Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Blijkbaar testen heel veel bejaarden vanuit de rusthuizen ineens positief na de vaccinatie.
Zo worden er plots "uitbraken" gemeldt in woonzorgcentra die nooit 1 positief geval hebben geregistreerd.
Blijkbaar al in limburg, antwerpen, vlaams-brabant ...

Indien algemene trend bevestigd wordt dan stelt dat de betrouwbaarheid van die tests toch maar weer in vraag.

Blijkbaar testen heel veel bejaarden vanuit de rusthuizen ineens positief na de vaccinatie.
Zo worden er plots "uitbraken" gemeldt in woonzorgcentra die nooit 1 positief geval hebben geregistreerd.
Blijkbaar al in limburg, antwerpen, vlaams-brabant ...

Indien algemene trend bevestigd wordt dan stelt dat de betrouwbaarheid van die tests toch maar weer in vraag.
Neen. Er is een uitbraak in een WZC waar al gevaccineerd is, en daar werd de uitbraak een dag na de vaccinatie vastgesteld bij zestien personen. Dat heeft dus niks met die vaccinatie te maken. Hoeveel keer gaat ge hier nog van die posts maken?

Nogmaals: dat van die stilte blijft hetzelfde: als die maat zijn pint op is, blijft die ook niet slapen (denk ik). De stilte duurt nu wat langer misschien, maar an sich is dat weinig verschil met anders.
Maar goed, ge geeft nu toch al toe dat 0.0 mogen verplaatsen eigenlijk overdreven is. Misschien moet je toch proberen om gelukkig te zijn met dingen die je wel kan.
Het is misschien niet de beste vergelijking, maar morgen kan je misschien in een rolstoel belanden en dan kan je zelfs zonder Corona ook niet veel meer. Het is dan de kunst om toch te concentreren op de zaken die nog wel kunnen. (en dit komt van een piekeraar/zwartdenker tot en met).
Ik geef niks toe, ik heb gezegd dat ja na 00.00 niet mag verplaatsen. Ik heb nergens gezegd dat je 0,0 mag verplaatsen. Woorden niet verdraaien aub.

En sorry, maar omdat het nog veel slechter zou kunnen zijn moeten we blij zijn met hoe slecht het nu loopt? Dat zijn van die dooddoeners als "onze grootouders hadden het veel lastiger in den oorlog", er waren ongetwijfeld ook pipo's die in dat tijdperk zeiden: "ja maar onze voorouders hadden het veel lastiger in de middeleeuwen" en in die tijd zal er ook wel genoeg volk zijn die vond dat ook dan niet geklaagd moesten worden want in de tijd van de Romeinen was het veel erger.

Je kunt mensen toch niet verwijten dat ze in een bepaalde setting opgegroeid zijn en leven en als dat dan voor 80-90% inéén stuikt dat die mensen gaan klagen?

ik vraag toch achter een ander inzicht? Want die vergelijkingen is wat ik dikwijls voor mezelf maak. Hoe heeft bijv. Anne Frank het overleefd (allez, ze heeft het niet overleefd, maar ge begrijpt het wel). Hoe overleven mensen het waar ze zes maanden gescheiden zijn van hun familie en 6 op 7 moeten werken? Hoe vind een alleenstaande die gebonden is aan een rolstoel geluk? Als ge het vergelijkt met hen kunnen we nog veel... maar zoals ik ook schreef: ik ben een aso die blij is dat hij nu kan gamen, dus voor mij is die behoefte aan sociaal contact moeilijker te begrijpen, daarmee dat ik er ook specifiek achter vraag.

En het was vooral op MiniJeffrey zijn reactie van dat `alle` plezier weg is en we ons 0.0 mogen verplaatsen. Dat is gewoon te pessimistisch benaderd: ze hebben vorige week nog moeten oproepen om te stoppen om naar de Hoge Venen te komen, want iedereen was zich aan het verplaatsen...
En jij bent wie jij bent en MiniJeffrey is wie hij is. En fantastisch voor u dat je deze periode goed doorkomt.
Dat zal niet voor iedereen het geval zijn.

Het is non advies om te zeggen: stop ermee en focus u gewoon op andere zaken. (zoals Puni zonet post)
Dat weten mensen die daarin vast zitten ook wel, maar dat gaat niet altijd simpel.

Weer zo vergelijkingen met extreme voorbeelden.
Hoe heeft de Europese bevolking de middeleeuwen overleefd zonder ziekenhuizen? Als ge het daarmee vergelijkt dan zijn we nu een utopische samenleving zelfs als stort zorgsysteem in.
Zo kunde tot in oneindige vergelijkingen beginnen maken die eigenlijk niet te vergelijken zijn.
Denk ja dat Anna Frank of personen in concentratie kampen zeiden : Gelukkig heb ik dit nog.

Het gaat niet over overleven. Dat is wat die personen deden, dat is een andere instelling dan weinig risico te hebben om te sterven en bijna alles te moeten opgeven.

Als er een ding is dat deze crisis duidelijk maakt is dat mentaal welzijn absoluut nog geen prioriteit is.

Neen. Er is een uitbraak in een WZC waar al gevaccineerd is, en daar werd de uitbraak een dag na de vaccinatie vastgesteld bij zestien personen. Dat heeft dus niks met die vaccinatie te maken. Hoeveel keer gaat ge hier nog van die posts maken?
Waarom die aanval ? Het gaat niet over dat ene WZC, het gaat over meerdere. Sommige mensen kunnen nogal ignorant en aanvallend zijn als er iets gezegd wordt wat niet in hun straatje past hoor. Als je iets zegt wat afwijkt wat je wordt voorgeschoteld in de media word je meteen bestempeld als iemand met een aluminium hoedje. Open je ogen en oren man.

Waarom die aanval ? Het gaat niet over dat ene WZC, het gaat over meerdere.

Wat wil je zeggen?
Dat de testen verkeerd zijn en er geen virus is?
Dat het vaccin ervoor zorgt dat er positief wordt getest?
Dat mensen ziek worden van vaccin en dan ook positief testen op corona door vaccin?

Ik snap dat zonder fun en plezier ook niet. Alsof we allemaal gevangen zitten in huis en elke vorm van entertainment is verdwenen.
Ok, het aanbod is veel beperkter, maar kom zeg, het is een soft lockdown. Je mag nog steeds naar de zee, naar de ardennen, naar de Kempen, ... gaan wandelen, fietsen, etc. Alleen gaat ge uwe picknick moeten meenemen ipv op restaurant te gaan.
Vrienden van mij spelen boardgames via zoom. Mijn vrouw heeft onlangs zelfs een knutselnamiddag via zoom gedaan. Het is niet hetzelfde als fysiek aanwezig zijn, maar nog even goed fun.

Sommigen doen alsof ze enkel mogen slapen en werken of Anne Frank style zijn afgesneden van de buitenwereld. Zeker voor jonge, gezonde mensen valt er nog redelijk wat te doen. Moest ge een alleenstaande 80 jarige of invalide zijn, dan kan ik begrijpen dat het leven ineens heel saai is geworden, maar voor anderen is het toch enkel een aanpassing, maar toch nog geen isolatie? Of zie ik dat verkeerd (als aso die geen behoefte heeft aan buitenkomen en blij is dat hij kan gamen en niet aan sociale verplichtingen moet voldoen)
Volgens mij zijde gij niet single.

Ik ben het kots maar dan ook kotsbeu.

Ik wil terug vrienden zien in real life en niet om 22u moeten thuis zijn

Waarom die aanval ? Het gaat niet over dat ene WZC, het gaat over meerdere.
Ja, en ik zeg u letterlijk dat er maar één WZC is waar er een uitbraak is vastgesteld NADAT er gevaccineerd werd. Achteraf gezien zijn het er blijkbaar twee, maar het punt blijft hetzelfde. Gij wilt om de een of andere reden de lijn trekken, of insinueert die althans, dat die vaccinaties daar voor iets tussen zitten. Dat is quatsch.

Wat wil je zeggen?
Dat de testen verkeerd zijn en er geen virus is?
Dat het vaccin ervoor zorgt dat er positief wordt getest?
Dat mensen ziek worden van vaccin en dan ook positief testen op corona door vaccin?
Ik stel me dan gewoon de betrouwbaarheid van die tests in vraag, en daarbij ook de cijfers van besmettingen die worden geregistreerd. Mag dat niet ?

Ja, en ik zeg u letterlijk dat er maar één WZC is waar er een uitbraak is vastgesteld NADAT er gevaccineerd werd. Achteraf gezien zijn het er blijkbaar twee, maar het punt blijft hetzelfde. Gij wilt om de een of andere reden de lijn trekken, of insinueert die althans, dat die vaccinaties daar voor iets tussen zitten. Dat is quatsch.
Gij moogt letterlijk zeggen wat ge wilt, net zoals ik da mag. Ik heb mijn info trouwens vanuit het covid-trackingscenter. Ma bon, ik mag daar waarschijnlijk ook niks over zeggen, dus geloof maar wat je zelf wil. doei

En jij bent wie jij bent en MiniJeffrey is wie hij is. En fantastisch voor u dat je deze periode goed doorkomt.

Het is non advies om te zeggen: stop ermee en focus u gewoon op andere zaken. (zoals Puni zonet post)
Dat weten mensen die daarin vast zitten ook wel, maar dat gaat niet altijd simpel.

Hoe heeft de Europese bevolking de middeleeuwen overleefd zonder ziekenhuizen? Als ge het daarmee vergelijkt dan zijn we nu een utopische samenleving zelfs als stort zorgsysteem in.
Zo kunde tot in oneindige vergelijkingen beginnen maken die eigenlijk niet te vergelijken zijn.
Denk ja dat Anna Frank of personen in concentratie kampen zeiden : Gelukkig heb ik dit nog.

Het gaat niet over overleven. Dat is wat die personen deden, dat is een andere instelling dan weinig risico te hebben om te sterven en bijna alles te moeten opgeven.

Als er een ding is dat deze crisis duidelijk maakt is dat mentaal welzijn absoluut nog geen prioriteit is.
Ik ben het met heel veel in je post eens, hè. Maar stop dan ook tegelijk wel met mensen die nog wel achter de regels staan, en het belang daarvan blijven benadrukken, weg te schuiven als dat "ze de periode goed doorkomen" of "het niet zo erg vinden". Want dat is evenzeer bullshit.

Nee, ik ben geen single. Ja, ik ben het ook kotsbeu. Nee, dit is geen fijne periode. Nee, ik vind niet dat dat betekent dat ze de regels moeten lossen.

Nochtans is dat de beste mindset die ge kunt hebben. Je bent wie je bent is allemaal goed en wel, maar als ge u zelfs niet probeert te focussen op positieve zaken, gaat ge u inderdaad niet beter voelen. Als ge vanalles zit te extrapoleren en overdrijven in uw hoofd, zal dat ook niet gaan. Hij zegt bijvoorbeeld dat hij al tien maanden binnen zit en alleen zijn ouders ziet. Dan vraag ik mij af, waarom? Er zijn de voorbije tien maanden minstens vijf maanden geweest waar ge gewoon een pak meer volk mocht/kon zien, waar bepaalde zaken relatief normaal waren, waar ge terug kon sporten (ook indoor), waar ge terrasjes kon doen, dagtrips doen, etc... Dan vraag ik mij oprecht af waarom hij al tien maanden aan een stuk binnen zit?

Ik stel me dan gewoon de betrouwbaarheid van die tests in vraag, en daarbij ook de cijfers van besmettingen die worden geregistreerd. Mag dat niet ?
Waarom zouden die tests onbetrouwbaar zijn? Ge zijt niet beschermd vanaf het moment dat ge ingeënt zijt, zo werken vaccins niet.

Dat mag zeker, maar dat is hetzelfde als beginnen twijfelen over je telekinetische krachten als je in je handen klapt en ergens gaat er een licht uit. Het is niet omdat twee dingen gebeuren, dat het ene het andere veroorzaakt, of dat het ene iets zegt over het andere.

Waarom zouden die tests onbetrouwbaar zijn? Ge zijt niet beschermd vanaf het moment dat ge ingeënt zijt, zo werken vaccins niet.
Ik heb het niet over bescherming, ik heb het over false positives na vaccinatie. Ook al zijn het mrna vaccins en bevatten ze niks van het virus zelf.

Natuurlijk mag dat maar ik begrijp niet wat het vaccin ermee te maken heeft

Een pcr test is op basis van genetisch materiaal van het virus. Huidige vaccins werken niet met genetisch materiaal van COVID.
Dus wat je dan zegt is dat heel de pcr test foutief is aangezien je nu grote groepen die false positive zou zijn na een vaccin

Ik geef niks toe, ik heb gezegd dat ja na 00.00 niet mag verplaatsen. Ik heb nergens gezegd dat je 0,0 mag verplaatsen. Woorden niet verdraaien aub.

En sorry, maar omdat het nog veel slechter zou kunnen zijn moeten we blij zijn met hoe slecht het nu loopt? Dat zijn van die dooddoeners als "onze grootouders hadden het veel lastiger in den oorlog", er waren ongetwijfeld ook pipo's die in dat tijdperk zeiden: "ja maar onze voorouders hadden het veel lastiger in de middeleeuwen" en in die tijd zal er ook wel genoeg volk zijn die vond dat ook dan niet geklaagd moesten worden want in de tijd van de Romeinen was het veel erger.

Je kunt mensen toch niet verwijten dat ze in een bepaalde setting opgegroeid zijn en leven en als dat dan voor 80-90% inéén stuikt dat die mensen gaan klagen?
sorry, dan had ik het verkeerd geinterpreteerd.
En ik verwijt niemand iets. Nogmaals, ik probeer het juist te begrijpen. Maar ik mag toch nog wel mijn `redenering` weergeven in een discussie?

Neen, ik weet dat het niet gemakkelijk is om anders te gaan denken. Het is geen knopje dat je kan omdraaien. Maar ik mag toch ook wel reageren als iemand reageert met een extreme stelling door het in een ander licht te proberen plaatsen?
En ja, ik denk dat Anne Frank en personen in concentratiekampen zich concentreerden op de dingen die ze nog wel hadden of waar ze naar uitkeken, anders hou je dat niet vol.

En ja, ik vind dat de regering veel meer werk moet maken van mentaal welzijn. Dat was al in de non-covid periode en dat geldt nu nog meer.

Natuurlijk mag dat maar ik begrijp niet wat het vaccin ermee te maken heeft

Een pcr test is op basis van genetisch materiaal van het virus. Huidige vaccins werken niet met genetisch materiaal van COVID.
Dus wat je dan zegt is dat heel de pcr test foutief is aangezien je nu grote groepen die false positive zou zijn na een vaccin
idd, daar stuur ik op aan ja.

En hebt ge daar ook maar enig bewijs van?
Bewijs niet, maar zoals ik al eerder zei. Er komen verschillende berichten binnen in het covid-tracking center over verschillende rusthuizen in het land, dus niet enkel over de twee die nu in de media staan. Dus ik leg gewoon een verband. 1 keer kan, 2 keer is toeval, nog meerdere keren, ...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan