808 State
Well-known member
Wat voor een conclusie is dat man?Bernie:
"??? Dus in principe mag het volledige personeel op restaurant niet gevaccineerd zijn omdat men op het werk niet mag controleren?"
"Als ik als personeel wil/kan aantonen dat ik gevaccineerd ben, hoef ik in principe toch niet een ganse dag dat mondmasker op?"
"Krijg dat maar eens verkocht"
ik zie "???" nu niet bepaald als begripvolle reactie, maar toch een duidelijke insinuatie dat hij het maar absurd vindt?
Jij:
"En in danscafé's en discotheken zouden de klanten ook een mondmasker moeten dragen dan?"
"Toen ik nog naar discotheken ging sprak ik tegen enorm veel mensen, en vaak was het dan ook nog roepen in de andere zijn oor wegens de luide muziek."
Met beide heb je het niet gezegd, maar heb je het toch maar gezegd. Dat de regel absurd zou zijn dat horecapersoneel mondmaskers moet dragen omdat ze meer contacten hebben, terwijl zogezegd klanten in discotheken evenveel contacten hebben (die ene avond, maar niet op een maand gezien, maar goed, daar reageer je niet meer op).
"Zou moeten" is toch duidelijk hetzelfde als "om correct/logisch te zijn", wat dan weer hetzelfde is als "om niet absurd te zijn".
Maar ik heb de indruk dat je liever dingen insinueert om dan te steigeren als je insinuaties worden uitgesproken. Was dat niet wat je bedoelde met die "zou moeten dragen", dan heb je het verkeerd verwoord.
Maar dat ontken ik ook niet. Ik zeg dat dat niet de enige reden is, en volgens de minister zelfs niet de hoofdreden. Trouwens, de vermelding van het samenwerkingsakkoord in dat KB slaat alleen maar op dat de mondmaskerplicht wegvalt bij CST. Niet bij CST+arbeidsrelatie, of ik moet dat helemaal verkeerd lezen.
Dat die regel absurd is heb ik nooit gezegd. Enige wat ik aangaf is dat horecapersoneel een mondmasker draagt omdat het CST binnen een arbeidsrelatie niet kan.
Gelieve me geen woorden in de mond te leggen.