen ervoor kiezen om niet gevaccineerd te worden, en onze intensieve zorg niets nog aankan is onze fout niet.

Qua gezondheidsinfrastructuur is het alsof we in een derde wereld land leven. 500-600 extra patienten op intensive care kan onze gezondheidszorg niet aan. Je moet u dat eens goed inbeelden. 500-600 op 11 miljoen mensen. Waarvan de overgrote meerderheid niet eens doodgaat, en het zichzelf ook aandoet door niet te vaccineren. En daarvoor ga je het openbaar leven stilleggen, het elke dag over corona hebben en zoveel mensen ongelukkig voor maken.
 
Laatst bewerkt:
Vent, ben ik niet degene die in paniek slaat, maar je moet je eens een leven voorstellen met een partner die doodsbenauwd is om corona te krijgen, en constant loopt te mekkeren omdat de mensen geen mondmasker dragen of te kort bij haar lopen? Er zaten 3 mensen in de wachtzaal , zij is in de auto blijven zitten totdat de eerstvolgende patient buitenkwam?

Vermoeiend hoor...
Vent, het ligt dan volledig aan uw partner dus gelieve dan niet artsen de schuld te geven.
Probleem is ook dat huisartsen de mensen ook doen paniekeren. Mijn vrouw heeft hoofdpijn, redelijk zware hoest en spierpijn. Gaan naar dokter, die zegt onmiddellijk= allez, we zullen nog eens een testje uitvoeren. Je kan corona hebben. Mijn vrouw direct in paniek. Probeer dan maar eens duidelijk uit te leggen, dat ze geen enkele andere symptoom heeft; en het dus wel zal meevallen. Maar dat ze het beter nu kan hebben, want dan is ze er vanaf. Ik zal het waarschijnlijk ook krijgen, want ik volg inderdaad de stelling " we zullen ermee moeten leren leven, zoals met de griep "
 
Probleem is ook dat huisartsen de mensen ook doen paniekeren. Mijn vrouw heeft hoofdpijn, redelijk zware hoest en spierpijn. Gaan naar dokter, die zegt onmiddellijk= allez, we zullen nog eens een testje uitvoeren. Je kan corona hebben. Mijn vrouw direct in paniek. Probeer dan maar eens duidelijk uit te leggen, dat ze geen enkele andere symptoom heeft; en het dus wel zal meevallen. Maar dat ze het beter nu kan hebben, want dan is ze er vanaf. Ik zal het waarschijnlijk ook krijgen, want ik volg inderdaad de stelling " we zullen ermee moeten leren leven, zoals met de griep "

Een dokter die geen test zou uitvoeren op dat moment, is ook dom. Het is moeilijk voor velen om het verschil tussen een verkoudheid en corona te herkennen, want voor velen is het ongeveer hetzelfde.

Ik weet niet hoeveel huisartsen je nodig hebt. Maar volgens mij gaan de meesten bij één huisarts langs, dan moet je niet gaan generaliseren, want ik vind dat ze juist voorzichtig zijn met insinuaties te maken, ook al is dat bij mij ook op basis van een test. Bij mij zeiden ze dat ik me te snel liet testen. Maar er zijn veel leeftijdsgenoten die weinig last ondervinden van een coronabesmetting.

Je hebt nog altijd de keuze om een huisarts te kiezen. Ben je daar niet tevreden over, dan kan je altijd ergens anders gaan.

Verder is het zeker niet de schuld van de huisarts dat mensen panikeren. Het gaat al 2 jaar non-stop over corona zoals ik al zei, vaak meer over de maatregelen dan wat anders. Maar corona domineert het nieuws voor 2 jaar, en als je het nieuws volgt of moet volgen, zal dat jouw perceptie ook na verloop v. tijd beinvloeden. Mensen die goed de actualiteit volgen, zijn over het algemeen negatiever ingesteld dan de mensen die dat niet doen, omdat hun wereldbeeld daardoor beinvloedt wordt, en in de actua vaak meer aandacht gegeven wordt aan wat verkeerd gaat of niet goed loopt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan