Corona: Maatregelen en Updates (persconferentie 26/11)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Waar zijn de cijfers dat besmette kleuters/scholieren zorgen voor meer IC opnames? Een besmetting op school resulteert eerder in veel praktische praktische problemen maar zelden tot zwaar zieken laat staan IC opnames.
Niet als zij het doorgeven aan grootouders, hè. Die kinderen zullen hoogstwaarschijnlijk niet op IC belanden, maar jammer genoeg gaat het niet alleen om de 1ste besmetting, maar ook die die daaruit vloeien. En volgens de cijfers (ik heb die niet, ik vertrouw daarop op anderen), is dat wel degelijk het geval bij schoolbesmettingen.

De ketting van besmettingen moet ergens doorbroken worden. Dat is de essentie.

Komaan man, dat gaat er niet voor zorgen dat je mensen uit de IC gaat houden. Je hebt duidelijk geen kleuter in huis. Dat zijn kleine onbekwame semi-onhygiënische hyperkineten he.

Een mondmasker kan supernuttig zijn bij correct en hygiënisch gebruik. Maar als je ziet dat 75% van de volwassen bevolking nog niet de mentale capaciteiten bezit om zo een masker correct te gebruiken... Laat de (kleine) kindjes gewoon met rust. 't is al absurd genoeg.
Je kind loopt dan toch ook niet constant zonder begeleiding rond, mag ik hopen? In de supermarkt, bijvoorbeeld. Of op school. Ja, dat gaat niet 100% zijn, verre van. Maar zoals altijd moet een regel niet 100% dekking geven voor hij ingevoerd kan worden, hè.

Lol ik ga mijn dochter van 6 heus geen mondmasker laten dragen. De boom in met die zever aub.
Dat snap ik volledig. Ik vrees alleen dat er heel veel mensen ook tegen vaccinatie van kinderen gaat zijn, en dan blijven we in de huidige situatie zitten.

Ik zie persoonlijk geen andere optie meer dan verplichte vaccinatie (ook voor kinderen) en blijven zoeken naar een vaccin dat beter werkt...

Dat snap ik volledig. Ik vrees alleen dat er heel veel mensen ook tegen vaccinatie van kinderen gaat zijn, en dan blijven we in de huidige situatie zitten.

Ik zie persoonlijk geen andere optie meer dan verplichte vaccinatie (ook voor kinderen) en blijven zoeken naar een vaccin dat beter werkt...
't zal ook wel weer een discussie zijn die hier waarschijnlijk al 100 keer gevoerd is, maar zorgt vaccinatie effectief voor minder besmettingen?

En voordat mensen hier weer flippen, ik vraag het oprecht omdat ik het niet weet.

Een vaccinatie is ook geen marteling.
Dat zegt toch ook niemand? Ik vroeg waarom Musk pertinent een mondmasker voor een 6-jarige weigerde. Als blijkt dat vaccineren ook helpt, doe dat dan ook maar. Als blijkt dat mondmasker dan nog altijd z'n nut heeft om deze piek af te vlakken, doe dan ook maar. Dat doet geen pijn, hè, zo'n mondmasker.

Want? Waarom is dat onmogelijk, als we daarmee mensen uit IC kunnen houden, overwerkte dokters kunnen helpen en ervoor kunnen zorgen dat uitgestelde zorg weer gewoon kan doorgaan voor anderen? Het is geen marteling, hè.
Er zijn daar al verschillende studies over geweest, soms met wijzigende uitkomsten.

Het helpt een beetje de verspreiding, de vraag is wanneer ze het mondmasker moeten opzetten. Het virus is aerosol en als je een ganse dag in een slecht verlucht klaslokaal zit gaat dat stofvodje weinig tegenhouden. Werkt wel goed als je een direct contact hebt en dan moet niezen bijvoorbeeld. Verschillende studies gezien waarbij het aanleiding gaf tot taalontwikkelingsproblemen bij kleinere kinderen. Ook psychologische nadelen. En herinner u de opmerkingen van Van Ranst in het begin dat het meer kwaad dan goed doet als je dan de hele tijd aan je gezicht zit te prutsen, iets wat kinderen nog meer doen.
Uiteraard moet dat afgewogen worden tegen het minder in quarantaine moeten zitten als het virus een beetje afgeremd zou worden hierdoor (als). Want kinderen thuis is natuurlijk nog slechter.

Maar ja, ik wil voor zo'n voorstellen gedaan worden ook een duidelijke impactberekening en gezien die voorgestelde leeftijd van de GEMS de hele tijd opschuift ben ik er zeker van dat ze dat niet hebben en zomaar wat losse flodders schieten.

't zal ook wel weer een discussie zijn die hier waarschijnlijk al 100 keer gevoerd is, maar zorgt vaccinatie effectief voor minder besmettingen?

En voordat mensen hier weer flippen, ik vraag het oprecht omdat ik het niet weet.
Het zorgt sowieso voor minder symptomen (en dus minder hoesten) en dat zorgt sowieso voor minder besmettingen. Of het vaccin zelf de kans op besmetting verlaagt, ben ik niet heel zeker van.

Niet als zij het doorgeven aan grootouders, hè. Die kinderen zullen hoogstwaarschijnlijk niet op IC belanden, maar jammer genoeg gaat het niet alleen om de 1ste besmetting, maar ook die die daaruit vloeien. En volgens de cijfers (ik heb die niet, ik vertrouw daarop op anderen), is dat wel degelijk het geval bij schoolbesmettingen.

Je kind loopt dan toch ook niet constant zonder begeleiding rond, mag ik hopen? In de supermarkt, bijvoorbeeld. Of op school. Ja, dat gaat niet 100% zijn, verre van. Maar zoals altijd moet een regel niet 100% dekking geven voor hij ingevoerd kan worden, hè.
Sorry maar ik kan het daar niet mee eens zijn. Ik ga mijn dochtertje van 6 nooit verplichten dat te dragen. Als ze ouder zijn zijn is dat een ander verhaal.

Komaan man, dat gaat er niet voor zorgen dat je mensen uit de IC gaat houden. Je hebt duidelijk geen kleuter in huis. Dat zijn kleine onbekwame semi-onhygiënische hyperkineten he.

Een mondmasker kan supernuttig zijn bij correct en hygiënisch gebruik. Maar als je ziet dat 75% van de volwassen bevolking nog niet de mentale capaciteiten bezit om zo een masker correct te gebruiken... Laat de (kleine) kindjes gewoon met rust. 't is al absurd genoeg.
We hebben bij ons geen enkel probleem om ons dochtertje van 5 haar mondmasker te laten dragen. Als we ze 's avonds vergeten te zeggen om dat thuis af te zetten valt ze er zelfs mee in slaap.

Voor haar is een mondmasker zoals een kledingstuk. Ze heeft er dan ook in alle kleurtjes met puppies en unicorns.

Het zorgt sowieso voor minder symptomen (en dus minder hoesten) en dat zorgt sowieso voor minder besmettingen. Of het vaccin zelf de kans op besmetting verlaagt, ben ik niet heel zeker van.
Vind dat precies niet voldoende als argument. Ik zou mijn kinderen wellicht wel laten vaccineren, maar dan moet dat zijn effect ook hebben.

En waar denk je dat die kinderen naartoe gaan als de scholen sluiten? ALS de ouders al kunnen telewerken beseffen ze na enkele dagen dat het onhoudbaar is om te werken met (kleine) kinderen in huis, ook de werkgever moet het dulden dat de productiviteit daalt. Dan is de enige optie om ze naar de grootouders te brengen, waar ze anders misschien zouden weggebleven zijn als de scholen nog open waren.

Ben zondag positief getest.. Ga in aparte kamer en loop met mondmasker rond. Madam tegen de woensdag ook positief en de kleine negatief...

Dat zegt toch ook niemand? Ik vroeg waarom Musk pertinent een mondmasker voor een 6-jarige weigerde. Als blijkt dat vaccineren ook helpt, doe dat dan ook maar. Als blijkt dat mondmasker dan nog altijd z'n nut heeft om deze piek af te vlakken, doe dan ook maar. Dat doet geen pijn, hè, zo'n mondmasker.
Omdat het verdomme kinderen zijn. Dat ge ge hier weer enkel wil vanuit virologisch standpunt wil bekijken zegt genoeg.

We hebben bij ons geen enkel probleem om ons dochtertje van 5 haar mondmasker te laten dragen. Als we ze 's avonds vergeten te zeggen om dat thuis af te zetten valt ze er zelfs mee in slaap.

Voor haar is een mondmasker zoals een kledingstuk. Ze heeft er dan ook in alle kleurtjes met puppies en unicorns.
Ongetwijfeld zou je kinderen wel zover kunnen krijgen ja. Of het ook maar enig effect heeft bij kleuters onder mekaar.. ik ben altijd meegaand geweest met alle regels die er zijn geweest, maar hier trek ik precies wel de lijn.

Ik wil niet pleiten voor mondmaskers bij hele kleine kinderen hoor, maar om eerlijk te zijn denk ik dat jonge kinderen zo'n masker beter en en met veel minder gemor zouden dragen dan heel wat volwassenen.

"je moet een mondmasker dragen om het virus (beestjes) tegen te houden"

Kind: "ok!"

Vele volwassenen: "omg, mijn vrijheid! Ik krijg daar geen adem van, ik ga flauwvallen! Schandalig dat ze zo over mijn lichaam beslissen! Zijn er cijfers van dat dit helpt, Waarom moet ik dat dragen als anderen het niet te goei aandoen? Maar wel met duizenden naar Niels Destadsbader???"

Ja, vaccinatie zorgt voor minder besmettingen. Ten eerste omdat je het moet hebben voordat je het kunt doorgeven, en je met vaccinatie 2/3 minder kans hebt om het te krijgen. En ten tweede verminderen ze je besmettelijkheid ook. Afhankelijk van de variant, want bij de deltavariant lijkt daar minder resultaat te behalen.

En waar denk je dat die kinderen naartoe gaan als de scholen sluiten? ALS de ouders al kunnen telewerken beseffen ze na enkele dagen dat het onhoudbaar is om te werken met (kleine) kinderen in huis, ook de werkgever moet het dulden dat de productiviteit daalt. Dan is de enige optie om ze naar de grootouders te brengen, waar ze anders misschien zouden weggebleven zijn als de scholen nog open waren.
Maar scholen sluiten? Musk zegt dat hij z'n kind nooit zo'n mondmasker zal laten opzetten. Ik vraag waarom niet. Dat heeft niks te maken met scholen sluiten. In tegendeel, je kunt zo'n mondmasker makkelijk opzetten zonder dat de scholen sluiten. En dan moet er niemand naar de grootouders worden gebracht. Voilà: besmettingsketen doorbroken. Dus ik weet nog altijd niet waarom je zo'n mondmasker sowieso niet zou laten dragen door kinderen. Met wat jij schrijft, is het zelfs een win-win (besmettingen beperkt door het mondmasker, en scholen niet dicht dus niet naar grootouders).

Die ketting van besmettingen kan je doorbreken door opnieuw een algehele lockdown af te kondigen: 100% thuiswerk, sluiting van de scholen, geen bubbels meer buiten je eigen gezin, sluiting niet-essentiële winkels, verbod op niet-essentiële verplaatsingen, ...

Besmettingen moet je in zekere zin aanvaarden (alleen zo kan je aan het virus "wennen", want coronavrij gaan we toch nooit worden - we kunnen dit in het beste geval beheersen) op voorwaarde dat de zorg niet overbelast wordt en dat is nu wel het geval. Dus ik begrijp wel dat er momenteel, nu de zorg onder uitzonderlijke druk staat, zware maatregelen moeten worden genomen. De vraag is hoever je daarin kan gaan, want je zou een mondmasker al kunnen verplichten vanaf de kleuterklas.

Ik wil niet pleiten voor mondmaskers bij hele kleine kinderen hoor, maar om eerlijk te zijn denk ik dat jonge kinderen zo'n masker beter en en met veel minder gemor zouden dragen dan heel wat volwassenen.

"je moet een mondmasker dragen om het virus (beestjes) tegen te houden"

Kind: "ok!"

Vele volwassenen: "omg, mijn vrijheid! Ik krijg daar geen adem van, ik ga flauwvallen! Schandalig dat ze zo over mijn lichaam beslissen! Zijn er cijfers van dat dit helpt, Waarom moet ik dat dragen als anderen het niet te goei aandoen? Maar wel met duizenden naar Niels Destadsbader???"
Mja, dat kan allemaal goed zijn, maar dat botst precies principieel met mijn visie van hoe kinderen moeten kunnen opgroeien. Zoals @nestorius al aanhaalde. 't zijn verdomme kinderen.

En omdat het geen pijn doet moet het maar kunnen. Dan ga ik ze vanaf morgen ook ne leiband aandoen, stuk gemakkelijker voor mij als we ergens zijn en het doet toch geen pijn. :unsure:

Die ketting van besmettingen kan je doorbreken door opnieuw een algehele lockdown af te kondigen: 100% thuiswerk, sluiting van de scholen, geen bubbels meer buiten je eigen gezin, sluiting niet-essentiële winkels, verbod op niet-essentiële verplaatsingen, ...

Besmettingen moet je in zekere zin aanvaarden (alleen zo kan je aan het virus "wennen", want coronavrij gaan we toch nooit worden - we kunnen dit in het beste geval beheersen) op voorwaarde dat de zorg niet overbelast wordt en dat is nu wel het geval. Dus ik begrijp wel dat er momenteel, nu de zorg onder uitzonderlijke druk staat, zware maatregelen moeten worden genomen. De vraag is hoever je daarin kan gaan, want je zou een mondmasker al kunnen verplichten vanaf de kleuterklas.
Een lockdown is gewoon het probleem opschuiven. We hebben het vorig jaar gezien, dan zit je in lockdown weer voor een paar maand. Ik heb daar echt geen zin meer in.

Omdat het verdomme kinderen zijn. Dat ge ge hier weer enkel wil vanuit virologisch standpunt wil bekijken zegt genoeg.
Maar wat is de reden? "omdat het kinderen zijn" is toch geen reden? En hoezo zou ik het enkel vanuit virologisch standpunt bekijken, ik ben geen viroloog, hè.

Mja, dat kan allemaal goed zijn, maar dat botst precies principieel met mijn visie van hoe kinderen moeten kunnen opgroeien. Zoals @nestorius al aanhaalde. 't zijn verdomme kinderen.
Maar wat kunnen ze dan niet dat essentieel is in het opgroeien door twee of drie weken een mondmasker te dragen? Ik snap dat echt niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan