Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Volgens mij was die variant al eerder vastgesteld. Van Ranst zei dat er al cases waren in november.. Ze hebben enkel in december de grenzen met UK 24u gesloten, maar reizen mocht natuurlijk nog 🤡

Nu gaan ze reizen verbieden nadat we het met open armen ontvangen hebben, maar dezelfde fout als vorig jaar willen ze niet maken ze (y)

De Britse variant is inderdaad al lang in het land ondertussen...

Die Cathy Berx kan ik ook niet meer aanhoren, ik lees net op de vrtnws liveblog:

Gouverneur van Antwerpen Cathy Berx: "We houden ons hart vast"​

De Antwerpse provinciegouverneur Cathy Berx maakt zich zorgen over de evolutie van de coronacijfers. "De cijfers op het terrein zien er veel slechter uit dan de cijfers die we te horen krijgen", zegt Berx in de coronacommissie van de Kamer. "Er broeit wat. We houden ons hart vast".

Ge moet eens googlen: "Van Ranst hart vast" :ROFLMAO:
-24 juli '20: Maar met de stijging van het aantal coronabesmettingen, houdt viroloog Marc Van Ranst zijn hart vast
- 4 mei '20: Marc Van Ranst houdt zjin hart vast
- 30 nov '20 — “Ik hou mijn hart vast", geeft Van Ranst toe
(en ik kan nog even doorgaan hahaha)
Die mens zijn hart stopt straks met kloppen als hij het nog langer vast houdt

Op HLN staat: "Op 5 februari, tijdens het volgende Overlegcomité, zal dit worden geëvalueerd."

Wat dus eigenlijk betekent dat er een richtdatum is en ze op 5 februari wel zien of het goed aanvoelt. Ik denk eigenlijk niet dat ze exacte getallen erop gaan plakken, Enkel "het mag niet stijgen", maar of op 1900 gevallen per dag of 800 per dag wordt gemikt en andere randvoorwaarden, wie weet dat.

Aangezien het aantal positieve tests op zichzelf ook niets zegt, lijkt het me maar best dat ze zich daar niet op vastpinnen.
Gewoon het hele plaatje bekijken en in eer en geweten en onder lichte maatschappelijke/virologische (schrappen wat niet past) druk een beslissing nemen.

We hebben het hier niet over lineaire maar over exponentiële groei.

GppFSQD.png
Dat was mijn punt helemaal niet. Wel dat ge veel sneller van nul naar honderd gaat zonder maatregelen dan van nul naar 120 met (al strenge) maatregelen. Bij mijn weten hebben bepaalde virologen (Van Gucht?) dat ook al aangehaald, uw huidige maatregelen werken even goed tegen die nieuwe varianten.

Intussen net ook gehoord dat er bij ons op het werk een positief geval is. En dan hebt ge zo'n dramaqueens hé

Wij zitten met 3 teams op een verdiep. (ik geloof 7 verdiepen in ons gebouw met 2 vleugels)
Ze hebben in elk team 3 bubbels gemaakt. Dus eigenlijk komt het er op neer dat je 1x per 3 weken zou mogen gaan.
Dan verwachten ze je in jou week nog maar 1 dag daar voor inkomende en uitgaande post in te scannen en door te sturen naar collega's of uitgaande af te drukken en te versturen.

Blijkbaar heeft er deze week 1 iemand positief getest (woonachtig in Sint-truiden)
De 2 andere die daar samen met hem op het werk waren worden nu ook getest en zitten in quarantaine

Nu is er dus een collega die volgende week zou moeten gaan die het onverantwoord vind dat hij moet gaan. Want die hebben daar vanalles aangeraakt en ze moeten het gebouw sluiten en niemand mag nog gaan
Alle deuren staan open en ze komen 2x per dag ontsmetten. Ik zeg hem als ge het niet vertrouwt pak dan zelf een buske ontsmettingsalcohol mee "Ja hebben we dat al gekregen op het werk"
Gewoon moeilijk doen omdat hij eigenlijk te lui is en niet wil gaan.
Als ik het zo lees zijn jullie in overtreding.

Thuiswerk is verplicht dus wat jullie doen mag in feite niet!

Dus je collega heeft groot gelijk

Als ik het zo lees zijn jullie in overtreding.

Thuiswerk is verplicht dus wat jullie doen mag in feite niet!

Dus je collega heeft groot gelijk
Iedereen werkt van thuis
Er is een dagelijkse beurtrol voor inkomende en uitgaande post per team 1 persoon. Dat moet vanaf kantoor gebeuren en kan niet anders.. Daarvoor mag je naar kantoor. Moeten trouwens eerst goedkeuring vragen of moogt het gebouw niet binnen.

Misschien fout uitgelegd, maar 3 teams.
Team 1: Bubbel A, B, C, Team 2 ook Bubbel A B C, team 3 idem.
Week 1 is bubbel A: maandag persoon x, dinsdag persoon y etc
Week 2 is bubbel B: maandag persoon j, dinsdag persoon k etc

Dus telkens per dag 1 persoon per team.
Die van Team 1 is positief getest. De 2 andere (team 2 en 3) zijn nu ook preventief in quarantaine en zijn getest omdat ze die dag met hem daar waren.

En dan wilt hij Volgende week niet gaan.
Alle deuren staan trouwens open, 2 uiterste urinairs zijn open, rest lint gespannen. Mondmasker verplicht behalve aan eigen bureau.

Thuiswerk is trouwens niet verplicht, staat hier al enkele pagina's terug

Eventuele grenzen sluiten behalve essentiële verplaatsingen
Hoe zien ze dat in praktijk dan.

Wij wonen vlak bij de grens met Maastricht. Weet niet of @Wilcao hier al zit, maar in Kanne en omstreken alleen, hoeveel grensovergangen zijn er al naar NL? Die kan je onmogelijk allemaal afsluiten of controleren
Ha ja. Dat hebben we gezien met de eerste lockdown.
de sluipwegen waren in de avond onbemand en vanaf dan zag je echt de mensen heen en weer nederland gaan

kappers en tattoeerders terug open op 13 februari , reisverbod tot 1maart

Kan ik mee leven :)
Ha dan waren die zoekertjes naar extra personeel die ik eerder van de week al zag passeren toch met reden 😅. En die hebben wel wat connecties in hogere politieke kringen. Al wisten heel wat winkeliers ook ruim voor het overleg dat ze gingen sluiten/opnieuw mochten openen..

In Sint Truiden is het inderdaad redelijk hard aan het gaan.
De zondag daar nog gaan wandelen. Buvingen, Borlo en zo.

Kwamen daar een troep chiromannetjes tegen met redelijk wat bijna volwassen begeleiders, of waren ze al volwassen.

Ik tegen de andere: "straks allemaal corona moehaha. "

Ik zou als ouder mijn kleine daar toch niet daar naar toe sturen.
Of ik zou allerminst een begeleider willen zijn.

En haast een dag later: et voila, nieuws alom vanuit die kanten.

(niet dat het uiteraard aan die ene troep zal gelegen hebben, op een ander zullen ook chiro activiteiten zijn, maar toch)

Dat was mijn punt helemaal niet. Wel dat ge veel sneller van nul naar honderd gaat zonder maatregelen dan van nul naar 120 met (al strenge) maatregelen. Bij mijn weten hebben bepaalde virologen (Van Gucht?) dat ook al aangehaald, uw huidige maatregelen werken even goed tegen die nieuwe varianten.
Als de huidige maatregelen even goed werken tegen die nieuwe varianten dan kunnen die nieuwe varianten niet dominanter worden. In België en andere Europese landen wint de Britse variant week na week "marktaandeel". De R-waarde daarvan is hoger.

En dit is net binnen. In het VK vermoeden ze nu dat hun nieuwe variant dan toch dodelijker is.

De zondag daar nog gaan wandelen. Buvingen, Borlo en zo.

Kwamen daar een troep chiromannetjes tegen met redelijk wat bijna volwassen begeleiders, of waren ze al volwassen.

Ik tegen de andere: "straks allemaal corona moehaha. "

Ik zou als ouder mijn kleine daar toch niet daar naar toe sturen.
Of ik zou allerminst een begeleider willen zijn.

En haast een dag later: et voila, nieuws alom vanuit die kanten.

(niet dat het uiteraard aan die ene troep zal gelegen hebben, op een ander zullen ook chiro activiteiten zijn, maar toch)
Het is daar ook bevestigd dat 't de Britse variant is in minstens één school.

Iedereen werkt van thuis
Er is een dagelijkse beurtrol voor inkomende en uitgaande post per team 1 persoon. Dat moet vanaf kantoor gebeuren en kan niet anders.. Daarvoor mag je naar kantoor. Moeten trouwens eerst goedkeuring vragen of moogt het gebouw niet binnen.

Misschien fout uitgelegd, maar 3 teams.
Team 1: Bubbel A, B, C, Team 2 ook Bubbel A B C, team 3 idem.
Week 1 is bubbel A: maandag persoon x, dinsdag persoon y etc
Week 2 is bubbel B: maandag persoon j, dinsdag persoon k etc

Dus telkens per dag 1 persoon per team.
Die van Team 1 is positief getest. De 2 andere (team 2 en 3) zijn nu ook preventief in quarantaine en zijn getest omdat ze die dag met hem daar waren.

En dan wilt hij Volgende week niet gaan.
Alle deuren staan trouwens open, 2 uiterste urinairs zijn open, rest lint gespannen. Mondmasker verplicht behalve aan eigen bureau.

Thuiswerk is trouwens niet verplicht, staat hier al enkele pagina's terug
Thuiswerk is nog altijd verplicht.

Waarom denk je dat er controle op is?

Maar post we zijn toch 2021?
Hebben jullie geen outlook?

Bij ons opt werk komt er amper post dus de secretaresse is de enigste persoon die altijd aanwezig is op het werk.

Niet min.

Maar als dit nodig is en ze kunnen tenminste werken.
"als de coronacijfers dan “goed genoeg” zijn"

Maw, "iemand een random datum zodat ze stoppen met zagen? Ok. Tegen dan zeggen we wel dat niet meer mag"

Thuiswerk is nog altijd verplicht.

Waarom denk je dat er controle op is?

Maar post we zijn toch 2021?
Hebben jullie geen outlook?

Bij ons opt werk komt er amper post dus de secretaresse is de enigste persoon die altijd aanwezig is op het werk.
Mensen aan de band. Moeten die ook thuiswerken? @JPV heeft dit al eens uitgelegd :)
Maar voor u nog eens:

Verplicht thuiswerken aangepast op 13 januari 2021
Je komt alleen naar kantoor voor activiteiten die je niet thuis kunt uitvoeren of waarvoor je aanwezigheid op kantoor voor de continuïteit van de dienstverlening noodzakelijk is
Lol, outlook, teams, skype. Allemaal aanwezig, Zelfs een centraal scanningspunt. Digitaal door sturen is mogelijk. Maar toch sturen mensen nog veel met de post op.

Het is niet omdat dat op jullie werk zo is dat het overal zo is hé.

"als de coronacijfers dan “goed genoeg” zijn"

Maw, "iemand een random datum zodat ze stoppen met zagen? Ok. Tegen dan zeggen we wel dat niet meer mag"

Ja ik snap dat ze perspectief willen geven maar versta niet waarom ze 't zo communiceren.

Als ze nu zeiden dat ze gewoon 9 februari daarover zouden beslissen, dan geef je ook wat perspectief en komt 't minder hard aan als 't niet kan dan wanneer je er een datum op prikt. Lijkt me?

Mensen aan de band. Moeten die ook thuiswerken? @JPV heeft dit al eens uitgelegd :)
Maar voor u nog eens:

Lol, outlook, teams, skype. Allemaal aanwezig, Zelfs een centraal scanningspunt. Digitaal door sturen is mogelijk. Maar toch sturen mensen nog veel met de post op.

Het is niet omdat dat op jullie werk zo is dat het overal zo is hé.
Net op het nieuws thuiswerken is nog nooit zo belangrijk geweest.

Zie je dat zelf niet dat jullie met teveel naar het werk gaan?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan