Corona: Maatregelen en Updates (persconferentie 26/11)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Kijk, voor alles is een uitzondering. Zo ook bij ons.

Lukt het niet om thuis te werken of andere reden, laat het weten en we maken een uitzonderingspapier voor je op.
Op die manier kun je natuurlijk alles omzeilen en zijn de maatregelen een maat voor niks.
 
Is dit een grap of zo?

Tijdens kerst zitten we hier rustig met 5 een wijntje te drinken
Ineens de deurbel, staat daar ne agent
Agent: Controle! Hebben jullie hier allemaal uw mondmasker aan? :unsure: Zo niet een boete hé!
Ondertussen heeft iedereen al lang zijn mondmasker op, tot dusver de controle ..
Ja ik bedoel in publieke gebouwen.

Uiteraard doe je thuis wat je wil (dat zou er nog aan schelen ...)
 
In Nederland leggen ze ook hun nationale spoorwegen stil als het begint te vriezen of sneeuwen. Lijkt me nu niet meteen een voorbeeld dat we halsoverkop moeten gaan volgen.
Gelukkig inreisverbod maar dan blijkt ook dat de variant al in ons land zit.


Bron Nieuwsblad
  • Nieuwe variant ook in ons land opgedoken​

    In ons land is al één besmetting met de zorgwekkende nieuwe variant vastgesteld. Dat heeft minister Vandenbroucke gezegd op de persconferentie; Het gaat om iemand die vanuit het buitenland terugkeerde op 22 november.
  • BREAKING
    6 minuten geleden

    België voert inreisverbod voor reizigers uit zuidelijk Afrika in​

    Ook België voert een inreisverbod in voor reizigers uit zuidelijk Afrika en terugkerende reizigers moeten tien dagen verplicht in quarantaine. Dat heeft het Overlegcomité beslist. De beslissing heeft te maken met de zorgwekkende nieuwe variant die daar opgemerkt is.
 
Gelukkig inreisverbod maar dan blijkt ook dat de variant al in ons land zit.


Bron Nieuwsblad
  • Nieuwe variant ook in ons land opgedoken​

    In ons land is al één besmetting met de zorgwekkende nieuwe variant vastgesteld. Dat heeft minister Vandenbroucke gezegd op de persconferentie; Het gaat om iemand die vanuit het buitenland terugkeerde op 22 november.
  • BREAKING
    6 minuten geleden

    België voert inreisverbod voor reizigers uit zuidelijk Afrika in​

    Ook België voert een inreisverbod in voor reizigers uit zuidelijk Afrika en terugkerende reizigers moeten tien dagen verplicht in quarantaine. Dat heeft het Overlegcomité beslist. De beslissing heeft te maken met de zorgwekkende nieuwe variant die daar opgemerkt is.

Die 10 dagen verplichte quarantaine die noch opgevolgd noch gecontroleerd wordt dan?
 

Evenementen​


• Evenementen binnen: enkel zittend toegestaan, conform de regels van het Covid Safe Ticket (CST) plus mondmasker;

Als ik het zo lees zullen concerten in bijvoorbeeld het Sportpaleis en de Lotto Arena met een middenplein toch opnieuw uitgesteld worden?
 
Ik stel mij vooral de vraag: met 6 aan een tafel en privéfeesten verboden, horeca sluitingsuur om 23u

Is dat alles? Geen vaccinatieverplichting of nog strengere regels voor niet-gevaccineerden?
Geen versnelling van de booster campagne...

De Croo krijgt de allures van Kennedy: Don't ask what you country can do for you - ask what you can do for your country!

Ik ga niet rebelleren, daarvoor is mijn respect voor iedereen die in een ziekenhuis / zorg bergen werk verzet te groot. Maar ik wil toch echt wel 's meer concrete plannen over wat de overheid gaat doen om ons uit deze impasse te brengen. Om de zoveel tijd wat vrijheden inperken zijn de acute maatregelen die genomen moeten worden. Maar hoe zit het met het opschalen / versnellen van die fucking boostercampagne! Get things done De Croo!
 
Als een concert (of in ieder geval het middenplein) uitverkocht is, is daar geen plaats genoeg om te switchen naar zitplaatsen voor iedereen hoor.
Dan kunnen ze de mensen toelaten die als eerste een ticket gekocht hebben, de rest kan worden terugbetaald.
 
Op nieuwsblad staat “privebijeenkomsten verboden, behalve huwelijk en begrafenis”. Wat wil dat nu zeggen?

Wij hebben met 7 man VR gaming geboekt bv morgen, is dat een privebijeenkomst?
 
Als een concert (of in ieder geval het middenplein) uitverkocht is, is daar geen plaats genoeg om te switchen naar zitplaatsen voor iedereen hoor.

Zien jullie serieus een concert zoals dat van Arsenal in de Lotto door gaan met zit plekken? Seriously?

In realiteit zijn we gewoon weer gef*****.
 
Wij hebben met 7 man VR gaming geboekt bv morgen, is dat een privebijeenkomst?
Het gaat om georganiseerde feesten in een gehuurde zaal en/of met traiteur, dus een bedrijfsfeest, jubileum, groot familiefeest.

Maar de definitie zal in het Besluit staan. "Bij iemand thuis" valt er niet onder, je zou er zelfs 50 mensen voor kunnen uitnodigen, maar dat is enkel afgeraden. Als het maar niet professioneel is georganiseerd.
 
Nee totaal niet, ik denk dat de concerten met staanplaatsen gewoon (opnieuw) gaan uitgesteld worden.

Ik weet het. Dochter ziet ook ondertussen de bittere realiteit in. Nu ist stressen om de venue te herboeken, ticketkopers te contacteren en al dat gedoe bovenop de stress van inkomsten waar echt wel op gerekend was voor dit najaar die misgelopen worden. Dat en het feit dat ze leeft voor dat podium en het voor de zoveelste keer in stukken valt.

Niemand wint in dit verhaal.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan