Corona: Maatregelen en Updates (persconferentie 26/11)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als daar iets van doorgevoerd wordt door de politiek, is het de grootste bende mongolen die het land België ooit heeft geleid. En dat zelfs met de regering Wilmes in het rijtje van regeringen.
positiviteitsratio bij kinderen 0-9 jaar is 25% (!!!!) Wat is in godsnaam dan nog de oplossing om de besmettingen daar te gaan remmen? Je mag in het hele land nog zoveel op de rem gaan staan als je wilt, dat is gewoon niet onder controle momenteel.

En ja, ik snap perfect wat voor praktische problemen het met zich meebrengt om die thuisopvang etc te gaan voorzien. Maar wat is het alternatief? Je mag nog voetbalmatchen en evenementen gaan stopzetten (wat ze nu ook gaan doen), maar dat je ook daar moet ingrijpen is toch te begrijpen?

Als ze nu echt weer gaan beginnen met bubbels en weet ik veel wat, gewoon omdat ze drie weken geleden niet de moed hadden om iets of wat fatsoenlijk in te grijpen (die eerste reeks nieuwe maatregelen waren er eigenlijk geen, laten we daar eerlijk in zijn), dan ga ik me toch ook wel eens kwaad maken. Niet dat ik dat dan op een of andere manier ga uiten, maar hoe ongelofelijk frustrerend is dit zeg.

Ondertussen ook uiteraard zeer belangrijk om zelf voldoende in de media te komen om geen gezichtsverlies te lijden, of het nu Jambon of Vandenbroucke is. Die laatste met een verschrikkelijke irritante verschijning in het 19u journaal op één waarbij hij probeert om zichzelf even in een goed daglicht te stellen.
Je moet me niet geloven, maar ik ken een aantal mensen die in de politiek werken (waaronder bij Vooruit) en die zeggen allemaal dat Vandenbroucke een van de enigen is die steevast aan de 'hardere kant' is, ook al vallen die maatregelen die worden voorgesteld soms niet in goede aarde bij 'het publiek' en zijn collega's. Moesten ze daar allemaal meer zijn zoals Vandenbroucke dan moesten we morgen denkelijk niet weer naar een persconferentie luisteren, want dat is (voor zover ik hoor) echt niet de man van de slappe maatregelen.

Dus kleuteronderwijs en middelbaar niet? Ik herinner mij van bij de Paaspauze dat men toen onderdruk ook maar alle scholen gesloten heeft.
In het middelbaar is het door vaccinatie blijkbaar nog betrekkelijk onder controle (relatief éh, die volgen ook de maatschappij). Kleuteronderwijs weet ik niet. In de school hier rechtover zit in elk geval al het 2e en 3e kleuterklas, alsook het 2e lager en het 4e lager thuis momenteel.

Dus kleuteronderwijs en middelbaar niet? Ik herinner mij van bij de Paaspauze dat men toen onder druk ook maar alle scholen gesloten heeft.
Jawel kleuteronderwijs ook.
Middelbaar niet maar daar zou het afstandsonderwijs zijn met maximum 1 dag contactonderwijs of zo.

Ik zie ze nu ook een week voor kerstmis de boel extra dicht doen. Kan dat op zich nog wel ergens begrijpen. En grote events cancellen, tuurlijk.
Maar die mondmaskers voor zesjarigen waarvan je 's morgens al blij bent dat ze hun broek aangedaan hebben, die contactbubbels (moest het verplicht worden toch), allez allez.

In het middelbaar is het door vaccinatie blijkbaar nog betrekkelijk onder controle (relatief éh, die volgen ook de maatschappij). Kleuteronderwijs weet ik niet. In de school hier rechtover zit in elk geval al het 2e en 3e kleuterklas, alsook het 2e lager en het 4e lager thuis momenteel.
Eigenlijk klopt dat ook niet, want van die 115 Vlaamse gesloten scholen zijn het er deze week toch ook al 46 (middelbaar). Ook forse stijging. Maar je kan die wel wat makkelijker afstandsonderwijs geven en alleen thuis laten.

Dus kleuteronderwijs en middelbaar niet? Ik herinner mij van bij de Paaspauze dat men toen onder druk ook maar alle scholen gesloten heeft.
lagere school wordt door mensen die het verschil niet kennen vaak gebruikt als term voor basisonderwijs. De Franstalige krant SUDINFO geeft alvast aan dat het over ecoles primaires ét maternelles gaat.

Eigenlijk klopt dat ook niet, want van die 115 Vlaamse gesloten scholen zijn het er deze week toch ook al 46 (middelbaar). Ook forse stijging. Maar je kan die wel wat makkelijker afstandsonderwijs geven en alleen thuis laten.
groep 10-19 jaar zit aan positiviteitsratio 15%, wat volledig in lijn is met de rest van de maatschappij. Maar ook daar voelen ze het uiteraard. Maar da's nog altijd 10% minder dan in het lager.

lagere school wordt door mensen die het verschil niet kennen vaak gebruikt als term voor basisonderwijs. De Franstalige krant SUDINFO geeft alvast aan dat het over ecoles primaires ét maternelles gaat.
Ik begreep altijd: Basisonderwijs : kleuter + lager

Je moet me niet geloven, maar ik ken een aantal mensen die in de politiek werken (waaronder bij Vooruit) en die zeggen allemaal dat Vandenbroucke een van de enigen is die steevast aan de 'hardere kant' is, ook al vallen die maatregelen die worden voorgesteld soms niet in goede aarde bij 'het publiek' en zijn collega's. Moesten ze daar allemaal meer zijn zoals Vandenbroucke dan moesten we morgen denkelijk niet weer naar een persconferentie luisteren, want dat is (voor zover ik hoor) echt niet de man van de slappe maatregelen.

Ik wil u gerust geloven hoor, ik kan mijn mening enkel baseren op wat ik in de media lees/zie. Hoe hij zich gisteren profileerde vond ik anders echt misselijkmakend. Even proberen uit te leggen aan Wim De Vilder hoe politiek in zijn werk gaat.

Met hun bubbels kunnen ze toch de boom. Ik heb mij laten vaccineren om van die bullshit vanaf te zijn. Sowieso was dat onmogelijk te controleren en hield bijna niemand zich aan die regel. Ik vind het schending van de privacy als ze zich daarmee bemoeien. Ik ben dubbel gevaccineerd dus ik ga en sta waar ik wil.

Lol ik ga mijn dochter van 6 heus geen mondmasker laten dragen. De boom in met die zever aub.
Want? Waarom is dat onmogelijk, als we daarmee mensen uit IC kunnen houden, overwerkte dokters kunnen helpen en ervoor kunnen zorgen dat uitgestelde zorg weer gewoon kan doorgaan voor anderen? Het is geen marteling, hè.

Want? Waarom is dat onmogelijk, als we daarmee mensen uit IC kunnen houden, overwerkte dokters kunnen helpen en ervoor kunnen zorgen dat uitgestelde zorg weer gewoon kan doorgaan voor anderen? Het is geen marteling, hè.

Waar zijn de cijfers dat besmette kleuters/scholieren zorgen voor meer IC opnames? Een besmetting op school resulteert eerder in veel praktische praktische problemen maar zelden tot zwaar zieken laat staan IC opnames.

Men wel nu duidelijk de scholen slachtofferen, maar over voetbalfans, café's, bordelen, contactberoepen en sportclubs zwijgt men als de dood.

Komaan man, dat gaat er niet voor zorgen dat je mensen uit de IC gaat houden. Je hebt duidelijk geen kleuter in huis. Dat zijn kleine onbekwame semi-onhygiënische hyperkineten he.

Een mondmasker kan supernuttig zijn bij correct en hygiënisch gebruik. Maar als je ziet dat 75% van de volwassen bevolking nog niet de mentale capaciteiten bezit om zo een masker correct te gebruiken... Laat de (kleine) kindjes gewoon met rust. 't is al absurd genoeg.

Waar zijn de cijfers dat besmette kleuters/scholieren zorgen voor meer IC opnames? Een besmetting op school resulteert eerder in veel praktische praktische problemen maar zelden tot zwaar zieken laat staan IC opnames.
Die kinderen belanden niet op intensieve maar steken thuis iedereen aan éh.

Een vaccinatie is ook geen marteling.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan