Niet als zij het doorgeven aan grootouders, hè. Die kinderen zullen hoogstwaarschijnlijk niet op IC belanden, maar jammer genoeg gaat het niet alleen om de 1ste besmetting, maar ook die die daaruit vloeien. En volgens de cijfers (ik heb die niet, ik vertrouw daarop op anderen), is dat wel degelijk het geval bij schoolbesmettingen.Waar zijn de cijfers dat besmette kleuters/scholieren zorgen voor meer IC opnames? Een besmetting op school resulteert eerder in veel praktische praktische problemen maar zelden tot zwaar zieken laat staan IC opnames.
De ketting van besmettingen moet ergens doorbroken worden. Dat is de essentie.
Je kind loopt dan toch ook niet constant zonder begeleiding rond, mag ik hopen? In de supermarkt, bijvoorbeeld. Of op school. Ja, dat gaat niet 100% zijn, verre van. Maar zoals altijd moet een regel niet 100% dekking geven voor hij ingevoerd kan worden, hè.Komaan man, dat gaat er niet voor zorgen dat je mensen uit de IC gaat houden. Je hebt duidelijk geen kleuter in huis. Dat zijn kleine onbekwame semi-onhygiënische hyperkineten he.
Een mondmasker kan supernuttig zijn bij correct en hygiënisch gebruik. Maar als je ziet dat 75% van de volwassen bevolking nog niet de mentale capaciteiten bezit om zo een masker correct te gebruiken... Laat de (kleine) kindjes gewoon met rust. 't is al absurd genoeg.