Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
https://www.hln.be/binnenland/hoofd...rheid-van-gevaccineerde-landgenoten~a2787d7d/

Ik denk dat we op termijn niet anders gaan kunnen dan oftewel de vaccins botweg verplichten of niet meer opschalen en niet gevaccineerden niet meer prioritair te behandelen. Want de ziekenhuizen gaan ook niet blijven lachen met de gevolgen te moeten dragen omdat een hoop onnozelaars zich niet willen laten vaccineren. Daarmee zeg ik niet dat die mensen geen zorg mogen ontvangen. Maar als er dan gekozen moet worden tussen een IC plaats voor een gevaccineerde of niet-gevaccineerde...
Het ergste van al is dat men dan nog verwacht dat andere landsdeel altijd maar weer solidair moeten blijven maar als er iets beslist moet worden dat zij dan geen enkel zeggenschap hebben en altijd maar weer aangemaand worden door diezelfde idioten van maar hun eigen te kijken.

Laatst bewerkt:
Zeg dat het in brussel niet meer mogelijk is om in de action gaan winkelen zonder coronapass en je gaat zien dat er veel meer hun gaan laten vaccineren :)
Doet er nog de Primark bij en Brussel gaat beter scoren dan Vlaanderen.

Enigste echte manier lijkt mij een Corona belasting of taks. Wie niet gevaccineerd is en covid pakt kan bijvoorbeeld een (hoge) extra bijdrage betalen voor z'n behandeling in het ziekenhuis.

Allemaal goed en wel dat vaccinscepticisme, ik durf wedden dat de overgrote meerderheid vlug omslaat van de moment dat er effectief financiële gevolgen aan vast hangen
Met die zaken beginnen ze dus stilaan te beginnen in de VS. Om Corona als een "preventable disease" te bestempelen. Dat is dan ook een land dat zonder scrupules voor puur grof winstbejag nog andere stoten uithaalt op gebied van medische zorg. Maar toch kan ik ergens wel vinden in deze route. We zijn echt vandaag toch al heel ver in het hele proces dat vele zaken al zeer duidelijk geworden zijn.

Heb je mogelijks een geschiedenis van de directe neven effecten: vraag een uitzondering aan. Je hebt altijd zo'n mensen die, gezien hun medische geschiedenis, expliciet afgeraden worden om het vaccin te nemen. Waarvoor alle begrip natuurlijk (ik heb weet van eentje), want zij zijn de echte dupe van vaccinatie weigeraars.

Als ik dan terug kijk op enkele jaren geleden als ex-roker zijnde. "Ho zeg, die rook deeltjes onze gezondheid wordt aangetast op café: blijf maar buiten, da's ongezond, ik wil geen kanker, etc...". Welja, nu heb je een virus wat effectief mensen op zeer korte termijn zeer ziek kan maken binnen en men vraagt dus een vaccinatiepas om het risico tot besmetting te verminderen. Dan denk ik: ghoh jah, ga maar samen met de rokers buiten staan als ge koppig wilt zijn en geen paske kunt voorleggen. Je zou denken moest COVID even hard stinken als een sigaret...

Volgens mij ben je echt naïef als je denkt dat die coronapass ook maar iets van indruk zal maken als het op Action en Primark aankomt. De die hards zijn op een half uur in alle winkels die ze willen buiten Brussel.
Lockdown 2020 all over again, toen gingen mensen zelfs naar een andere land om op café/resto te gaan. Lockdown was wel wat anders dan weigeren van vaccinatie maar principe is dezelfde. Zaken lokaal verbieden/sluiten heeft het falen ervan in het verleden al bewezen dus men zal met wat sterkers moeten komen om succes te boeken.

Waar wachten we nog op.

Op zich zou ik geen probleem hebben met verplichte vaccinatie, al volg ik wel VDB zijn punt van dat dit in praktijk moeilijk realiseerbaar is, zeker als ge op relatief korte termijn de vaccinatiegraad drastisch omhoog wilt hebben. Ge kunt op papier dan wel een verplichting invoeren, maar in praktijk kunt ge moeilijk iedereen gaan vastgrijpen en er een spuit invlammen. En ja, boetes allemaal goed en wel, maar als dat om een groot aantal gaat dan gaat de opvolging daarvan ook niet op 123 zijn afgehandeld, en bovendien is de kans reëel dat dat mensen zijn waar er thuis sowieso al een stapel onbetaalde boetes, facturen, ligt en blijft liggen.
Van mij mag het dus wel, maar het lijkt me daarom nog geen zekerheid dat de vaccinatiegraad in de probleemgebieden plots drastisch omhoog zal gaan.

Dan gaat het uitgebreider gebruik van de Covid Pass mss nog meer effect hebben, zoals ook in Frankrijk te zien was.

Moeilijk realiseerbaar mag geen argument zijn.
Ik ben zelf voor vrijheid mbt al dan niet vaccineren, maar vrijheid stopt als anderen daardoor in hun doen en laten beperkt worden.

Het is niet meer verkoopbaar dat de meerderheid zich moet blijven aanpassen aan de minderheid.

er zijn zoveel dingen die men verplicht. VDB zijn argument van “we kunnen ze toch niet in de gevangenis steken?”, overtuigt mij niet.
Het is aan de slimme koppen in de Wetstraat om iets uit te werken, maar de gevaccineerden blijvend laten opdraaien? Neen, genoeg.

Op zich zou ik geen probleem hebben met verplichte vaccinatie, al volg ik wel VDB zijn punt van dat dit in praktijk moeilijk realiseerbaar is, zeker als ge op relatief korte termijn de vaccinatiegraad drastisch omhoog wilt hebben. Ge kunt op papier dan wel een verplichting invoeren, maar in praktijk kunt ge moeilijk iedereen gaan vastgrijpen en er een spuit invlammen. En ja, boetes allemaal goed en wel, maar als dat om een groot aantal gaat dan gaat de opvolging daarvan ook niet op 123 zijn afgehandeld, en bovendien is de kans reëel dat dat mensen zijn waar er thuis sowieso al een stapel onbetaalde boetes, facturen, ligt en blijft liggen.
Van mij mag het dus wel, maar het lijkt me daarom nog geen zekerheid dat de vaccinatiegraad in de probleemgebieden plots drastisch omhoog zal gaan.

Dan gaat het uitgebreider gebruik van de Covid Pass mss nog meer effect hebben, zoals ook in Frankrijk te zien was.

Een verplichting in combinatie met een covid safe ticket dat enkel groen kleurt als je volledig gevaccineerd bent vanaf 18 jaar. Laat dat ingaan op 1 december zodat diegene die het nog niet hebben de tijd krijgen om zich in orde te maken.

Tijdens Corona presteerde men het om mensen te beboeten met 250 eur omdat ze met twee op een bankje zaten te eten.
En vaardigde men regeltjes uit als :”in het naar de zee reizen per trein moet je aan het venstertje zitten”.
En dat allemaal op basis van ministeriële besluiten.

Dan kan men nu ook de mensen gaan beboeten die zich niet willen laten vaccineren nadat men het verplicht maakt per wet.

btw, Weet er trouwens waarom vooral Ecolo in Brussel tegen de covid-pas was/is?

Het probleem met het covid safe ticket is dat je de verantwoordelijkheid legt bij een ander. Alsook de problemen die zullen volgen. Ik zie er ook de voordelen van in, maar het gaan de privé-instellingen zijn die de dupe worden. Want zij moeten controleren en hebben 0,0 mogelijkheden om op te treden als er iemand lastig over doet. Dat zie/zag je ook met de mondmaskerplicht, zowel in binnenland als internationaal.

Een verplichting in combinatie met een covid safe ticket dat enkel groen kleurt als je volledig gevaccineerd bent vanaf 18 jaar. Laat dat ingaan op 1 december zodat diegene die het nog niet hebben de tijd krijgen om zich in orde te maken.

Het wettelijke kader zal wellicht wel de nodige tijd vragen waardoor zo'n verplichting er niet van vandaag op morgen zal zijn, maar voor de burgers? Als burger hebt ge heus geen 2-3 maanden nodig "om u in orde te maken" als er een verplichte vaccinatie zou komen he. Degenen die bewust weigeren zullen dat toch tot het laatste moment proberen uit te stellen, dus als er een verplichting zou volgen dan best gewoon invoeren van zodra het wettelijk kader er kan zijn. De weigeraars verdienen heus niet de gunst om nog een marge qua tijd te krijgen.

Laatst bewerkt:
Het wettelijke kader zal wellicht wel de nodige tijd vragen waardoor zo'n verplichting er niet van vandaag op morgen zal zijn, maar voor de burgers? Als burger hebt ge heus geen 2-3 maanden nodig "om u in orde te maken" als er een verplichte vaccinatie zou komen he. Degenen die bewust weigeren zullen dat toch tot het laatste moment proberen uit te stellen, dus als er een verplichting zou volgen dan best gewoon invoeren van zodra het wettelijk kader er kan zijn. De weigeraars verdienen heus niet de gunst om nog een marge qua tijd te krijgen.

Het duurt bij pfizer minstens 5 weken om de volledige cyclus te doorlopen, dan is de laatste dag om het eerste spuitje te zetten ergens eind oktober (als we 1december aanhouden als startdag). Zo veel uitstellen zal er dan niet bij zijn.

Het duurt bij pfizer minstens 5 weken om de volledige cyclus te doorlopen, dan is de laatste dag om het eerste spuitje te zetten ergens eind oktober (als we 1december aanhouden als startdag). Zo veel uitstellen zal er dan niet bij zijn.

Dat is sinds een tijdje toch bijgesteld naar drie weken?

+2weken eer je beschermd bent en het Covid Safe Ticket groen kleurt.

Juist ja, dan klopt die 5 weken idd wel. En ik had met "de mensen niet te veel tijd meer geven" vooral in m'n hoofd dat ze niet te veel tijd mochten krijgen vooraleer ze om hun eerste prik gingen, en niet het moment waarop ze volledig beschermd worden.

Juist ja, dan klopt die 5 weken idd wel. En ik had met "de mensen niet te veel tijd meer geven" vooral in m'n hoofd dat ze niet te veel tijd mochten krijgen vooraleer ze om hun eerste prik gingen, en niet het moment waarop ze volledig beschermd worden.

Als het echt een verplichting is, moet je wel wat tijd krijgen om je eerste prik te gaan halen.
Verwachten dat iedereen alles onmiddelijk laat vallen is wat extreem. Tegen dat je thuis de brief met info krijgt over de verplichting zijn we al een maand verder, dan kan je nog 2 maanden op verlof zijn, dan moet je nog je afspraak inplannen op een moment dat je past, etc. etc.

Op het moment doen mensen die niet gevaccineerd worden niets mis. Het is (nog) niet verplicht, dus ze dan opjagen als criminelen is niet redelijk.

Als het echt een verplichting is, moet je wel wat tijd krijgen om je eerste prik te gaan halen.
Verwachten dat iedereen alles onmiddelijk laat vallen is wat extreem. Tegen dat je thuis de brief met info krijgt over de verplichting zijn we al een maand verder, dan kan je nog 2 maanden op verlof zijn, dan moet je nog je afspraak inplannen op een moment dat je past, etc. etc.

Op het moment doen mensen die niet gevaccineerd worden niets mis. Het is (nog) niet verplicht, dus ze dan opjagen als criminelen is niet redelijk.
Ze doen niets mis.

Maar als je weet dat de verplichting er gaat aankomen, dan is er niets mis met een korte termijn om u in regel te stellen.
Dat is redelijk.

Het lijkt mij dan wel dat men dit tijdig moet communiceren. En niet al stoemelings, stellen allez ja binnen 2 weken is de wet er. Niet in orde is een boete. Zodra men de beslissing neemt om het te verplichten en in de tijd dat men de wet schrijft, hebben weigeraars dan voldoende tijd om zich in regel te stellen.

En degene die het dan op de lange baan schuift, die moet dan maar op de blaren zitten van zijn keuze. Dat is redelijk.

Het blijft te zot dat ze dat vaccin vrijwillig gemaakt hebben. We blijven maar aanmodderen omwille van een klein groepje debielen die zich informeert via hun facebook feed.

Ze doen niets mis.

Maar als je weet dat de verplichting er gaat aankomen, dan is er niets mis met een korte termijn om u in regel te stellen.
Dat is redelijk.

Het lijkt mij dan wel dat men dit tijdig moet communiceren. En niet al stoemelings, stellen allez ja binnen 2 weken is de wet er. Niet in orde is een boete. Zodra men de beslissing neemt om het te verplichten en in de tijd dat men de wet schrijft, hebben weigeraars dan voldoende tijd om zich in regel te stellen.

En degene die het dan op de lange baan schuift, die moet dan maar op de blaren zitten van zijn keuze. Dat is redelijk.

Je moet mensen toch officieel informeren van de vraag om zich te vaccineren en dan genoeg tijd geven om het weldegelijk te doen (rekening houdend met dat mensen het druk kunnen hebben en niet alles onmiddellijk kunnen/willen laten vallen) ?

Het moeten deduceren van een toekomstige verplichting uit wat nieuwsberichten is toch geen manier van werken ? Zeker voor buitenlanders die nooit naar Belgische media kijken/lezen. Jij zou 2 weken na de wet boetes beginnen uitsturen ? Dat gaat je veel goodwill geven bij die groepen ...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan